-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Медичні матеріали
Завершена
3 300 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 33 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 33 000.00 UAH
Номер:
0ac5ba4ba08142788f6c4a77505b4949
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-10-000017
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.11.2022 00:00
Період моніторингу:
10.11.2022 11:17 - 02.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
10.11.2022
№ 51-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 10.11.2022 №51-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
15. UA-2022-01-27-001514-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимоги пункту 2 частини 2 статті 21 Закону та пунктів 12, 13, 14 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог частини 4 статті 23 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель в частині внесення змін до договору установлено порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону та підпункту 2 пункту 11.10 розділу 11 Договору.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ВІТАЛАЙФ», своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом приведення істотних умов договору від 28.02.2022 № 58-К до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни товарів за 1 одиницю виміру (істотні умови яких змінено додатковими угодами № 1 та № 2) до рівня, визначеного умовами Договору), повернення зайво сплачених коштів (у разі здійснення постачання предмету закупівель з урахуванням змінених істотних умов Договору внесених додатковими угодами від 13.07.2022 № 1, від 15.09.2022 № 3), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 листопада 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2022 рік Комунального некомерційного підприємства «Лебединська лікарня імені лікаря К.О. Зільберника» Лебединської міської ради (далі - Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація затверджена рішенням уповноваженої особи від 27.01.2022 № 2, тендерна пропозиція переможця ТОВ «ВІТАЛАЙФ», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 16.02.2022 № 4, повідомлення про намір укласти договір від 16.02.2022 року, договір про закупівлю від 28.02.2022 № 58-К, додаткові угоди до договору про закупівлю від 13.07.2022 № 1, від 15.09.2022 № 3 та від 19.10.2022 № 4, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 14.07.2022, від 15.09.2022 та від 21.10.2022, пояснення Замовника з копіями документів надані через електронну систему закупівель від 14.11.2022 року.
Відповідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі - Порядок № 1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника.
Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.
Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису - апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Слід зазначити, що в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим».
Однак, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, тендерну документацію, оголошення про проведення відкритих торгів тощо), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис посадової особи Замовника, а саме, фахівця з публічних закупівель Лихини Оксани Валеріївни (тип носія особистого ключа - незахищений, тип підпису - удосконалений, сертифікат – кваліфікований), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим не дотримано вимоги пункту 3 Порядку № 1082.
За результатами моніторингу повноти відображення Замовником інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону встановлено наступне.
Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 21 Закону, встановлено імперативну умову, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про назву предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі.
Відповідно до вимог пункту 12 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі - Порядок № 1082), в електронній системі закупівель інформації про предмет закупівлі в окремих полях зазначається інформація щодо назви предмета закупівлі; коду предмета закупівлі відповідно до класифікаторів або назва згідно з ДСТУ, державних або галузевих будівельних норм, які передбачені для визначення предмета закупівлі відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Уповноваженим органом, та їх назви.
Поряд з цим, відповідно до пункту 13 Порядку № 1082, крім полів, визначених пунктом 12 Порядку № 1082, додатково в окремих полях заповнюється інформація, зокрема, щодо коду та назви медичного виробу відповідно до національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05.02.2019 № 159 (далі - НК 024:2019), у разі визначення предмета закупівлі - медичний виріб.
Якщо предмет закупівлі містить два та більше медичних виробів, замовником зазначаються код та назва кожного медичного виробу.
Також, вимогами пункту 14 Порядку № 1082 визначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 Порядку № 1082, та інформація щодо назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару, визначеного згідно сновного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Відповідно до інформації про предмет закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовником визначено назву предмету закупівлі «Медичні матеріали», код згідно ДК 021:2015: 33140000-3 (Єдиний закупівельний словник).
Проте, Замовником здійснюється закупівля 158 найменувань медичних матеріалів.
Отже, проведеним моніторингом, установлено, що Замовником під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі (оголошення про проведення відкритих торгів за номером ID: UA-2022-01-27-001514-b) в описі окремої частини або частин предмета закупівлі не зазначено код та назву кожного медичного виробу; назву товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим не дотримано вимоги пункту 2 частини 2 статті 21 Закону та пунктів 12, 13, 14 Порядку № 1082.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що на порушення вимог частини 4 статті 23 Закону, тендерна документація Замовника (пункти 11, 16, 17, 24, 39, 70, 85, 86, 94, 131 технічних вимог до предмету закупівлі додатку №1) містить посилання на конкретні торгові марки, типи, виробника («Епендроф», «Attest», «ВІТ-1», «ВІТ-2», «LUER», «Фолея», «Славна», «High Risk», «Ван Тач») без зазначення виразу «або еквівалент» та без обґрунтування необхідності такого посилання.
Аналізом питання дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до договору встановлено, що за результатом проведення вказаної процедури закупівлі Замовником укладено договір з учасником-переможцем торгів ТОВ «ВІТАЛАЙФ» від 28.02.2022 № 58-К (далі - Договір), на загальну суму 3 258 772,70 грн (з ПДВ).
Поряд з цим, між Замовником та ТОВ «ВІТАЛАЙФ» до Договору укладено додаткові угоди від 13.07.2022 № 1, від 15.09.2022 № 3 та від 19.10.2022 № 4, якими внесено зміни до істотних умов вказаного Договору в частині збільшення ціни за одиницю товару на підставі пункту 2 частини 5 статті 41 Закону.
Пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії.
Слід зазначити, що в роз’ясненні Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 року № 3304-04/69987-06 зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю на підставі частини 5 статті 41 Закону має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі. При цьому інформацію щодо коливання ціни товару на ринку можуть надавати уповноважені на те згідно з законодавством органи, установи, організації.
Разом з тим, в залежності від коливання ціни сторони можуть як збільшувати ціну за одиницю товару так і зменшувати.
Слід відмітити, що у постановах Верховного суду від 23.01.2020 у справі № 907/788/18 та від 16.04.2019 у справі № 915/346/18 висловлено аналогічну правову позицію, а саме: внесення змін до договору про закупівлю можливе у випадку коливання ціни такого товару на ринку, в кожному окремому випадку у проміжок часу між укладенням договору та укладенням додаткової угоди № 1 та повинно обов’язково бути обґрунтованим і документально підтвердженим.
Аналогічна позиція з даного приводу зазначена у постанові Верховного Суду від 22.06.2022 у справі № 917/1062/21 щодо підтвердження наявності підстав, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону, які надають законодавчі підстави збільшення ціни за одиницю товару, шляхом документального підтвердження наявності коливання ціни товару на ринку в період з дати укладання договору до дати укладання додаткової угоди № 1, у період з дати укладання додаткової угоди № 1 та укладенням додаткової угоди № 2.
Відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснення, підстави внесення змін до істотних умов відповідно до додаткових угод до Договору від 13.07.2022 № 1, від 15.09.2022 № 3 та від 19.10.2022 № 4 Замовником обґрунтовуються висновком за результатами цінового моніторингу Сумської торгово-промислової палати від 18.10.2022 № ЦД-116 (далі -Висновок) щодо середньоринкової ціни на внутрішньому ринку України за одиницю товару за станом на 28.02.2022, 13.07.2022, 11.08.2022, 15.09.2022 та 17.10.2022 щодо коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення.
Однак, вищевказаний Висновок виданий 18.10.2022, тобто після укладання додаткових угод від 13.07.2022 № 1 та від 15.09.2022 № 3 на збільшення ціни за одиницю.
Таким чином, зазначений Висновок може використовуватись як підстава для укладання до Договору лише додаткової угоди від 19.10.2022 № 4.
Отже, враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону та підпункту 2 пункту 11.10 розділу 11 Договору, до Договору укладено додаткові угоди від 13.07.2022 № 1, від 15.09.2022 № 3 на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни.
Період усунення порушень:
25.11.2022 15:52 - 10.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
25.11.2022 15:52
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовник вважає за необхідне надати заперечення по висновку моніторингу, а саме.
Щодо порушення вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про
публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та
сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві
юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі - Порядок № 1082) в частині накладення
уповноваженою особою удосконаленого електронного підпису.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03 березня 2020 р. №193 «Про
реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання
удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих
сертифікатах відкритих ключів» до 5 березня 2022 року уповноважена особа мала право
використовувати удосконалений електронний підпис.
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 24 травня 2022 №617 «Про внесення
змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 березня 2022 р. № 300»
використання удосконаленого електронного підпису дозволено на період воєнного стану
на території України та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування.
Щодо порушень при складанні тендерної документації в частині посилання на
конкретну назву у документації зазначаємо наступне:
- Пробірка Епендорф являється загальноприйнятною назвою такого виду пробірок у всіх
виробників, існує пластикова з об’ємом 1,5 та 2,0 мл.
- Attest – індикатор біологічної стерилізації, що не являється уточненням торгової марки
чи виробника і у всіх виробників називається однаково
- ВІТ-1, ВІТ-2 – загальноприйнятна назва для гігрометрів, розрахованих на використання у
різних температурних режимах і завжди звучить однаково
- LUER – вид з’єднання канюлі системи чи шприца з голкою, однаковий у всіх
виробників, може бутиLUER Slip чи LUER Locc.
- Фолея – назва катетера за автором медичної процедури, у всіх виробників називається
однаково.
- High Risk – латиною назва рукавички, перекладається, як «підвищеного ризику», назва
без прив’язки до виробника
- набір гінекологічний та тест смужки Ван Тач дійсно мали бути зазначені з посиланням
«або еквівалент», зазвичай така примітка міститься у складі тендерної документації, в
даному випадку уповноваженою особою допущено помилку.
Зазначені у висновку моніторингу зауваження будуть враховані Замовником, з
відповідальними особами буде додатково проведено навчальні заходи з метою не
допущення помилок у майбутньому.
Щодо порушень при внесення змін у істотних умов Договору.
На час підписання додаткових угод із постачальником ТОВ Віталайф Замовник
дотримувався принципів взаємовідносин сторін договору, що базуються на дотриманні
вимог податкового законодавства, Господарського та Цивільного Кодексів, а також
законодавства про публічні закупівлі.
З моменту оголошення на території України військового стану відбулося багато процесів,
що привели до загального здорожчання усіх товарів, зокрема на це вплинули: ускладнення
та подорожчання логістичних послуг, підвищення цін на паливно-мастильні матеріали,
підвищення курсів основних валют, підвищення рівня індексу споживчіх цін.
Умовами договору поставки (пункт 11.10) передбачається можливість підвищення ціни
не частіше 1 разу на 90 днів та не більше ніж на 10% за наявності однієї або кількох умов,
передбачених статтею 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Для укладення додаткових угод Постачальник звертається до Замовника з листом про
необхідність підвищення ціни та документами, що підтверджують наявність підстав для
такого підвищення.
Закон не визначає конкретного переліку документів, що мають надати обгрунтування для
підвищення ціни та форми цих документів.
Постачальником надано лист Вих.№02 від 08 липня 2022 року про необхідність
підвищення цін на 13 найменувань із Специфікації. Наявність факту коливання ціни
товару на ринку підтверджувалася листами від виробників зазначених товарів про
підвищення закупівельних цін (Лист ТОВ Укрмедтекстиль № 214 від 18.03.2022 року,
ТОВ Фірма Технокомплекс №82 від 01.05.2022 року, ТОВ ТВЕЛ №Т-19 від 10.03.2022
року, ТОВ ДОПОМОГА-1 від 31.03.2022 року, ТОВ Алексфарм №192 від 01.03.2022
року). Згідно цих листів ціна на відповідні товари з моменту укладення Договору
підвищилася на 20-30%, однак Постачальник запропонував збільшити ціну не більше, ніж
на 10% відповідно до вимог пункту 11.10 Договору., крім того Постачальник у своїх
листах посилається на офіційний індекс споживчих цін, що Замовником самостійно
досліджено на офіційних сайтах. Отже, на момент укладення додаткових угод про
внесення змін до істотних умов договору, Замовник керувався офіційною інформацією від
виробників товарів, що не суперечить нормі закону. При цьому в подальшому
Постачальником надано Висновок за результатами цінового моніторингу №ЦД-116
Сумської Торгово-промислової Палати України. (Зазначаємо, що висновок ТПП
Постачальником надано Замовнику задовго до початку моніторингу закупівлі). Слід
зазначити, що Постачальник надав Висновок від 18.10.2022 року №ЦД-116, в якому факт
коливання цін відображено станом на 28.02-13.07,22 року, 11.08.2022,
15.09.2022.17.10.2022, в якому додатково підтверджено наявність факту коливання цін на
ринку України в сторону збільшення на 10-40%. Хоча цей висновок і надано 18 жовтня
2022 року, після укладення додаткових угод №1 та №3, але цей висновок не спростовує
факту коливання цін у визначені проміжки часу та на визначений відсоток, тому є
додатковим підтведженням законності дій Сторін Договору під час укладання зазначених
Додаткових угод.
Щодо укладення Додаткової угоди №3 від 15,09,2022 року повідомляємо, що
Постачальник Листом вих.№04 від 14 вересня 2022 року звернувся з повідомленням про
необхідність підвищення цін на інші 7 найменувань товарів згідно пункту 11.10 Договору.
Факт коливання ціни підтверджується наданими Постачальником листами виробників
таких товарів (Лист ТОВ Укрмедтекстиль № 214 від 18.03.2022 року, №396 від 22.07.2022
року, №530 від 09.09.2022 року, ТОВ Фірма Технокомплекс №82 від 01.05.2022 року, ТОВ
ТВЕЛ №Т-19 від 10.03.2022 року, ТОВ ДОПОМОГА-1 б/н від 31.03.2022 року, №950/08
від 19.08.2022 року , ТОВ Алексфарм №192 від 01.03.2022 року, №278 від 01.06.2022
року, ТОВ Укртехмед б/н від 01.08.2022 року). Цими листами виробники підтверджують
підвищення цін на 20-40% у період з моменту укладення договору до 13 вересня 2022
року, але ціна договору підвищується не більше ніж на 10%.
Отже, у Замовника були всі підстави для внесення змін до істотних умов Договору
Додатковими угодами №1 та №3.
У зв’язку з вище наведеним підстав для зменшення ціни на товари до рівня умов
Договору не вбачається, Додаткові угоди №1 та №3 укладені правомірно, в межах діючого
законодавства, підстав для обрахування суми зайво сплачених коштів не має.
Таким чином, вважати не обґрунтованими додаткові угоди про підвищення цін на деякі
товари на даний час не правомірно.
Дата публікації звіту:
30.11.2022 11:39
Запити/Пояснення
Номер:
e15c92d4672b4bf0bb4d9c0848752152
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
10.11.2022 13:07
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Медичні матеріали» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-01-27-001514-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
2ca6f9a3d9b943e599d5cedcbf914033
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
14.11.2022 10:07
Опис:
Щодо визначення очікуваної вартості та технічних характеристик.
Керуючись нормами законодавства, уповноважена особа визначає предмет закупівлі, розробляє та затверджує тендерну документацію, оприлюднює інформацію, розглядає пропозиції учасників та виконує інші дії, пов’язані із проведенням закупівель.
Потреба для закупівлі визначається кількома факторами, в тому числі протоколами лікування, методиками та правилами надання медичної допомоги. Ключовим принципом, яким керується Замовник, є максимальна ефективність використання коштів, що досягається шляхом закупівлі якісних товарів за максимально вигідною ціною. Процедура відкритих торгів передбачає необхідність розглядати еквіваленти, але при цьому необхідно вказати показники еквівалентності товарів. Пункт 2 Статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вимагає, що у тендерній документації Замовником повинна бути надана «інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону» (п/п 3). Детальні технічні характеристики товарів, що є предметом закупівлі вказані на упаковках, у інструкціях з використання чи сертифікатах якості. Крім того, аналогічні закупівлі проводяться іншими замовниками, де також можна взяти інформацію про технічні показники товарів.
Очікувана вартість предмету закупівлі визначалась з урахуванням: закупівельних цін минулих періодів з урахуванням індексу споживчих цін, цінових пропозиціях операторів ринку, що були розміщені у інших процедурах у системі закупівель, тобто – на підставі проведеного моніторингу.
Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Товари, що є предметом договору, укладеного за результатами відкритих торгів, придбаваються за кошти НСЗУ, тобто джерелом надходження не є кошти місцевого чи Державного бюджету, тобто вказана Постанова КМУ не поширюється на цю закупівлю. Проте детальна інформація з цього приводу розміщена на сайті Прозоро у кабінеті замовника з публікацією та до неї мають доступ усі зацікавлені особи.
Номер:
7f144dd6b2e14199979114d1de8e6523
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
10.11.2022 13:30
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Медичні матеріали» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-01-27-001514-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення та документів до наступних питань.
1. Відповідно до частини 5 статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, встановлено, що між Комунальним некомерційним підприємством "Лебединська лікарня імені лікаря К.О.Зільберника" Лебединської міської ради та переможцем процедури закупівлі ТОВ ВІТАЛАЙФ (далі - Постачальник) до договору про закупівлю від 28.02.2022 № 58-к (далі - Договір) укладено додаткові угоди від 28.02.2022 № 1, від 15.09.2022 року № 3 та від 19.10.2022 року № 4, якими внесено зміни до істотних умов вказаного Договору в частині збільшення ціни за одиницю предмету закупівель на підставі пункту 11.10 Договору, а саме у зв’язку зі зміною закупівельних цін на деякі товари.
При цьому, в роз’ясненні Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 року № 3304-04/69987-06 зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю на підставі частини 5 статті 41 Закону має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі.
Слід зазначити, що внесення змін до істотних умов договору відповідно до зміни валютного курсу обґрунтована лише у випадках фактичної залежності вартості предмета закупівлі від зміни такого курсу, зокрема якщо товар іноземного виробництва, сплата за який Постачальником здійснюється в іноземній валюті.
Враховуючи вищевикладене, обґрунтуйте причини внесення змін до істотних умов Договору, шляхом укладання додаткових угод від 28.02.2022 № 1, від 15.09.2022 року № 3 та від 19.10.2022 року № 4 (з наданням документального підтвердження сплати за партію товарів Постачальником в іноземній валюті за підвищеним курсом щодо кожного випадку, на підставі яких укладені зазначені додаткові угоди (листи, митні декларації тощо).
2. Просимо надати копії документів щодо виконання Договору станом на день надання відповіді на даний запит, а саме: накладні/акти приймання-передачі товару, платіжні доручення, банківські виписки.
Пояснення та копії документів (за наявності) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
e644ed60c89a49a6a416e94095811ac3
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
14.11.2022 14:20
Опис:
Щодо обгрунтування причини внесення змін до істотних умов Договору, шляхом укладання додаткових угод від 28.02.2022 № 1, від 15.09.2022 року № 3 та від 19.10.2022 року № 4.
Згідно пункту 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару.»
Відповідно до частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю
укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з
урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Статтею 638 Цивільного кодексу України (далі-ЦК України) встановлено, що
договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних
умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору,
умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного
виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути
досягнуто згоди.
Пунктами 2 і 3 статті 180 Господарського кодексу України (далі-ГК України)
визначено, що господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у
передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних
умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів
даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути
досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у
будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Частиною першою статті 525 ЦК України встановлено, що одностороння відмова від зобов’язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Порядок зміни та розірвання господарських договорів передбачений статтею
188 ГК України. Разом з тим, виходячи зі змісту частини першої статті 653 ЦК
України, у разі зміни договору зобов’язання сторін змінюються відповідно до
змінених умов.
Зміна істотних умов договору про закупівлю у випадках, встановлених
частиною п’ятою статті 41 Закону, може здійснюватися саме у разі та у спосіб, що
передбачені договором про закупівлю. При цьому порядок зміни умов договору про закупівлю визначається замовником самостійно та з дотриманням законодавства в цілому.
Внесення змін до договору про закупівлю у випадках, які передбачені Законом
та умовами такого договору, має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі.
Внесення змін до договору про закупівлю в частині істотних умов можливе за наявності однієї або кількох підстав, визначених частиною п’ятою статті 41 Закону.
При цьому Закон не містить обмежень щодо укладення однієї або одночасно декількох додаткових угод до договору про закупівлю у разі застосування кількох підстав.
При цьому, в роз’ясненні Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 року № 3304-04/69987-06 зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю на підставі частини 5 статті 41 Закону має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі.
Договором №58-К передбачено:
«11.10 Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань Сторонами в повному обсязі, крім випадків:
Істотні умови Договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань Сторонами в повному обсязі, крім випадків:
2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії. У разі коливання ціни товару на ринку в межах до 10 % від ціни за одиницю товару, Постачальник письмово звертається до Замовника (Споживача) щодо зміни ціни за одиницю товару. Наявність факту коливання ціни товару на ринку підтверджується довідкою(ми) або листом(ми) (завіреними копіями цих довідки(ок) або листа(ів)) відповідних органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни товару на ринку. До розрахунку ціни за одиницю товару приймається ціна щодо розміру ціни на товар на момент укладання Договору (з урахуванням внесених раніше змін до Договору про закупівлю) та на момент звернення до вказаних органів, установ, організацій, що підтверджує коливання (зміни) цін на ринку товару, що є предметом закупівлі за цим Договором. Зміна ціни за одиницю товару можлива не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю.»
Процедура узгодження ціни Постачальником дотримана, факт коливання цін підтверджено відповідною довідкою Торгово-промислової палати України. Крім того, індекс споживчих цін на момент укладення додаткових угод у співставленні з датою укладення договору на фармацевтичну продукцію, медичні товари та обладнання становить 118,5%, що підтверджується публікацією у виданні «Урядовий кур’єр».