-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Постачання теплової енергії для Сокальського ліцею №3, ІРЦ та Сокальської ЗШ І -ІІІ ст.№4
Завершена
3 009 434.40
UAH з ПДВ
Номер:
9667c36f2886461281abe2a95aca3c18
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-01-28-000103
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.01.2022 00:00
Період моніторингу:
31.01.2022 07:47 - 22.02.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
28.01.2022 № 62
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 28.01.2022 № 62.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-01-25-001407-c, 25.01.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону при розміщенні та оприлюднені інформації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 04 лютого 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунальної установи «Центр з обслуговування закладів освіти» Сокальської міської ради Львівської області (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-01-25-008319-b), оприлюднені в електронній системі закупівель обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, протокол розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір від 25.01.2022, протокол укладання договору №249/22 від 25.01.2022, договір №03-12/5/030222 від 03.02.2022, опубліковані під час моніторингу відповідь та документи Замовника на запит органу державного фінансового контролю (02.02.2022).
У відповідності до пункту 2 частини другої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, зокрема, відсутності конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
Крім цього, згідно пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
За нормою пункту 8 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі.
Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель 25.01.2022 оприлюднено повідомлення про намір укласти договір, у якому умовою застосування переговорної процедури закупівлі вказано відсутність конкуренції з технічних причин відповідно до частини другої статті 40 Закону.
Обґрунтуванням застосування переговорної процедури закупівлі зазначено, що у зв’язку з початком опалювального сезону існує нагальна потреба у проведенні переговорної процедури щодо закупівлі теплової енергії, постачання теплової енергії для Сокальського ліцею №3, ІРЦ та Сокальської ЗШ №4 можливе виключно з ресурсів ТОВ «БІОАЛЬТЕРНАТИВА», оскільки даним товариством орендується приміщення (котельня) для розміщення об’єкту з надання послуг теплопостачання із застосуванням альтернативних видів палива.
В опублікованому під час моніторингу поясненні на запит органу державного фінансового контролю щодо надання обґрунтованого документального підтвердження відсутності конкуренції з технічних причин, на підставі якого було прийнято рішення про застосування саме переговорної процедури закупівлі Замовник зазначив, що між ТОВ «Біоальтернатива» (орендар) та КП СМР «Сокальтеплокомуненерго» (балансоутримувач) укладено договір №2 від 23.06.2021 про оренду нерухомого майна, що належить до комунальної власності м. Сокаль, метою оренди даного приміщення є розміщення об’єкту з надання послуг теплопостачання із застосуванням альтернативних видів палива, ТОВ «Біоальтернатива» в даному приміщенні встановив відповідне обладнання для виробництва теплової енергії, тому саме ТОВ «Біоальтернатива» виконує функції виробника та постачальника теплової енергії для опалення приміщень замовника, як орендар та безпосередній користувач приміщень.
Проте, на порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону, разом з повідомленням про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) Замовником не оприлюднено відповідно експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, визначених у пункті 2 частини другої статті 40 Закону.
Період усунення порушень:
04.02.2022 15:03 - 19.02.2022 00:00
Дата публікації висновку:
04.02.2022 15:03
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Ознайомившись з констатуючою частиною висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2022-01-25-001407-c, повідомляю, що уповноваженою особою замовника взято до відома та опрацьовано надану Вами інформацію щодо порушення замовником вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону України “Про публічні закупівлі” № 922-VIII вiд 25.12.2015 poку зі змінами (далі - Закон). Тому тепер, отримавши нові знання, можна стверджувати про недопущення в майбутньому уповноваженою особою замовника порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону при розміщенні та оприлюднені інформації під час застосування переговорної процедури закупівлі. Проте, дане порушення неможливо усунути у зв’язку з укладеним з переможцем процедури закупівлі договором, що діє з 03.02.2022 року, розірвання якого як і відміна переговорної процедури закупівлі замовником призведуть до негативних наслідків для замовника і переможця процедури закупівлі, завдавши суттєвої шкоди їхнім майновим інтересам.
Дата публікації звіту:
10.02.2022 11:35
Запити/Пояснення
Номер:
d534a2ee6226483d935b62f3caebd75f
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
01.02.2022 14:38
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.02.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-01-25-001407-c, яка проводилась комунальною установою «Центр з обслуговування закладів освіти» Сокальської міської ради Львівської області (далі – Замовник) за переговорною процедурою (скорочена) закупівлі, виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Також надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
4bbd62a37fa2428492523e4490cd9633
Назва:
постачання теплової енергії
Дата опублікування:
02.02.2022 16:55
Опис:
Відповідно до першої частини Вашого запитання -обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено на підставі наступних документів, які надаються окремими файлами.
Відповідно до другої частини Вашого запитання- Посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості закупівлі надати неможливо оскільки у замовника відсутній веб-сайт.
Номер:
4aee75fab57c41538bc496aac671d674
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
01.02.2022 14:39
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.02.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-01-25-001407-c, яка проводилась комунальною установою «Центр з обслуговування закладів освіти» Сокальської міської ради Львівської області (далі – Замовник) за переговорною процедурою (скорочена) закупівлі, виникла необхідність в отриманні пояснень.
Під час моніторингу встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель 25.01.2022 оприлюднено повідомлення про намір укласти договір, у якому умовою застосування переговорної процедури закупівлі вказано відсутність конкуренції з технічних причин відповідно до частини другої статті 40 Закону.
Обґрунтуванням застосування переговорної процедури закупівлі зазначено, що у зв’язку з початком опалювального сезону існує нагальна потреба у проведенні переговорної процедури щодо закупівлі теплової енергії, а оскільки, постачання теплової енергії для Сокальського ліцею №3, ІРЦ та Сокальської ЗШ №4 можливе виключно з ресурсів ТОВ «БІОАЛЬТЕРНАТИВА», оскільки даним товариством орендується приміщення (котельня) для розміщення об’єкту з надання послуг теплопостачання із застосуванням альтернативних видів палива, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
У відповідності до пункту 2 частини другої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, зокрема, відсутності конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
Крім цього, згідно пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити таку інформацію, зокрема, обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати обґрунтоване документальне підтвердження відсутності конкуренції з технічних причин, на підставі якого було прийнято рішення про застосування саме переговорної процедури закупівлі ID: UA-2022-01-25-001407-c (із долученням відповідних документів).
2. Вказати причини не опублікування в електронній системі закупівель експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
ded71307dceb4873b8e0bc842832cb22
Назва:
постачання теплової енергії
Дата опублікування:
02.02.2022 17:03
Опис:
Відповідно до першої частини Вашого запитання -Закупівля теплової енергії є виключно необхідною для сталого проходження опалювального сезону. Відповідно до рішення виконавчого комітету Сокальської міської ради від 09.07.2021р. №146 «Про розгляд звернення ТОВ «Біоальтернатива» щодо заміщення природного газу на котельнях по вул. Героїв УПА, 21а та по вул.. Тартаківська, 2а» вирішено погодити заміщення природного газу для виробництва теплової енергії альтернативними видами палива шляхом встановлення, за рахунок інвестиційних коштів ТОВ «Біоальтернатива», твердопаливних котлів на котельні по вул. Героїв УПА, 21а. Відповідно до п. 2 цього ж рішення ТОВ «Біоальтернатива» визначено надавачем послуг теплопостачання для споживачів, відповідних котелень за тарифами, що будуть встановлюватись виконавчим комітетом міської ради згідно чинного законодавства. Відповідно до п.3 цього рішення визначено КП «Сокальтеплокомуненерго» надавачем послуг з транспортування теплової енергії для ТОВ «Біоальтернатива». Відповідно до п.4 цього рішення- директора КП «Сокальтеплокомуненерго» зобов’язано вжити заходи з оптимізації підприємства та розірвати договори по постачанню теплової енергії із населенням, бюджетними організаціями та установами, комерційними підприємствами та разом з тим між Сокальською міською радою Львівської області (орендодавець), ТОВ «Біоальтернатива» (орендар) та КП СМР «Сокальтеплокомуненерго» (балансоутримувач) укладено договор №2 від 23.06.2021 р. про оренду нерухомого майна, що належить до комунальної власності м. Сокаль, а саме: частини нежитлового приміщення (котельня) площею 146,5 кв.м, що знаходиться за адресою Львівська обл., м. Сокаль, вул. Героїв УПА, 21а. Метою оренди даного приміщення є розміщення об’єкту з надання послуг теплопостачання із застосуванням альтернативних видів палива. ТОВ «Біоальтернатива» в даному приміщенні встановив відповідне обладнання для виробництва теплової енергії, тому саме ТОВ «Біоальтернатива» виконує функції виробника та постачальника теплової енергії для опалення приміщень замовника, як орендар та безпосередній користувач приміщень. Це дозволяє дійти висновку про те, що отримання замовником теплової енергії від інших постачальників є неможливим саме з технічних причин. Оскільки відповідно до п.2 ч.2 ст. 40 ЗУ «Про публічні закупівлі», однією із підстав застосування переговорної процедури закупівлі, являється «відсутність конкуренції з технічних причин» на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником за відсутності при цьому альтернативи. Документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі:
1) договір від 23.06.2021р. №2 про оренду нерухомого майна, що належить до комунальної власності м. Сокаль
2) лист Сокальської міської ради від 18.01.2022р.,
3) рішення виконавчого комітету Сокальської міської ради від 12.01.2022р. №1 «Про встановлення тарифів ТзОВ «Біоальтернатива» на теплову енергію для потреб установ та організацій з 01.01.2022р. у розмірі 3578,40 грн. з ПДВ за 1 Гкал.,
4) рішення виконавчого комітету Сокальської міської ради від 09.07.2021р. №146 «Про розгляд звернення ТОВ «Біоальтернатива» щодо заміщення природного газу на котельнях по вул. Героїв УПА, 21а та по вул.. Тартаківська, 2а»,
5) лист ТОВ «Біоальтернатива» від 25.01.2022р. №9 про те, що ТОВ «Біоальтернатива» перебуває в реєстрі суб’єктів природних монополій у сферах теплопостачання, центрального водопостачання та центрального водовідведення, станом на 31.12.2021р. Внесено в реєстр – НКРЄКП, номер з/п – 158.
Відповідно до другої частини Вашого запитання-Вищевказану інформацію було оприлюднено замовником у розділі обґрунтування застосування переговорної процедури у системі публічних закупівель «Prozorro» даної переговорної процедури закупівлі.