-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з вивезення та утилізації твердих побутових відходів, великогабаритних (будівельних) відходів, опалого листя та гілля з території міських кладовищ
Завершена
4 249 580.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 42 495.80 UAH
мін. крок: 1% або 42 495.80 UAH
Номер:
fa185a12f09b47a3a5ad2b0b4aaabc57
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-09-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.09.2022 00:00
Період моніторингу:
09.09.2022 11:11 - 01.10.2022 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
09.09.2022 № 194
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
37 UA-2022-01-21-012579-b 21.01.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник директора Департаменту моніторингу закупівель Лілія КРИВОНОС
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КРАМАР ЕКО», відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом - порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 вересня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Ритуальної служби спеціалізованого комунального підприємства «Спеціалізований комбінат підприємств комунально-побутового обслуговування» виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 21.01.2022 № 1-УО-ТПВ, тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «КРАМАР ЕКО» (далі – ТОВ «КРАМАР ЕКО»), протокол розкриття тендерних пропозицій від 09.02.2022, повідомлення про намір укласти договір від 09.02.2022, договір про закупівлю послуг від 01.03.2022 № 14, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 21.09.2022.
За результатами моніторингу установлено, що пунктом 7 тендерної документації Замовником встановлена вимога що «учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (разом з додатком 3 до тендерної документації)».
Додатком 3 «Технічна специфікація» до тендерної документації Замовника, встановлена вимога, що учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати «Довідку у довільній формі про відповідний полігон/земельну ділянку для утилізації опалого листя та гілля. Надати правовстановлюючий документ (свідоцтво про право власності/договір оренди тощо) на полігон/земельну ділянку де проводиться утилізація опалого листя та гілля».
Учасником ТОВ «КРАМАР ЕКО» у складі тендерної пропозиції наданий гарантійний лист ТОВ «Крамар Еко-Регіон» від 03.02.2022 №01 щодо прийняття відповідної категорії відходів, а саме: листя та гілля, які зазначені в тендерній документації, ідентифікатор закупівлі: UA-2022-01-21-012579-b.
Крім того, учасником ТОВ «КРАМАР ЕКО» у складі тендерної пропозиції надано договір №УТ-01-21 про надання послуг з утилізації рослинних залишків та органічних компонентів від 06.07.2021, згідно якого ТОВ «КРАМАР ЕКО» (Замовник) доручає, а ТОВ «Крамар Еко-Регіон» (Виконавець) надає послуги з утилізації рослинних залишків (відходів) та органічних компонентів за місцем розвантаження спеціальних транспортних засобів за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, Тарасівська сільська рада.
Також, учасником ТОВ «КРАМАР ЕКО» у складі тендерної пропозиції надано договір оренди землі від 28.10.2021 між Костюшко О.П. (орендодавець) та ТОВ «Крамар Еко-Регіон» (орендар). В оренду передаються земельні ділянки сільськогосподарського призначення загальною площею 1,3876 для ведення особистого селянського господарства, а саме :
• земельна ділянка кадастровий номер - 3222486600:04:004:5035, категорія земель - землі сільськогосподарського призначення, загальною площею 0.5643, цільове призначення - 01.03 Для ведення особистого селянського господарства, яка розташована Київська область, Києво-Святошинський район, Тарасівська сільська рада (Реєстраційний номер об’єкта нерухомого майна: 569797732224 згідно відомості з державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 03.02.2015);
• земельна ділянка кадастровий номер - 3222486600:04:004:5037, категорія земель - землі сільськогосподарського призначення, загальною площею 0.8233, цільове призначення - 01.03 Для ведення особистого селянського господарства, яка розташована Київська область, Києво-Святошинський район, Тарасівська сільська рада (Реєстраційний номер об’єкта нерухомого майна: 757112132224 згідно відомості з державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 06.10.2015).
Статтею 19 Земельного кодексу України від 25.10.2001 №2768-ІІІ (далі - Кодексу) визначено, що землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії:
а) землі сільськогосподарського призначення;
б) землі житлової та громадської забудови;
в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення;
г) землі оздоровчого призначення;
ґ) землі рекреаційного призначення;
д) землі історико-культурного призначення;
е) землі лісогосподарського призначення;
є) землі водного фонду;
ж) землі промисловості, транспорту, електронних комунікацій, енергетики, оборони та іншого призначення.
Згідно статті 22 Кодексу землями сільськогосподарського призначення визнаються землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей.
Відповідно до пункту 8 статті 20 зміна цільового призначення земель сільськогосподарського, лісогосподарського призначення здійснюється за умови відшкодування власником земельної ділянки (а для земель державної та комунальної власності - користувачем) втрат сільськогосподарського, лісогосподарського виробництва, крім випадків, визначених законом. Внесення до Державного земельного кадастру відомостей про зміну цільового призначення земельної ділянки в таких випадках здійснюється за умови надання її власником (а для земель державної та комунальної власності - користувачем) забезпечення виконання зобов’язання з відшкодування втрат сільськогосподарського, лісогосподарського виробництва, крім випадків, визначених законом, у вигляді гарантії. Державний кадастровий реєстратор, який вносить до Державного земельного кадастру відомості про зміну цільового призначення такої земельної ділянки, за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру негайно повідомляє установу, що видала гарантію, про настання підстави для відшкодування втрат сільськогосподарського, лісогосподарського виробництва.
Статтею 21 Кодексу передбачені наслідки порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель, а саме: «Порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою для:
а) визнання недійсними рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування про надання (передачу) земельних ділянок громадянам та юридичним особам;
б) визнання недійсними угод щодо земельних ділянок;
в) відмови в державній реєстрації земельних ділянок або визнання реєстрації недійсною;
г) притягнення до відповідальності відповідно до закону громадян та юридичних осіб, винних у порушенні порядку встановлення та зміни цільового призначення земель».
На запит Держаудитслужби від 16.09.2022 про надання пояснень, зокрема, щодо документального підтвердження зміни цільового призначення земельних ділянок кадастровий номер - 3222486600:04:004:5035 та кадастровий номер - 3222486600:04:004:5037, які використовуються переможцем торгів ТОВ «КРАМАР ЕКО» для утилізації опалого листя та гілля, відповідно до вимог Кодексу.
Замовник 21.09.2022 оприлюднив пояснення, що «Оскільки відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Крамар Еко» за невідповідність цільового призначення земельних ділянок, які використовуються для утилізації опалого листя та гілля, про що не було встановлено вимог у тендерній документації та не зазначено, що це може стати підставою для відхилення, призвело б до відхилення такої пропозиції не на підставах передбачених тендерною документацією (безпідставного відхилення), що є безпосереднім порушенням норм чинного законодавства».
Період усунення порушень:
27.09.2022 17:17 - 01.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
27.09.2022 17:17
Запити/Пояснення
Номер:
b1d6243d195444f383970aee7f967877
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
16.09.2022 14:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.09.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі послуг з вивезення та утилізація твердих побутових відходів, великогабаритних (будівельних) відходів, опалого листя та гілля з території міських кладовищ, ДК 021:2015:90510000-5: Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-01-21-012579-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Яким чином і на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2.Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та яка буде доступна для перегляду.
3. Додатком 3 до тендерної документації «Технічна специфікація до предмета закупівлі: Послуг з вивезення та утилізація твердих побутових відходів, великогабаритних (будівельних) відходів, опалого листя та гілля з території міських кладовищ, ДК 021:2015:90510000-5: Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» встановлена вимога щодо надання учасниками закупівлі Довідки у довільній формі про відповідний полігон/земельну ділянку для утилізації опалого листя та гілля. Надати правовстановлюючий документ (свідоцтво про право власності/договір оренди тощо) на полігон/земельну ділянку де проводиться утилізація опалого листя та гілля.
Учасником ТОВ «КРАМАР ЕКО» у складі тендерної пропозиції наданий договір №УТ-01-21 про надання послуг з утилізації рослинних залишків та органічних компонентів від 06.07.2021, згідно якого, ТОВ «КРАМАР ЕКО» (Замовник) доручає, а ТОВ «Крамар Еко-Регіон» (Виконавець) надає послуги з утилізації рослинних залишків (відходів) та органічних компонентів за місцем розвантаження спеціальних транспортних засобів за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, Тарасівська сільська рада.
Також, учасником ТОВ «КРАМАР ЕКО» у складі тендерної пропозиції наданий Гарантійний лист ТОВ «Крамар Еко-Регіон» від 03.02.2022 № 01 щодо прийняття відповідної категорії відходів, а саме: листя та гілля, які зазначені в тендерній документації, ідентифікатор закупівлі: UA-2022-01-21-012579-b.
Крім того, учасником ТОВ «КРАМАР ЕКО» у складі тендерної пропозиції надано договір оренди землі від 28.10.2021 між Костюшко О.П. (орендодавець) та ТОВ «Крамар Еко-Регіон» (орендар). В оренду передаються земельні ділянки сільськогосподарського призначення загальною площею 1,3876 для ведення особистого селянського господарства, а саме :
• земельна ділянка кадастровий номер - 3222486600:04:004:5035, категорія земель - землі сільськогосподарського призначення, загальною площею 0.5643, цільове призначення - 01.03 Для ведення особистого селянського господарства, яка розташована Київська область, Києво-Святошинський район, Тарасівська сільська рада (Реєстраційний номер об’єкта нерухомого майна: 569797732224 згідно відомості з державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 03.02.2015);
• земельна ділянка кадастровий номер- 3222486600:04:004:5037, категорія земель - землі сільськогосподарського призначення, загальною площею 0.8233, цільове призначення - 01.03 Для ведення особистого селянського господарства, яка розташована Київська область, Києво-Святошинський район, Тарасівська сільська рада (Реєстраційний номер об’єкта нерухомого майна: 757112132224 згідно відомості з державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 06.10.2015).
Слід зазначити, що статтею 19 Земельного кодексу України від 25.10.2001 №2768-ІІІ (далі - Кодексу) визначено, що землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії:
а) землі сільськогосподарського призначення;
б) землі житлової та громадської забудови;
в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення;
г) землі оздоровчого призначення;
ґ) землі рекреаційного призначення;
д) землі історико-культурного призначення;
е) землі лісогосподарського призначення;
є) землі водного фонду;
ж) землі промисловості, транспорту, електронних комунікацій, енергетики, оборони та іншого призначення.
Згідно статті 22 Кодексу землями сільськогосподарського призначення визнаються землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей.
Відповідно до пункту 8 статті 20 Кодексу зміна цільового призначення земель сільськогосподарського, лісогосподарського призначення здійснюється за умови відшкодування власником земельної ділянки (а для земель державної та комунальної власності - користувачем) втрат сільськогосподарського, лісогосподарського виробництва, крім випадків, визначених законом. Внесення до Державного земельного кадастру відомостей про зміну цільового призначення земельної ділянки в таких випадках здійснюється за умови надання її власником (а для земель державної та комунальної власності - користувачем) забезпечення виконання зобов’язання з відшкодування втрат сільськогосподарського, лісогосподарського виробництва, крім випадків, визначених законом, у вигляді гарантії. Державний кадастровий реєстратор, який вносить до Державного земельного кадастру відомості про зміну цільового призначення такої земельної ділянки, за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру негайно повідомляє установу, що видала гарантію, про настання підстави для відшкодування втрат сільськогосподарського, лісогосподарського виробництва.
Враховуючи викладене, просимо надати пояснення чому вами було визначено переможця процедури закупівлі ТОВ «КРАМАР ЕКО», з огляду на невідповідність цільового призначення земельних ділянок за кадастровим номером - 3222486600:04:004:5035 та кадастровим номером -3222486600:04:004:5037, які використовуються для утилізації опалого листя та гілля.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
900f4ecb295c47cf8d1607f7b06e1fd5
Назва:
Пояснення на запит Державної аудиторської служби України
Дата опублікування:
21.09.2022 11:49
Опис:
Ознайомившись із запитом Державної аудиторської служби України, отриманим в результаті моніторингу публічної закупівлі UA-2022-01-21-012579-b за предметом закупівлі: «Послуги з вивезення та утилізації твердих побутових відходів, великогабаритних (будівельних) відходів, опалого листя та гілля з території міських кладовищ код ДК 021:2015 - 90510000-5 Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» та відповідно до ч.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомляємо наступне.
1. Очікувану вартість визначено з урахуванням наказу Мінекономіки від 18 лютого 2020 року № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» методом порівняння ринкових цін за результатами моніторингу цін на вказані позиції предмету закупівлі на протязі 2021 року в електронній системі закупівель за аналогічними закупівлями (у відповідності до цін, вказаних у договорах про закупівлю), направлено запити цінових пропозицій надавачам послуг, а також враховуючи діючі рішення виконавчого органу Київської міської ради «Про встановлення тарифів на послуги з вивезення побутових відходів з урахуванням операцій поводження з побутовими відходами (збирання, перевезення, утилізація, захоронення). Очікувана вартість розрахована шляхом оцінки не менше трьох пропозицій потенційних виконавців щодо послуг, які повністю відповідають кількісним, технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі, при цьому, її розмір не може перевищувати середнього значення таких пропозицій. Розрахунок очікуваної вартості складено з урахуванням загального обсягу відходів. Очікувана вартість закупівлі була сформована на підставі середнього значення цінової пропозиції і становить: 4249580,00 грн. з урахуванням ПДВ.
Очікуваний обсяг закупівлі визначено на підставі аналізу попередніх періодів у 2020-2021 р.р. виходячи з фактичної кількості наявних контейнерів для збирання ТПВ , що підлягають вивезенню відповідно з Графіком виконання послуг по збиранню, вивезенню та утилізації побутових відходів з контейнерів об’ємом 1,1 м3 у 2022 році, а також фактичної наявності великогабаритних (будівельних) відходів, опалого листя та гілля на тимчасових місцях зберігання відходів (сміттєзвалищах), що утворились в результаті проведення виробничої діяльності підпорядкованих кладовищ - 18798 куб. м. Розмір бюджетного призначення на здійснення даної закупівлі визначено відповідно до потреби замовника, доведених граничних сум на 2022 рік та планових надходжень коштів по загальному фонду в 2022 році
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: для забезпечення належних санітарних умов функціонування кладовищ м.Києва, що знаходяться на балансі Ритуальної служби спеціалізованого комунального підприємства «Спеціалізований комбінат підприємств комунально-побутового обслуговування» виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
Параметри закупівлі визначені відповідно до визначених Замовником потреб. Технічні та якісні характеристики складені у відповідності до Закону України «Про відходи» та нормативно-правових актів у сфері поводження з відходами, не є унікальними та такими, що потенційно можуть обмежити коло учасників закупівлі. Обсяги формувалися відповідно до існуючої потреби на 2022 рік. Визначені в документації технічні та якісні характеристики предмета закупівлі є необхідними та достатніми (оптимальними) для задоволення потреб Замовника та відповідають пропозиціям відповідного ринку.
2. На виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 зі змінами Ритуальною службою спеціалізованим комунальним підприємством «Спеціалізований комбінат підприємств комунально-побутового обслуговування» виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) на сторінці власного веб-сайту https://kievritual.com/ у розділі РИТУАЛЬНА СЛУЖБА ---> ОБГРУНТУВАННЯ ЗАКУПІВЕЛЬ доступна вся необхідна інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета кожної конкурентної закупівлі та очікуваної вартості предмета такої закупівлі. (посилання https://kievritual.com/public_zak/, посилання на файл https://kievritual.com/wp-content/uploads/2022/01/Obgruntuvannya-tehnichnyh-ta-yakisnyh-harakterystyk-predmeta-zakupivli-vyvezennya-smittya.pdf ).
3. Відповідно до аб. 10 ст. 1 Закону України «Про відходи»: «Утилізація відходів - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів».
Відповідно до аб. 19 ст. 1 Закону України «Про відходи»: «Відходи як вторинна сировина - відходи, для утилізації та переробки яких в Україні існують відповідні технології та виробничо-технологічні і/або економічні передумови».
Виходячи із зазначених положень Закону України «Про відходи», термін «утилізація» включає в себе можливість повторного використання будь-яких видів відходів, якщо є існує відповідна технологія такого використання.
Разом із тим звертаємо увагу, що можливість утилізації відходів не обмежується певним видом господарської діяльності, в тому числі і сільським господарством.
Окрім того приписами Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» не передбачена необхідність отримання ліцензії на провадження діяльності із утилізації відходів, зокрема рослинних відходів (опалого листя).
Як зазначено Державною аудиторською службою України, у складі своєї тендерної пропозиції ТОВ «Крамар Еко» надало копію договору № УТ-01-21 від 06.07.2022 року, предметом якого є надання послуг з утилізації рослинних залишків (відходів) та органічних компонентів.
Абз. 2 розділу «визначення понять, які застосовуються в Договорі» вказаного Договору встановлює: «утилізація рослинних залишків (відходів) та органічних компонетів – процес технологічної (біологічної) переробки рослиних залишків (відходів) з метою отримання субстрату, який в подальшому повторно використувується в сільськогосподарських цілях, що виробляється відповідно до ТУ У 38.1-43603524-001:2021, які розроблено та затверджено Виконавцем відповідно до чинного законодавства України».
Абз. 2 та абз. 3 п. 2.4. вказаного договору встановлено, що: «Послуги надаються Виконавцем шляхом біологічної обробки прийнятих рослинних залишків (відходів) з метою отримання субстрату, а також повторного використання отриманого субстрату в сільськогосподарських цілях».
Виходячи із зазначених пунктів Договору № УТ-01-21 від 06.07.2022 року можна дійти обґрунтованого висновку, що ТОВ «Крамар Еко-Регіон» приймає залишки рослинних відходів, перелік яких встановлено абз. 1 розділу «визначення понять, які застосовуються в Договорі» Договору № УТ-01-21 від 06.07.2022 року, для їх подальшої утилізації в результаті якої отримується субстрат, який в подальшому використовується в сільськогосподарських цілях.
Разом із тим слід звернути увагу, що утилізація прийнятих ТОВ «Крамар Еко-Регіон» відходів здійснюється відповідно до Технічних умов ТУ У 38.1-43603524-001:2021, копія титульної сторінки яких подано ТОВ «Крамар Еко» у складі його тендерної пропозиції (файл «9. Титульна.pdf»), чим воно виконало умови тендерної документації.
Сам процес утилізації опалого листя, в результаті якого отримується субстрат, який в подальшому використовується в сільськогосподарських цілях жодним чином не протирічить ст. 22 Земельного кодексу України, на яку посилається Державна аудиторська служба України у своєму запиті, та цільовому призначенню земельних ділянок, які орендує ТОВ «Крамар Еко-Регіон».
Додатком 3 до Тендерної документації публічної закупівлі UA-2022-01-21-012579-b встановлено, що утилізація опалого листя має здійснюватись за відповідною технологією самим учасником або третьою особою на підставі відповідного договору, яка має таку технологію, при цьому умовами тендерної документації встановлено, що для підтвердження наявності такої технології учасник має надати копії документів, виданих у встановленому законодавством порядку, а саме атестатом виробництва, що виданий уповноваженим органом, або чинними технічними умовами розробленими на утилізвацію рослинництва, в том числі листя та гілля (учасником надається копія атестату виробництва виданого уповноваженим органом, що акредитований Національним агенством з акредитації України та/або копія титульної сторінки Технічних умов).
На виконання вказаних умов тендерної документації, ТОВ «Крамар Еко» надало:
- копію Договору № УТ-01-21 від 06.07.2022 року (файл 8. Договір листя.pdf), чим виконало вимогу щодо наявності правовідносин із третьою особою, яка має технологію з утилізації опалого листя;
- копію титульної сторінки Технічних умов ТУ У 38.1-43603524-001:2021 (файл «9. Титульна.pdf»), чим виконало вимогу та підтвердило факт наявності у третьої особи технології утилізації опалого листя;
Разом із тим, ТОВ «Крамар Еко» у складі своєї тендерної пропозиції надало Довідку від ТОВ «Крамар Еко-Регіон» (файл 11. Довідка земельна ділянка.pdf) щодо земельної ділянки для утилізації опалого листя та гілля, чим виконало вимоги, які містяться у Додатку № 3 до тендерної документації, а також надало копію Договору оренди земельних ділянок, на яких здійснюється утилізація, чим також виконало умови тендерної документації.
Враховуючи зазначене вище, у Замовника закупівлі UA-2022-01-21-012579-b були відсутні жодні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Крамар Еко», а визначення його переможцем цілком відповідає положенням тендерної документації та чинному законодавству України. Оскільки відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Крамар Еко» за невідповідність цільового призначення земельних ділянок, які використовуються для утилізації опалого листя та гілля, про що не було встановлено вимог у тендерній документації та не зазначено, що це може стати підставою для відхилення, призвело б до відхилення такої пропозиції не на підставах передбачених тендерною документацією (безпідставного відхилення), що є безпосереднім порушенням норм чинного законодавства.