-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень (3 ЛОТИ)
Завершена
4 200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 1 500.00 UAH
мін. крок: 0% або 1 500.00 UAH
Номер:
f6e8a9ecbd7b4d0da9af11f38638ddad
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-07-25-000052
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.07.2022 00:00
Період моніторингу:
25.07.2022 19:29 - 16.08.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
25.07.2022 № 160
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 25.07.2022 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 25.07.2022 №160
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу.
11 UA-2022-01-27-000346-c 27.01.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
В.о. заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Коминський Микола Михайлович за Лотом № 1 встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами моніторингу питання розгляду тендерної пропозиції Львівського комунального підприємства «Зелений Львів» за Лотом № 2 встановлено порушення вимог частини 16 статті 29 Закону та вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами моніторингу питання розгляду тендерної пропозиції Дочірнього підприємства «Личаків-Парк» Львівського комунального підприємства «Зелений Львів» за Лотом № 3 встановлено порушення вимог частини 16 статті 29 Закону.
За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договорів умовам тендерних пропозицій переможців, дотримання вимог Постанови № 710, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договорами про закупівлю послуг від 02.03.2022 № 5-ВТ/22 та № 6-ВТ/22 за Лотами №1-№2, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення під час розгляду тендерної пропозиції за Лотом №3, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 08 серпня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договорів умовам тендерних пропозицій переможців, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 27.01.2022 № 8, тендерну пропозицію Фізичної особи-підприємця Коминський Микола Михайлович (далі – ФОП Коминський М.М.) за Лотом № 1, тендерну пропозицію Львівського комунального підприємства «Зелений Львів» (далі – ЛКП «Зелений Львів») та вимогу про усунення невідповідностей за лотом № 2, тендерну пропозицію Дочірнього підприємства «Личаків-Парк» Львівського комунального підприємства «Зелений Львів» (далі ДП «Личаків-Парк» ЛКП «Зелений Львів») та вимогу про усунення невідповідностей за лотом № 3, повідомлення про намір укласти договір від 17.02.2022 року за Лотами №1 - №3, договори про закупівлю послуг від 02.03.2022 № 5-ВТ/22, № 6-ВТ/22 та № 7-ВТ/22, відповідь Замовника від 27.07.2022 року на запит про надання пояснень.
Моніторингом питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Коминський М.М. за Лотом № 1 встановлено, що на підтвердження кваліфікаційного критерію щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, відповідно до вимог пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації, учасник повинен надати інформаційну довідку щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для виконання робіт згідно з предметом закупівлі (за формою 1). Разом з тим учасник повинен надати копії документів що підтверджують право власності, оренди або користування матеріально-технічною (виробничою базою) базою або приміщенням для забезпечення розташування обладнання, техніки та механізмів.
Так, на виконання зазначених вимог у складі тендерної пропозиції ФОП Коминський М.М. надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 10.02.2022 № 4. У довідці зазначено про наявність в учасника вантажного автомобіля, автовишки, трактора колісного, орендованих рубальної та поливальної машин, та інструмента. Також надано довідку від 10.02.2022 № 5, згідно з якою матеріально-технічна база учасника для забезпечення розташування обладнання, техніки, механізмів та інструментів розташована за адресою: м. Львів, вул. Півколо, 14, відповідно до договору оренди № 02/01-19 від 02.01.2019 року. У свою чергу, пунктом 1.1 зазначеного договору визначено, що загальна площа орендованих приміщень 10,0 кв.м. Іншої інформації щодо наявності в учасника виробничих приміщень, складів, гаражів, стоянок, тощо, у складі тендерної пропозиції не наведено.
Отже, на порушення вимог пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації ФОП Коминський М.М. не підтверджено наявності у нього матеріально-технічної бази, у достатній кількості/об’ємі, для забезпечення розташування обладнання, техніки, механізмів та інструментів, які будуть використовуватись для надання послуг за предметом закупівлі.
Таким чином, Замовником порушено вимоги абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, в частині не відхилення учасника ФОП Коминський М.М., який не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив учасника ФОП Коминський М.М., визначив його переможцем та уклав з ним договір про закупівлю послуг від 02.03.2022 № 5-ВТ/22 на загальну суму 3 320 000,00 гривень (без ПДВ).
Моніторингом питання розгляду тендерної пропозиції ЛКП «Зелений Львів» за Лотом № 2 встановлено, що під час розгляду зазначеної пропозиції Замовником виявлено невідповідності та оприлюднено вимогу про їх усунення.
Проте, зазначена вимога про усунення невідповідностей не відповідає вимогам частини 16 статті 29 Закону, так як в ній не зазначено обов’язкову інформацію передбачену пунктами 1 та 2 абзацу третього частини 16 статті 29 Закону, а саме: відсутній перелік виявлених невідповідностей та посиланя на вимогу тендерної документації, щодо якої виявлені невідповдності.
Крім того, у вимозі про усунення невідповідностей Замовник вимагає від учасника уточнити інформацію про наявність чи відсутність інших уповноважених, які мають право підписувати документи тендерної пропозиції та укладати договори про закупівлю та накласти КЕП керівника на документи пропозиції.
Проте, у складі тендерної пропозиції ЛКП «Зелений Львів» міститься інформаційна довідка від 11.02.2022 № 53 в якій зазначено, що ЛКП «Зелений Львів» підтверджує повноваження посадової особи – директора Данилюка Володимира Антоновича, який має право підписувати документи тендерної пропозиції та укладати договори (угоди) про закупівлю. Також зазначено, що інші уповноважені особи відсутні.
Отже, Замовником опубліковано вимогу про усунення невідповідностей тендерної пропозиції ЛКП «Зелений Львів» щодо документів, які присутні в тендерній пропозиції учасника та відповідають вимогам тендерної документації.
Таким чином, під час розгляду тендерної пропозиції ЛКП «Зелений Львів» Замовником порушено вимоги частини 16 статті 29 Закону.
Разом з тим, моніторингом питання розгляду тендерної пропозиції ЛКП «Зелений Львів» встановлено, що технічним завданням за Лотом № 2 Додатку 4 до тендерної документації передбачено виконання робіт з висвердлювання пеньків діаметром 40-140 см на глибину 50 см.
Проте, відповідно до інформації наведеній у довідці від 11.02.2022 № 48 в учасника наявні лише екскаватор-навантажувач з навісним обладнанням для подрібнення пнів та пенькоподрібнююча машина LASKI F500/27 (максимальна глибина різання пнів 38 см).
Отже, тендерна пропозиція ЛКП «Зелений Львів» не містить у собі інформації щодо підтвердження наявності техніки, за допомогою якої можна виконати технічне завдання, а саме, висвердлювання пеньків діаметром 40-140 см на глибину 50 см.
Таким чином, Замовником порушено вимоги абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, в частині не відхилення учасника ЛКП «Зелений Львів», який не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив учасника ЛКП «Зелений Львів», визначив його переможцем та уклав з ним договір про закупівлю послуг від 02.03.2022 № 6-ВТ/22 на загальну суму 282 219,35 гривень (з ПДВ).
Моніторингом питання розгляду тендерної пропозиції ДП «Личаків-Парк» ЛКП «Зелений Львів» за Лотом № 3 встановлено, що під час розгляду зазначеної пропозиції Замовником виявлено невідповідності та оприлюднено вимогу про їх усунення.
Проте, зазначена вимога про усунення невідповідностей не відповідає вимогам частини 16 статті 29 Закону, так як в ній не зазначено обов’язкову інформацію передбачену пунктами 1 та 2 абзацу третього частини 16 статті 29 Закону, а саме: відсутній перелік виявлених невідповідностей та посиланя на вимогу тендерної документації, щодо якої виявлені невідповдності.
Таким чином, при розгляді тендерної пропозиції ДП «Личаків-Парк» ЛКП «Зелений Львів» Замовником порушено вимоги частини 16 статті 29 Закону
Період усунення порушень:
08.08.2022 18:37 - 23.08.2022 00:00
Дата публікації висновку:
08.08.2022 18:37
Оскарження висновку в суді
Опис:
справа 380/11535/22
Дата публікації:
26.08.2022 09:11
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
3b1bc4ebd5a046ce8038ed62f64346e4
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
26.07.2022 10:07
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.07.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень (3 ЛОТИ)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2022-01-27-000346-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
6121f80c2ae445609d33cd25f5c69b75
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
27.07.2022 08:20
Опис:
Очікувана вартість предмета закупівлі визначається відповідно до Наказу Міністерства розвитку, економіки та сільського господарства України від 18.02.2020 №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
Загальна очікувана вартість закупівлі формується з бюджетного запиту, що становить собою документ, підготовлений головним розпорядником бюджетних коштів, що містить пропозиції з відповідним обґрунтуванням щодо обсягу бюджетних коштів, необхідних для виконання покладених на нього функцій на середньостроковий період, на підставі відповідних граничних показників видатків бюджету та надання кредитів з бюджету.
Обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі було оприлюднено відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1266 31.12.2020 року на офіційному сайті Львівської міської ради протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель за посиланням: https://city-adm.lviv.ua/public-information/district-adm/sykhivska-raiadministratsiia/obhruntuvannia-zakupivli/2022
Номер:
fc61cb710d41419ba328563d240ecaaa
Назва:
Запит щодо висновку: заперечення до висновку
Дата опублікування:
10.08.2022 14:51
Опис:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку про результати моніторингу закупівлі ДК 021:2015 – 77310000-6 – Послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень (3 ЛОТИ) -Формувальна та санітарна обрізка, видалення, висадка окремих дерев та кущів та догляд за ними на території Сихівського району м.Львова (оголошення про проведення закупівлі - UA-2022-01-27-000346-c) Відповідно до наказу від 25.07.2022 №160 ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ Харків. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 27.01.2022 № 8, тендерну пропозицію Фізичної особи-підприємця Коминський Микола Михайлович (далі – ФОП Коминський М.М.) за Лотом № 1, тендерну пропозицію Львівського комунального підприємства «Зелений Львів» (далі – ЛКП «Зелений Львів») та вимогу про усунення невідповідностей за лотом № 2, тендерну пропозицію Дочірнього підприємства «Личаків-Парк» Львівського комунального підприємства «Зелений Львів» (далі ДП «Личаків-Парк» ЛКП «Зелений Львів») та вимогу про усунення невідповідностей за лотом № 3, повідомлення про намір укласти договір від 17.02.2022 року за Лотами №1 - №3, договори про закупівлю послуг від 02.03.2022 № 5-ВТ/22, № 6-ВТ/22 та № 7-ВТ/22, відповідь Замовника від 27.07.2022 року на запит про надання пояснень. За результатами моніторингу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Коминський Микола Михайлович за Лотом № 1 встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами моніторингу питання розгляду тендерної пропозиції Львівського комунального підприємства «Зелений Львів» за Лотом № 2 встановлено порушення вимог частини 16 статті 29 Закону та вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами моніторингу питання розгляду тендерної пропозиції Дочірнього підприємства «Личаків-Парк» Львівського комунального підприємства «Зелений Львів» за Лотом № 3 встановлено порушення вимог частини 16 статті 29 Закону. За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договорів умовам тендерних пропозицій переможців, дотримання вимог Постанови № 710, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Замовник, Сихівська районна адміністрація Львівської міської ради (надалі – районна адміністрація) розглянувши висновок ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ Харків не погоджується із фактами викладеними у ньому органом державного фінансового контролю, оскільки мотиви та підстави, зазначені в них є безпідставними та необґрунтованими, свою позицію обґрунтовуємо з огляду на наступні доводи:
1.Тендерна пропозиція Фізичної особи-підприємця Коминський Микола Михайлович (далі – ФОП Коминський М.М.) за Лотом № 1 містить довідку від 10.02.2022 № 4 щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для виконання робіт згідно з предметом закупівлі (за формою 1), в якій наявні вантажний автомобіль, автовишка, трактор колісний, орендована рубальна та поливальна машини, та інструменти. Разом з тим учасником надано копії документів що підтверджують право власності, оренди або користування матеріально-технічною (виробничою базою) базою або приміщенням для забезпечення розташування обладнання, техніки та механізмів, а саме довідка від 10.02.2022 № 5, згідно з якою матеріально-технічна база учасника для забезпечення розташування обладнання, техніки, механізмів та інструментів розташована за адресою: м. Львів, вул. Півколо, 14. Замовником не вимагалася надання довідки чи інших договірних документів конкретної площі приміщень, тому завантажених документів є достатньо. Робити припущення, не підтверджені фактами суперечить принципам ПРОВЕДЕННЯ закупівель відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі». Отже тендерна документація ФОП Коминський М.М. повністю відповідала кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону та Тендерній документації Замовника і не могла бути відхилена.
2.Тендерна пропозиція ЛКП «Зелений Львів» за Лотом № 2 містить інформацію, наведену в довідці від 11.02.2022 № 48, про власні екскаватор-навантажувач BOBCAT B730 з навісним обладнанням для подрібнення пнів (одна одиниця, максимальна глибина 50 см) та пенькоподрібнююча машина LASKI F500/27 (друга одиниця, максимальна глибина різання пнів 38 см). Крім цього завантажені технічний паспорт на екскаватор-навантажувач з навісним обладнанням та наявна накладна на пенькоподрібнюючу машину LASKI F500/27 (оскільки техпаспорту на неї не передбачено). Отже, тендерна пропозиція ЛКП «Зелений Львів» містить у собі інформації щодо підтвердження наявності техніки, за допомогою якої можна виконати технічне завдання, а саме, висвердлювання пеньків діаметром 40-140 см на глибину 50 см. Замовником не порушено вимоги абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
Враховуючи наведене, Сихівська районна адміністрація Львівської міської ради обґрунтовано вважає, що діяла в межах наданих повноважень, у відповідності до вимог чинного законодавства, в даному випадку відсутні порушення в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій) та правомірно укладені договори від 02.03.2022 №5-ВТ/22 та від 02.03.2022 №6-ВТ/22 за ЛОТАМИ 1 та 2 та просить замінити висновки моніторингу.