-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з постачання теплової енергії
Торги відмінено
1 740 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
482d8299f2ee4a8ca28c345020305740
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-04-19-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.04.2022 00:00
Період моніторингу:
19.04.2022 13:53 - 14.05.2022 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
19.04.2022 № 156
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 19.04.2022 № 156.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-01-31-003184-c, 31.01.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення встановлено порушення вимог пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону.
Крім того Замовником допущено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
Під час моніторингу Замовником відмінено переговорну процедуру закупівлі UA-2022-01-31-003184-c, про що опубліковано відповідну інформацію в електронній системі закупівель.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 квітня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: наявну в електронній системі закупівель інформацію щодо закупівлі UA-2022-01-31-003184-c, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 31.01.2022, опубліковану під час моніторингу Замовником інформацію на запит органу державного фінансового контролю, рішення уповноваженої особи від 26.04.2022 №3 щодо скасування переговорної процедури закупівлі.
За нормою частини сьомої статті 40 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Проведеним моніторингом встановлено, що в електронній системі закупівель за результатами переговорної процедури (скорочена) закупівлі UA-2022-01-31-003184-c Замовником повідомлення про намір укласти договір опубліковано 31.01.2022, станом на час прийняття рішення про початок проведення моніторингу та опублікування повідомлення про початок моніторингу (19.04.2022) договір в електронній системі закупівель Замовником не опубліковано.
Відповідно до пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі непідписання договору про закупівлю у строк 35 днів (20 днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Західним офісом Держаудитслужби під час моніторингу 19.04.2022 було опубліковано в електронній системі закупівель запит Замовнику про надання, зокрема, інформації про укладання договору за результатами переговорної процедури закупівлі UA-2022-01-31-003184-c та причин і підстави не відміни переговорної процедури закупівлі у разі наявності підстав, визначених у частині восьмій статті 40 Закону.
Відповідно до норм частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Однак, Замовником надано відповідь на п’ятий робочий день (26.04.2022) з дня оприлюднення запиту про надання пояснень через електронну систему закупівель, чим порушено вимогу частини п’ятої статті 8 Закону.
Так, на запит Західного офісу Держаудитслужби Замовником повідомлено, що договір не укладався та було допущено порушення, тому переговорна процедура закупівлі скасовується.
Відповідно до опублікованого під час моніторингу в електронній системі закупівель рішення уповноваженої особи від 26.04.2022 №3 Замовник відмінив переговорну процедуру закупівлі UA-2022-01-31-003184-c у зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Період усунення порушень:
26.04.2022 15:56 - 13.05.2022 00:00
Дата публікації висновку:
26.04.2022 15:56
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionCancelled: Так
- other: Відсутній механізм
Опис:
Замовником усунено порушення шляхом відміни торгів (26.04.2022)
Дата публікації:
24.05.2022 09:25
Запити/Пояснення
Номер:
3d4da61721f24777ad84edf6bb99cea8
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
19.04.2022 17:38
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.04.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-01-31-003184-c, яка проводилась Червоноградським гірничо-економічним фаховим коледжем (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Відповідно до частини першої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.
За нормою частини сьомої статті 40 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Під час моніторингу встановлено, що за переговорною процедурою закупівлі UA-2022-01-31-003184-c в електронній системі закупівель опубліковано 31.01.2022 повідомлення про намір укласти договір, відповідно до якого учасником переговорної процедури є КП «Червоноградтеплокомуненерго».
Однак, на час оприлюднення повідомлення про проведення моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-31-003184-c (19.04.2022) договір не опубліковано.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі непідписання договору про закупівлю у строк 35 днів (20 днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Чи укладався Замовником договір за результатами переговорної процедури закупівлі UA-2022-01-31-003184-c? У разі укладання – пояснити причини його не опублікування.
2. Пояснити причини та підстави не відміни переговорної процедури закупівлі UA-2022-01-31-003184-c (зокрема, у разі наявності підстав, визначених у частині восьмій статті 40 Закону) ?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
d32a0f8580694b31852bfb65554f2337
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
26.04.2022 11:22
Опис:
1) Інформуємо, що інформацію про очікувану вартість предмета закупівлі отримано Замовником, виходячи із вартості замовленої послуги, а також бюджетного призначення замовника на 2022 рік. 2) Додатково: інформація про якісні та технічні характеристики закупівлі, не розміщувалась на інших порталах, крім електронного майданчика, на якому замовник проводить закупівлі, в порядку ст., 10. та 40. Закону. 3) Замовником в обгрунтуванні вказано посилання на нормативно-правові документи, які підтверджують застосування переговорної процедури закупівлі. Більше того, зазначені документи із переліком монополістів знаходяться у вільному доступі на сайті АМКУ, а отже кожний бажаючий може з ними ознайомитись. Додатково, файл додано до зазначеної відповіді.
Номер:
2d36784099a047bc9be73e7c2fc8c2c4
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-02-04-000076
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.02.2022 00:00
Період моніторингу:
04.02.2022 14:56 - 26.02.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
04.02.2022 № 72
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 04.02.2022 № 72.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-01-31-003184-c, 31.01.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення Замовником інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082.
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4-1 постанови КМУ №710 та вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону, вимог пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082 та вимог пункту 4-1 постанови КМУ №710 у встановленому законодавством порядку, зокрема, шляхом вжиття, заходів, визначених пунктом 2 частини восьмої статті 40 Закону, а також вжити заходів щодо не допущення в подальшому таких порушень (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо).
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 лютого 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Червоноградського гірничо-економічного фахового коледжу (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-01-31-001835-c), оприлюднене в електронній системі закупівель обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, протокол розкриття тендерної пропозиції, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 31.01.2022, опубліковане Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі – Наказ Мінекономрозвитку №1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Водночас, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, повідомлення про намір укласти договір), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис посадових осіб Замовника (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, сертифікат – кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим порушено вимоги пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082.
Вимогами пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – постанова КМУ №710) головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів зобов’язано забезпечити: оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
В опублікованому під час моніторингу поясненні на запит органу державного фінансового контролю Замовником зазначено, що інформація про якісні та технічні характеристики закупівлі не розміщувалась на інших порталах, крім електронного майданчика, на якому Замовник проводить закупівлі, в порядку статей 10 та 40 Закону.
Водночас, згідно зі статтею 117 Конституції України, Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання.
Також, за нормою статті 49 Закону України від 27.02.2014 № 794-VII «Про Кабінет Міністрів України», Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти - постанови і розпорядження. Акти Кабінету Міністрів України нормативного характеру видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України.
Так, 19.12.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710», якою запроваджено чергові заходи підвищення ефективності використання державних коштів, а саме: з 19.12.2020 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Таким чином, на порушення пункту 4-1 постанови КМУ №710 Замовником не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2022-01-31-003184-c.
Замовником при проведенні переговорної процедури закупівлі зазначено умову її застосування - відсутність конкуренції з технічних причин, в обгрунтуванні зазначено, що КП «Червоноградтеплокомуненерго» займає монопольне становище у м.Червоноград у сфері транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами, у Зведеному переліку суб’єктів природних монополій станом на 21.12.2020, який оприлюднений на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України на сторінці №333 в позиції №132 розміщено КП «Червоноградтеплокомуненерго» (м.Червоноград, вул.Промислова, 1, Код ЄДРПОУ - 23966248) як суб’єкт, що займає монопольне становище в Львівській області у сфері транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами, тому альтернатива вибору іншого постачальника теплової енергії в м. Червоноград відсутня.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, зокрема, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
Також, згідно норми пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Згідно з нормою пункту 8 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі.
Замовником у наданому під час моніторингу на запит органу державного фінансового контролю поясненні зазначено, що Замовником в обгрунтуванні вказано посилання на нормативно-правові документи, які підтверджують застосування переговорної процедури закупівлі, а також, що зазначені документи із переліком монополістів знаходяться у вільному доступі на сайті АМКУ, а отже кожний бажаючий може з ними ознайомитись.
Нормою пункту 8 частини шостої статті 40 Закону визначено, що повідомлення про намір укласти договір повинно містити саме експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, а не посилання на них.
Отже, на порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону разом з повідомленням про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) UA-2022-01-31-003184-c не оприлюднено експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, визначених у пункті 2 частини другої статті 40 Закону (відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником).
На час завершення моніторингу (11.02.2022) договір про закупівлю за результатами переговорної процедури не укладено, кінцевий строк для укладання договору не настав.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 2 частини восьмої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства щодо закупівель.
Період усунення порушень:
11.02.2022 13:42 - 26.02.2022 00:00
Дата публікації висновку:
11.02.2022 13:42
Запити/Пояснення
Номер:
7b56483620f84f29bce844cc2a58f1bd
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
04.02.2022 15:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.02.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-01-31-003184-c, яка проводилась Червоноградським гірничо-економічним фаховим коледжем (далі – Замовник) за переговорною процедурою (скорочена), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість ?
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Проведеним моніторингом встановлено, що в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір як обґрунтування зазначено про відсутність конкуренції з технічних причин на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником за відсутності при цьому альтернативи, проте експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність таких умов застосування переговорної процедури закупівлі не оприлюднено.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Пояснити причини не оприлюднення експертних, нормативних, технічних чи інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі UA-2022-01-31-003184-c?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
fc97a2f0d70049a085b6e4be057503a3
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
09.02.2022 19:25
Опис:
1) Інформуємо, що інформацію про очікувану вартість предмета закупівлі отримано замовником, виходячи із вартості замовленої послуги. а також бюджетного призначення замовника на 2022 рік.
2) Додатково. інформація про якісні та технічні характеристики закупівлі, не розміщувалась на інших порталах, крім електронного майданчика, на якому замовник проводить закупівлі, в порядку ст., 10. та 40. Закону.
3) Замовником в обгрунтуванні вказано посилання на нормативно-правові документи, які підтверджують застосування переговорної процедури закупівлі. Більше того, зазначені документи із переліком монополістів знаходяться у вільному доступі на сайті АМКУ, а отже кожний бажаючий може з ними ознайомитись. Додатково, файл додано до зазначеної відповіді.