-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з утримання в належному стані об'єктів благоустрою за ДК 021:2015 90610000 - 6 Послуги з прибирання та підмітання вулиць
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська
Завершена
1 791 567.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 957.84 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 957.84 UAH
Номер:
a4d550752ad949d58130ceca554ac687
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-29-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.09.2022 00:00
Період моніторингу:
29.09.2022 21:54 - 21.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
29.09.2022 № 226
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 29.09.2022 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 29.09.2022 № 226
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу.
18 UA-2022-01-28-003490-b 28.01.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
В.о. заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону.
За результатами моніторингу питання розгляду тендерної пропозиції ПП «Інтерфінансгруп» встановлено порушення вимог пункту 2 абзацу другого частини 16 статті 29 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, правомірності відхилення тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, дотримання вимог Постанови № 710 – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, шляхом недопущення установлених порушень у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені такі порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 жовтня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, правомірності відхилення тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Виконавчого комітету Довгинцівської районної в місті ради (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 28.01.2022 № 5, тендерні пропозиції Фізичної особи-підприємця Тунік Дмитро Юрійович, Приватного підприємства «Інтерфінансгруп» (далі – ПП «Інтерфінансгруп») та Фізичної особи-підприємця Нікітін Віктор Олександрович (далі – ФОП Нікітін В.О.), протокол розгляду тендерних пропозицій від 21.02.2022 № 17, вимогу про усунення невідповідностей тендерної пропозиції ПП «Інтерфінансгруп», протокольне рішення від 28.02.2022 № 19, протоколи розгляду тендерних пропозицій від 28.02.2022 № 20 та від 09.03.2022 № 26, повідомлення про намір укласти договір від 09.03.2022 року, договір на надання послуг від 29.03.2022 № 30, додаткову угоду від 29.03.2022 №1, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 31.03.2022 року, відповідь Замовника на пояснення від 03.10.2022 року з документами.
В ході проведення моніторингу встановлено, що відповідно до пункту 4 розділу 6 тендерної документації істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів.
Водночас нормами частини шостої статті 33 Закону встановлено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Також, відповідно до вимог частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Таким чином, встановлення Замовником у тендерній документації умови щодо можливості доповнення та коригування умов договору під час його укладання з учасником-переможцем торгів суперечить вимогам частини шостої статті 33 та вимогам частини четвертої статті 41 Закону.
В ході проведення моніторингу встановлено, що при розгляді пропозиції учасника ПП «Інтерфінансгруп» Замовником виявлено невідповідності та оприлюднено на веб-порталі уповноваженого органу повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. Відповідно до цієї вимоги Замовник виявив невідповідність лише у підтвердженні досвіду виконання аналогічних договорів та зазначив: «Інформація та/або документи, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: Для пітвердження викона-ння договорів надати акти виконаних/наданих послуг, додаткові угоди, платіжні доручення, привести у відповідність зазначену у довідці та у відгуках інформацію відповідно до завантажених в електронну систему документів, що підтверджують виконання договорів». Разом з тим, у протоколі № 19 від 28.02.2022 року уповноваженою особою Замовника зазначено: «Таким чином, у наданих документах не визначено повноваження Беззубченка Валерія Вікторовича. Відповідно до наданих документів повноваження вчиняти дії від імені юридичної особи ПП «Інтерфінансгруп, у тому числі підписувати договори тощо без обмежень, має право Шаповал Олег Станіславович».
Водночас, пунктом 2 абзацу другого частини 16 статті 29 Закону передбачено, що Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, у тому числі, на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Проте, на порушення зазначеної вимоги Замовником не надано можливості ПП «Інтерфінансгруп» виправити невідповідність щодо підтвердження права підпису тендерної пропозиції Беззубченком В.В.
Таким чином, при розгляді тендерної пропозиції ПП «Інтерфінансгруп» Замовником порушено вимоги пункту 2 абзацу другого частини 16 статті 29 Закону.
Період усунення порушень:
05.10.2022 17:21 - 20.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
05.10.2022 17:21
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Розпорядженням голови Довгинцівської районної в місті ради від 10.10.2022 № 156-р створено тимчасову робочу групу щодо розгляду результатів моніторингу. Рішення робочої групи: За результатами аналізу висновків органу державного контролю в сфері публічних закупівель уповноваженій особі Ярусі Н.В. необхідно негайно вжити заходів щодо недопущення можливих порушень в подальшому, зробити організаційні висновки в проведенні закупівель, досконало вивчити результати моніторингу Державної аудиторської служби України Північно-Східного офісу Держаудитслужби та вжити необхідних заходів, пройти чергове навчання з організації публічних закупівель.
Враховуючи, що дії уповноваженої особи жодним чином не вплинули на подальший перебіг процедури закупівлі, не обмежили права учасників процедури закупівлі та не порушили принципи здійснення публічних закупівель, попередити уповноважену особу Яруху Н.В. щодо не допущення помилок в подальшому, постійно здійснювати самоосвіту з метою підвищення професійного рівня.
Дата публікації звіту:
11.10.2022 16:34
Запити/Пояснення
Номер:
ef9117bc5f63406f84a63ce71cba4928
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
30.09.2022 17:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.10.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Послуги з утримання в належному стані об'єктів благоустрою за ДК 021:2015 90610000 - 6 Послуги з прибирання та підмітання вулиць» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2022-01-28-003490-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також, надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пункт 3.2 проєкту договору, розміщеному у Додатку 6 до тендерної документації містить посилання пункт 4 статті 36 Закону якого не існує.
Також, надати пояснення чи змінювались умови договору на надання послуг № 30 від 29.03.2022 року у порівнянні з проєктом договору (Додаток 6 до теднерної документаці)?
Відповідно до вимог частини другої статті 31 Закону інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. Прошу повідомити, яким чином Вами зазначено у чому саме полягає невідповдність тендерної пропозиції ФОП Тунік Д.Ю.?
У протоколі № 19 від 28.02.2022 року зазначено, що у наданих документах не визначено повноваження Беззубченка Валерія Вікторовича. Прошу надати пояснення щодо не надання можливості виправити зазначену відповідність тендерної пропозиції ПП «Інтерфінансгруп» відповідно до норм пункту 2 абзацу другого частини 16 статті 29 Закону.
Крім того, прошу надати пояснення яким чином у тендерній пропозиції ФОП Нікітін В.О. підтверджено наявність у нього матеріально-технічної бази, яка вимагалась відповідно до пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації.
Чи враховувалась при розгляді пропозиції ФОП Нікітін В.О. інформація, зазначена у Витязі з реєстру платників єдиного податку від 20.06.2018 року щодо відсутності в учасника КВЕД «діяльності з прибирання»/«інші види діяльності з прибирання»?
Відповідно до гарантійного листа від 18.03.2022 № 004-03 ФОП Нікітін В.О. зазначає, що він надає довідку МВС видану 18.03.2022 року. Проте, зазначена довідка у пропозиції переможця відсутня.
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
9ad3357ffe7a451f8f5f0bd973a9fffb
Назва:
відповідь на запит
Дата опублікування:
03.10.2022 16:26
Опис:
ДЕРЖАВНІЙ АУДИТОРСЬКІЙ
СЛУЖБІ УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНОМУ ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Вих.№4 від 03.10.2022
Надаю відповідь на запит про надання пояснень щодо правомірності прийняття рішень а саме :
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також, надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі?
• для розрахунку очікуваної вартості використовувались ціни відповідних закупівель минулих періодів, інформація про які міститься в електронній системі закупівель "Prozorro", з урахуванням індексу інфляції та розміру кошторисних призначень.
Щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті Постанова КМУ «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 п.4 пп.1 зазначає –
п.4. Рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів:
1) органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель;
Таким чином, для органів місцевого самоврядування оприлюднення даної інформації має рекомендаційний характер.
Крім вищезазначеного, посилання на офіційний веб-сайт дати не можливо, сайт зараз не працює з технічних причин.
2. пункт 3.2 проекту договору, розміщеному у додатку 6 до тендерної документації містить посилання пункт 4 статті 36 Закону якого не існує. Також, надати пояснення чи змінювались умови договору на надання послуг № 30 від 29.03.2022 року порівнянні з проектом договору (Додаток 6 до тендерної документації)?
• в проекті договору, який зазначено в додатку 6 до тендерної документації в п.3.2 було допущено описку, при укладанні договору вказану описку було виправлено. В укладеному договорі посилання на пункт Закону вказано вірно (ч.5 ст. 41), умови договору, а також істотні умови договору - предмет, ціна, строк дії договору при укладанні не змінювались.
3 Яким чином Вами зазначено невідповідність тендерної пропозиції Тунік Д.Ю.?
• Додаю протокол № 16 від 21.02.2022 розгляду тендерної пропозиції ФОП Тунік в якому описано, ряд яких документів не надано учасником, що вимагались тендерною документацією.
4. У протоколі № 19 від 28.02.2022 року зазначено, що у наданих документах не визначено повноваження Беззубченка Валерія Вікторовича. Прошу надати пояснення щодо ненадання можливості виправити зазначену відповідність тендерної пропозиції ПП» Інтерфінансгруп» відповідно до норм пункту 2 абзацу другого частини 16 статті 29 Закону.
• у Єдиному державному реєстрі фізичних осіб та юридичних осіб право підписувати договори без обмежень виключно у Шаповала Олега Станіславовича, Беззубченко В.В. – лише курівник (відсутність протоколів зборів, порушення порядку призначення директора, відповідно до Статуту, детальна інформація зазначена у протоколі №19 від 28.02.2022 на підставі завантажених в електрону систему документів)
Крім того учасник не виправив невідповідності в інформації після надання йому 24 години на виправлення.
5. Крім того, прошу надати пояснення яким чином у тендерній пропозиції ФОП Нікітін В.О. підтверджено наявність у нього матеріально-технічної бази, яка вимагалась відповідно до пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації?
• ФОП Нікітін В.О. у складі своєї тендерної пропозиції на підтвердження матеріально-технічної бази, що зазначена у довідці від 09.02.2022 № 018-02, учасник надав копії документів: видаткові накладні (майно, що закуповувалось учасником) :№80 від 07.02.2022, №165 від 27.04.2020, №594 від 15.04.2021, №502 від 02.11.2021,№235 від 03.06.2020,№27438 від 22.04.2019,№28115 від 24.04.2019№1826 від 08.11.2019,№38301 від 29.05.2019,№28889 від 26.04.2019 та копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, власником якого є Нікітін Віктор Олександрович.
6. Чи враховувалась при розгляді пропозиції ФОП Нікітін В.О. інформація, зазначена у Витязі з реєстру платників єдиного податку від 20.06.2018 року щодо відсутності в учасника КВЕД «діяльності з прибирання/інші види діяльності з прибирання ?
• Відповідно до п.9 ст 29 після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документ-тації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропо-зицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.. Отже,пропозиція учасника не може бути відхилена на підставі не відповідності кодам КВЕД, окрім випадків, коли в оголошені, або в тендерній документації встановлені вимоги щодо відповідності кодів КВЕД предмету закупівлі, такі вимоги в тендерній документації відсутні.
7. Відповідно до гарантійного листа від 18.03.2022 № 004-03 ФОП Нікітін В.О. зазначає,що він надав довідку МВС, видану 18.03.2022 року. Проте, зазначена довідка у пропозиції переможця відсутня.
• учасником ФОП Нікітін В.О. був наданий гарантійний лист щодо довідки про несудимість, рішення про визначення переможця приймалося 09.03.2022 року на цей час в Україні діяв військовий стан, який був введений в результаті російської агресії проти України.
Постановою КМУ про деякі питання реалізації прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб №165 від 28.02.2022 Уряд зупинив надання адміністративних послуг суб’єктами їх надання та видачу дозвільними органами документів дозвільного характеру на час воєнного стану в Україні. Крім цього, передбачено було поновлення зупинених строків у місячний строк після припинення чи скасування воєнного стану на відповідній території України.
На той час були відсутні пояснення як діяти замовнику. ДП «Прозорро» на своєму офіційному сайті зазначили: «Замовники, що проводять відкриті закупівлі, наразі не можуть отримувати довідки МВС від Постачальників, через те, що Міністерство внутрішніх справ зараз нищить загарбників. Просимо поставитись із розумінням та не відхиляти постачальників за цією постановою».
Тому в умовах військового стану для забезпечення санітарних норм, враховуючи необхідність в прибиранні зупинок від сміття, було прийнято рішення взяти до уваги Гарантійний лист учасника.
Прошу віднестись з порозумінням до дій уповноваженої особи. Дякую , ми переможемо! Слава Україні!
Уповноважена особа Наталія ЯРУХА