-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт системи опалення будівлі Комунального закладу «Центр соціально-психологічної реабілітації дітей служби у справах дітей Одеської обласної державної адміністрації», що розташована за адресою: м.Одеса, вул. Василя Стуса, буд. 2-Б»
Торги відмінено
1 808 854.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 18 088.54 UAH
мін. крок: 1% або 18 088.54 UAH
Номер:
650b56b75ef24a1c9d98c321c8126940
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-05-31-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
31.05.2022 00:00
Період моніторингу:
31.05.2022 14:49 - 23.06.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
31.05.2022 Одеса № 160
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 31.05.2022.
Начальник Наталія СТОЯНОВА
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 31.05.2022 № 160
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/
або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4 5
4 UA-2022-01-25-018899-b 25.01.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Енергопрофі» установлено порушення вимог абзацу 2 та 3 пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю установлено порушення вимог частини шостої статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом відміни торгів та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 червня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Облтрансбуд» (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи від 25.01.2022 № 2/22-В, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «Енергопрофі» (далі – ТОВ «Енергопрофі»), протоколи щодо прийняття рішень уповноваженою особою від 17.02.2022 № 2/22-В-1, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене 18.02.2022 в електронній системі закупівель, пояснення отримані 06.06.2022 через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу установлено, що відповідно до пункту 1 розділу 3 ТД Замовник установив, що тендерна пропозиція складається з кваліфікаційної та технічної частини. Кваліфікаційна частина складається в тому числі з копії балансу, звіту про фінансові результати за два останніх звітних періоди з квитанціями (або відміткою) про їх прийняття державним уповноваженим органом на те органом.
Відповідно до частини 1 статті 13 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Відповідно до частини 2 статті 11 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» порядок та строки подання фінансової звітності, консолідованої фінансової звітності, звіту про управління та звіту про платежі на користь держави до органів державної влади, крім суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, визначаються Кабінетом Міністрів України, для банків - Національним банком України. Отже, враховуючи те, що кінцевим строком подання тендерних пропозицій є 10.02.2022, то двома останніми звітними періодами для учасників є 2020 та 2021 роки.
Водночас, відповідно до пункту 5 порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 р. № 419 (далі - Порядок), підприємства, які відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» належать до мікропідприємств, малих підприємств, непідприємницькі товариства та підприємства, які ведуть спрощений бухгалтерський облік доходів та витрат відповідно до податкового законодавства, крім тих, що зобов’язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності, подають річну фінансову звітність органам, зазначеним у пункті 2 цього Порядку (крім органів Казначейства), не пізніше 28 лютого року, що настає за звітним роком.
Отже у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «Енергопрофі» не надано копію балансу та звіту про фінансові результати за 2021 рік, чим не дотримано вимогу пункту 1 розділу 3 ТД.
Також відповідно до пункту 1 розділу 3 ТД учасник повинен надати заповнену форму «Тендерна пропозиція» згідно Додатку 5 до ТД. У пункті 15 Додатку 5 «Тендерна пропозиція» до ТД учасник повинен зазначити протягом скільком днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій він згоден дотримуватись умов тендерної пропозиції.
Водночас у пункті 4 розділу 3 ТД Замовником визначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 робочих днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, пропозиція з меншим строком підлягає відхиленню.
Проте у складі тендерної пропозиції учасник ТОВ «Енергопрофі» надав форму «Тендерна пропозиція» Додаток 5 до ТД, у пункті 15 якої зазначив, що він згоден дотримуватись умов тендерної пропозиції протягом 120 днів, чим не дотримав вимогу пункту 1 розділу 3 ТД в частині заповнення пункту 15 Додатку 5 до ТД.
Однак, на порушення вимог абзацу 2 та 3 пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Енергопрофі» у зв’язку із невідповідністю його такому кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону, як наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю, та у зв’язку із невідповідністю його встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Відповідно до частини шостої статті 33 Закону Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладання договору про закупівлю призупиняється.
Повідомлення про намір укласти договір оприлюднено в електронній системі закупівель 18.02.2022. Однак, станом на дату прийняття рішення про проведення моніторингу Замовником не було оприлюднено в електоронній системі закупівель «ProZorro» договір про закупівлю з переможцем процедури закупівлі ТОВ «Енергопрофі».
У межах проведення моніторингу Замовнику було надано запит на пояснення від 01.06.2022 щодо вищезазначеного питання.
Так, у наданих поясненнях на запит Південного офісу Держаудитслужби від 06.06.2022 Замовник зазначив, що жодного договору за результатом проведення процедури закупівлі не будо укладено та закупівля буде відмінена найближчим часом, в порядку передбаченому нормами чинного законодавства України, у зв'язку з відсутністю фінансування на проведення даного виду робіт, через запровадження військового стану та ін.
Однак, на порушення вимог частини шостої статті 33 Закону, Замовником не укладено договір з переможцем торгів ТОВ «Енергопрофі» в двадцятиденний термін (шістдесятиденний - у випадку обґрунтованої необхідності) з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Відповідно до пункту 1 частини 5 статті 32 Закону Замовник має право визнати тендер таким, що не відбувся, у разі якщо здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії непереборної сили.
Однак, відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник не визнавав тендер таким, що не відбувся.
Слід звернути увагу, що замовник на підставі пункту 2 частини першої статті 32 Закону відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Період усунення порушень:
10.06.2022 16:21 - 30.06.2022 00:00
Дата публікації висновку:
10.06.2022 16:21
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Прийнято рішення:
Відмінити відкриті торги за предметом закупівлі: «Капітальний ремонт системи опалення будівлі Комунального закладу «Центр соціально-психологічної реабілітації дітей служби у справах дітей Одеської обласної державної адміністрації», що розташована за адресою: м.Одеса, вул. Василя Стуса, буд. 2-Б» у відповідності до п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» через неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, що зазначені в Висновку Південного офісу Держаудитслужби від 10 червня 2022 року ID моніторингу: UA-M-2022-05-31-000011, а саме ТОВ «Енергопрофі» установлено порушення вимог абзацу 2 та 3 пункту 1 частини першої статті 31 Закону, за результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю установлено порушення вимог частини шостої статті 33 Закону.
Протокол додається.
Дата публікації звіту:
15.06.2022 15:33
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
- corruptionCancelled: Так
- other: Так
Опис:
.
Дата публікації:
17.06.2022 13:22
Запити/Пояснення
Номер:
82a0afc02d484c7d8166e2f7ca9de5e0
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
01.06.2022 17:18
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.06.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Чи укладено Замовником договір про закупівлю за результатами проведення процедури закупівлі у строк, передбачений частиною шостою статті 33 Закону?
Відповідно до частини шостою статті 33 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.
3. У разі укладення договору про закупівлю за результатами процедури закупівлі просимо надати такий укладений договір та пояснити, чому Замовником не оприлюднено договір про закупівлю протягом трьох робочих днів з дня його укладення?
Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
4. У разі неукладення договору про закупівлю з переможцем процедури закупівлі просимо надати пояснення, чому Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «Енергопрофі» відповідно до абзацу 2 пункту 3 частини першої статті 31 Закону у зв’язку із тим, що переможець відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю?
Відповідно до частини сьомої статті 33 Закону у разі відмови переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі, неукладення договору про закупівлю з вини учасника або ненадання замовнику підписаного договору у строк, визначений цим Законом, або ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію/пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених цією статтею.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
df6d5d39d42c4d4dab1a1abc15d9163b
Назва:
Відповідь на запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
06.06.2022 21:45
Опис:
Надаємо наступну інформацію
Після розроблення проектної документації та отримання позитивного експертного звіту, Замовником проведено відкриті торги.
Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 № 710 з метою ефективного використання державних коштів Кабінет Міністрів України чітко затверджено заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету.
Пунктом 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 № 710 (зі змінами внесеними Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 з 19.12.2020) передбачено, що головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єкти господарювання державного сектору економіки державних коштів зобов’язані забезпечувати:
- обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
- оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Тобто, з урахуванням норм п. 1 цієї постанови відповідні заходи стосуються головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки державних коштів, які використовують кошти державного бюджету.
Що стосується органів місцевого самоврядування, то відповідно до пп.1 п. 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 № 710 з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів рекомендовано затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Замовник є виконавчим органом і створюється відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Керуючись статтею 31 Закону України «Про місцеве самоврядування», якою визначені повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у галузі будівництва. Розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на сторінці власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів носить рекомендаційний характер тає не обов’язковим. Також, повідомляємо, що сума проведення закупівлі була визначена, відповідно позитивного експертного звіту, що проведений ТОВ "АГЕНСТВО БУДІВЕЛЬНИХ ЕКСПЕРТИЗ" від 15 вересня 2021 р № КО-358-21.
Водночас, повідомляємо, що жодного договору за результатом проведення процедури закупівлі не будо укладено та закупівля буде відмінена найближчим часом, в порядку передбаченому нормами чинного законодавства України, в зв'язку з відсутністю фінансування на проведення даного виду робіт, через запровадження військоговогу стану та ін.