• Переговорна процедура
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

65210000-8 Розподіл газу (послуги з розподілу природного газу)

Завершена

390 000.00 UAH з ПДВ
Номер: 5d2c91f9edb24d82ad50aa8756922281
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-11-15-000032
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 15.11.2022 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 15.11.2022 15:36 - 07.12.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 15.11.2022 № 256 (дата) м.Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 15.11.2022 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 15.11.2022 № 256 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 20. UA-2022-01-28-007910-b 28.01.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель. В.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Адреса: Ukraine, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 50) 636-12-89, lsnaud@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами розгляду питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту десятого частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності обрання та застосування переговорної процедури закупівлі на умовах передбачених законом, повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю, дотримання законодавства під час внесення змін до договору наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 06 грудня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності обрання та застосування переговорної процедури закупівлі на умовах передбачених законом, повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, дотримання законодавства під час внесення змін до договору наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, молоді та спорту Гришковецької селищної ради Бердичівського району Житомирської області (далі – Замовник) на 2022 рік, обґрунтування застосування переговорної процедури, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.01.2022, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури UA-2022-01-28-007910-b від 28.01.2022 року, типовий договір розподілу природного газу від 17.02.2022 № 094216KFOLBB, додаткові угоди від 23.02.2022 № 1 та від 12.08.2022 № 2, пояснення Замовника на запит Держаудитслужби, надані через електронну систему закупівель 24.11.2022 та 30.11.2022 року. За результатами аналізу оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне. Так, Замовник оприлюднив типовий договір розподілу природного газу від 17.02.2022 № 094216KFOLBB (далі - Договір), укладений із Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз» та додаткові угоди від 23.02.2022 № 1 та від 12.08.2022 № 2 до Договору, відповідно до яких Сторони домовились зменшити планову вартість договору на 6 509,80 грн з 390 000,00 грн до 383 490,20 гривень. Відповідно до пункту 1.3 Договору фактом приєднання Споживача до умов цього Договору (акцептування договору) є вчинення Споживачем будь-яких дій, які засвідчують його бажання укласти Договір, зокрема надання підписаної Споживачем заяви-приєднання за формою, наведеною у додатку 2 (для споживачів, що не є побутовими) до цього Договору. Згідно з пунктом 1.4 Договору заява-приєднання - письмова заява-приєднання Споживача до умов цього Договору, складена відповідно до вимог Кодексу газорозподільних систем, що містить персоніфіковані дані щодо Споживача та його об’єкта та є невід’ємною частиною цього Договору. Крім того, відповідно до пункту 1.3 Договору Додаток 2 (заяву-приєднання для споживачів, що не є побутовими) в установленому порядку Оператор ГРМ направляє Споживачу інформаційним листом за формою, наведеною у Додатку 3 до цього Договору. Проте, Замовник разом із Договором Додаток 3 (інформаційний лист) не оприлюднив вчасно. Так, Замовник оприлюднив Додаток 3 до Договору лише під час проведення моніторингу 29.11.2022, тобто, з простроченням терміну визначеного пунктом десятим частини першої статті 10 Закону на 9 місяців. Також, відповідно до пункту 12.7 Договору, складений Сторонами акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін є його невід’ємною частиною. Однак, зазначений документ не був оприлюднений Замовником в інформаційно-телекомунікаційній системі «Prozorro». Згідно з пунктом десятим частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього протягом трьох робочих днів з дня його укладення. На запит Північно-східно офісу Держаудитслужби від 25.11.2022 щодо оприлюднення Договору без Додатку 3 та акту розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін, Замовником надано пояснення від 30.11.2022, в якому зазначено наступне: «Щодо надання пояснень 2 Відповідно до пункту 10, 11, частини першої, статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» 1. Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: 10) договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення; 11) повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін; Додатки до Типового Договору № 094216 KFDLBB Розподіл природного газу від 17 лютого 2022 року, оприлюднені на веб порталі Уповноваженого органу 28 лютого 2022 року, за адресою: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-01-28-007910-b Розмежування балансової належності та експлуаційної відповідальності сторін зазначено в Додатку № 4 до Типового договору розподілу природного газу, який додається до Заяви приєднання № 094216 KFDLBB059/42BB100-3575-19 Таблиця 3 Вихідні дані: газове обладнання між вузлом обліку газу та точкою балансового розмежування, по кожному окремому об’єкту газопостачання». Однак, зазначене пояснення не спростовує факт порушення вимог пункту десятого частини першої статті 10 Закону в частині не оприлюднення акту розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін та Додатку 3 до договору про закупівлю протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Таким чином, оприлюднивши Договір не в повному обсязі, зокрема, без Додатку 3 та акту розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін, Замовник не дотримав вимог пункту десятого частини першої статті 10 Закону. На запити Північно-східного офісу Держаудитслужби щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або на сторінку офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, а також щодо оприлюднення договору не в повному обсязі, Замовником пояснення не надані, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень: 06.12.2022 21:48 - 21.12.2022 00:00
Дата публікації висновку: 06.12.2022 21:48

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Шановні аудитори, дякуємо за детальне вивчення нашої документації по закупівлі. Розуміємо, що порушення допущені. Враховуючи характер допущених порушень, з метою запобігання їх повторенню, зобов"язуємось направити на навчання Уповноважену особу у 2023 році та обов"язково забезпечити передплату необхідних фахових періодичних видань. Ще раз дякуємо за співпрацю, розуміння і дієвий контроль З повагою Відділ освіти, молоді та спорту
Дата публікації звіту: 09.12.2022 12:42

Запити/Пояснення