• Переговорна процедура
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Дезактивація спецодягу методом прання

ПП-03-П-22

Завершена

580 809.60 UAH з ПДВ
Номер: c54b2247d3a44946b335d099e186ff49
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-09-29-000034
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 29.09.2022 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 29.09.2022 19:45 - 21.10.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 29.09.2022 №226 (дата) м.Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 29.09.2022 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 29.09.2022 № 226 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 67. UA-2022-01-27-014479-b 27.01.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель В.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Адреса: Ukraine, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 50) 301-08-13, tas-ker@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю установлено порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.– порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східного офісу Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 жовтня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відокремлений підрозділ «Атомремонтсервіс» державного підприємства Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» (далі – Замовник) на 2022 рік, обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 27.01.2022, договір про закупівлю послуг від 11.02.2022 №17-127-04-22-01193 (далі – Договір), укладений між Замовником та Державним спеціалізованим підприємством «Чорнобильська АЕС» (далі – Виконавець);Додаткова угода від 30.08.2022 №1 до договору; повідомлення про внесення змін до договору; пояснення Замовника отримане через електронну систему закупівель 04.10.2022. В повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) за номером ID: UA-2022-01-27-014479-b, оприлюдненого в електронній системі закупівель, визначено підставу для застосування переговорної процедури закупівлі - пункт 2 частина друга статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме: переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі: якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником. Так, в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури за номером ID: UA-2022-01-27-014479-b, наявне обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, проте відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, як це передбачено пунктом 8 частиною шостою статті 40 Закону. Відповідні документи на підтвердження підстав застосування переговорної процедури закупівлі надані Замовником 04.10.2022 на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 30.09.2022 під час проведення моніторингу шляхом завантаження в електронну систему закупівель. З огляду на викладене вище, з урахуванням наданих Замовником пояснень та документів, переговорна процедура закупівлі застосована Замовником за наявності умов, передбачених пунктом 2 частини другої статті 40 Закону, проте з порушенням норм пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
Період усунення порушень: 12.10.2022 22:18 - 27.10.2022 00:00
Дата публікації висновку: 12.10.2022 22:18

Оскарження висновку в суді

Опис: ПОЗОВНА ЗАЯВА про визнання дій протиправними та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі (немайнового характеру) Розділ І. Подання позовної заяви відповідно до норм Кодексу адміністративного судочинства України та Закону України «Про публічні закупівлі». Підсудність. Згідно з положеннями частини 1 статті 25 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об’єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом. Відповідно до частини 2 статті 26 Кодексу адміністративного судочинства України позови до юридичних осіб пред`являються в суд за їхнім місцезнаходженням згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, якщо інше не передбачено цим Кодексом. З аналізу вищенаведених правових норм вбачається, що Кодекс адміністративного судочинства України встановлює декілька видів територіальної підсудності, в тому числі: загальну (залежно від місця проживання чи місцезнаходження відповідача) та альтернативну (за вибором позивача). Тобто, якщо предметом адміністративної справи є оскарження правових актів індивідуальної дії, а також дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної особи, то позивач може застосувати альтернативну підсудність. Предметом позову є визнання протиправним дії та скасування Висновку про результати моніторингу закупівлі UA-2022-01-27-014479-b Північно-Східного офісу Держаудитслужби, який прийнято стосовно Державного підприємство «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» в особі Відокремленого підрозділу «Атомремонтсервіс». У даному випадку, застосуванню підлягають положення частини 1 статті 25 Кодексу адміністративного судочинства України (територіальна підсудність справи за вибором позивача). Місцезнаходження Позивача: вул. Назарівська, буд. 3, м. Київ, 01032. Відповідно до Указу Президента України від 16.11.2004 «Про утворення місцевих адміністративних судів, затвердження їх мережі», в системі адміністративних судів діє Окружний адміністративний суд міста Києва. Територіальна юрисдикція даного суду поширюється на місто Київ. Таким чином, дана адміністративна справа підсудна Окружному адміністративному суду міста Києва. Строк подання позовної заяви. Згідно частини 10 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження. Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку. Стаття 5 Кодексу адміністративного судочинства України визначає, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб’єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання бездіяльності суб’єкта владних повноважень протиправними та зобов'язання вчинити певні дії. Згідно зі статтею 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Відповідно до частин першої, шостої, дев’ятої статті 120 КАС України, перебіг процесуального строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язано його початок. Якщо закінчення строку припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, останнім днем строку є перший після нього робочий день. Строк не вважається пропущеним, якщо до його закінчення позовна заява, скарга, інші документи чи матеріали або грошові кошти здано на пошту чи передані іншими відповідними засобами зв’язку. Перебіг процесуального строку для подання позовної заяви розпочався з 13.10.2022, після оприлюднення висновку про результати моніторингу 12.10.2022. Строк закінчується 26.10.2022. Відповідно до інформації, що міститься в електронній системі закупівель, кінцевий строк оскарження 27.10.2022. Відтак строк для подачі позовної заяви не пропущено. Розділ ІІ. Проведення процедури закупівлі. Державне підприємство «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» (надалі – ДП «НАЕК «Енергоатом», Позивач) в особі Відокремленого підрозділу «Атомремонтсервіс» (надалі – ВП АРС, Замовник, Позивач) є замовником публічних закупівель в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до частини 1 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Згідно статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі. Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку, зокрема, відсутності конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником. За результатами проведених переговорів з учасником (учасниками) процедури закупівлі замовник приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю. Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю обов’язково безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель протягом одного дня після ухвалення рішення. Замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Так 27.01.2022 на авторизованому електронному майданчику SmartTender.biz. Позивачем розпочато переговорну процедуру закупівлі послуги: ДК 021:2015, код 98310000-9 Послуги з прання і сухого очищення (Дезактивація спецодягу методом прання), ідентифікатор закупівлі - UA-2022-01-27-014479-b. За результатами проведених переговорів з учасником процедури закупівлі, Позивач прийняв рішення про намір укласти договір про закупівлю. Відповідне повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднене в електронній системі закупівель 27.01.2022 (підтвердження оприлюднення повідомлення міститься у вільному доступі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-01-27-014479-b). На виконання вимог пункту 8 частини 6 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» в зазначеному повідомленні Замовником вказано обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі та документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Так в обґрунтуванні зазначено, що згідно з наказом ДП «НАЕК «Енергоатом» від 31.08.2020 № 682 «Про підготовку ДП «НАЕК «Енергоатом» до введення в експлуатацію ЦСВЯП» на ВП АРС покладено функції з підготовки до введення в експлуатацію та з експлуатації ЦСВЯП. У відповідності до вимог, встановлених «Основними санітарними правилами забезпечення радіаційної безпеки України» (ОСПУ-2005), затверджених наказом МОЗ України від 02.02.2005 № 54 та «Правилами радіаційної безпеки при проведенні робіт у зоні відчуження і зоні безумовного (обов'язкового) відселення», затверджених наказом МОЗ України та МНС України від 04.04.2008 № 179/276, спецодяг і білизна, персоналу, який зайнятий на роботах зі шкідливими та небезпечними умовами праці, а також на роботах, що пов'язані із забрудненням, або тих, що здійснюються в несприятливих метеорологічних умовах та на робах з відкритими джерелами іонізуючого випромінювання, повинен регулярно направлятися на дезактивацію до спеціальної пральні. Заміна спецодягу та білизни повинна здійснюватися не рідше 1 разу на 10 днів. З метою недопущення порушень вимог, передбачених вищевказаними нормативними документами, виникає негайна потреба щодо здійснення закупівлі послуг з дезактивації спецодягу. З ціллю визначення суб’єктів господарської діяльності, які надають послуги з дезактивації спецодягу на території зони відчуження і зони безумовного (обов'язкового) відселення, ВП АРС направив до Державного агентства України з управління зоною відчуження (надалі – ДАЗВ) лист від 04.06.2021 № 70-19/361/2272 «Щодо надавачів послуг в зоні відчуження». Відповідно до листа ДАЗВ від 09.06.2021 № 01-1966/3.2-21, надання послуг з дезактивації спецодягу на території зони відчуження і зони безумовного (обов’язкового) відселення є предметом діяльності Державного спеціалізованого підприємства «Чорнобильська АЕС» (надалі – ДСП «ЧАЕС»). Вказаний лист ДАЗВ, що підтверджує наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі визначений в обґрунтуванні, як додаток до повідомлення. Лист ДАЗВ від 09.06.2021 № 01-1966/3.2-21 «Про надання інформації щодо надавачів послуг на території зони відчуження», в якості додатка до повідомлення, оприлюднено в той же день -27.01.2022 окремим файлом «Лист ДАЗВ.pdf» та на два цих документи накладено електронний підпис уповноваженої особи. Повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури та додаток до нього перебувають у вільному доступі в електронній системі закупівель (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-01-27-014479-b). Відтак, Позивачем виконано всі вимоги пункту 8 частини 6 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити таку інформацію, зокрема, обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі). У відповідності із частиною 7 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» 11.02.2022 між Замовником та ДСП «ЧАЕС», як єдиним суб’єктом господарювання, що надає послуги з дезактивації спецодягу на території зони відчуження і зони безумовного (обов’язкового) відселення, укладено договір № 17-127-04-22-01193 про закупівлю послуг з дезактивації спецодягу методом прання. Розділ ІІІ. Здійснення моніторингу. Згідно з наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби (надалі – ДАСУ, Відповідач) від 29.09.2022 № 266 розпочато моніторинг закупівлі UA-2022-01-27-014479-b, предмет якої визначений згідно з Єдиним закупівельним словником Національного класифікатора ДК 021:2015 код 98310000-9 Послуги з прання і сухого чищення (Дезактивації спецодягу методом прання), з підстави виявлення ознак порушень законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель. 12.12.2022 в електронній системі закупівель оприлюднено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-27-014479-b. Так, в пункті 1 Констатуючої частини висновку Відповідача про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-27-014479-b від 12.10.2022 зазначено, що в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури за номером ID: UA-2022-01-27-014479-b, наявне обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, проте відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, як це передбачено пунктом 8 частини 6 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідні документи на підтвердження підстав застосування переговорної процедури закупівлі надані Замовником 04.10.2022 на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 30.09.2022 під час проведення моніторингу шляхом завантаження в електронну систему закупівель. Також зазначено, що з урахуванням наданих Замовником пояснень та документів, переговорна процедура закупівлі застосована Замовником за наявності умов передбачених пунктом 2 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», проте з порушенням норм пункту 8 частини 6 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі». В пункті 2 Констатуючої частини висновку ДАСУ встановила, що за результатами аналізу питання повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю установлено порушення вимог пункту 8 частини 6 статті 40 Закону. В пункті 3 Констатуючої частини висновку Відповідач зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Згідно з абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Так 13.10.2022 Позивач оприлюднив через електронну систему закупівель аргументоване заперечення до висновку, в якому зазначив, що ДП «НАЕК «Енергоатом» в особі ВП «АРС» як Замовник, заперечує наявність порушень законодавства щодо повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю та наполягає на скасуванні абзацу 1 пункту 2 частини II та пункту 3 частини II висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-27-014479-b, оприлюдненого в електронній системі закупівель 12.10.2022 року. Як наслідок, з Висновком про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-27-014479-b Позивач категорично не згоден і вважає його безпідставним та необґрунтованим. Розділ ІV. Позиція Позивача. 1. Твердження Відповідача про те, що в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури за номером ID: UA-2022-01-27-014479-b відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, як це передбачено пунктом 8 частини 6 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» не відповідає дійсності. 1.1. В листі Мінекономіки «Щодо переговорної процедури закупівлі» № 3304-04/60124-06 від 03.10.2020 зазначено, що Замовник самостійно визначає документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури. Документ, який підтверджує наявність умов застосування переговорної процедури в зазначеній закупівлі є лист ДАЗВ від 09.06.2021 № 01-1966/3.2-21 «Про надання інформації щодо надавачів послуг на території зони відчуження» (Додаток № 1). В цьому листі визначено, що на території зони відчуження і зони безумовного (обов’язкового) відселення дезактивацією спецодягу, що є предметом вказаної закупівлі, займається виключно ДСП «ЧАЕС» (Виконавець), яке підпорядковане ДАЗВ, відповідно до видів діяльності, згідно Спеціального дозволу на право провадження окремих видів діяльності на території зони відчуження і зони безумовного (обов’язкового) відселення № 1288, виданим 31.10.2018. Під час оголошення про проведення закупівлі послуги з прання і сухого чищення (дезактивація спецодягу методом прання), в електронній системі закупівель, в розділі «Обґрунтування застосування переговорної процедури», Позивачем було вказано на лист ДАЗВ від 09.06.2021 № 01-1966/3.2-21. Підтвердження цього знаходиться у вільному доступі в електронній системі закупівель за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-01-27-014479-b. Також Позивач надає до суду знімок (скріншот) розміщення цієї інформації (Додаток № 2). 1.2. 27.01.2022 в електронній системі закупівель, Замовником було оприлюднено повідомлення про намір укласти договір про закупівлю під час застосування переговорної процедури (Додаток № 3). Оприлюднення цього повідомлення підтверджується знімком (скріншот) з електронної системи (Додаток № 4). В зазначеному повідомленні в розділі «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі» Позивач зазначив, інформацію про зміст листа ДАЗВ від 09.06.2021 № 01-1966/3.2-21 та визначив зазначений лист як додаток до повідомлення. На підтвердження цьому, Позивач надає до суду Повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) UA-2022-01-27-014479-b, що роздруковане безпосередньо з електронної системи закупівель (Додаток № 5). Станом на сьогодні, всупереч Закону України «Про публічні закупівлі», в електронній системі закупівель не допрацьовано відповідний функціонал, а саме – відсутня технічна реалізація поля в електронній формі повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, шляхом заповнення якої замовники через авторизовані електронні майданчики можуть разом з обґрунтуванням оприлюднювати експертні, нормативні, технічні та інші документи (замовник має можливість вводити лише текстову інформацію, можливість додати до тексту обґрунтування файл з документом відсутня). Варто зазначити, що листа ДАЗВ від 09.06.2021 № 01-1966/3.2-21 оприлюднено 27.01.2022 окремим файлом «Лист ДАЗВ.pdf», що розміщений у полі «Документи» розділу «Повідомлення про намір укласти договір» та у полі «Переможець» розділу «Протокол розкриття» за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-01-27-014479-b , що підтверджується знімком (скріншот) з електронної системи (Додаток № 6). Отже Позивач виконав всі вимоги пункту 8 частини 6 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», тобто Повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, що розмістив Замовник 27.01.2022 містить обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі та необхідний документ (лист ДАЗВ від 09.06.2021 № 01-1966/3.2-21) що підтверджує наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Зазначене вказує на те, що Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі від 12.10.2022 є незаконним, необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню. 2. Твердження Відповідача про те, що відповідні документи на підтвердження підстав застосування переговорної процедури закупівлі надані Замовником 04.10.2022 на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 30.09.2022 під час проведення моніторингу шляхом завантаження в електронну систему закупівель, також не зовсім відповідають дійсності, так як вказані документи, в тому числі і лист ДАЗВ від 09.06.2021 № 01-1966/3.2-21, були надані Позивачем повторно, разом з поясненнями на оголошену закупівлю ID: UA-2022-01-27-014479-b предмет, якої визначений згідно з Єдиним закупівельним словником Національного класифікатора ДК 021:2015 код 98310000-9 Послуги з прання і сухого чищення (Дезактивація спецодягу методом прання), як того вимагав запит ДАСУ від 30.10.2022. Таким чином, Позивач не погоджується з цим твердженням, так, як воно призводить до неправильних висновків з боку Відповідача. 3. На думку Позивача, вищезазначені безпідставні та необґрунтовані твердження Відповідача призвели до того, що ДАСУ неправомірно встановила порушення Замовником вимог пункту 8 частини 6 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», яке відображене в пункті 2 Констатуючої частини висновку. 4. Неправомірні дії Відповідача призвели до того, що в пункті 3 Констатуючої частини висновку ДАСУ незаконно зобов’язало Позивача здійснити заходи направлення на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущенні порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. В зв’язку з тим, що Позивач вважає зазначені відповідачем порушення надуманими та необґрунтованими, Позивач не може погодитись зі змістом зобов’язань, виконання яких вимагає Відповідач, та вважає їх незаконними. Також вважаємо за необхідне зазначити, що відсутність конкретизування виду відповідальності до якої, на думку Відповідача, мають бути притягненні особи, свідчить про нечіткість, невизначеність, та вказує на порушення законодавства. Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як актів правозастосування, є їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення суб’єктом владних повноважень конкретних підстав прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття, чого не зроблено Відповідачем. Верховний Суд, зокрема, у постановах від 10 грудня 2019 року у справі №160/9513/18, від 05 березня 2020 року в справі № 640/467/19, від 23 квітня 2020 року у справі №160/5735/19, від 11 червня 2020 року в справі № 160/6502/19, від 12 серпня 2020 року у справа № 160/11304/19, від 21 січня 2021 року у справі № 400/4458/19, від 31.08.2021 у справі № 580/2373/19 висловлював правову позицію, що спонукання позивача самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства. Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі Замовника для усунення порушень. Згідно частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, проте згідно частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Виходячи з вищенаведеного, Позивач вважає дії Відповідача протиправними, а висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-27-014479-b незаконним, необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню. У відповідності до положень пункту 11 частини п’ятої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України Позивач надає власне письмове підтвердження про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав. Позовну заяву підписано представником, повноваження якого засвідчуються копією виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що додається (Додаток № 10, сторінка 17). Заходи забезпечення доказів або позову до даної позовної заяви не здійснювались. Судовий збір за подання позову. Частиною 1 статті 4 Закону України «Про судовий збір» встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі. Згідно з частиною 2 статті 4 Закону України «Про судовий збір» за подання юридичною особою до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру справляється судовий збір у розмірі прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Ставка прожиткового мінімуму для працездатних осіб станом на 01.01.2022 становила 2481,00 грн., отже сума судового збору за подання цього адміністративного позову складає 2481,00 грн. Оригінали електронних доказів, копії яких додано до позовної заяви знаходяться у вільному доступі та розміщені на веб-порталі Уповноваженого органу за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-01-27-014479-b та на авторизованому майданчику SmartTender.biz. закупівля UA-2022-01-27-014479-b. На підставі вищевикладеного та керуючись статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статтями 2, 19, 20, 25, 26, 159, 160, 161, 168 Кодекс адміністративного судочинства України, ПРОСИМО СУД: 1. Прийняти дану позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі. 2. Визнати дії Північно-Східного офісу Держаудитслужби протиправним та скасувати висновок про результати моніторингу закупівлі UA-2022-01-27-014479-b від 12.10.2022, у повному обсязі. 3. Стягнути з Північно-Східного офісу Держаудитслужби суму сплаченого судового збору 2481,00 грн. на користь Державного підприємства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» в особі Відокремленого підрозділу «Атомремонтсервіс». Додатки: 1. Копія листа ДАЗВ від 09.06.2021 № 01-1966/3.2-21 «Про надання інформації щодо надавачів послуг на території зони відчуження» (1 аркуш). 2. Копія знімку (скріншот) інформації про оприлюднення обґрунтування застосування переговорної процедури (1 аркуш). 3. Копія повідомлення про намір укласти договір про закупівлю під час застосування переговорної процедури (2 аркуші). 4. Копія знімку (скріншот) інформації про оприлюднення повідомлення про намір укласти договір (1 аркуш). 5. Копія повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) UA-2022-01-27-014479-b, що роздруковане безпосередньо з електронної системи закупівель (3 аркуші). 6. Копія знімку (скрішот) інформації, що підтверджує оприлюднення листа ДАЗВ від 09.06.2021 № 01-1966/3.2-21 27.01.2022 окремим файлом «Лист ДАЗВ.pdf» (1 аркуш). 7. Копія висновку про результати моніторингу UA-2022-01-27-014479-b від 12 жовтня 2022 (3 аркуші) 8. Копія заперечення на оголошену закупівлю ID: UA-2022-01-27-014479-b предмет, якої визначений згідно з Єдиним закупівельним словником Національного класифікатора ДК 021:2015 код 98310000-9 Послуги з прання і сухого чищення (Дезактивація спецодягу методом прання) від 13.10.2022 № 24-21/369/3744 (4 аркуші). 9. Копія протоколу розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2022-01-27-014479-b (2 аркуші). 10. Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, щодо підписанта ДП «НАЕК «Енергоатом» (18 аркушів). 11. Відомості з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій (ЄДРПОУ) про Відокремлений підрозділ «Атомремонтсервіс» (1 аркуш). 12. Копія позовної заяви та доданих до неї документів відповідно до кількості учасників справи (відповідачу) (47 аркушів). 13. Оригінал платіжного доручення про сплату судового збору ( 1 аркуш).
Дата публікації: 25.10.2022 16:36
Дата відкриття провадження: 04.11.2022 00:00
Номер відкриття провадження: 640/18647/22

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Згідно з наказом Північно-східного офісу Державної аудиторської служби України від 29.09.2022 №226 розпочато моніторинг на оголошену закупівлю ID: UA-2022-01-27-014479-b, предмет якої визначений згідно з Єдиним закупівельним словником Національного класифікатора ДК 021:2015 код 98310000-9 Послуги з прання і сухого чищення (Дезактивація спецодягу методом прання), з підстави виявлення ознак порушень законодавства у сфері публічних закупівель, оприлюдненій в електронній системі закупівель. 12.10.2022 електронній системі закупівель оприлюднено висновок Державної аудиторської служби України (далі – ДАСУ) про результати моніторингу закупівлі UA-2022-01-27-014479-b. Згідно з абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Замовник не погоджується з вищезазначеним висновком ДАСУ та заперечує проти доводів викладених в ньому з огляду на таке. Так, в пункті 1 констатуючої частини висновку ДАСУ про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-27-014479-b від 12.10.2022 зазначено, що в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури за номером ID: UA-2022-01-27-014479-b, наявне обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, проте відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, як це передбачено пунктом 8 частини шостої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідні документи на підтвердження підстав застосування переговорної процедури закупівлі надані Замовником 04.10.2022 на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 30.09.2022 під час проведення моніторингу шляхом завантаження в електронну систему закупівель. Варто зазначити, що інформація та документи щодо закупівель ДП «НАЕК «Енергоатом» в особі ВП «Атомремонтсервіс» розміщуються в електронній системі закупівель через авторизований електронний майданчик SmartTender.biz. Під час оголошення переговорної процедури закупівлі на закупівлю послуг ДК 021:2015 код 98310000-9 Послуги з прання і сухого чищення (Дезактивація спецодягу методом прання) 27.01.2022 в електронній системі закупівель було оприлюднено повідомлення про намір укласти договір про закупівлю під час застосування переговорної процедури, де зазначено обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі та вказано додаток до цього повідомлення лист ДАЗВ від 09.06.2021 № 01-1966/3.2-21 «Про надання інформації щодо надавачів послуг на території зони відчуження». Лист ДАЗВ від 09.06.2021 № 01-1966/3.2-21 оприлюднено 27.01.2022 окремим файлом «Лист ДАЗВ.pdf» одночасно з повідомленням та на два цих документи накладено електронний підпис уповноваженої особи. Повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури та додатки до нього перебувають у вільному доступі в електронній системі закупівель. На підтвердження оприлюднення експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 8 частини 6 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» надається знімок (скріншот) закупівлі в електронній систем закупівель Прозорро, в якому відображено публікацію повідомлення про намір укласти договір про закупівлю під час застосування переговорної процедури та публікацію листа ДАЗВ, який є обґрунтуванням застосування переговорної процедури закупівлі, одночасно, 27.01.2022, о 17.06 год. Звертаю Вашу увагу на те, що станом на сьогодні, всупереч Закону України «Про публічні закупівлі», в електронній системі закупівель не доопрацьовано відповідний функціонал, а саме – відсутня технічна реалізація поля в електронній формі повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, шляхом заповнення якої замовники через авторизовані електронні майданчики можуть разом з обґрунтуванням оприлюднювати експертні, нормативні, технічні та інші документи (замовник має можливість вводити лише текстову інформацію, можливість додати до тексту обґрунтування файл з документом відсутня). З огляду на вищезазначене, Замовником дотримано вимоги пункту 8 частини 6 статті 40 Закону, а висновок державних аудиторів про те, що в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю наявне обгрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, проте відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, є безпідставним і таким, що не відповідає дійсності. ДП «НАЕК «Енергоатом» в особі ВП «Атомремонтсервіс» як Замовник, заперечує наявність порушень законодавства щодо повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю та наполягає на скасуванні абзацу 1 пункту 2 частини II та пункту 3 частини II висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-27-014479-b, оприлюдненого в електронній системі закупівель 12.10.2022 року. Додаток: скріншот (знімок з екрану) закупівлі UA-2022-01-27-014479-b в електронній системі закупівель Прозорро в 1 прим. на 1 арк.
Дата публікації звіту: 13.10.2022 15:51

Запити/Пояснення