• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Молочні продукти

Завершена

2 828 224.94 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 141.12 UAH
Номер: 13d989719ed8403bb33ab13ae31d167a
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-10-04-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 04.10.2022 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41168670
Період моніторингу: 04.10.2022 15:58 - 26.10.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 04.10.2022 № 32-З Миколаїв Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених в пункті 1 цього наказу. 3. Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедур закупівель оприлюднити в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергія ЧЕРНОВОЛА від 03.10.2022. Начальник Денис ЯКОВЛЄВ Додаток до наказу Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області від 04.10.2022 № 32-З Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедур закупівель № 6 UA-2022-01-31-010315-b 31.01.2022 Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергій ЧЕРНОВОЛ
Адреса: Ukraine, Миколаїв
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 97) 616-99-12, allaostapenko16@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено порушення пункту 2 частини першої статті 32 Закону. За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 5 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Радивилівмолоко» встановлено порушення абзаців першого та другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання внесення змін до договору про закупівлю встановлено порушення пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність умов договору тендерній пропозиції переможця, своєчасності укладання Договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором про закупівлю від 17.03.2022 № 15/22, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 19 жовтня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2022 рік Управління освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради (далі – Замовник) (ID плану: UA-P-2022-01-31-002947-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи (протокол від 13.01.2022) (далі – ТД); реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «Радивилівмолоко» (далі – ТОВ «Радивилівмолоко»); протокол уповноваженої особи про визначення переможця від 16.02.2022 №59; повідомлення про намір укласти договір; договір від 17.03.2022 № 15/22 (далі – Договір про закупівлю); звіт про результати проведення процедури закупівлі; додаткові угоди від 07.03.2022 № 1, від 30.03.2022 № 2 та від 30.06.2022 № 1; повідомлення про внесення змін від 30.03.2022 та від 01.07.2022; пояснення Замовника, отримані 07.10.2022 та 12.10.2022 через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовник в електронній системі закупівель, завантажив документи, які містять відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів. Так, в річному плані закупівель на 2022 рік (ID плану: UA-P-2022-01-31-002947-a), в оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2022-01-31-010315-b та в пункті 4.1 розділу І «Загальні положення» ТД зазначено: кефір – 21 851 кг, йогурт – 21 850 кг, сметана – 15 679 кілограм. Разом з тим, в технічних вимогах до предмета закупівлі (додаток 2 до ТД) зазначено: кефір – 21 851 кг, йогурт – 21 850 кг, сметана – 12 679 кілограм. Тобто, кількість сметани є відмінною, ніж зазначено в річному плані закупівель, в оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2022-01-31-010315-b та в пункті 4.1 розділу І «Загальні положення» ТД. Крім того, у формі «Тендерна пропозиція» (додаток 1 до ТД), від якої, згідно з умовами ТД, учасники не повинні відступати, зазначено, що учасники подають свої пропозиції щодо: кефіру у кількості 21 851 л, йогурту – 21 850 л, сметани – 12 679 літрів. Тобто, у цій формі передбачено іншу кількість та інші одиниці виміру предмета закупівлі, ніж в річному плані закупівель та в оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2022-01-31-010315-b, а також в пункті 4.1 розділу І «Загальні положення» ТД та додатку 2 до ТД. Відповідно до пояснення Замовника потреба у закупівлі молочних продуктів складала: кефір 2,5% – 21 851 кг, йогурт 1,5% – 21 850 кг, сметана 20% – 15 679 кілограм. Тобто, показники, що зазначені в річному плані закупівель на 2022 рік, в оголошенні про проведення відкритих торгів та в пункті 4.1 розділу І ТД, відповідають потребі у закупівлі цих молочних продуктів. Отже, Замовник на порушення пункту 5 частини другої статті 22 Закону в технічних вимогах (специфікація) до предмета закупівлі та у формі «Тендерна пропозиція», встановив умови щодо кількості та одиниці виміру номенклатурних позицій предмета закупівлі, які не відповідають показникам потреби у закупівлі молочних продуктів, що зазначені в річному плані закупівель на 2022 рік, в оголошенні про проведення відкритих торгів та в пункті 4.1 розділу І ТД. Як наслідок, зазначені умови станом на 16.02.2022 (на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій), створили обставини для відміни тендеру, передбачені пунктом 2 частини першої статті 32 Закону, а саме: «неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель». Натомість, Замовник на порушення пункту 2 частини першої статті 32 Закону не відмінив тендер та розпочав розгляд тендерних пропозицій учасників. Поряд з цим, встановлено, що учасник ТОВ «Радивилівмолоко», якого Замовник визнав переможцем відкритих торгів, надав тендерну пропозицію, яка не відповідала кількісним показникам потреби у закупівлі молочних продуктів. Так, цей учасник надав документ «Технічні вимоги до предмета закупівлі» від 11.02.2022 № 3228 (файл «Технічні вимоги.pdf»), відповідно до якого передбачено постачання кефіру у обсязі 21 851 кг, йогурту – 21 850 кг, сметани – 12 679 кілограм. Крім того, ТОВ «Радивилівмолоко» у складі своєї тендерної пропозиції надав документ «Тендерна пропозиція» від 11.02.2022 № 3209 (файл «Тендерна пропозиція.pdf»), в якій зазначив: кефір – 21 851 л, йогурт – 21 850 л, сметана 20% жирності – 12 679 літрів. Отже, «Тендерна пропозиція» ТОВ «Радивилівмолоко» не відповідає технічним вимогах до предмета закупівлі (додаток 2 до ДТ), якими передбачено, що кефіру має бути 21 851 кг, йогурту – 21 850 кг, сметани – 12 679 кілограм. Враховуючи вищевикладене, Замовник на порушення абзаців першого та другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Радивилівмолоко» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Як наслідок, Замовник уклав з ТОВ «Радивилівмолоко» Договір про закупівлю, істотна умова якого – кількість продукції, не відповідає кількісним показникам та одиниці виміру потреби Замовника у закупівлі молочних продуктів, а саме: Специфікацією № 1 до Договору про закупівлю визначено постачання: кефіру – 21 851 л, йогурту – 21 850 л, сметани 20% жирності – 12 679 літрів. Також, встановлено, що до Договору про закупівлю додатковою угодою від 30.03.2022 № 2 внесено зміни, а саме: змінено одиницю виміру молочних продуктів з літрів на кілограми: кефір – 21 851 кг, йогурт – 21 850 кг, сметани 20% жирності – 12 679 кілограмів. Тобто, істотні умови Договору про закупівлю приведені у відповідність з вимогами додатку 2 до ТД. Також за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що до Договору про закупівлю вносилися зміни щодо збільшення ціни за одиницю товару. Зокрема, додатковою угодою від 30.06.2022 № 1 збільшено ціну за одиницю товару, а саме: кефіру з 30,30 грн за 1 л до 32,66 грн за 1 кг та сметани 20% жирності з 88,00 грн за 1 л до 96,80 грн за 1 кг починаючи з 30.06.2022. Згідно оприлюдненої додаткової угоди зазначені зміни вносились на підставі пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. У поясненнях, наданих 07.10.2022 через електронну систему закупівель, Замовник надав інформацію Головного управління статистики у Рівненській області від 15.06.2022 (далі – Інформація статистики). Надана Замовником Інформація статистики не містить дані щодо коливання на ринку цін на кефір та сметану жирністю 20% в період з дати підписання Договору про закупівлю (дати попередньої зміни ціни) до дати внесення змін, тобто не підтверджує наявність умов, передбачених пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону. Отже, Замовник на порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону уклав додаткову угоду від 30.06.2022 № 1 з ТОВ«Радивилівмолоко» за відсутності законодавчо визначених підстав для збільшення ціни за одиницю товару.
Період усунення порушень: 19.10.2022 15:40 - 02.11.2022 23:00
Дата публікації висновку: 19.10.2022 15:40

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Наказом Південного офісу Держаудитслужби від 04.10.2022 № 32-З року розпочато моніторинг закупівлі UA-2022-01-31-010315-b. Висновком Південного офісу Держаудитслужби у Миколаївській області від 19.10.2022 року встановлено порушення законодавства в частині встановлено порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації, встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій), встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником пропозицій(ї) учасника(ів), встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником неправомірних змін в процедурі(ах). З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язано вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за Договором про закупівлю від 17.03.2022 № 15/22. Управління освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради повідомляє, про виконання висновку про проведення моніторингу від 19.10.2022 року. Договір про закупівлю від 17.03.2022 № 15/22 розірвано додатковою угодою № 4 від 14.10.2022 року.
Дата публікації звіту: 25.10.2022 10:58

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionAwarded: Так
  • corruptionCancelled: Так
  • corruptionChanges: Так
Опис: -
Дата публікації: 26.10.2022 14:44

Запити/Пояснення