-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 15540000-5 Сирні продукти (сир кисломолочний, сир твердий)
Завершена
3 731 678.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 658.39 UAH
мін. крок: 0.5% або 18 658.39 UAH
Номер:
f06748b4e66344069225f236f1c8c9fe
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-01-000039
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
01.11.2022 00:00
Період моніторингу:
01.11.2022 17:08 - 23.11.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
01.11.2022
№ 50-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 01.11.2022 №50-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
12. UA-2022-01-27-001428-c Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо внесення змін до договору установлено порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону та підпункту 2 пункту 11.3 розділу 11 Договору.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог, дотримання вимог постанови № 710, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерних пропозицій учасників ФОП Данканич Андрій Андрійович та ТОВ «Радивилівмолоко», виконання рішень колегії АМКУ, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни сиру твердого (жирністю 50%) та сиру кисломолочного 9% до рівня, визначеного Договором за результатами проведення процедури закупівель) та, поверненням зайво сплачених коштів (у разі здійснення постачання предмету закупівель з урахуванням змінених істотних умов Договору внесених додатковою угодоювід 09.06.2022 № 2, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 листопада 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі - постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, виконання рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель як органу оскарження (далі - колегія АМКУ), своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Управління освіти, культури, молоді та спорту Мукачівської міської ради (далі - Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація затверджена протоколом уповноваженої особи від 27.01.2022 року, тендерні пропозиції учасників ФОП Данканич Андрій Андрійович та ТОВ «Радивилівмолоко» (далі-Переможець), протокольне рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Данканич Андрій Андрійович від 15.02.2022, вимога про усунення невідповідностей від 16.02.2022, протокольне рішення про визначення Переможця від 15.02.2022, повідомлення про намір укласти договір від 17.02.2022, рішення колегії АМКУ від 17.02.2022№ 4624-р/пк-пз, договір про закупівлю від 27.05.2022 (далі-Договір), додаткова угода від 27.05.2022 № 1, додаткова угода від 09.06.2022 № 2, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 27.05.2022 та від 09.06.2022, пояснення з копіями документів отримані через електронну систему закупівель від 07.11.2022 та 14.11.2022.
Аналізом питання дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до договору встановлено, що за результатом проведення вказаної процедури закупівлі Замовником укладено договір про закупівлю сирних продуктів (сир кисломолочний, сир твердий) з Переможцем торгів, на загальну суму 3 678 875,64 грн. (з ПДВ).
Поряд з цим, між Замовником та ТОВ «Радивилівмолоко» до Договору укладено додаткову угоду від 09.06.2022 № 2, якою внесено зміни до істотних умов вказаного Договору в частині збільшення ціни за одиницю предмету закупівельна підставі пункту 2 частини 5 статті 41 Закону.
Слід зазначити, що пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії.
Поряд з цим, підпунктом 2 пункту 11.3 розділу 11 Договору передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, «збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
У разі збільшення ціни товару на ринку Постачальник (Учасник) письмово звертається до Споживача (Замовника) щодо зміни ціни за одиницю товару. Така пропозиція в кожному окремому випадку, коли на ринку відбувається об’єктивне коливання ціни за одиницю товару в бік збільшення, повинна бути обґрунтована і документально підтверджена. Учасник разом з письмовою пропозицією щодо внесення змін до договору надає документ (або документи), що підтверджує збільшення середньоринкової ціни за одиницю товару в тих межах/розмірах, на які Учасник пропонує змінити ціну товару. Документ повинен бути наданий у формі належним чином оформленої довідки/інформації (або в іншій документальній формі), виданої торгово-промисловою палатою України, або регіональною торгово-промисловою палатою, або органами державної статистики, тощо. У випадку прийняття рішення Замовником щодо внесення змін до договору у вказаній частині до розрахунку ціни за одиницю товару приймається ціна за одиницю товару, що визначається Сторонами у момент укладення договору про закупівлю та за результатами електронного аукціону (з урахуванням внесених раніше змін до договору про закупівлю). В будь-якому випадку підвищення ціни за одиницю товару здійснюється з урахуванням вимог п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону.
Згідно ч. 1 ст. 188 Господарського кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Отже Замовник має право відмовитись від зміни ціни за одиницю товару у випадках, якщо учасником не надано належне документальне підтвердження підвищення ціни, передбачене цим пунктом, а так само якщо учасником необґрунтовано занижену вартість тендерної пропозиції при її поданні або в процесі здійснення електронного аукціону, та у порівнянні з ціною, що визначається як середньоринкова на момент подання тендерної пропозиції учасником та згідно поданого таким учасником документу (документів), що підтверджують збільшення ціни за одиницю товару».
В роз’ясненні Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 року № 3304-04/69987-06 зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю на підставі частини 5 статті 41 Закону має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі. При цьому інформацію щодо коливання ціни товару на ринку можуть надавати уповноважені на те згідно з законодавством органи, установи, організації.
Разом з тим, в залежності від коливання ціни сторони можуть як збільшувати ціну за одиницю товару так і зменшувати.
Слід відмітити, що у постановах Верховного суду від 23.01.2020 у справі № 907/788/18 та від 16.04.2019 у справі № 915/346/18 висловлено аналогічну правову позицію, а саме: внесення змін до договору про закупівлю можливе у випадку коливання ціни такого товару на ринку, в кожному окремому випадку у проміжок часу між укладенням договору та укладенням додаткової угоди № 1 та повинно обов’язково бути обґрунтованим і документально підтвердженим.
Аналогічна позиція з даного приводу зазначена у постанові Верховного Суду від 22.06.2022 у справі № 917/1062/21 щодо підтвердження наявності підстав, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону, які надають законодавчі підстави збільшення ціни за одиницю товару, шляхом документального підтвердження наявності коливання ціни товару на ринку в період з дати укладання договору до дати укладання додаткової угоди № 1, у період з дати укладання додаткової угоди № 1 та укладенням додаткової угоди № 2.
Так, відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснення, підстави внесення змін до істотних умов відповідно до додаткової угоди від 09.06.2022 № 2 Замовником обґрунтовуються листом ТОВ «Радивилівмолоко» та інформацією про споживчі ціни на молоко та молочні продукти Головного управління статистики у Закарпатській області (лист від 20.05.2022 № 07-12/1105-22).
Відповідно до Додатку № 1 (Специфікація) до Договору, предметом вказаного Договору є закупівля сиру твердого (жирністю 50 %), в кількості 3979 кг, за ціною 187,38 грн/кг, а також закупівля сиру твердого (жирністю 9 %), в кількості 34021 кг, за ціною 86,22 грн/кг.
В той же час, додатковою угодою від 09.06.2022 № 2 збільшено ціну товарів за одиницю на 10% та зменшено їх кількість, а саме:
- ціна сиру твердого (жирністю 50 %) в кількості 3344 кг складає - 206,11 грн/кг;
- ціна сиру кисломолочного (жирністю 9 %) в кількості 29656 кг складає- 94,84 грн/кг.
Однак, аналізом листа Головного управління статистики у Закарпатській області від 19.05.2022, встановлено, що вказаний лист не містить дані, що підтверджують коливання ціни на товари, що є предметом закупівель, на ринку в сторону їх збільшення в період між укладанням Договору та укладанням додаткової угоди від 09.06.2022 № 2 до Договору (з 27.05.2022 по 09.06.2022), оскільки містить інформацію промолочні товари (сири тверді типу «Едам» та «Емменталь», сири м’які жирні та нежирні) за період з лютого по квітень 2022 року, тобто до моменту укладання Договору.
Також, у вищевказаному листі Головного управління статистики у Закарпатській області наявна інформація, щодо цін на сири тверді типу «Едам» та «Емменталь», сири м’які жирні та нежирні, проте, відсутня інформація щодо відсотку жирності зазначених сирів, в той час як фактично відсоток жирності є складовою товару, що закуповується Замовником відповідно до умов Договору.
Крім цього, вищезазначений лист Головного управління статистики у Закарпатській області містить інформацію, що ціна сирів твердих типу «Едам» та «Емменталь» у квітні 2022 у порівняні з лютим 2022 зросла на 8,24 %, в той час як ціна на сир твердий жирністю 50 % відповідно до додаткової угоди зросла на 10 %.
Отже, враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону та підпункту 2 пункту 11.3 розділу 11 Договору, до Договору укладено додаткову угоду від 09.06.2022 № 2 на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни.
Період усунення порушень:
22.11.2022 10:51 - 07.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
22.11.2022 10:51
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовник здійснив заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема,щляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель, в частині зменшення ціни сиру твердого (жирністю 50%) та сиру кисломолочного 9% до рівня, визначеного Договором за результатами проведення процедури закупівель. Зазначена додаткова угода надіслана контрагенту, проте у зв’язку з технічними обмеженнями (планові та аварійні відключення електроенергії) розгляд зазначеної додаткової угоди контрагентом займає більше ніж 5 робочих днів. Щодо поверненням сплачених коштів повідомляємо, що у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-27-001428-c не зазначено на підставі яких положень законодавства та/або договору Замовник повинен вимагати повернення сплачених коштів від контрагента. Також, повідомляємо, що Замовником здійсненні заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому шляхом проведення внутрішнього навчання працівників щодо покращення знань законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
29.11.2022 20:03
Запити/Пояснення
Номер:
93edf5dbbc9747a7a3d03c2c5c7abf62
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
02.11.2022 15:55
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Сирні продукти (сир кисломолочний, сир твердий)» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель) за номером ID: UA-2022-01-27-001428-c) та відповідно до пунктів 6, та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні інформації та копії документів.
1.Відповідно до ч. 5 ст. 41 Закону, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Таким чином, однією з підстав внесення змін до істотних умов договору в частині збільшення ціни товару за одиницю до 10 відсотків є саме підтвердження сторонами договору коливання ціни товару в бік збільшення.
В ході проведення моніторингу встановлено, що відповідно до інформації розміщеної в електронній системі закупівель Управлінням освіти, культури, молоді та спорту Мукачівської міської ради, додатковою угодою від 09.06.2022 року № 2, до договору від 27.05.2022 року №104, укладеного з ТОВ «Радивилівмолоко», сторонами внесено зміни до істотних умов договору в частині збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію та обґрунтування щодо законодавчих підстав укладання додаткових угод від 09.06.2022 року № 2.
2. Також постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість, та надайте посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
245349a44a9d4ad5bdfd79fe2fc0c6be
Назва:
ПОЯСНЕННЯ НА ЗАПИТ
Дата опублікування:
07.11.2022 15:27
Опис:
02.11.2022 року в електронній системі закупівель у межах проведення моніторингу закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-01-27-001428-c) відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» було опубліковано запит замовнику на надання пояснень. А саме:
«…1.Відповідно до ч. 5 ст. 41 Закону, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.Таким чином, однією з підстав внесення змін до істотних умов договору в частині збільшення ціни товару за одиницю до 10 відсотків є саме підтвердження сторонами договору коливання ціни товару в бік збільшення. В ході проведення моніторингу встановлено, що відповідно до інформації розміщеної в електронній системі закупівель Управлінням освіти, культури, молоді та спорту Мукачівської міської ради, додатковою угодою від 09.06.2022 року № 2, до договору від 27.05.2022 року №104, укладеного з ТОВ «Радивилівмолоко», сторонами внесено зміни до істотних умов договору в частині збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків.Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію та обґрунтування щодо законодавчих підстав укладання додаткових угод від 09.06.2022 року № 2.
2. Також постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість, та надайте посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). …»
Відповідно до ч.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на вищезазначене, Замовник повідомляє наступне:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю "Радивилівмолоко" (далі – Постачальник) звернулося до Управління освіти, культури, молоді та спорту Мукачівської міської ради (далі - Замовник) щодо зміни ціни за одиницю товару згідно Договору №104 від 27.05.2022 року на підставі п. 2 ч.5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до п. 2 ч.5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Постачальником було надано довідку з Головного управління статистики у Закарпатській області №б/н від 19.05.2022 р., яка підтверджує збільшення середньої споживчої ціни за одиницю товару. Зазначений документ наданий у формі належним чином оформленої інформації виданої органом державної статистики. Згідно укладеного Договору №104 від 27.05.2022 року ціна за одиницю (1 кг.) сиру твердого складає 187,38 грн., а ціна за одиницю (1 кг.) сиру кисломолочного складає 86,22 грн.. Згідно наданої Постачальником інформації виданої органом державної статистики станом на березень та квітень відбулось значне здорожчання товару. Таким чином, помічаємо коливання ціни на ринку у бік зростання більше 10%.
На підставі вищезазначеного документу, між Товариством з обмеженою відповідальністю "Радивилівмолоко" та Управлінням освіти, культури, молоді та спорту Мукачівської міської ради була укладена додаткова угода № 2, якою до Договору №104 від 27.05.2022 року внесено зміни в частині збільшення ціни за одиницю продукції в межах 10%. З огляду на те, що зміни не повинні призвели до збільшення загальної суми договору, відповідна є потреба зменшити кількість товару. До 09 червня 2022 року Замовником було здійснено закупівлю товару, відповідно під час укладання додаткової угоди було зменшено обсяг закупівлі товару з урахування вже здійснених поставок. При цьому зазначені зміни не призвели до збільшення загальної суми договору.
Просимо врахувати, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій був 12.02.2022 року. Відповідно до цієї дати учасники надавали актуальні тендерні пропозиції. Проте, 23.02.2022 року була подана скарга до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Згідно ч.17 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, у тому числі приймати рішення про відміну тендеру чи визнання його таким, що не відбувся, відміну переговорної процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі. Укладення договору про закупівлю під час оскарження забороняється. Рішення по зазначеній скарзі було прийнято лише 17.05.2022 року, а опубліковано 18.05.2022 року.
2. Розрахунок очікуваної вартості предмету закупівлі здійснювався методом порівняння ринкових цін. Замовником здійснювався пошук, збір та аналіз загальнодоступної цінової інформації, до якої відноситься в інформація про ціни товарів, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в т.ч. на сайтах виробників та постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель “ProZorro” та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках. Очікувана ціна за одиницю товару була визначена як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних (до розрахунку бралося щонайменше 3 ціни). Розрахунок очікуваної вартості предмету закупівлі здійснювався методом множення необхідної кількості товару на ціну за одиницю товару. Бюджетні призначення встановлені рішенням про місцевий бюджет Мукачівської міської об’єднаної територіальної громади на 2022 рік, яке затверджено на сессії міської ради.
З метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів та на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710» підготовлено та опубліковано обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на сторінці власного веб-сайту, за посиланням: https://osvitamukachevo.net.ua/buhgalteriya
Номер:
9c85680bc1764e5d9a3dc7a9a03ce6e3
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
09.11.2022 15:19
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по ID: UA-2022-01-27-001428-c , відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів).
Відповідно до частини 6 статті 33 Закону, Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.
Враховуючи вищевикладене, поясніть чому договір про закупівлю не укладено протягом 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю? Також, прошу надати обґрунтування продовження строку укладання договору до 60 днів, в разі його наявності, з відповідними копіями документів.
Слід відмітити, що відповідно до частини 1 статті 32 Закону, замовник відміняє процедуру закупівлі у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
5602ea7b572347aa8f6aae0b21c0d8ff
Назва:
ПОЯСНЕННЯ НА ЗАПИТ
Дата опублікування:
14.11.2022 20:45
Опис:
17 лютого 2022 року було опубліковано повідомлення про намір укласти договір з Товариством з обмеженою відповідальністю "Радивилівмолоко". 23 лютого 2022 року була подана Скарга до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження).
Відповідно до ч.11 Орган оскарження у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дня внесення скарги до реєстру скарг, повинен розмістити в електронній системі закупівель рішення про прийняття скарги до розгляду із зазначенням дати, часу і місця розгляду скарги або обґрунтоване рішення про залишення скарги без розгляду. Проте протягом трьох робочих днів з дня внесення скарги до реєстру скарг, не було розміщено в електронній системі закупівель рішення про прийняття скарги до розгляду із зазначенням дати, часу і місця розгляду скарги або обґрунтоване рішення про залишення скарги без розгляду. Рішення по зазначеній скарзі було прийнято лише 17.05.2022 року, а опубліковано 18.05.2022 року. Протягом цього часу Замовник не мав змогу здійснювати будь-які дії по зазначеній процедурі, проте потреба залишалась.
Відповідно, договір про закупівлю не укладено протягом 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю, оскільки згідно ч.17 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, у тому числі приймати рішення про відміну тендеру чи визнання його таким, що не відбувся, відміну переговорної процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі. Укладення договору про закупівлю під час оскарження забороняється. У зв’язку з цим, а також на підставі Листа №2024/02.0-7.1 Торгово-промислової палати України (далі - ТПП України), яким на підставі ст.ст. 14, 14¹ Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» від 02.12.1997 № 671/97-ВР, Статуту ТПП України засвідчила форсмажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні». У зв’язку з вищезазначеним було продовжено строк укладання договорую
Відповідно до частини 1 статті 32 Закону, замовник відміняє процедуру закупівлі у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути. Проте, Замовником не було вчинено порушень законодавства у сфері публічних закупівель, саме тому неможливо було застосувати зазначену підставу для відміни процедури закупівлі. Порушення порядку розгляду скарг відбулося з боку органу оскарження. При цьому потреба на закупівлю зазначено товару залишалась протягом всього часу.