• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Медичні матеріали

Завершена

3 300 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 33 000.00 UAH
Номер: 0ac5ba4ba08142788f6c4a77505b4949
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-11-10-000017
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 10.11.2022 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 10.11.2022 11:17 - 02.12.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 10.11.2022 № 51-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 10.11.2022 №51-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 15. UA-2022-01-27-001514-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 67) 941-63-70, alla.fl.74@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимоги пункту 2 частини 2 статті 21 Закону та пунктів 12, 13, 14 Порядку № 1082. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог частини 4 статті 23 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель в частині внесення змін до договору установлено порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону та підпункту 2 пункту 11.10 розділу 11 Договору. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ВІТАЛАЙФ», своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом приведення істотних умов договору від 28.02.2022 № 58-К до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни товарів за 1 одиницю виміру (істотні умови яких змінено додатковими угодами № 1 та № 2) до рівня, визначеного умовами Договору), повернення зайво сплачених коштів (у разі здійснення постачання предмету закупівель з урахуванням змінених істотних умов Договору внесених додатковими угодами від 13.07.2022 № 1, від 15.09.2022 № 3), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 25 листопада 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2022 рік Комунального некомерційного підприємства «Лебединська лікарня імені лікаря К.О. Зільберника» Лебединської міської ради (далі - Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація затверджена рішенням уповноваженої особи від 27.01.2022 № 2, тендерна пропозиція переможця ТОВ «ВІТАЛАЙФ», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 16.02.2022 № 4, повідомлення про намір укласти договір від 16.02.2022 року, договір про закупівлю від 28.02.2022 № 58-К, додаткові угоди до договору про закупівлю від 13.07.2022 № 1, від 15.09.2022 № 3 та від 19.10.2022 № 4, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 14.07.2022, від 15.09.2022 та від 21.10.2022, пояснення Замовника з копіями документів надані через електронну систему закупівель від 14.11.2022 року. Відповідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі - Порядок № 1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку. За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису - апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону. Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису). Слід зазначити, що в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим». Однак, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, тендерну документацію, оголошення про проведення відкритих торгів тощо), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис посадової особи Замовника, а саме, фахівця з публічних закупівель Лихини Оксани Валеріївни (тип носія особистого ключа - незахищений, тип підпису - удосконалений, сертифікат – кваліфікований), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим не дотримано вимоги пункту 3 Порядку № 1082. За результатами моніторингу повноти відображення Замовником інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону встановлено наступне. Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 21 Закону, встановлено імперативну умову, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про назву предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі. Відповідно до вимог пункту 12 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі - Порядок № 1082), в електронній системі закупівель інформації про предмет закупівлі в окремих полях зазначається інформація щодо назви предмета закупівлі; коду предмета закупівлі відповідно до класифікаторів або назва згідно з ДСТУ, державних або галузевих будівельних норм, які передбачені для визначення предмета закупівлі відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Уповноваженим органом, та їх назви. Поряд з цим, відповідно до пункту 13 Порядку № 1082, крім полів, визначених пунктом 12 Порядку № 1082, додатково в окремих полях заповнюється інформація, зокрема, щодо коду та назви медичного виробу відповідно до національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05.02.2019 № 159 (далі - НК 024:2019), у разі визначення предмета закупівлі - медичний виріб. Якщо предмет закупівлі містить два та більше медичних виробів, замовником зазначаються код та назва кожного медичного виробу. Також, вимогами пункту 14 Порядку № 1082 визначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 Порядку № 1082, та інформація щодо назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару, визначеного згідно сновного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Відповідно до інформації про предмет закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовником визначено назву предмету закупівлі «Медичні матеріали», код згідно ДК 021:2015: 33140000-3 (Єдиний закупівельний словник). Проте, Замовником здійснюється закупівля 158 найменувань медичних матеріалів. Отже, проведеним моніторингом, установлено, що Замовником під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі (оголошення про проведення відкритих торгів за номером ID: UA-2022-01-27-001514-b) в описі окремої частини або частин предмета закупівлі не зазначено код та назву кожного медичного виробу; назву товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим не дотримано вимоги пункту 2 частини 2 статті 21 Закону та пунктів 12, 13, 14 Порядку № 1082. За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що на порушення вимог частини 4 статті 23 Закону, тендерна документація Замовника (пункти 11, 16, 17, 24, 39, 70, 85, 86, 94, 131 технічних вимог до предмету закупівлі додатку №1) містить посилання на конкретні торгові марки, типи, виробника («Епендроф», «Attest», «ВІТ-1», «ВІТ-2», «LUER», «Фолея», «Славна», «High Risk», «Ван Тач») без зазначення виразу «або еквівалент» та без обґрунтування необхідності такого посилання. Аналізом питання дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до договору встановлено, що за результатом проведення вказаної процедури закупівлі Замовником укладено договір з учасником-переможцем торгів ТОВ «ВІТАЛАЙФ» від 28.02.2022 № 58-К (далі - Договір), на загальну суму 3 258 772,70 грн (з ПДВ). Поряд з цим, між Замовником та ТОВ «ВІТАЛАЙФ» до Договору укладено додаткові угоди від 13.07.2022 № 1, від 15.09.2022 № 3 та від 19.10.2022 № 4, якими внесено зміни до істотних умов вказаного Договору в частині збільшення ціни за одиницю товару на підставі пункту 2 частини 5 статті 41 Закону. Пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Слід зазначити, що в роз’ясненні Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 року № 3304-04/69987-06 зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю на підставі частини 5 статті 41 Закону має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі. При цьому інформацію щодо коливання ціни товару на ринку можуть надавати уповноважені на те згідно з законодавством органи, установи, організації. Разом з тим, в залежності від коливання ціни сторони можуть як збільшувати ціну за одиницю товару так і зменшувати. Слід відмітити, що у постановах Верховного суду від 23.01.2020 у справі № 907/788/18 та від 16.04.2019 у справі № 915/346/18 висловлено аналогічну правову позицію, а саме: внесення змін до договору про закупівлю можливе у випадку коливання ціни такого товару на ринку, в кожному окремому випадку у проміжок часу між укладенням договору та укладенням додаткової угоди № 1 та повинно обов’язково бути обґрунтованим і документально підтвердженим. Аналогічна позиція з даного приводу зазначена у постанові Верховного Суду від 22.06.2022 у справі № 917/1062/21 щодо підтвердження наявності підстав, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону, які надають законодавчі підстави збільшення ціни за одиницю товару, шляхом документального підтвердження наявності коливання ціни товару на ринку в період з дати укладання договору до дати укладання додаткової угоди № 1, у період з дати укладання додаткової угоди № 1 та укладенням додаткової угоди № 2. Відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснення, підстави внесення змін до істотних умов відповідно до додаткових угод до Договору від 13.07.2022 № 1, від 15.09.2022 № 3 та від 19.10.2022 № 4 Замовником обґрунтовуються висновком за результатами цінового моніторингу Сумської торгово-промислової палати від 18.10.2022 № ЦД-116 (далі -Висновок) щодо середньоринкової ціни на внутрішньому ринку України за одиницю товару за станом на 28.02.2022, 13.07.2022, 11.08.2022, 15.09.2022 та 17.10.2022 щодо коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення. Однак, вищевказаний Висновок виданий 18.10.2022, тобто після укладання додаткових угод від 13.07.2022 № 1 та від 15.09.2022 № 3 на збільшення ціни за одиницю. Таким чином, зазначений Висновок може використовуватись як підстава для укладання до Договору лише додаткової угоди від 19.10.2022 № 4. Отже, враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону та підпункту 2 пункту 11.10 розділу 11 Договору, до Договору укладено додаткові угоди від 13.07.2022 № 1, від 15.09.2022 № 3 на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни.
Період усунення порушень: 25.11.2022 15:52 - 10.12.2022 00:00
Дата публікації висновку: 25.11.2022 15:52

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Замовник вважає за необхідне надати заперечення по висновку моніторингу, а саме. Щодо порушення вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі - Порядок № 1082) в частині накладення уповноваженою особою удосконаленого електронного підпису. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03 березня 2020 р. №193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» до 5 березня 2022 року уповноважена особа мала право використовувати удосконалений електронний підпис. Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 24 травня 2022 №617 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 березня 2022 р. № 300» використання удосконаленого електронного підпису дозволено на період воєнного стану на території України та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування. Щодо порушень при складанні тендерної документації в частині посилання на конкретну назву у документації зазначаємо наступне: - Пробірка Епендорф являється загальноприйнятною назвою такого виду пробірок у всіх виробників, існує пластикова з об’ємом 1,5 та 2,0 мл. - Attest – індикатор біологічної стерилізації, що не являється уточненням торгової марки чи виробника і у всіх виробників називається однаково - ВІТ-1, ВІТ-2 – загальноприйнятна назва для гігрометрів, розрахованих на використання у різних температурних режимах і завжди звучить однаково - LUER – вид з’єднання канюлі системи чи шприца з голкою, однаковий у всіх виробників, може бутиLUER Slip чи LUER Locc. - Фолея – назва катетера за автором медичної процедури, у всіх виробників називається однаково. - High Risk – латиною назва рукавички, перекладається, як «підвищеного ризику», назва без прив’язки до виробника - набір гінекологічний та тест смужки Ван Тач дійсно мали бути зазначені з посиланням «або еквівалент», зазвичай така примітка міститься у складі тендерної документації, в даному випадку уповноваженою особою допущено помилку. Зазначені у висновку моніторингу зауваження будуть враховані Замовником, з відповідальними особами буде додатково проведено навчальні заходи з метою не допущення помилок у майбутньому. Щодо порушень при внесення змін у істотних умов Договору. На час підписання додаткових угод із постачальником ТОВ Віталайф Замовник дотримувався принципів взаємовідносин сторін договору, що базуються на дотриманні вимог податкового законодавства, Господарського та Цивільного Кодексів, а також законодавства про публічні закупівлі. З моменту оголошення на території України військового стану відбулося багато процесів, що привели до загального здорожчання усіх товарів, зокрема на це вплинули: ускладнення та подорожчання логістичних послуг, підвищення цін на паливно-мастильні матеріали, підвищення курсів основних валют, підвищення рівня індексу споживчіх цін. Умовами договору поставки (пункт 11.10) передбачається можливість підвищення ціни не частіше 1 разу на 90 днів та не більше ніж на 10% за наявності однієї або кількох умов, передбачених статтею 41 Закону України «Про публічні закупівлі». Для укладення додаткових угод Постачальник звертається до Замовника з листом про необхідність підвищення ціни та документами, що підтверджують наявність підстав для такого підвищення. Закон не визначає конкретного переліку документів, що мають надати обгрунтування для підвищення ціни та форми цих документів. Постачальником надано лист Вих.№02 від 08 липня 2022 року про необхідність підвищення цін на 13 найменувань із Специфікації. Наявність факту коливання ціни товару на ринку підтверджувалася листами від виробників зазначених товарів про підвищення закупівельних цін (Лист ТОВ Укрмедтекстиль № 214 від 18.03.2022 року, ТОВ Фірма Технокомплекс №82 від 01.05.2022 року, ТОВ ТВЕЛ №Т-19 від 10.03.2022 року, ТОВ ДОПОМОГА-1 від 31.03.2022 року, ТОВ Алексфарм №192 від 01.03.2022 року). Згідно цих листів ціна на відповідні товари з моменту укладення Договору підвищилася на 20-30%, однак Постачальник запропонував збільшити ціну не більше, ніж на 10% відповідно до вимог пункту 11.10 Договору., крім того Постачальник у своїх листах посилається на офіційний індекс споживчих цін, що Замовником самостійно досліджено на офіційних сайтах. Отже, на момент укладення додаткових угод про внесення змін до істотних умов договору, Замовник керувався офіційною інформацією від виробників товарів, що не суперечить нормі закону. При цьому в подальшому Постачальником надано Висновок за результатами цінового моніторингу №ЦД-116 Сумської Торгово-промислової Палати України. (Зазначаємо, що висновок ТПП Постачальником надано Замовнику задовго до початку моніторингу закупівлі). Слід зазначити, що Постачальник надав Висновок від 18.10.2022 року №ЦД-116, в якому факт коливання цін відображено станом на 28.02-13.07,22 року, 11.08.2022, 15.09.2022.17.10.2022, в якому додатково підтверджено наявність факту коливання цін на ринку України в сторону збільшення на 10-40%. Хоча цей висновок і надано 18 жовтня 2022 року, після укладення додаткових угод №1 та №3, але цей висновок не спростовує факту коливання цін у визначені проміжки часу та на визначений відсоток, тому є додатковим підтведженням законності дій Сторін Договору під час укладання зазначених Додаткових угод. Щодо укладення Додаткової угоди №3 від 15,09,2022 року повідомляємо, що Постачальник Листом вих.№04 від 14 вересня 2022 року звернувся з повідомленням про необхідність підвищення цін на інші 7 найменувань товарів згідно пункту 11.10 Договору. Факт коливання ціни підтверджується наданими Постачальником листами виробників таких товарів (Лист ТОВ Укрмедтекстиль № 214 від 18.03.2022 року, №396 від 22.07.2022 року, №530 від 09.09.2022 року, ТОВ Фірма Технокомплекс №82 від 01.05.2022 року, ТОВ ТВЕЛ №Т-19 від 10.03.2022 року, ТОВ ДОПОМОГА-1 б/н від 31.03.2022 року, №950/08 від 19.08.2022 року , ТОВ Алексфарм №192 від 01.03.2022 року, №278 від 01.06.2022 року, ТОВ Укртехмед б/н від 01.08.2022 року). Цими листами виробники підтверджують підвищення цін на 20-40% у період з моменту укладення договору до 13 вересня 2022 року, але ціна договору підвищується не більше ніж на 10%. Отже, у Замовника були всі підстави для внесення змін до істотних умов Договору Додатковими угодами №1 та №3. У зв’язку з вище наведеним підстав для зменшення ціни на товари до рівня умов Договору не вбачається, Додаткові угоди №1 та №3 укладені правомірно, в межах діючого законодавства, підстав для обрахування суми зайво сплачених коштів не має. Таким чином, вважати не обґрунтованими додаткові угоди про підвищення цін на деякі товари на даний час не правомірно.
Дата публікації звіту: 30.11.2022 11:39

Запити/Пояснення