-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Тимчасово замасковано, щоб русня не підглядала
00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
Завершена
0.00
UAH з ПДВ
Номер:
5e17df1ed6b147b28ec7fa7654172abc
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-02-04-000073
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.02.2022 00:00
Період моніторингу:
04.02.2022 14:58 - 26.02.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
04.02.2022 № 72
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 04.02.2022 № 72.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-01-26-002789-a, 26.01.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону у встановленому законодавством порядку, зокрема, шляхом вжиття заходів, визначених пунктом 2 частини восьмої статті 40 Закону, а також вжити заходів щодо не допущення в подальшому таких порушень (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо).
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 лютого 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Військової частини 3002 НГУ (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-01-26-007915-с), оприлюднене в електронній системі закупівель обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, протокол розкриття тендерної пропозиції, протокол №15 від 25.01.2022 про прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю за результатами проведення переговорів, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, опубліковане Замовником під час моніторингу пояснення на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
Згідно з пунктом 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Відповідно до норми пункту 8 частини другої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі.
Моніторингом встановлено, що Замовником в опублікованому повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) умовою застосування переговорної процедури закупівлі зазначено відсутність конкуренції з технічних причин (пункт 2 частини другої статті 40 Закону), в обгрунтування застосування переговорної процедури закупівлі вказано, що учасник (ЛМКП «Львівводоканал») є монополістом з надання послуг з розподілу води (послуг з централізованого водопостачання) відповідно до Зведеного переліку суб’єктів природних монополій.
Водночас, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі при опублікуванні повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) не надано (не опубліковано).
Замовником у наданому під час моніторингу на запит органу державного фінансового контролю поясненні зазначено, що підставою для застосування переговорної процедури закупівлі та проведення переговорів з ЛМКП «Львівводоканал» є те, що постачальник є природнім монополістом, який включений до реєстру суб’єктів природних монополій у сфері енергетики, дана інформація є у відкритому доступі, та опублікована на сайті Антимонопольного комітету України за посиланням: https://amcu.gov.ua/napryami/konkurenciya/arhiv-zvedenogo-pereliku-prirodnih-monopolij.
Водночас, у поясненні зазначено, що експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі не оприлюднено, у зв’язку із технічною відсутністю завантаження таких документів на електронному майданчику, та вказано, що в електронних полях повідомлення «про намір укласти договір» можливо прописати лише текст, а самі документи в системі технічно не висвітлюються.
Таким чином, Замовником при розміщенні та оприлюдненні інформації про переговорну процедуру закупівлі UA-2022-01-26-002789-a порушено вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
На час завершення моніторингу (11.02.2022) договір про закупівлю за результатами переговорної процедури не укладено, кінцевий строк для укладання договору не настав.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 2 частини восьмої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства щодо закупівель.
Період усунення порушень:
11.02.2022 14:38 - 26.02.2022 00:00
Дата публікації висновку:
11.02.2022 14:38
Запити/Пояснення
Номер:
a99387ddf38c4211ac6d5cac3d0ea155
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
07.02.2022 13:24
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.02.2022 00:00
Опис:
Дата: 07.02.2022
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-01-26-002789-a, яка проводилась Військовою частиною 3002 НГУ (далі – Замовник) за переговорною процедурою (скорочена), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість ?
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Проведеним моніторингом встановлено, що в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір як обґрунтування зазначено, що ЛМКП «Львівводоканал» є монополістом з надання послуг з розподілу води (послуг з централізованого водопостачання) відповідно до зведеного переліку суб'єктів, проте експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність таких умов застосування переговорної процедури закупівлі не оприлюднено.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Пояснити причини не оприлюднення експертних, нормативних, технічних чи інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі UA-2022-01-26-002789-a?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
a3ea23815a794ee296b4cddd5f644921
Назва:
Відповідь-пояснення
Дата опублікування:
09.02.2022 15:09
Опис:
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщено на веб-сайті Національної гвардії України (https://ngu.gov.ua/).
Підставою для застосування переговорної процедури закупівлі та проведення переговорів з Львівським міським комунальним підприємством «Львівводоканал» є те, що постачальник є природнім монополістом, який включений до реєстру суб’єктів природних монополій у сфері енергетики. Дана інформація є у відкритому доступі, та опублікована на сайті Антимонопольного комітету України за посиланням: https://amcu.gov.ua/napryami/konkurenciya/arhiv-zvedenogo-pereliku-prirodnih-monopolij. Експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі не оприлюднено, у зв’язку із технічною відсутністю завантаження таких документів на електронному майданчику. В електронних полях повідомлення «про намір укласти договір» можливо прописати лише текст, а самі документи в системі технічно не висвітлюються. В будь-якому випадку Львівське міське комунальне підприємство «Львівводоканал» включено до зведеного реєстру суб’єктів природних монополій, а наявність довідок (технічних, нормативних, експертних, які є на офіційному сайті ЛМКП «Львівводоканал») ніяким чином не впливає на фактичний вибір постачальника питної води у м. Львові. Незрозумілим є те, які саме «експертні, нормативні, технічні та інші документи» мають бути завантажені на електронному закупівельному майданчику.
Здійснення обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснюється на підставі наказу командувача Національної гвардії України «Про затвердження лімітів споживання енергоносіїв та води», та затвердженого Плану видатків по КЕКВ 2272 у 2022 році (План від 17.01.2022 №2/11).
Номер:
5e9667a09f294582873b5b7f3bdc3448
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
14.02.2022 16:39
Опис:
Прошу вказати, які саме документи є обов’язковими для заванта-ження (конкретний документ згідно конкретного пункту Закону чи нормативного документу) при здійснення закупівлі централізованого водопостачання військовою частиною.
Відповідно до частини 5 статті 17 Закону України «Про публічну інформацію», вказано, що Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель
Замовник не може вимагати від ЛМКП «Львіводоканал» якихось «ін-ших документів», що свідчать про монопольне становище на ринку, коли всі дані є в Реєстрі суб'єктів природних монополій НКРЕКП та знаходяться у вільному доступі.
Навіть для Західного офісу Держаудитслужби України підставою за-стосування переговорних процедур закупівлі:
ідентифікатор закупівлі: UA-2022-01-28-001868-a, UA-2022-01-26-006664-c, UA-2022-01-21-002886-b, UA-2022-01-26-006664-c, UA-2022-01-26-001833-a, UA-2022-01-21-002886-b і т.д. є посилання на цей самий Реєстр суб'єктів природних монополій і ніщо інше. Інших документів також не завантажено.