• Переговорна процедура
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Будівництво амбулаторії на 3-4 лікаря без житла за адресою: Дніпропетровська область, Томаківський район, смт Томаківка, вул.Шосейна,11 (ДК 021:2015:45300000-0 Будівельно-монтажні роботи)

Категорія Замовника: орган державної влади, визначені у пункті 1 частини першої статті 2 Закону «Про публічні закупівлі».

Завершена

2 248 932.00 UAH з ПДВ
Номер: 1c7d13b9c46b457a90f7856f380a866c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-09-09-000099
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 09.09.2022 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 09.09.2022 16:27 - 01.10.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 09.09.2022 № 36-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівельвідповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Сергій ДАВИДЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 09.09.2022 № 36-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 4. UA-2022-01-26-010007-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 68) 036-42-72, rtyugh555@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
  • Застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі та наявності умов для застосування переговорної процедури закупівлі установлено порушення вимог пункту 5 частини 2 статті 40 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством частини 5 статті 8 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону установлено порушення пункту 8 частини 6 статті 40 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності умов договору законодавству у сфері закупівель встановлено, що умови підпункту 2 пункту 17.6 договору про закупівлю від 10.02.2022 року № 45/02-22 не відповідають нормам пункту 2 частини 5 статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, дотримання вимог постанови № 710, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими, зокрема, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 10.02.2022 року № 45/02-22, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 26 вересня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі - постанова № 710), наявність умов для застосування переговорної процедури закупівлі, в тому числі відповідність пропозиції переможця кількісним, технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі, а також встановленим вимогам до учасника процедури закупівлі, відповідність повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасність надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору законодавству у сфері закупівель, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту капітального будівництва Дніпропетровської обласної державної адміністрації (далі - Замовник) на 2022 рік, протокол щодо проведення переговорної процедури закупівлі від 26.01.2022 року № 1, експертний звіт (позитивний) щодо розгляду кошторисної частини проектної документації від 19.01.2022 року № 26-Е-22/В, висновок по обʼєкту будівництва, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівлі від 26.01.2022 року, договір про закупівлю від 10.02.2022 року № 45/02-22 з додатками, додаткова угода від 28.06.2022 року № 1, повідомлення про внесення змін до договору від 29.06.2022 року, пояснення з копіями документів отримані через електронну систему закупівель 14.09.2022 року, 21.09.2022 року та 22.09.2022 року. Відповідно до частини 1 статті 20 Закону визначено, що відкриті торги є основною процедурою закупівлі. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов для застосування переговорної процедури закупівлі встановлено, що переговорна процедура Замовником проводилася відповідно до пункту 5 частини 2 статті 40 Закону, а саме: якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника. Можливість і умови таких додаткових робіт чи послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендера. Закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендера. Слід зазначити, що відповідно до частин 1, 2, 5 та 6 статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі використовується замовником лише як виняток, зокрема, за наявності підстав визначених пунктом 5 частини 2 статті 40 Закону, з розміщенням в електронній системі закупівель відповідного обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Так, Замовником в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі зазначено, що переговорна процедура закупівель проводиться відповідно до пункту 5 частини 2 статті 40 Закону, оскільки у Замовника в ході виконання робіт за договором від 17.05.2021 року по об’єкту «Будівництво амбулаторії на 3-4 лікаря без житла за адресою: Дніпропетровська область, Томаківський район, смт Томаківка, вул. Шосейна,11 (ДК 021:2015:45300000-0 Будівельно-монтажні роботи)», який укладено з ТОВ «ВІКНО СЕРВІС» виникли додаткові будівельно - монтажні роботи не передбачені проектом з будівництва амбулаторії. При цьому наявність підстав проведення переговорної процедури закупівель підтверджується експертним звітом від 19.01.2022 № 26-Е-21/А ДП «Жилком» та висновком ФОП Бровкіна Наталія Олександрівна № 25/01/22-1 від 25.01.2022. Разом з тим, аналізом оприлюдненої Замовником в електронній системі закупівель інформації та документів щодо переговорної процедури закупівель встановлено, що ні обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі ні документи, що оприлюдненні Замовником, як такі, що на його думку, підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі (ФОП Бровкіна Наталія Олександрівна № 25/01/22-1 від 25.01.2022 та експертний звіт від 19.01.2022 № 26-Е-21/А ДП «Жилком») не містить переліку та обсягу додаткових робіт, які виникли в ході виконання основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендера, що не передбачені початковим проектом та, виконання яких є предметом закупівель даної переговорної процедури. Таким чином, на порушення пункту 8 частини 6 статті 40 Закону, в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір про закупівлю відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 5 частини 2 статті 40 Закону. Враховуючи вищевикладене, в ході проведення моніторингу, для проведення всебічного аналізу дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель при проведенні даної переговорної процедури закупівлі, посадовою особою органу державного фінансового контролю, відповідальною за проведення моніторингу процедури закупівлі, через електронну систему закупівель 14.09.2022 та 19.02.2022 оприлюднено запити про надання пояснення та документів щодо прийнятих рішень, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, зокрема, щодо визначення предмета закупівлі та наявності умов для застосування переговорної процедури закупівель, в тому числі відповідності пропозиції переможця кількісним, технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі, а також встановленим вимогам до учасника процедури закупівлі. Однак, на порушення вимог частини 5 статті 8 Закону, Замовник на запити посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівель від 14.09.2022 та від 19.02.2022 року, не надав інформацію та документи, а саме: - інформацію щодо переліку та обсягу робіт, які виконані за початковим проектом, виконання яких були предметом за договором від 17.05.2021 № 94/05-21 та копії актів приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2В)); - інформацію щодо переліку робіт та обсягу відповідно до робочого проекту на додаткові роботи, виконання яких були предметом за договором від 10.02.2022 № 45/02-22, копії зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва та локальні кошториси робочого проекту на додаткові роботи; - копій усіх сторінок пропозиції учасника ТОВ «Вікно Сервіс», яка подана Замовнику. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності умов договору законодавству у сфері закупівель встановлено, що у підпункті 2 пункту 17.6 договору про закупівлю від 10.02.2022 року № 45/02-22 встановлено умову що істотні умови цього договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. При цьому, вказана підстава зміни істотних умов договору про закупівлю застосовується Замовниками у разі, якщо предметом закупівлі є виключно товар, про що свідчить пункт 2 частини 5 статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 26.09.2022 16:26 - 11.10.2022 00:00
Дата публікації висновку: 26.09.2022 16:26

Оскарження висновку в суді

Опис: Замовник не згоден з висновком про результати моніторингу по вказаній закупівлі, та з твердженнями, викладеному у ньому. Вважаємо, що твердження, що викладені у висновку є помилковими, не відповідають приписам чинного законодавства і фактичним обставинам, у зв’язку з чим, повідомляємо, що вказаний висновок, у встановлений Законом строк, буде оскаржено до суду.
Дата публікації: 03.10.2022 13:45

Запити/Пояснення