-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
послуги з виготовлення та організації відправки кореспонденції
Завершена
2 090 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 20 900.00 UAH
мін. крок: 1% або 20 900.00 UAH
Номер:
7f75cc02fbfe438d96a17d00221d59ee
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-11-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.11.2022 00:00
Період моніторингу:
11.11.2022 15:12 - 03.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
10.11.2022 Одеса № 273
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 10.11.2022 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 10.11.2022.
Начальник Наталія СТОЯНОВА
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 10.11.2022 № 273
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4
2 UA-2022-01-28-004459-c 28.01.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 28 листопада 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель товариства з обмеженою відповідальністю «Волиньелектрозбут» (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 28.01.2022 № 28/01/22-01 (далі – ТД), тендерну пропозицію учасника товариство з обмеженою відповідальністю «ФРАНКО ПАК» (далі – ТОВ «ФРАНКО ПАК»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 16.02.2022 б/н, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 16.02.2022, договір про закупівлю послуг від 04.03.2022 № 19/22-48 (далі – Договір), пояснення на запит Південного офісу Держаудитслужби, отримане 24.11.2022 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне.
У пункті 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником визначено, що на підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази учасником, зокрема, подається довідка в довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази (у тому числі, складських приміщень, транспортних засобів тощо).
Проте у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ФРАНКО ПАК» у складі тендерної пропозиції надано довідку (файл «2. Довідка про наявність обладнання. pdf») про наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для постачання товару (надання послуг), в якій відсутня інформація про наявність складських приміщень, транспортних засобів.
Таким чином, на порушення абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ФРАНКО ПАК» у зв’язку із невідповідністю його такому кваліфікаційному критерію, установленого статтею 16 Закону, як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 22.11.2022 про надання пояснень стосовно вищезазначеного питання, Замовник 24.11.2022 надав пояснення, яке не спростовує факту виявленого порушення.
Період усунення порушень:
29.11.2022 12:44 - 14.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
29.11.2022 12:44
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Порушення усунено шляхом припинення дії договору.
Дата публікації звіту:
05.12.2022 13:54
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
Опис:
.
Дата публікації:
09.12.2022 17:00
Запити/Пояснення
Номер:
20c5d0e98dae45398816955a8658c386
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
22.11.2022 16:50
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ФРАНКО ПАК» пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації у той час, коли учасником у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для постачання товару (надання послуг), в якій відсутня інформація про наявність складських приміщень, транспортних засобів?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
3347545043644a6282d40778b5b6e638
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснення
Дата опублікування:
24.11.2022 12:35
Опис:
У відповідь на Ваш запит повідомляю наступне. 28.01.2022 року ТОВ «ВЕЗ» було оголошено відкриті торги на закупівлю послуги з виготовлення та організації відправки кореспонденції (код за ДК 021:2015: 79810000-5 - Друкарські послуги) з очікуваною вартістю 2 090 000 гривень. Тендерна документація була розроблена відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» та затверджена протоколом уповноваженої особи від 28.01.2022 року протокол №28/01/22-01.
Відповідно до ч. 2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерною документацією були встановлені кваліфікаційні критерії для учасників процедури закупівлі, а саме наявність обладнання та матеріально-технічної бази. Учасники мали подати «довідку в довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази (у тому числі, складських приміщень, транспортних засобів тощо)». Дана вимога була встановлена з метою підтвердження можливості надання замовнику відповідних послуг, при цьому не було встановлено конкретного переліку необхідного обладнання та матеріально-технічної бази. У дужках було наведено приклад того, що може бути віднесено учасником до матеріально-технічної бази, проте надання підтвердження стосовно наявності саме транспортних засобів та складських приміщень тендерною документацією не було передбачено. Більше того, наявність складського приміщення аж ніяк не є обов’язковою умовою надання послуги з друку рахунків, так як умови договору не передбачають зберігання надрукованих документів на складі (надруковані рахунки одразу після друку відправляються у м. Луцьк). Що стосується наявності транспортного засобу, то доставка рахунків з місця їх друку до м. Луцьк може здійснюватися не лише власним транспортом, а й службами достави та/чи кур’єрськими службами (Укрпошта, Нова пошта, Делівері тощо), по договорах перевезення та іншими способами, тим більше, що така доставка в будь-якому випадку здійснюється за рахунок надавача послуг.
Таким чином, після детального вивчення та аналізу документів, що були подані для підтвердження кваліфікаційного критерію наявності матеріально-технічної бази та обладнання, уповноважена особа замовника прийшла до висновку, що учасник підтвердив можливість надання послуг та має в розпорядження достатньо обладнання для своєчасного та якісного надання послуг. Крім того, наголошуємо на тому, що пропозиція ТОВ «ФРАНКО ПАК» була найбільш економічно вигідною.
Уповноважена особа
Катерина МИХАЛЬЧУК
Номер:
10ec5fd635a34b92bdfd77577d3f80ae
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
30.11.2022 11:15
Опис:
Відповідно до абзацу 1 частини 8 статті 8 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
У висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-28-004459-c від 29.11.2022 не конкретизовано, яких саме заходів має вжити замовник, не визначено спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його нечіткість та невизначеність. Таким чином, прошу роз’яснити, які саме конкретні заходи будуть вважатися усуненням порушення? Чи буде вважатися усуненням порушення розірвання укладеного договору поточною датою (з врахуванням того, що жодних законних підстав для розірвання договору в односторонньому порядку чинним законодавством та умовами договору не передбачено)?
Прошу надати відповідь у найкоротші строки. Дякую.
Номер:
b55d4ab6daef432cba99a9cca0a8ac91
Назва:
Роз’яснення змісту висновку
Дата опублікування:
02.12.2022 14:49
Опис:
Південним офісом Держаудитслужби проведено моніторинг процедури відкритих торгів за предметом закупівлі: ДК021-2015: 79810000-5: Друкарські послуги (послуги з виготовлення та організації відправки кореспонденції), яка проведена товариством з обмеженою відповідальністю «Волиньелектрозбут» (далі – Замовник).
Результати моніторингу процедури закупівлі відображені у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі від 28.11.2022, який оприлюднено в електронній системі закупівель відповідно до норм частини шостої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що на порушення абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ФРАНКО ПАК» у зв’язку із невідповідністю його такому кваліфікаційному критерію, установленого статтею 16 Закону, як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Відповідно до абзацу 1 частини восьмої статті 8 Закону замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Замовником в електронній системі закупівель 30.11.2022 оприлюднено звернення за роз’ясненням щодо змісту висновку.
Південний офіс Держаудитслужби роз’яснює наступне.
Згідно із частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові основи діяльності органів державного фінансового контролю визначені Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Положенням про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженим наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 № 23, та статтею 113 Бюджетного кодексу України.
Відповідно до частини сьомої статті 8 Закону у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі обов’язково зазначаються, зокрема, опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі та зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Південним офісом визначено зобов’язання щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема: шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору як єдиний можливий шлях усунення виявленого порушення на момент проведення моніторингу цієї процедури закупівлі та складання висновку про результати моніторингу процедури закупівлі.
При цьому відповідно до частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Отже, Замовник при здійсненні заходів щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором повинен керуватись нормами Цивільного та Господарського кодексів України та умовами укладеного договору про закупівлю.
Водночас повідомляємо, що відповідно до абзацу 2 частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.