• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 33600000-6 Фармацевтична продукція (33690000-3 - Лікарські засоби різні 2022)

Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою.

Завершена

1 850 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 250.00 UAH
Номер: e749da977bcb4155a33eae74235a1009
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-10-03-000050
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.10.2022 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41168685
Період моніторингу: 03.10.2022 13:27 - 25.10.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 03.10.2022 №5-з Херсон Про початок моніторингу процедури закупівлі Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка головного державного аудитора відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області Олега Коротєєва від 03.10.2022. Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ Додаток до наказу Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області 03.10.2022 №5-з Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-01-28-012757-b Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі: пункт 4 частини другої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі"
Адреса: Ukraine, Херсон
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 55) 222-60-07, olegkoroteev@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини четвертої статті 41 цього Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації щодо закупівлі; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляді тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими, при укладанні договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 10 жовтня 2022 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації щодо закупівлі; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); відповідності поданих учасниками пропозицій вимогам тендерної документації; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: : річний план закупівель на 2022 рік КНП «МІСЬКИЙ КЛІНІЧНИЙ ПОЛОГОВИЙ БУДИНОК № 2» (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 28.01.2022 зі змінами від 04.02.2022, від 09.02.2022, тендерна пропозиція учасника-переможця ТОВ ПОДОРОЖНИК ЧЕРНІВЦІ, повідомлення про намір укласти договір від 18.02.2022, договір про закупівлю від 01.03.2022 № 5490 За результатами моніторингу закупівлі встановлено, що за результатом проведеної процедури закупівлі між Замовником та учасником-переможцем укладено договір про закупівлю від 01.03.2022 № 5490 на суму 1 635 479,63 грн умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та пропозиції переможця. Так, згідно п.5.6 проекту договору, що викладений у Додатку №5 тендерної документації визначено, що «5.6. Залишковий термін придатності товару на момент постачання Замовнику повинен бути не менше 80% від терміну придатності, визначеного виробником.». Згідно гарантіного листа учасника-переможця від 15.02.2022 №15/02/22-10, що міститься в тендерній пропозиції, учасник погоджується з умовами проекту договору.А також. Згідно листа від 15.02.2022 №15/02/22-08 учасник гарантує, що термін придатності товару на момент поставки Замовнику становитиме не менше 80%. Разом з цим при підписанні договору ця умова була змінена на строк придатності товару не менше 70% (п.5.6 договору про закупівлю від 01.03.2022 № 5490). Крім того встановлено, що умовами тендерної документації, а саме у Додатку №1 від учасників вималось надання гарантійного листа, що товар, отриманий розпакованим або у неналежній упаковці, має бути замінений Учасником за власний рахунок впродовж 3 банківських днів з дати постачання, про що ТОВ ПОДОРОЖНИК ЧЕРНІВЦІ надав відповідний лист-гарантію від 15.02.2022 №15/02/22-08. А також в у п.2.4 проекту договору Замовник передабачає, що у випадку виявлення уповноваженою особою Покупця дефектів при проведенні вхідного контролю згідно Порядку контролю якості лікарських засобів під час оптової та роздрібної торгівлі (Наказ МОЗ України № 677 від 29.09.2014 р.). продавець зобов’язується забрати такий Товар, що підлягає обов’язковому поверненню зі складу Покупця протягом 10 (десяти) календарних днів з моменту отримання від Покупця повідомлення про повернення Товару. Проте при підписанні договору встановлено, що дана вимога у п.2.4 визначена наступним чином: «Якщо протягом терміну придатності Товар виявиться дефектним або таким. Що не відповідає умовам договору, Постачальник зобов’язаний замінити дефектний Товар.» Таким чином умови договору про закупівлю відрізняються від змісту тендерної пропозиції та тендерної документації Замовника чим порушено вимоги частини четвертої статті 41 Закону, частини шостої статт 33 Закону. Відповідно до вимог пункту 2 частини першої статті 43 Закону Договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення його з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону.
Період усунення порушень: 10.10.2022 15:27 - 25.10.2022 00:00
Дата публікації висновку: 10.10.2022 15:27

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Беручі до уваги результати моніторингу закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі, (за предметом ДК 021:2015: 33600000-6 Фармацевтична продукція (Лікарські засоби різні)) інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID:UA-P-2022-01-28-016477-b згідно наказу Південного офісу Держаудитслужби від 03.10.2022р. №5-з (ID моніторингу: UA-M-2022-10-03-000050), Комунальне некомерційне підприємство «Міський клінічний пологовий будинок №2» Чернівецької міської ради (надалі Замовник) повідомляє наступне: При здійсненні процедур закупівель, на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг, Замовник керується нормами законодавства у сфері публічних закупівель, також положеннями інших нормативно-правових актів, зокрема примірною тендерною документацію, яка затверджена наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 680 від 13.04.2016. Відомості, які повинна містити тендерна документація, передбачені частиною 2 статті 22 Закону, а саме – «інструкція з підготовки тендерних пропозицій». При формуванні тендерної документації процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015: 33600000-6 Фармацевтична продукція (Лікарські засоби різні; ID:UA-P-2022-01-28-016477-b) Замовником в розділі «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» ч.4 «Істотні умови, що обов’язково включаються до договору про закупівлю» інструкції з підготовки тендерних пропозицій передбачено такі умови: «Основні умови договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель за державні кошти». Звертаємо Вашу увагу, що період розгляду пропозицій припадає від 18.02.2022 до 01.03.2022року, Нажаль у цей же період Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, в Україні було введено воєнний стан строком на 30 діб, що спричинило низку проблемних питань з логістики та постачання товару: • порушення заздалегідь узгодженого логістичного ланцюга; • знищення логістичної інфраструктури внаслідок бойових дій (мости, залізничні шляхи і станції, переправи), що значно ускладнило та у деяких випадках унеможливило доставку вантажів з певних населених пунктів; • тимчасова окупація деяких територій України; • непідготовленість автоперевізників до швидкої переорієнтації доставки транзитом через найближчі країни (Румунія, Болгарія, Польща), відсутність досвіду та необхідних дозволів; • збільшення терміну доставки товарів; • псування швидкопсувних товарів через затримку термінів постачання; • відмова від виконання зобов’язань у зв’язку із введенням воєнного стану (посилання на форс-мажор); У зв’язку із виникненням вищевказаних обставин непереборної сили, які виникли поза волею сторін, учасник-переможець ТОВ «ПОДОРОЖНИК ЧЕРНІВЦІ» повідомив про можливі ускладнення у постачанні товару термін придатності якого повинен складати не менше 80% на момент поставки. (лист додається) Хочемо зауважити, що планування закупівлі здійснюється із розрахунку річного обсягу потреби у лікарських засобах, даний вид предмету закупівлі не планується для використання на декілька років на перед. Через повномасштабне вторгнення росії в Україну, Чернівецька область стала однією з найперших хто почав приймати біженців, це було понад одинадцять тисяч людей з інших регіонів України, серед них понад 1 800 — це діти, жінки і породіллі, які ставали на облік в КНП «Міський клінічний пологовий будинок №2», що зумовило збільшене використання лікарських засобів, а отже термін придатності таких ліків може бути менший за 80% від загального терміну придатності визначеного виробником, оскільки використається раніше/швидше. (Термін придатності лікарських засобів – це час, протягом якого лікарський засіб не втрачає своєї якості за умови зберігання відповідно до вимог нормативно-технічної документації; Лікарські засоби, випущені в обіг під час строку, протягом якого лікарський засіб було дозволено до застосування в Україні, можуть застосовуватися в Україні до закінчення їх терміну придатності, визначеного виробником та зазначеного на упаковці.) Тому, в ході переговорів під час підписання договору з переможцем закупівлі, Замовником відповідно до умов тендерної документації, ч.4 «Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного і т.ін.», враховуючи річну потребу в забезпеченні ліками пацієнтів, специфіку КНП «Міський клінічний пологовий будинок №2», яка передбачає безперебійну роботу закладу (наприклад - термінові операційні втручання під час пологів), було прийнято рішення внести деякі зміни до умов проекту договору про закупівлю, які не матимуть впливу на загальну суму договору, обсяги, терміни та технічні характеристики товару. Погодити та викласти в новій редакції п.5.6 договору про закупівлю, а саме термін придатності лікарських засобів повинен складати не менше 70% на момент поставки. До пункту п.2.4 проекту Договору також були внесені незначні зміни з вищезазначених обставин непереборної сили, які ніяким чином не змінюють сенс речення попередньої редакції договору, не погіршують умови постачання товару та не звільняють від зобов’язань постачальника «у разі виявлення уповноваженою особою Покупця дефектів при проведенні вхідного контролю згідно Порядку контролю якості лікарських засобів під час оптової та роздрібної торгівлі». Станом на 01.10.2022 року Комунальне некомерційне підприємство «Міський клінічний пологовий будинок №2» Чернівецької міської ради інформує, що на потреби закладу вже використано 65% закуплених лікарських засобів. Зважаючи на інформацію про результати проведеного моніторингу за предметом закупівлі ДК 021:2015: 33600000-6 Фармацевтична продукція (Лікарські засоби різні)) за номером ID:UA-P-2022-01-28-016477-b та виявлені порушення законодавства в частині укладання договору про закупівлю від 01.03.2022 № 5490, Замовником будуть вжиті заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором. Комунальне некомерційне підприємство «Міський клінічний пологовий будинок №2» Чернівецької міської ради доводить до Вашого відома, що обов’язково врахує зауваження Південного офісу Держаудитслужби в подальшій роботі.
Дата публікації звіту: 20.10.2022 09:25

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionContracting: Так
Опис: порушення усунуто шляхом розірвання договору
Дата публікації: 21.10.2022 12:50

Запити/Пояснення