-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Мультилотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Теплопостачання
Завершена
3 867 569.50
UAH з ПДВ
Номер:
41370da6719b4fa491df3d6b44de1ce2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-02-10-000134
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.02.2022 00:00
Період моніторингу:
11.02.2022 08:09 - 05.03.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
10.02.2022 № 82
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 10.02.2022 № 82.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-01-27-001452-c, 27.01.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення пункту 2 частини другої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082, пункту 4-1 Постанови КМУ №710, а також порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
Крім того встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог пункту 2 частини другої статті 40 Закону, а саме вжити заходи щодо розірвання укладених за результатами тендеру договорів по лотах 1 і 2 з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «Теплоінвестсервіс» щодо розірвання договорів по лотах 1 і 2.
Крім того, вжити заходів щодо не допущення в подальшому (зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) порушення вимог пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082, вимог пункту 4-1 постанови КМУ №710, порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону та вимог частини п’ятої статті 8 Закону у встановленому законодавством порядку.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 лютого 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Української академії друкарства (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-01-24-000885-a), оприлюднене в електронній системі закупівель обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, протокол розкриття тендерних пропозицій по Лотах 1 і 2, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури по Лотах 1 і 2 від 27.01.2022, договори від 03.02.2022 №1-Н полоту 1 та від 03.02.2022 №1-Б, опубліковане Замовником під час моніторингу пояснення та документи (16.02.2022) на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі – Наказ Мінекономрозвитку №1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Водночас, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, повідомлення про намір укласти договір по Лотах 1 і 2, договори по Лотах 1 і 2), на них накладено удосконалені електронні цифрові підписи посадової особи Замовника (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, сертифікат – кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), які в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованими електронними підписами, чим порушено вимоги пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082.
Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктів господарювання державного сектору економіки зобов’язано забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Під час моніторингу на запит Західного офісу Держаудитслужби щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовником надано відповідь, у якій зазначено, що інформація щодо якісних та технічних характеристик предмета закупівлі не розміщувалась на власному веб-сайті Замовника через відсутність технічної можливості.
Таким чином, Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі, чим порушено вимогу пункту 4-1 Постанови КМУ №710.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, зокрема, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
Також, згідно норми пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Зазначений учасник орендує котельню, відповідно до підписаного договору, та відповідно, закупівля теплопостачання не можлива в інших учасників.
Згідно з нормою пункту 8 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі.
Моніторингом також встановлено, що Замовником при проведенні переговорної процедури закупівлі зазначено умову її застосування - відсутність конкуренції з технічних причин, в обгрунтуванні зазначено лише, що учасник орендує котельню, відповідно до підписаного договору, та відповідно, закупівля теплопостачання не можлива в інших учасників.
Замовником разом з наданим під час моніторингу поясненням на запит органу державного фінансового контролю (11.02.2022) оприлюднено рішення від 24.09.2021 №827 про встановлення ТзОВ «Теплоінвестсервіс» тарифів на виробництво та постачання теплової енергії.
Однак, зазначене вище рішення не є документальним підтвердженням умов застосування досліджуваної переговорної процедури закупівлі.
Таким чином, на порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону разом з повідомленням про намір укласти договір по лотах 1 і 2 (під час застосування переговорної процедури) UA-2022-01-27-001452-c не оприлюднено експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Крім того, Замовником документально не підтверджено зазначене у повідомленні про намір укласти договір обгрунтування щодо наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, а саме: учасник орендує котельню, відповідно до підписаного договору, та відповідно, закупівля теплопостачання не можлива в інших учасників.
Таким чином, Замовником переговорну процедуру закупівлі за ID: UA-2022-01-27-001452-c застосовано без належного обгрунтування та документального підтвердження підстав для її проведення з порушенням вимог пункту 2 частини другої статті 40 Закону.
Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Західним офісом Держаудитслужби під час моніторингу 14.02.2022 було опубліковано в електронній системі закупівель запит Замовнику щодо надання відповідних пояснень.
Однак, Замовником у визначений Законом строк та на час завершення моніторингу не надано (не оприлюднено) відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель, чим порушено вимогу частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
23.02.2022 16:16 - 12.03.2022 00:00
Дата публікації висновку:
23.02.2022 16:16
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Повідомляємо, що у зв'язку із надзвичайною ситуацію, та військовим станом, у замовника немає можливості щодо розірвання зазначеної угоди.
Дата публікації звіту:
28.02.2022 18:57
Запити/Пояснення
Номер:
847566e8c8bb4b26b67cbf7ea7ebc0d5
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
11.02.2022 11:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.02.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-01-27-001452-c, яка проводилась Українською академією друкарства (далі – Замовник) за переговорною процедурою (скорочена), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість ?
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
c74dfc94c257420db2f7204b40825dc8
Назва:
Моніторинг
Дата опублікування:
16.02.2022 13:31
Опис:
Повідомляємо, що очікувана вартість предмета закупівлі, визначена на підставі затвердженого кошторису видатків замовника на 2022 рік, та на підставі рішення виконавчого комітету ЛМР щодо затвердження тарифу на постачання теплової енергії учаснику.
Інформація щодо якісних та технічних характеристик предмета закупівлі не розміщувалась на власному веб-сайті Замовника, через відсутність технічної можливості.
Номер:
b5dab775a1e249efb213c30843749514
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
14.02.2022 14:35
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.02.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-01-27-001452-c, яка проводилась Українською академією друкарства (далі – Замовник) за переговорною процедурою (скорочена), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Проведеним моніторингом встановлено, що в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір зазначено, що обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі (посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі): зазначений учасник орендує котельню, відповідно до підписаного договору, та відповідно, закупівля теплопостачання не можлива в інших учасників.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Пояснити причини не оприлюднення експертних, нормативних, технічних чи інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі UA-2022-01-27-001452-c?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.