• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«ДК 021:2015: Кейтерингові послуги (55520000-1) (Послуги з організації шкільного харчування)»

Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою,

Завершена

2 015 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 077.50 UAH
Номер: a9c805350754463da848db6d481106ca
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-06-06-000092
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.06.2022 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 06.06.2022 15:39 - 01.07.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 06.06.2022 № 182 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 06.06.2022 №182. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-01-21-012689-b, 21.01.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, atv.zakup@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення вимог пункту 4 частини другої статті 4 Закону. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону та вимог пункту 3 частини другої статті 22 Закону внаслідок визначення технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, що не відповідають Нормам та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженим Постановою КМУ №305. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Бобиляк М.М. встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання внесення змін до договору встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону та вимог частини п’ятої статті 41 Закону шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ФОП Бобиляк М.М. щодо розірвання договору. Крім того, здійснити заходи (зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому виявлених порушень вимог пункту 4 частини другої статті 4 Закону при відображенні закупівлі у річному плані, а також порушень вимог пунктів 3 та 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації та врахування норм Постанови КМУ №305 при здійсненні закупівель послуг з організації харчування учнів. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 20 червня 2022 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель середньої загальноосвітньої школи № 54 м. Львова (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-01-21-012634-b), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника та внесені до неї зміни, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 15.02.2022, тендерну пропозицію ФОП Бобиляк М.М., повідомлення про намір укласти договір від 15.02.2022, опубліковані переможцем торгів документи після аукціону, договір №8 про закупівлю послуг від 28.02.2022, додаткову угоду №1 від 28.02.2022 до вказаного договору, опубліковані під час моніторингу Замовником інформацію та документи на запити органу державного фінансового контролю. Проведеним моніторингом відображення закупівлі у річному плані встановлено, що на порушення вимог пункту 4 частини другої статті 4 Закону річний план закупівель Замовника UA-P-2022-01-21-012634-b не містить інформації про код економічної класифікації видатків бюджету (для бюджетних коштів). За нормою пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Проведеним моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що у тендерній документації Замовника (пункт 1.3. частини 1 розділу 3) до переліку (опису) формальних (несуттєвих) помилок включено формальну помилку, яка відсутня в переліку таких помилок, затвердженому у наказі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710 (зокрема, самостійне виправлення помилок та/або описок у поданій пропозиції під час її складання учасником), що є порушенням пункту 19 частини другої статті 22 Закону. Відповідно до вимог пункту 3 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). За нормою частини першої статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета досліджуваної закупівлі наведені у Додатку 2 до тендерної документації («Технічні вимоги»). Норми та Порядок організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 №305 (далі – Постанова КМУ №305). Так, Постановою КМУ №305 затверджено норми харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, які набули чинності з 1 вересня 2021 року. У Додатку 9 Постанови КМУ №305 визначено Норми споживання основних груп харчових продуктів для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти та інших закладах освіти, що провадять освітню діяльність на певному рівні (рівнях) повної загальної середньої освіти, дитячих закладах оздоровлення та відпочинку у разі п’ятиденного перебування. Відповідно до п.10 Норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджених Постановою КМУ № 305, відхилення маси нетто порцій груп харчових продуктів, зазначених у додатках 1-2, 5-6 та 9, для конкретного прийому їжі допускається на рівні 5-10 відсотків. У складі тендерної документації Замовника (Додаток 2 «Технічні вимоги») містяться Меню на 4 тижні для харчування учнів в осінній період (далі – Меню) за такими категоріями учнів: І категорія – учні 1-4 класів, учнів закладів загальної середньої освіти комунальної форми власності Львівської міської територіальної громади з числа дітей (рідних, усиновлених, пасинків, падчерок) учасників антитерористичної операції/ООС, у тому числі тих, які загинули (пропали безвісти) або померли, та постраждалих учасників Революції Гідності та Героїв Небесної Сотні, дітей з числа внутрішньо переміщених осіб чи дітей, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів, дітей із багатодітних сімей та дітей працівників закладів охорони здоров’я, померлих внаслідок коронавірусної хвороби (COVID-19); ІІ категорія - дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах, дітей із сімей, які отримують допомогу згідно із Законом України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям». Проведеним під час моніторингу аналізом Меню встановлено, зокрема, що для харчування учнів І та ІІ категорій передбачено вихід фруктів (банани, яблуко, виноград), хліба, а також каші гречаної, каші пшеничної, макаронів відварних, каші булгур та каші перлової, який є меншим, ніж це передбачено згідно з нормами харчування за Постановою КМУ № 305 (Додаток 9 «Норми споживання основних груп харчових продуктів для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти та інших закладах освіти, що провадять освітню діяльність на певному рівні (рівнях) повної загальної середньої освіти, дитячих закладах оздоровлення та відпочинку у разі п’ятиденного перебування»). Зокрема, у Меню встановлено, зокрема, що для харчування учнів І та ІІ категорій передбачено вихід фруктів (банани, яблуко, виноград) в кількості 50 грамів та 70 грамів відповідно. При цьому, включення фруктів відповідно до вищевказаних Меню передбачено лише один раз на тиждень. Водночас, згідно з нормами харчування за Постановою КМУ № 305 (Додаток 9) для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п’ятиденного перебування норма споживання фруктів та ягід (різноманітні, сезонні, свіжі або заморожені) становить щодня 100 грамів нетто. Також, у Меню, що містяться у складі тендерної документації Замовника, враховано вихід хліба – 20 грамів для учнів І категорії, тоді як згідно з нормами харчування за Додатком 9 Постанови КМУ № 305 норма споживання хліба для дітей віком від 6 до 11 років – 30 грамів нетто. Крім того, у Меню, що містяться у складі тендерної документації Замовника, враховано вихід каші гречаної, каші пшеничної, макаронів відварних, каші булгур та каші перлової – 100 грамів порції для учнів І категорії. Водночас, згідно з нормами харчування за Додатком 9 Постанови КМУ № 305 норма споживання злакових, зернових та бобових (перевага надається злаковим кашам та макаронним виробам з вищим вмістом харчових волокон, рекомендується чергування з бобовими) для дітей віком від 6 до 11 років – 120 грамів готової каші або бобових, або макаронів (чотири рази на тиждень). Слід зазначити, що у Меню, що містяться у складі тендерної документації Замовника, відсутні бобові як страва, тоді як згідно з нормами харчування за Додатком 9 Постанови КМУ №305 бобові пропонуються принаймні один раз на тиждень. Також, під час моніторингу встановлено, що у Меню, які містяться у складі тендерної документації Замовника, враховано страви, що передбачають використання свинини або яловичини (биточки м’ясні запечені, тефтелі з м’яса в соусі, шніцель з м’яса), тоді як Нормами Постанови КМУ №305 (Додаток 9) не передбачено страв з м'яса свинини та яловичини. У наданому під час моніторингу поясненні на запит Західного офісу Держаудитслужби щодо вищенаведених невідповідностей між нормами Меню та нормами харчування за Постановою КМУ №309, Замовником зазначено, що Меню у тендерній документації Замовника було сформовано на підставі та відповідно до наказу Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради №539 від 31.12.2021 про організацію харчування учнів у закладах загальної середньої освіти Шевченківського та Залізничного районів у 2022 році (далі – Наказ №539) та наказу Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради № 541 від 31.12.2021 про затвердження примірного меню для організації харчування учнів у закладах загальної середньої освіти Шевченківського та Залізничного районів у 2022 році (далі – Наказ №541). Також, у поясненні зазначено, що згідно п.1.2. Наказу №541 уповноважених осіб для проведення закупівель зобов’язано використовувати меню згідно додатків до вказаного наказу, на момент оголошення закупівлі (й досі), вищевказаний Наказ №541 був чинним, в судовому чи в адміністративному порядку не оскаржувався, а відтак, підстав для його не виконання підпорядкованими структурами не було. Слід зазначити, що відповідно до п.1.2 Наказу №541 (опублікований разом з поясненням Замовника в електронній системі закупівель) уповноваженим особам розцентралізованих закладів загальної середньої освіти районів доручено під час оголошення торгів за предметом: «Кейтерингові послуги ДК 021:2015: 55520000-1 (послуги з організації шкільного харчування)», у частині підготовки технічного завдання, використовувати меню, подане в Додатку 1, 2 наказу Управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради від 31.12.2021 № 857р. Проте, пунктом 1.3 Наказу №541 визначено, що до меню можуть бути внесені зміни за наявності аргументації та погодження з управлінням освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради. Слід також зазначити, що і пунктом 2.2 наказу Управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради № 857р від 31.12.2021 (на який посилається Замовник у поясненні) визначено можливість внесення змін до меню за наявності аргументації та погодження з управлінням освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради. Окрім того, за умовами проєкту договору (Додаток 3 до тендерної документації) виконавець зобов’язується під час надання послуг організовувати харчування категорії осіб зазначених в тендерній докуметації, згідно з графіком, який затверджений директором навчального закладу, організовувати харчування для пільгових категорій дітей відповідно до чинного законодавства, а також здійснювати приготування страв в їдальнях згідно з щоденним меню та діючими збірниками рецептур страв. Відповідно до вимог пункту 35 Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженого Постановою КМУ №305, з метою забезпечення різноманітності харчування, достатнього циклу зміни страв, що пропонуються здобувачам освіти/дітям, складаються примірне чотиритижневе сезонне меню, включення окремих страв до щоденного раціону, калорійність окремих прийомів їжі, мінімальні вимоги до режиму (кратності) приймання в їжу овочів, фруктів, м’яса, риби, яєць, горіхів, бобових та інших продуктів повинні відповідати нормам харчування, під час складання примірного чотиритижневого сезонного меню у закладах освіти обов’язково враховуються вимоги цього Порядку та встановлені МОЗ вимоги щодо організації харчування в закладах загальної середньої освіти. Таким чином, на порушення вимог пункту 3 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації Замовника необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (норми виходу страв, частота включення при харчуванні, чергування харчових продуктів) визначено з недотриманням норм законодавства, яке регулює надання послуг громадського харчування, а саме Норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженим Постановою КМУ №305. Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. У відповідності до вимог тендерної документації (пункт 3.2 частини 3 розділу 6) Замовником встановлено, що учасник в складі пропозиції подає проєкт договору. Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Бобиляк М.М. проєкту договору не надано. Відповідно до вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Проте, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Бобиляк М.М., а визначено вказаного учасника переможцем тендеру та укладено з ним договір про закупівлю послуг від 28.02.2022 №8 на суму 2 014 614,00 гривень. Відповідно до умов пункту 10.1 укладеного Замовником з ФОП Бобиляк М.М. за результатами проведеного тендеру договору від 28.02.2022 №8 (далі – Договір №8) договір набирає чинності з моменту підписання і діє до 31.12.2022р. Проведеним моніторингом встановлено, що сторонами додатковою угодою №1 від 28.02.2022 внесено зміни до пункту 10.1 Договору №8, а саме визначено, що згідно з частиною третьою статті 631 Цивільного кодексу України умови цього договору застосовуються до відносин між сторонами, які виникли до його укладення, а саме з 01.01.2022 року. Слід зазначити, що виходячи з норм частини третьої статті 180 Господарського кодексу України строк дії договору є істотною умовою договору. Згідно з нормою частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, наведених у вказаній частині статті 41 Закону. Внесення змін до істотних умов договору в частині зміни строку дії договору (окрім випадку продовження строку дії договору у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження відповідно до пункту 4 частини п'ятої статті 41 Закону) Законом не передбачено. Окрім того, згідно з частиною першою статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України сторони можуть встановити, що умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладення. При цьому відповідно до норм Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі та є конкурентною процедурою закупівлі. Разом з тим частиною шостою статті 33 Закону встановлено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі (у випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів), а за нормою частини п’ятої статті 33 Закону - з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Поряд з цим частиною сьомою статті 33 Закону передбачено, що у разі відмови переможця торгів від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або неукладення договору про закупівлю з вини учасника у строк, визначений цим Законом, або ненадання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника та визначає переможця серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув. Ураховуючи, що рішення, дії або бездіяльність замовника можуть бути оскаржені суб’єктом оскарження, зважаючи при цьому на можливість відмови переможця торгів підписати договір про закупівлю, а також з урахуванням особливостей, визначених Законом, під час проведення тендера, за результатами якого укладається договір про закупівлю застосування положень частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України у такому договорі про закупівлю не є можливим. Слід зазначити, що Замовником закупівлю UA-2022-01-21-012689-b оголошено 21.01.2022, кінцевий строк подання пропозицій за вказаною закупівлею – 10.02.2022, ФОП Бобиляк М.М. визначено переможцем вказаного тендеру лише 15.02.2022, а Договір №8 укладено 28.02.2022. Враховуючи вищевикладене, внесення додатковою угодою №1 від 28.02.2022 змін до пункту 10.1 Договору №8 в частині застосування умов договору до відносин між сторонами, які виникли до його укладення, а саме з 01.01.2022, є порушенням частини п’ятої статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 21.06.2022 09:05 - 08.07.2022 00:00
Дата публікації висновку: 21.06.2022 09:05

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: У відповідь на Висновок за результатами проведеного моніторингу повідомляємо наступне. Згідно з п.1.3. Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації закупівлі: «Допущення учасниками формальних (несуттєвих) помилок не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме – технічні помилки та описки. До формальних (несуттєвих) помилок Замовника відносяться: • розміщення інформації не на фірмовому бланку підприємства; • Самостійне виправлення помилок та/або описок у поданій пропозиції під час її складання Учасником. • Орфографічні помилки та механічні описки в словах та словосполученнях, що зазначені в документах, що підготовлені безпосередньо учасником та надані у складі пропозиції. Наприклад: зазначення в довідці русизмів, сленгових слів або технічних помилок; • Зазначення невірної назви документа, що підготовлений безпосередньо учасником, у разі якщо зміст такого документу повністю відповідає вимогам цієї документації. Наприклад: замість вимоги надати довідку в довільній формі учасник надав лист-пояснення; • якщовимога в тендерній документації встановлена декілька разів, учасник може подати необхідний документ або інформацію один раз; • інші формальні (несуттєві) помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції.» У складі тендерної пропозиції переможцем було подано лист- згоду з проектом договору, згідно якого учасник погоджується підписати проект договору, що знаходиться у складі тендерної документації замовника. Так як факт надання згоди на підписання договору не змінюється від форми подання такої згоди – у формі листа чи окремо завантаженого проекту договору, Замовником було прийнято рішення про віднесення помилки щодо форми надання згоди на підписання договору до формальних помилок. Правомірність аналогічних дій Замовників щодо віднесення помилок до формальних, підтримується Рішеннями Постійно діючої Адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства України у сфері державних закупівель, зокрема, Рішенням №1998-р/пк-ск від 21/09/2016 року. Повторно звертаємо увагу, що Меню у тендерній документації Замовника було сформовано на підставі та відповідно до Наказу про організацію харчування учнів у закладах загальної середньої освіти Шевченківського та Залізничного районів у 2022 році Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради № 539 від 31.12.2021 року та Наказу про затвердження примірного меню для організації харчування учнів у закладах загальної середньої освіти Шевченківського та Залізничного районів у 2022 році Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради № 541 від 31.12.2021 року. Згідно п.1.2. Наказу № 541 уповноважених осіб для проведення закупівель зобов’язано використовувати меню згідно додатків до названого Наказу. На момент оголошення закупівлі (й досі), вищевказаний Наказ №541 був чинним, в судовому чи в адміністративному порядку не оскаржувався, а відтак, підстав для його не виконання підпорядкованими структурами не було. До повноважень та посадових обов’язків Уповноваженої особи не входить здійснення заходів щодо внесення змін до запропонованого меню та погодження з управлінням освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради. Більше того, аналогічне меню використане у складі тендерних документацій усіма підпорядкованими ЛМР навчальними закладами. Щодо внесення змін до істотних умов договору про закупівлю, звертаємо Вашу увагу, на те, що правомірність чи не правомірність укладення додаткової угоди до договору про закупівлю, не може бути підставою для порушення питання про припинення правовідносин за договором вцілому, оскільки не впливає на його чинність, в свою чергу, така додаткова угода може бути оскаржена окремо як самостійний правочин. Відповідно до частини другої статті 4 ЦК України основним актом цивільного законодавства України є Цивільний кодекс України. Тому в разі, якщо норми ГК України не містять особливостей регулювання майнових відносин суб'єктів господарювання, а встановлюють загальні правила … слід застосовувати правила, встановлені ЦК України. Згідно положень ст. 651 Цивільного кодексу України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Також, договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим. Згідно положень ст. 43 Закону України «Про публічні закупівлі», договір про закупівлю є нікчемним у разі: 1) якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону; 2) укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону; 3) укладення договору в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону; 4) укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п`ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв`язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону. Таким чином, з урахуванням наведеного вище, вважаємо, що правові підстави для розірвання договору (припинення договірних правовідносин) відсутні. Згідно з позицією Верховного суду викладеною у постанові ВС від 13 травня 2021 року у справі № 160/13090/19: «Верховний Суд зауважує, що системний аналіз приписів статті 7-1 Закону № 922-VIII, розділу ІІІ Порядку № 86, а також установлених обставин справи, дозволяє дійти висновку, що з метою виконання вимоги щодо обґрунтованості спірного висновку, відповідачу не достатньо вказати у його змісті на факт відповідного правопорушення. Відповідач зобов`язаний навести опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого(их) за результатами моніторингу закупівлі, а також, у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, окремо зазначити структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якої орган державного фінансового контролю зобов`язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку виявлені порушення, а також зобов`язання щодо їх усунення.» Окремо звертаємо увагу, що ні Закон України «Про публічні закупівлі», ні Закон України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» не визначає повноваження ДАСУ зобов`язувати за результатом здійсненого моніторингу закупівлі її замовника вчиняти дії по розірванню укладеного договору на закупівлю. Зокрема, такі повноваження відсутні і у статтях 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні». У висновку про результати моніторингу закупівлі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове використання бюджетних коштів, що не узгоджується із вимогою про припинення укладеного за результатами публічної закупівлі договору. Окремо повідомляємо, що на виконання вимог Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, з метою недопущення порушень вимог пункту 4 частини другої статті 4 Закону при відображенні закупівлі у річному плані, а також порушень вимог пунктів 3 та 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації та врахування норм Постанови КМУ №305 при здійсненні закупівель послуг з організації харчування учнів детально вивчено відповідну нормативну базу, а також додатково пройдено онлайн навчання підвищення кваліфікації у сфері публічних закупівель та бюджетного законодавства.
Дата публікації звіту: 28.06.2022 16:45

Запити/Пояснення