-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015:15530000-2 – Вершкове масло
Завершена
1 024 736.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 123.68 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 123.68 UAH
Номер:
27d729ee522e42b2ae5af3f1b39bf885
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-13-000117
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.09.2022 00:00
Період моніторингу:
13.09.2022 23:11 - 05.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
13.09.2022 № 210
(дата)
м.Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 13.09.2022 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 13.09.2022 № 210
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
26. UA-2022-01-27-002630-b 27.01.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
В.о. заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам Закону установлено порушення вимог частини шостої статті 33 Закону, частини четвертої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення встановлено, що замовником в порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону, укладено додаткову угоду від 09.06.2022 № 1 до Договору на зміну ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання цін товарів на ринку.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності їх розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 04 жовтня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності їх розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік Управління освіти, культури, молоді та спорту Мукачівської міської ради (далі - Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника протоколом від 27.01.2022, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття від 14.02.2022, тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Радивилівмолоко» (далі - учасник-переможець, ТОВ «Радивилівмолоко»), ФОП Жованик Алла Михайлівна та ПрАТ «Хмельницька маслосирбаза», протокол відхилення пропозиції ФОП Жованик Алла Михайлівна від 15.02.2022 № б\н, протокол щодо визначення переможцем ПрАТ «Хмельницька маслосирбаза» від 15.02.2022 № б\н, протокол відхилення пропозиції ПрАТ «Хмельницька маслосирбаза» від 28.02.2022 № б\н, протокол визначення переможцем ТОВ «Радивилівмолоко» від 01.03.2022 № б\н, повідомлення про намір укласти договір від 01.03.2022, договір про закупівлю від 15.03.2022 № 72, додаткова угода від 09.06.2022 № 1, пояснення Замовника на запит Держаудитслужби, надані через електронну систему закупівель 22.09.2022 та 29.09.2022 року.
Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що згідно пункту 3 розділу VI тендерної документації (файл «ТД вершкове масло.docx») основні істотні умови договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель за бюджетні кошти.
Водночас, нормами частини шостої статті 33 Закону встановлено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Також відповідно до вимог частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Таким чином, встановлення Замовником у тендерній документації умови щодо можливості доповнення та коригування умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам частини шостої статті 33 та вимогам частини четвертої статті 41 Закону.
Моніторингом питання наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення встановлено, що за результатом проведення процедури закупівлі UA-2022-01-27-002630-b Замовником укладено договір з переможцем торгів ТОВ «Радивилівмолоко» від 15.03.2022 № 72 (далі – Договір) на закупівлю 3730 кілограмів вершкового масла по ціні 197, 82 грн/кг, на загальну суму 737 868,60 гривень.
Відповідно до частини п’ятої статті 41 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зокрема збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю,- не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Відповідно до додаткової угоди від 09.06.2022 № 1 до Договору, сторонами внесено зміни до істотних умов договору № 72 та підвищено ціну за одиницю виміру товару (кілограм) на вершкове масло, яка склала – 217,60 гривень, а також зменшено кількість закуповуваного вершкового масла до 3421 кілограмів. Зазначене, фактично призвело до збільшення суми Договору до 744 409, 60 гривень.
Відповідно до наданих копій документів та пояснень, підстави внесення змін до істотних умов Договору Замовником обґрунтовуються листом ТОВ «Радивилівмолоко» б/н б/д та наданим постачальником листом Головного управління статистики у Закарпатській області від 19.05.2022 б/н, щодо підвищення рівня споживчих цін на молоко і молочні продукти, в тому числі і на вершкове масло.
Однак, зазначена інформація в листі Головного управління статистики у Закарпатській області відображає дані щодо рівня споживчих цін станом на лютий, березень та квітень 2022 року, що склалися на ринку, та не містить даних про коливання цін в травні - червні 2022 року які були необхідні для укладання додаткової угоди від 09.06.2022 № 1 до договору від 15.03.2022 № 72.
Таким чином, листи ТОВ «Радивилівмолоко» б/н б/д та Головного управління статистики у Закарпатській області від 19.05.2022 б/н не підтверджують коливання цін на вершкове масло в бік збільшення в періоді між укладанням договору та додаткової угоди № 1 до Договору (з 01.05.2022 року по 09.06.2022 року) чим в свою чергу укладання додаткової угоди № 1 до Договору, суперечить вимогам підпункту 2 пункту 11.3 Розділу ХІ договору від 15.03.2022 № 72 та є порушенням пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
06.10.2022 20:50 - 21.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
06.10.2022 20:50
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовником здійсненні заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому шляхом проведення внутрішнього навчання працівників щодо покращення знань законодавства у сфері публічних закупівель.
Окрім того, стаття 44 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) зазначає, що за порушення вимог, установлених цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання цього Закону, уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників, службові (посадові) особи та члени органу оскарження, службові (посадові) особи Уповноваженого органу, службові (посадові) особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, службові (посадові) особи органів, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (обслуговуючого банку), несуть відповідальність згідно із законами України.
При цьому, статтею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення визначено виключний перелік випадків порушення законодавства про закупівлі.
Згідно статті 221 Кодексу України про адміністративні правопорушення судді районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів розглядають справи про адміністративні правопорушення, передбачені частиною третьою - шостою статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Відповідно рішення про притягнення особи до відповідальності згідно частини третьої - шостої статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення приймається виключно за рішенням суду.
З огляду на вищезазначене, відсутні правові підстави щодо притягнення до адміністративної відповідальності осіб.
Дата публікації звіту:
13.10.2022 15:12
Запити/Пояснення
Номер:
0d60154162354e0abbfbcb53518a2773
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
20.09.2022 18:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.09.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Вершкове масло (ДК 021:2015:15530000-2 - Вершкове масло)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2022-01-27-002630-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на сторінку офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
7fbe9b590d644d1bb6453003bb365b3e
Назва:
ПОЯСНЕННЯ НА ЗАПИТ від 20.09.2022 р.
Дата опублікування:
22.09.2022 15:41
Опис:
20.09.2022 року о 18:10:52 в електронній системі закупівель у межах проведення моніторингу закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-01-27-002630-b) відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» було опубліковано запит замовнику на надання пояснень. А саме:
«…Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на сторінку офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі…»
Відповідно до ч.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на вищезазначене, Замовник повідомляє наступне:
1. Розрахунок очікуваної вартості предмету закупівлі здійснювався методом порівняння ринкових цін. Замовником здійснювався пошук, збір та аналіз загальнодоступної цінової інформації, до якої відноситься в інформація про ціни товарів, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в т.ч. на сайтах виробників та постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель “ProZorro” та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках. Очікувана ціна за одиницю товару була визначена як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних (до розрахунку бралося щонайменше 3 ціни). Розрахунок очікуваної вартості предмету закупівлі здійснювався методом множення необхідної кількості товару на ціну за одиницю товару.
З метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів та на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710» підготовлено та опубліковано обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на сторінці власного веб-сайту, за посиланням: https://osvitamukachevo.net.ua/buhgalteriya
Додатково повідомляємо, що чинним законодавством не передбачено вимоги, що під час публікації обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та\або очікуваної вартості предмета закупівлі на сторінці власного веб-сайту необхідно долучати документальне підтвердження.
Номер:
0f04932bfe10422ba949e20b57d2c013
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
26.09.2022 19:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.09.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Вершкове масло (ДК 021:2015:15530000-2 - Вершкове масло)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2022-01-27-002630-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
за результатами проведеної процедури торгів Замовником укладено з переможцем ТОВ «Радивилівмолоко» договір про закупівлю від 15.03.2022 № 72 на загальну суму 737868,60 грн., в обсязі 3730 кг, з ціною за одиницю (кг) - 197,82 грн. Додатковою угодою від 09.06.2022 № 1 до договору внесено зміни в частині збільшення ціни за одиницю продукції до 217,60 грн та відповідно зменшено обсяг закупівлі масла з 3730 кг до 3421 кг.
Поясніть причину вищевказаних змін та на підставі яких документів Вами здійснено відповідне обґрунтування щодо зменшення обсягів закупівлі та збільшенні ціни за одиницю виміру товару? Чи зверталось Управління освіти, культури, молоді та спорту Мукачівської міської ради до органів статистики, Торгово-промислової палати чи до товарних бірж за підтвердженням інформації наданої постачальником щодо підвищення цін? Якщо так, то просимо надати підтверджуючі документи.
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
e505cc3e78d740dfa383a2ed31c00fe4
Назва:
ПОЯСНЕННЯ НА ЗАПИТ від 26.09.2022 р.
Дата опублікування:
29.09.2022 11:40
Опис:
26.09.2022 року о 19:49:17 в електронній системі закупівель у межах проведення моніторингу закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-01-27-002630-b) відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» було опубліковано запит замовнику на надання пояснень. А саме:
«…за результатами проведеної процедури торгів Замовником укладено з переможцем ТОВ «Радивилівмолоко» договір про закупівлю від 15.03.2022 № 72 на загальну суму 737868,60 грн., в обсязі 3730 кг, з ціною за одиницю (кг) - 197,82 грн. Додатковою угодою від 09.06.2022 № 1 до договору внесено зміни в частині збільшення ціни за одиницю продукції до 217,60 грн та відповідно зменшено обсяг закупівлі масла з 3730 кг до 3421 кг. Поясніть причину вищевказаних змін та на підставі яких документів Вами здійснено відповідне обґрунтування щодо зменшення обсягів закупівлі та збільшенні ціни за одиницю виміру товару? Чи зверталось Управління освіти, культури, молоді та спорту Мукачівської міської ради до органів статистики, Торгово-промислової палати чи до товарних бірж за підтвердженням інформації наданої постачальником щодо підвищення цін? Якщо так, то просимо надати підтверджуючі документи.…»
Відповідно до ч.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на вищезазначене, Замовник повідомляє наступне:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю "Радивилівмолоко" (далі - Постачальник) письмово звернулось до Управління освіти, культури, молоді та спорту Мукачівської міської ради (далі - Замовник) щодо зміни ціни за одиницю товару згідно Договору №72 від 15.03.2022 року на підставі п. 2 ч.5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.2 ч.11.3 Договору №72 від 15.03.2022 року. Відповідно до п. 2 ч.5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару.
Товариством з обмеженою відповідальністю "Радивилівмолоко" разом з письмовою пропозицією щодо внесення змін до договору в частині вартості одиниці товару було надано документ, що підтверджує збільшення середньої споживчої ціни за одиницю товару.
Постачальником було надано довідку з Головного управління статистики у Закарпатській області №б/н від 19.05.2022 р.. Зазначений документ наданий у формі належним чином оформленої інформації виданої органом державної статистики. А саме, документ містить усі необхідні реквізити, які надають змогу встановити автентичність наданого документу. З огляду на це, відсутні підстави для звернення Управлінням освіти, культури, молоді та спорту Мукачівської міської ради до органів статистики, Торгово-промислової палати чи до товарних бірж за підтвердженням інформації наданої Постачальником щодо підвищення цін. Також, згідно чинного законодавства відсутній обов’язок у Замовника додатково звертатись до органів статистики, Торгово-промислової палати чи до товарних бірж за підтвердженням інформації наданої Постачальником щодо підвищення цін.
Згідно укладеного Договору №72 від 15.03.2022 року ціна за одиницю (1000 г.) вершкового масла складає 197,82 грн.. Згідно наданої Постачальником інформації виданої органом державної статистики станом на квітень відбулось значне здорожчання вершкового масла. Так, станом на квітень середня вартість вершкового масла складає 60,72 грн. за 200 г. Відповідно середня вартість вершкового масла складає 303,60 грн. за 1 000г.. Таким чином, помічаємо коливання ціни на ринку у бік зростання більше 10%.
На підставі вищезазначеного документу, 09 червня 2022 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Радивилівмолоко" та Управлінням освіти, культури, молоді та спорту Мукачівської міської ради була укладена додаткова угода № 1, якою до Договору №72 від 15.03.2022 року внесено зміни в частині збільшення ціни за одиницю продукції до 217,60 грн. Збільшення ціни за одиницю товару склало 9,999%. З огляду на те, що зміни не повинні призвели до збільшення загальної суми договору, відповідна є потреба зменшити кількість товару. До 09 червня 2022 року Замовником було здійснено закупівлю товару у кількості 332 кг. за ціною 197,82 грн за 1 кг.. Відповідно під час укладання додаткової угоди №1 до Договору №72 від 15.03.2022 року було зменшено обсяг закупівлі вершкового масла з 3730 кг до 3421 кг., з урахування вже здійснених поставок. При цьому зміни не призвели до збільшення загальної суми договору.