-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Електрична енергія(універсальна послуга) - електрична енергія для потреб гуртожитку.
Завершена
268 800.00
UAH з ПДВ
Номер:
6855236ecd6e4f14b370d3a14d281be6
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-12-05-000043
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.12.2022 00:00
Період моніторингу:
05.12.2022 12:34 - 27.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
05.12.2022 Одеса № 285
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 02.12.2022.
Начальник Наталія СТОЯНОВА
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 05.12.2022 № 285
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4
29 UA-2022-01-24-015570-b 24.01.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури (скорочена) вимогам Закону встановлено порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності умов застосування переговорної процедури (скорочена), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору узгодженій ціні пропозиції учасника при застосуванні переговорної процедури закупівлі, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 21 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності умов застосування переговорної процедури (скорочена), відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури (скорочена) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору узгодженій ціні пропозиції учасника при застосуванні переговорної процедури закупівлі, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Одеського фахового коледжу транспортних технологій (далі – Замовник) на 2022 рік, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури закупівлі (скорочена), оприлюднене в електронній системі закупівель 24.01.2022, обґрунтування застосування переговорної процедури (скорочена), протокол проведення переговорів між Замовником та товариством з обмеженою відповідальністю «ОДЕСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» від 24.01.2022 № 9, договір про закупівлю електричної енергії у постачальника універсальних послуг від 01.02.2022 № 02-2380-ПУП (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до Договору, додаткова угода до Договору від 16.12.2022 № 1, пояснення на запит Південного офісу Держаудитслужби, отримані 14.12.2022 через електронну систему закупівель
За результатами аналізу питання відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури (скорочена) вимогам Закону встановлено наступне.
За результатами моніторингу установлено, що 24.01.2022 Замовником оприлюднено повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури (скорочена) за номером ІD: UA-2022-01-24-015570-b за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 09310000-5: Електрична енергія, очікуваною вартістю 268 800,00 грн з ПДВ, відповідно до якого Замовником укладено Договір з товариством з обмеженою відповідальністю «ОДЕСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» (далі – ТОВ «ОДЕСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ»).
Зазначена переговорна процедура (скорочена) застосована відповідно до абзацу 4 пункту 2 частини другої статті 40 Закону як виняток у разі: відсутності конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником, з наданням відповідних підтверджуючих документів.
Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 09.12.2022 щодо відсутності експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, Замовником 14.12.2022 оприлюднено в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначено наступне.
Відповідно до постанови НКРЕКП від 26.10.2018 року № 1268 на адміністративній території Одеської області постачальником універсальної послуги є ТОВ «ОДЕСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ», яке є єдиним ліцензованим постачальником електроенергії споживачам універсальної послуги на території Одеської області.
У зв’язку з тим, що універсальна послуга може бути здійснена тільки певним постачальником електричної енергії побутовим споживачам, які мешкають у гуртожитку Одеського фахового коледжу транспортних технологій, прийнято рішення щодо застосування переговорної процедури із закупівлі електричної енергії (універсальна послуга) для потреб гуртожитку згідно з порядком, передбаченому абзацом 4 пунктом 2 частиною другою статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: відсутність конкуренції з технічних причин на відповідному ринку. Внаслідок зазначеного договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи, у зв’язку з тим, що існує технічна неможливість постачання електричної енергії іншими постачальниками.
Проте на порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури (скорочена) відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Так, 26.06.2021 набув чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель», яким внесені зміни, в тому числі щодо виключення у пункті 8 частини шостої статті 40 Закону слова «з посиланням на».
Таким чином, оприлюднене Замовником повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури (скорочена) повинно містити саме документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Період усунення порушень:
22.12.2022 09:57 - 06.01.2023 00:00
Дата публікації висновку:
22.12.2022 09:57
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Південний Офіс Держаудитслужби Державної аудиторської служби України
вул. Канатна, 83, м. Одеса, 65012
Інформація
про вжиття заходів направлених на недопущення порушення законодавства
пункту 8 частини шостої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі»
В електронній системі закупівель Prozorro опубліковано висновок (22 грудня 2022 року), за результатами моніторингу UA-M-2022-12-05-000043 встановлено, що під час проведення переговорної процедури закупівлі ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія (Електрична енергія (універсальна послуга) - електрична енергія для потреб гуртожитку) виявлено порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі».
На виконання Висновку за результатами моніторингу UA-M-2022-12-05-000043 Одеський фаховий коледж транспортних технологій повідомляє, що здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором неможливо, так як, зобов’язання за договором виконано повністю, що підтверджується оприлюдненням в електронній системі закупівель звітом про виконання договору.
В подальшому зобов’язуюсь, при застосуванні переговорної процедури та оприлюдненні повідомлення про намір укласти договір, дотримуватись вимог п.8.ч.6.ст.40 Закону України «Про публічні закупівлі» та чинного законодавства.
Уповноважена особа В’ячеслав АБРАМОВИЧ
Дата публікації звіту:
27.12.2022 12:02
Запити/Пояснення
Номер:
39b465d8f658420da9d069802500d620
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
09.12.2022 16:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.12.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Обґрунтуйте наявність підстави щодо застосування переговорної процедури (скорочена), а саме: відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником, з наданням відповідних підтверджуючих документів (експертні, нормативні, технічні та інші документи), що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури (скорочена).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
e6229a70a296458bb58ed51bddd6e109
Назва:
Пояснення на запит Південнного Офісу Держаудитслужби
Дата опублікування:
14.12.2022 13:41
Опис:
Південний Офіс Держаудитслужби Державної аудиторської служби України
вул. Канатна, 83, м. Одеса, 65012
Замовник: Одеський фаховий коледж транспортних технологій; 65005, Україна, Одеська область, м. Одеса, Олексіївська площа, 17
Предмет закупівлі: ДК 021:2015: 09310000-5 – Електрична енергія (універсальна послуга) для потреб гуртожитку. м. Одеса, вул. Степова 2/4
Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-01-24-015570-b
ID моніторингу: UA-M-2022-12-05-000043
ПОЯСНЕННЯ
Одеським фаховим коледжем транспортних технологій 24 січня 2022 року було оголошено процедуру закупівлі (переговорна процедура (скорочена)): «ДК 021:2015: 09310000-5 – Електрична енергія (універсальна послуга) для потреб гуртожитку, м. Одеса, вул. Степова 2/4.
Очікувана вартість закупівлі – 268800,00 грн.
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23 Південним Офісом Держаудитслужби Державної аудиторської служби України розпочато моніторинг процедури закупівлі UA-2022-01-24-015570-b.
Щодо запиту про надання пояснення.
1. Обґрунтування розміру бюджетного призначення здійснено згідно асигнувань по КЕКВ 2273 затверджених кошторисом на 2022 рік. Параметри якості електричної енергії в точках приєднання споживачів у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 “Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення» та згідно вимог Постанови НКРЕП від 12.06. 2018 року № 375 «Про затвердження Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсації споживачам за їх недотримання». Розрахунок очікуваної вартості здійснено на підставі ціни (тарифів) на електричну енергію, яка визначається у встановленому Регулятором порядку. Інформацію про діючий тариф на послуги постачальника універсальних послуг за електричну енергію розміщуються на офіційному веб-сайті www.ooek.od.ua , в засобах масової інформації, у центрах обслуговування споживачів не пізніше ніж за 20 днів до початку застосування тарифів і встановлені тарифи (Тарифи на електроенергію, що відпускається населенню, затверджені постановою КМУ від 05.06.2019р. № 483 (в редакції постанови КМУ від 28 жовтня 2022р. № 1206), відповідно до якої, фіксовані ціни на електричну енергію для побутових споживачів з 01.10.2021року до 31.03.2023року ).
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предметів закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщено на сайті коледжу – oktt.inf@gmail.com .
2. Відповідно до п.2 ч.2 ст.40 Закону України № 922-VIII переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі відсутності конкуренції з технічних причин. Згідно п.93 ч.1 ст.1 Закону України № 2019-VIII « Про ринок електричної енергії», універсальна послуга – постачання електричної енергії побутовим споживачам та малим непобутовим споживачам, що гарантує їхні права бути забезпеченим електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до цього Закону, на всій території України. Відповідно до статті 63 Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 року № 2019-VIII універсальні послуги надаються постачальником таких послуг виключно побутовим та малим не побутовим споживачам.
Згідно до п.62 ч.1 ст. 1 Закону № 2019-VIII, побутовий споживач - індивідуальний побутовий споживач (фізична особа, яка використовує електричну енергію для забезпечення власних побутових потреб, що не включають професійну та/або господарську діяльність) або колективний побутовий споживач (юридична особа, створена шляхом об’єднання фізичних осіб - побутових споживачів, яка розраховується за електричну енергію за показами загального розрахункового засобу обліку в обсязі електричної енергії, спожитої для забезпечення власних побутових потреб таких фізичних осіб, що не включають професійну та/або господарську діяльність);
У зв’язку з вищевикладеним гуртожиток Одеського фахового коледжу транспортних технологій відноситься до побутових споживачів відповідно до Закону № 2019-VIII та має право бути забезпечений електричною енергією на умовах універсальної послуги. Тому замовники, які є побутовими споживачами проводять переговорну процедуру з постачальником універсальних послуг в межах території.
Відповідно до статті 63 Закону України «Про ринок електричної енергії», межі території здійснення діяльності постачальника універсальних послуг визначаються в умовах конкурсу. У межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг. На адміністративній території Одеської області постачальником універсальної послуги є ТОВ «Одеська обласна енергопостачальна компанія» згідно постанови НКРЕКП від 26.10.2018 року № 1268. ТОВ «Одеська обласна енергопостачальна компанія» у встановленому порядку отримала ліцензію на постачання електричної енергії споживачу відповідно до постанови НКРЕКП від 14.06.2018 року № 429, тому є єдиним ліцензованим постачальником електроенергії споживачам універсальної послуги на території Одеської області. Постачальник універсальних послуг не може відмовити побутовому та малому непобутовому споживачу, які знаходяться на території здійснення його діяльності, в укладенні договору постачання електричної енергії.
Враховуючи вищесказане, у зв’язку з тим, що універсальна послуга може бути здійснена тільки певним постачальником електричної енергії побутовим споживачам, яким є гуртожиток Одеського фахового коледжу транспортних технологій, уповноважена особа прийняла рішення, щодо застосування переговорної процедури закупівлі ДК 021:2015: 09310000-5 – Електрична енергія (універсальна послуга) для потреб гуртожитку згідно порядку передбаченому абзацом 4 п.2 ч.2 ст.40 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: відсутність конкуренції з технічних причин на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи, так як існує технічна неможливість постачання електричної енергії іншими постачальниками.
Уповноважена особа В’ячеслав АБРАМОВИЧ