• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з організації шкільного харчування

Завершена

1 715 507.76 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 577.54 UAH
Номер: 06c6603e5a1d4f7f891b59420516524d
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-05-30-000094
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 30.05.2022 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 30.05.2022 15:41 - 22.06.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 30.05.2022 № 180 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 30.05.2022 №180. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-01-21-002359-a, 21.01.2022. Дані автоматичних індикаторів ризиків RISK-2-9. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, atv.zakup@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 3 частини другої та частини третьої статті 22 Закону внаслідок визначення технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, що не відповідають Нормам та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженим Постановою КМУ №305. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому виявлених порушень при складанні тендерної документації та врахування норм Постанови КМУ №305 при здійсненні закупівель послуг з організації харчування учнів. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 17 червня 2022 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель середньої загальноосвітньої школи № 67 м. Львова (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-01-21-004119-c), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, опубліковану інформацію щодо оскарження рішення Замовника та розгляду скарги Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження) (рішення від 28.04.2022 №4130-р/пк-пз), протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи №14022022 від 14.02.2022 та №05/05/22 від 05.05.2022, тендерну пропозицію ФОП Собенка Назара Богдановича (далі – ФОП Собенко Н.Б.) щодо правомірності її відхилення Замовником, тендерну пропозицію ФОП Яремчука Ігоря Івановича (далі – ФОП Яремчук І.І.), опубліковане повідомлення про намір укласти договір від 05.05.2022, опубліковані переможцем тендеру документи після аукціону, договір №7 від 24.05.2022, опубліковані під час моніторингу Замовником інформацію та документи на запити органу державного фінансового контролю. З врахуванням розгляду Органом оскарження скарги ФОП Собенка Н.Б. від 17.02.2022 №UA-2022-01-21-002359-a.c1 та прийняття відповідного рішення за результатами такого розгляду (рішення від 28.04.2022 (№4130-р/пк-пз), моніторинг щодо питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження, не проводився. Ознаку порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої спрацював автоматичний індикатор ризиків RISK-2-9 (відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції учасника, а саме: замовник відхилив найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника, а переможцем визначив учасника - суб’єкта господарювання, з яким такий замовник попередньо укладав договори за трьома і більше різними кодами Єдиного закупівельного словника) – дослідити в межах моніторингу лише однієї процедури закупівлі за ID: UA-2022-01-21-002359-a неможливо, порушень щодо правомірності відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції учасника (пропозиція ФОП Собенка Н.Б.) не виявлено. Відповідно до вимог пункту 3 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). За нормою частини першої статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Крім того, частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведені у Додатку №1 до тендерної документації. Відповідно до умов Додатку №1 до тендерної документації (розділ «Вимоги щодо надання послуг їдалень) харчування учнів повинно повністю відповідати фізіологічній потребі дитячого організму у поживних речовинах та енергії відповідно до вікових особливостей, а також вимогам санітарного законодавства та нормам харчування, встановленим постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 року №305 (далі – Постанова КМУ №305). Крім того, за умовами Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен надати Замовнику послуги, якість яких відповідає відповідним нормативним документам, зокрема: вимогам Постанови КМУ №305. Так, Постановою КМУ №305 затверджено норми харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, які набули чинності з 1 вересня 2021 року, та Порядок організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку. У Додатку 9 Постанови КМУ №305 визначено Норми споживання основних груп харчових продуктів для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти та інших закладах освіти, що провадять освітню діяльність на певному рівні (рівнях) повної загальної середньої освіти, дитячих закладах оздоровлення та відпочинку у разі п’ятиденного перебування. Відповідно до п.10 Норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджених Постановою КМУ № 305, відхилення маси нетто порцій груп харчових продуктів, зазначених у додатках 1-2, 5-6 та 9, для конкретного прийому їжі допускається на рівні 5-10 відсотків. За умовами Додатку №1 до тендерної документації (розділ «Вимоги щодо надання послуг їдалень) учасник розраховує ціну послуги відповідно до примірного меню для різних вікових груп та сезонність. У складі тендерної документації Замовника (Додаток №6) містяться Примірні меню на 4 тижні для харчування учнів у зимово-весняний та в осінній період (далі – Примірні меню) за такими категоріями учнів: І категорія – учні 1-4 класів, учнів закладів загальної середньої освіти комунальної форми власності Львівської міської територіальної громади з числа дітей (рідних, усиновлених, пасинків, падчерок) учасників антитерористичної операції/ООС, у тому числі тих, які загинули (пропали безвісти) або померли, та постраждалих учасників Революції Гідності та Героїв Небесної Сотні, дітей з числа внутрішньо переміщених осіб чи дітей, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів, дітей із багатодітних сімей та дітей працівників закладів охорони здоров’я, померлих внаслідок коронавірусної хвороби (COVID-19); ІІ категорія - дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах, дітей із сімей, які отримують допомогу згідно із Законом України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям». Проведеним під час моніторингу аналізом Примірних меню (додатки до тендерної документації Замовника) встановлено, що для харчування учнів І та ІІ категорій передбачено вихід фруктів (банани, яблуко, виноград, апельсин), хліба, а також каші гречаної, каші пшеничної, каші булгур, каші перлової, кускус та макаронів відварних, який є меншим, ніж це передбачено згідно з нормами харчування за Постановою КМУ №305 (Додаток 9 «Норми споживання основних груп харчових продуктів для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти та інших закладах освіти, що провадять освітню діяльність на певному рівні (рівнях) повної загальної середньої освіти, дитячих закладах оздоровлення та відпочинку у разі п’ятиденного перебування»). Зокрема, у Примірних меню встановлено для харчування учнів І та ІІ категорій вихід фруктів (банани, яблуко, виноград, апельсин) в кількості 50 грамів та 70 грамів відповідно. При цьому, включення фруктів відповідно до Примірних меню передбачено лише двічі на тиждень. Водночас, згідно з нормами харчування за Постановою КМУ №305 (Додаток 9) норма споживання фруктів та ягід (різноманітні, сезонні, свіжі або заморожені) становить щодня 100 грамів нетто. Також, у Примірних меню для учнів І категорії враховано вихід хліба – 20 грамів, тоді як згідно з нормами харчування за Додатком 9 Постанови КМУ №305 норма споживання хліба для дітей віком від 6 до 11 років – 30 грамів нетто. Крім того, у Примірних меню Замовника, враховано вихід каші гречаної, каші пшеничної, каші булгур, каші перлової, кускус та макаронів відварних – 100 грамів порції для учнів І категорії. Водночас, згідно з нормами харчування за Додатком 9 Постанови КМУ №305 норма споживання злакових, зернових та бобових (перевага надається злаковим кашам та макаронним виробам з вищим вмістом харчових волокон, рекомендується чергування з бобовими) для дітей віком від 6 до 11 років – 120 грамів готової каші або бобових, або макаронів (чотири рази на тиждень). Варто зазначити, що у Примірних меню Замовника відсутні бобові як страва, тоді як згідно з нормами харчування за Додатком 9 Постанови КМУ №305 бобові пропонуються принаймні один раз на тиждень. Також, у Примірних меню Замовника враховано страви, що передбачають використання свинини або яловичини (биточки м’ясні запечені, тефтелі з м’яса в соусі, шніцель з м’яса), тоді як Нормами Постанови КМУ №305 (Додаток 9) не передбачено страв з м'яса свинини та яловичини. У наданому під час моніторингу поясненні на запит Західного офісу Держаудитслужби щодо вищенаведених невідповідностей між нормами Примірних меню та нормами харчування за Постановою КМУ №309, Замовником зазначено, що у додатку №6 до тендерної документації наведене примірне чотиритижневе сезонне меню, яке затверджено наказом Управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради № 857р від 31.12.2021 (далі – Наказ №857р), а також вказано, що подане меню розроблено з урахуванням встановлених грошових норм згідно наказу управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради від 24.12.2021 №827 «Про організацію харчування учнів у закладах загальної середньої освіти Львівської міської територіальної громади у 2022 році». Відповідно до п.2.1 Наказу №857р (опублікований разом з поясненням Замовника в електронній системі закупівель) керівникам закладів загальної середньої освіти доручено використовувати затверджені зазначеним наказом примірні меню під час оголошення торгів за предметом: «Кейтерингові послуги ДК 021:2015: 55520000-1 (послуги з організації шкільного харчування)». Проте, пунктом 2.2 Наказу № 857р визначено можливість внесення змін до меню за наявності аргументації та погодження з управлінням освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради. Слід також зазначити, що Замовником здійснювалась закупівля за предметом Послуги з організації шкільного харчування. ДК 021:2015:55510000-8: Послуги їдалень. Крім того, як зазначено вище, відповідно до вимог Додатку №1 до тендерної документації харчування учнів повинно повністю відповідати нормам харчування, встановленим Постановою КМУ №305, учасник розраховує ціну послуги відповідно до примірного меню для різних вікових груп та сезонність. За умовами проєкту договору (Додаток №5 до тендерної документації) виконавець зобов’язаний дотримуватися норм харчування відповідно до вимог законодавства, яке регулює надання послуг громадського харчування (п.6.3.4) та забезпечувати приготування їжі у необхідній кількості та виконувати норми харчування (п.6.3.9). Відповідно до вимог пункту 35 Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженого Постановою КМУ №305, з метою забезпечення різноманітності харчування, достатнього циклу зміни страв, що пропонуються здобувачам освіти/дітям, складаються примірне чотиритижневе сезонне меню, включення окремих страв до щоденного раціону, калорійність окремих прийомів їжі, мінімальні вимоги до режиму (кратності) приймання в їжу овочів, фруктів, м’яса, риби, яєць, горіхів, бобових та інших продуктів повинні відповідати нормам харчування, під час складання примірного чотиритижневого сезонного меню у закладах освіти обов’язково враховуються вимоги цього Порядку та встановлені МОЗ вимоги щодо організації харчування в закладах загальної середньої освіти. Таким чином, на порушення вимог пункту 3 частини другої та частини третьої статті 22 Закону у тендерній документації Замовника необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (норми виходу страв, частота включення при харчуванні, чергування харчових продуктів) визначено з недотриманням норм законодавства, яке регулює надання послуг громадського харчування, а саме Норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженим Постановою КМУ №305.
Період усунення порушень: 17.06.2022 13:46 - 06.07.2022 00:00
Дата публікації висновку: 17.06.2022 13:46

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу UA-M-2022-05-30-000094 закупівлі ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" 2015:55510000-8: Послуги їдалень , а саме вжити заходів щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, повідомляємо, що в майбутніх закупівлях виявлені порушення будуть враховані та не будуть допущені
Дата публікації звіту: 23.06.2022 16:51

Запити/Пояснення