-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015 33690000-3 Лікарські засоби різні (Лабораторні рективи)
Завершена
1 530 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 650.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 650.00 UAH
Номер:
1bc18ba7cb76463da2d1ac61251188d9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-08-01-000047
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
01.08.2022 00:00
Період моніторингу:
01.08.2022 18:39 - 23.08.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
01.08.2022
№ 20-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 01.08.2022 №20-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
6. UA-2022-01-28-012201-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Порушення строків розгляду тендерної пропозиції
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю та повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів встановлено, що Замовник здійснив поділ предмету закупівлі «Фармацевтична продукція» на частини, та уникнув застосування положень частини 3 статті 10 Закону, чим не дотримано вимоги абзацу 2 пункту 1 частини 1, частини 10 статті 3, частини 3 статті 10 Закону, а також не дотримано вимоги пункту 3 Порядку № 1082.
Як наслідок, Замовником встановлені строки для подання тендерних пропозицій з недотриманням вимог абзацу 2 частини 3 статті 20 Закону, що в подальшому призвело до розгляду тендерних пропозицій з недотриманням вимог абзацу 3 частини 1 статті 28, та частини 2 та 12 статті 29 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Денисенко Галина Володимирівна установлено порушення вимог пунктів 1 та 2 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання вимог постанови № 710, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими, зокрема, через необ’єктивне та упереджене визначення переможця, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором від 25.02.2022 № 51, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 серпня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі - постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Любарська лікарня» Любарської селищної ради Житомирської області (далі - Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, тендерна пропозиція учасника ФОП Денисенко Галина Володимирівна, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.02.2022 № 20, повідомлення про намір укласти договір від 14.02.2022, договір про закупівлю від 25.02.2022 № 51, додаткова угода від 25.02.2022 № 1, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 25.02.2022, пояснення Замовника отримане через електронну систему закупівель 05.08.2022 року.
Відповідно до пункту 2 розділу ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економії, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 року № 708 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 09.06.2020 за № 500/34783 (далі - Порядок № 708), під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника.
В опублікованому оголошенні про проведення відкритих торгів по закупівлі за номером ID: UA-2022-01-28-012201-b предмет закупівель Замовником визначено за третьою цифрою, а саме за кодом 33600000-6 «Фармацевтична продукція», національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник).
Відповідно до абзацу 2 частини 10 статті 3 Закону визначено, що замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування цього Закону, зокрема положень частини 3 статті 10 цього Закону.
Частиною 3 статті 10 Закону передбачено, що оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, у строки встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг – 133 000 євро; для робіт - 5 150 000 євро.
Поряд з тим, згідно вимог абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 10 та абзацу 2 частини 3 статті 20 Закону, встановлено умову, що у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини 3 статті 10 цього Закону, строк для подання тендерних пропозицій не може бути менше ніж 30 днів з дня його оприлюднення.
Разом з тим, відповідно до підпункту 22 частини 1 статті 1 Закону, зокрема визначено, що предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Слід зазначити, що за період з 28.01.2022 по 15.02.2022 (період, протягом якого здійснено закупівлю лікарських засобів) офіційний курс Національного Банку України відповідно до даних офіційного сайту Міністерства фінансів України (https://minfn.com.ua/ua/currency) коливався від 32,3432 грн до 32,3264 грн за 1 євро, тобто вимоги частини 3 статті 10 Закону поширювались на процедури закупівель, оголошення щодо проведення яких оприлюднені в електронній системі закупівель, якщо очікувана вартість закупівлі товарів перевищувала суму еквівалентну 4 301 645,60 грн - 4 299 411,20 гривень.
Проведеним моніторингом інформації розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що Замовником проведено 4 процедури закупівлі відкритих торгів за одним і тим же предметом закупівлі в розумінні Закону (по предмету закупівлі «Фармацевтична продукція», за кодом 33600000-6 Єдиного закупівельного словника, оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднені в електронній системі закупівель за номерами ID: UA-2022-01-28-012201-b, UA-2022-02-09-012418-b, UA-2022-02-11-011886-b та UA-2022-02-15-008742-b), загальною очікуваною вартістю 4 563 926,00 грн, що перевищує суму, за якої в обов’язковому випадку інформація про закупівлю оприлюднюється на англійській мові і строк для подання тендерних пропозицій якої не може бути менше ніж 30 днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель.
Враховуючи вищевикладене, за результатами проведеного моніторингу установлено, що Замовник здійснив поділ предмету закупівлі «Фармацевтична продукція» на частини, та уникнув застосування положень частини 3 статті 10 Закону, чим не дотримано вимоги абзацу 2 пункту 1 частини 1, частини 10 статті 3, частини 3 статті 10 Закону.
Як наслідок, Замовником встановлені строки для подання тендерних пропозицій з недотриманням вимог абзацу 2 частини 3 статті 20 Закону, що в подальшому призвело до розгляду тендерних пропозицій з недотриманням вимог абзацу 3 частини 1 статті 28, та частини 2 та 12 статті 29 Закону.
Крім того, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель установлено наступне.
Відповідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі - Порядок № 1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника.
Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.
Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису - апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Слід зазначити, що в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим».
Однак, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, оголошенні про проведення відкритих торгів, повідомлення про намір укласти договір, тощо), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис уповноваженої особи Замовника Соляра Ярослава Васильовича (тип носія особистого ключа - незахищений, тип підпису - удосконалений, сертифікат - кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим не дотримано вимоги пункту 3 Порядку № 1082.
Крім того, за результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція учасника-переможця процедури закупівлі ФОП Денисенко Галина Володимирівна не відповідає умовам тендерної документації Замовника.
Так, відповідно до підпункту 6.2 пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасників технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам предмета закупівлі, імперативно вимагалось, надання, зокрема, довідки, складеної у довільній формі, про найменування товару, про технічні, якісні характеристики товару, місце (район, область, країна), з якого планується здійснюватись постачання товару.
Проте, у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Денисенко Галина Володимирівна відсутня вказана довідка, складена у довільній формі, чим не дотримано вимоги підпункту 6.2 пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Крім того, відповідно до підпункту 6.1 пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та пункту 2.3 Додатку № 2 тендерної документації Замовника, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасників технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам предмета закупівлі та з метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарaнтій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, яких вимагає замовник, імперативно вимагалось, надання, зокрема, гарaнтійного листа від виробника або представника, дилера, дистрибютора, уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки запропонованого товару.
Поряд з цим, Замовником, встановлено вимогу, що залишковий термін придатності товарів на момент постачання повинен складати не менше 80% загального терміну їх зберігання.
Проте, у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Денисенко Галина Володимирівна надано гарантійний лист від 04.02.2022 № 04/02, відповідно до якого ТОВ «НВК «Фармаско» гарантує поставку тест смужок та тест-систем в кількості 308 шт. для ФОП Денисенко Галина Володимирівна термін придатності яких на момент поставки буде складати не менше 70% загального терміну їх зберігання, що не відповідає вимогам підпункту 6.1 пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та пункту 2.3 Додатку № 2 тендерної документації.
Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог пунктів 1 та 2 частини 1 статті 31 Закону, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Денисенко Галина Володимирівна, як таку, що не відповідала встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, та як таку, що не відповідала іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, замовник відміняє тендер.
Період усунення порушень:
18.08.2022 15:59 - 02.09.2022 00:00
Дата публікації висновку:
18.08.2022 15:59
Запити/Пояснення
Номер:
d55f0c16becb4de0beb1cde4d53e220e
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
02.08.2022 12:19
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.08.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Лікарські засоби різні » (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-01-28-012201-b) та відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та документів).
1) Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
2) Чому здійснено поділ предмету закупівлі на частини та в подальшому придбано протягом січня-лютого 2022 року лікарські засоби (код за ДК 021:2015: 33600000-6 Фармацевтична продукція) загальною сумою очікуваної вартості 4 461 926,00 грн (оголошення про здійснення процедур закупівель відкритих торгів за номерами ID: UA-2022-01-28-012201-b, UA-2022-02-09-012418-b та UA-2022-02-11-011886-b), без проведення процедури закупівлі відкриті торги з публікацією англійською мовою, та укладено договори про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг без проведення вказаної процедури?
Слід зазначити, що відповідно до ч. 10 ст. 3 Закону, забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом.
Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування цього Закону, зокрема положень ч. 3 ст. 10 цього Закону.
Разом з тим, відповідно до ч. 3 ст. 10 Закону, оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, у строки встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг – 133 000 євро; для робіт – 5 150 000 євро.
Пояснення з документальним підтвердженням необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
58586f3a5b0e4c52bf216159ceca3318
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень
Дата опублікування:
05.08.2022 23:07
Опис:
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі були визначені у службовій записці на ім’я головного лікаря головної медичної сестри та завідуючої клініко-діагностичної лабораторії, стосовно забезпечення підприємства лікарськими засобами та лабораторними реактивами для медичних послуг в порядку та обсязі, встановлених законодавством.
Очікувана вартість визначалась з врахуванням наявного бюджетного фінансування, шляхом проведення аналізу загальнодоступної інформації щодо цін предмету закупівлі, яка міститься у відкритих джерелах інформації (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель “Prozorro” та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках), та інформації, отриманої шляхом проведення ринкових консультацій у вигляді письмових, та усних пропозицій.
Варто зазначити, що:
1) предметом закупівлі UA-2022-01-28-012201-b є лабораторні реактиви які не мають МНН і є окремим предметом закупівлі, які не мають відношення до ліків у закупівлях UA-2022-02-09-012418-b та UA-2022-02-11-011886-b.
2) предметом закупівлі UA-2022-02-09-012418-b є наступні лікарські засоби: ДИТИЛІН розчин для ін'єкцій, 20 мг/мл по 5 мл в ампулі (МНН: Suxamethonium), АТРАКУРІУМ розчин для ін'єкцій, 10 мг/мл, 5 мл у флаконі (МНН: Atracurium), АТРАКУРІУМ розчин для ін'єкцій, 10 мг/мл, по 2,5 мл у флаконі (МНН: Atracurium), ТІОПЕНТАЛ ліофілізат для розчину для ін'єкцій по 1,0 г; флакони з ліофілізатом (МНН: Thiopental), СЕВОФЛУРАН рідина для інгаляцій 100 %, по 250 мл препарату у флаконі (МНН: Sevoflurane), які необхідниі для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2. Підприємство мало право закупити згідно порядку встановленого КМУ від 22 вересня 2021 р. № 1012, тобто закупити без використання електронної системи закупівель, але у зв’язку з можливістю та бажанням підприємства забезпечити добросовісну конкуренцію, максимальну економію, відкритість та прозорість було прийнято рішення провести відкриті торги.