-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Постачання теплової енергії для Сокальського ліцею №1, МАН, ЗШ №2, ДЮСШ та СЮТ
Завершена
4 086 841.40
UAH з ПДВ
Номер:
7af5afe7adea41d39a4bc2da54cc50ee
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-02-10-000137
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.02.2022 00:00
Період моніторингу:
11.02.2022 08:06 - 05.03.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
10.02.2022 № 82
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 10.02.2022 № 82.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-01-26-001073-a, 26.01.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону у встановленому законодавством порядку, зокрема, вжити заходів щодо не допущення в подальшому таких порушень (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо).
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 лютого 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунальної установи «Центр з обслуговування закладів освіти» Сокальської міської ради Львівської області (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-01-26-006424-b), оприлюднене в електронній системі закупівель обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, протокол розкриття тендерної пропозиції, протокол №253/22 від 26.01.2022 про укладення договору про закупівлю за результатами проведення переговорів, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, договір від 02.02.2002 №01/2022, опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
Згідно з пунктом 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Моніторингом встановлено, що Замовником в опублікованому повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) умовою застосування переговорної процедури закупівлі зазначено відсутність конкуренції з технічних причин (пункт 2 частини другої статті 40 Закону), а в обгрунтуванні вказано, що закупівля проведена у зв’язку з нагальною потребою у проведенні переговорної процедури щодо закупівлі теплової енергії, разом з тим постачання теплової енергії для Сокальського ліцею №1, МАН, ЗШ №2, ДЮСШ та СЮТ можливе виключно з ресурсів товариства з обмеженою відповідальністю «Еенргозбереження Львів», оскільки даним товариством орендується приміщення (котельня) для розміщення об’єкту з надання послуг теплопостачання із застосуванням альтернативних видів палива за договором, та беручи до уваги рішення виконавчого комітету Сокальської міської ради Львівської ради № 2 від 12 січня 2022 року «Про встановлення тарифів ТОВ «Енергозбереження Львів» на теплову енергію для потреб установ та організацій».
Водночас, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі при опублікуванні повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) не надано (не опубліковано).
Замовником у наданому під час моніторингу на запит органу державного фінансового контролю поясненні зазначено, що постачання теплової енергії для Сокальського ліцею №1, МАН, ЗШ №2, ДЮСШ та СЮТ можливе виключно з ресурсів товариства з обмеженою відповідальністю «Енергозбереження Львів».
Також, у пояснені зазначено, що експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджють наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі було оприлюднено замовником у розділі обґрунтування застосування переговорної процедури у системі публічних закупівель «Prozorro» проте при опублікуванні повідомлення про намір укласти договір не надано (не опубліковано) експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Таким чином, Замовником при розміщенні та оприлюдненні інформації про переговорну процедуру закупівлі UA-2022-01-26-001073-a порушено вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
Період усунення порушень:
18.02.2022 14:45 - 05.03.2022 00:00
Дата публікації висновку:
18.02.2022 14:45
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Ознайомившись з констатуючою частиною висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2022-01-26-001073-а, повідомляю, що уповноваженою особою замовника взято до відома та опрацьовано надану Вами інформацію щодо порушення замовником вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону України “Про публічні закупівлі” № 922-VIII вiд 25.12.2015 poку зі змінами (далі - Закон). Тому тепер, отримавши нові знання, можна стверджувати про недопущення в майбутньому уповноваженою особою замовника порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону при розміщенні та оприлюднені інформації під час застосування переговорної процедури закупівлі. Проте, дане порушення неможливо усунути у зв’язку з укладеним з переможцем процедури закупівлі договором, що діє з 02.02.2022 року, розірвання якого як і відміна переговорної процедури закупівлі замовником призведуть до негативних наслідків для замовника і переможця процедури закупівлі, завдавши суттєвої шкоди їхнім майновим інтересам.
Дата публікації звіту:
22.02.2022 14:55
Запити/Пояснення
Номер:
a95aeb37a38341ae87221716a10e54ef
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
11.02.2022 14:35
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.02.2022 00:00
Опис:
Дата: 11.02.2022
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-01-26-001073-а, яка проводилась комунальною установою "Центр з обслуговування закладів освіти" Сокальської міської ради Львівської області (далі – Замовник) за переговорною процедурою (скорочена), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість ?
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Проведеним моніторингом встановлено, що в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір як обґрунтування зазначено, що товариство з обмеженою відповідальністю «Енергозбезеження Львів» є постачальником теплової енергії та оскільки даним товариством орендується приміщення (котельня) для розміщення об’єкту з надання послуг теплопостачання із застосуванням альтернативних видів палива за договором, та беручи до уваги рішення виконавчого комітету Сокальської міської ради Львівської ради № 2 від 12 січня 2022 року «Про встановлення тарифів ТОВ «Енергозбереження Львів» на теплову енергію для потреб установ та організацій».
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Пояснити причини не оприлюднення експертних, нормативних, технічних чи інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі UA-2022-01-26-001073-а?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
e4ae286af41148eb84c55932b4570702
Дата опублікування:
16.02.2022 15:07
Опис:
1. Обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено на підставі наступних документів, які надаються окремими файлами.(Заява на закупівлю, Заявка, Рішення №2 від 12.01.2022 року,Технічне завдання на закупівлю теплової енергії)
2. Посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості закупівлі надати неможливо оскільки у замовника відсутній веб-сайт.
3. Закупівля теплової енергії є виключно необхідною для сталого проходження опалювального сезону. Відповідно до п.2 рішення виконавчого комітету Сокальської міської ради від 12.10.2021р. №275 ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ ЛЬВІВ» визначено надавачем послуг теплопостачання для бюджетних установ, оскільки ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ ЛЬВІВ» орендує нежитлове приміщення по вулиці Шептицького, 104 а, м. Сокаль, Червоноградського р-ну, Львівської обл. терміном на 2 роки 11 місяців, згідно договору оренди нежитлового приміщення, що належить до спільної комунальної власності територіальних Громад Сокальського району №03-7/3101 від 31.01.2020р. оскільки між КУ СРРЛО «Центр обслуговування закладів освіти Сокальського району» (орендодавець) та ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ ЛЬВІВ» (орендар) укладено договір оренди №03-7/3101 від 31.01.2020 р. про оренду нежитлового приміщення, що належить до спільної комунальної власності Територіальних громад Сокальського району, а саме: нежитлове приміщення загальною площею 121,1 м. кв., що знаходиться за адресою: Львівська обл., м. Сокаль, вул.Шептицького, 104 а. Метою оренди даного приміщення є розміщення об’єкту з надання послуг теплопостачання із застосуванням альтернативних видів палива. ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ ЛЬВІВ» в даному приміщенні встановив відповідне обладнання для виробництва теплової енергії, тому саме ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ ЛЬВІВ» виконує функції виробника та постачальника теплової енергії для опалення приміщень замовника, як орендар та безпосередній користувач приміщень. Це дозволяє дійти висновку про те, що отримання замовником теплової енергії від інших постачальників є неможливим саме з технічних причин. Оскільки відповідно до п.2 ч.2 ст. 40 ЗУ «Про публічні закупівлі», однією із підстав застосування переговорної процедури закупівлі, являється «відсутність конкуренції з технічних причин» на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником за відсутності при цьому альтернативи. Документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі:
1) договір оренди нежитлового приміщення, що належить до спільної комунальної власності Територіальних громад Сокальського району №03-7/3101 від 31.01.2020 р.
2) лист Сокальської міської ради № 327/02-17 від 25.01.2022р.
3) рішення виконавчого комітету Сокальської міської ради від 12.01.2022р. №2 «Про встановлення тарифів ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ ЛЬВІВ» на теплову енергію для потреб установ та організацій з 01.01.2022р. у розмірі 3 349,87 грн. з ПДВ за 1 Гкал.,
4) рішення виконавчого комітету Сокальської міської ради від 12.10.2021р. №275
5) довідка ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ ЛЬВІВ» №б/н про те, що ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ ЛЬВІВ» перебуває в реєстрі суб’єктів природних монополій у сферах теплопостачання, центрального водопостачання та центрального водовідведення, станом на 31.01.2022р. Внесено в реєстр – НКРЄКП, номер з/п – 112.
4. Вищевказану інформацію було оприлюднено замовником у розділі обґрунтування застосування переговорної процедури у системі публічних закупівель «Prozorro» даної переговорної процедури закупівлі.