• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Дизельне паливо та бензин А-92

Завершена

3 588 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 35 886.00 UAH
Номер: 9540b951691f46dbbdb4ebcf0624d118
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-10-13-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 13.10.2022 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 14.10.2022 15:33 - 04.11.2022 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 13.10.2022 № 46-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 13.10.2022 №46-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 4. UA-2022-01-21-002333-c Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 67) 804-52-01, snizhana1978@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам Закону установлено порушення вимог пункту 19 частини 2 та абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель в частині внесення змін до договору установлено порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону та пунктів 4.5, 4.6 розділу ІV Договору. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону, дотримання вимог постанови № 710, розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОТРАНС – ОЙЛ», своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни дизельного палива та бензину А-92 за 1 л. до рівня, визначеного сторонами на дату підписання Договору), повернення зайво сплачених коштів (у разі здійснення постачання предмету закупівель з урахуванням змінених істотних умов Договору внесених додатковими угодами від 26.04.2022 № 1, від 27.04.2022 № 2, від 11.05.2022 № 3, від 23.05.2022 № 4, від 24.05.2022 № 5, від 24.05.2022 № 6 та від 25.05.2022 № 7) та шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення вимог пункту 19 частини 2 та абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 25 жовтня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального підприємства «Спецкомунтранс» (далі - Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОТРАНС – ОЙЛ», протокольне рішення від 10.02.2022 № 15, вимога про усунення невідповідностей від 09.02.2022, повідомлення про намір укласти договір від 10.02.2022, договір про закупівлю від 24.02.2022 № КЗ-162, додаткові угоди від 26.04.2022 № 1, від 27.04.2022 № 2, від 11.05.2022 № 3, від 23.05.2022 № 4, від 24.05.2022 № 5, від 24.05.2022 № 6, від 25.05.2022 № 7, від 30.05.2022 № 8, від 08.08.2022 № 9, від 24.08.2022 № 10, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 27.04.2022, від 28.04.2022, від 12.05.2022, від 26.05.2022, від 30.05.2022, 08.08.2022, від 24.08.2022, пояснення Замовника з копіями документів отримані через електронну систему закупівель 20.10.2022 року. За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель, установлено, що на порушення вимог пункту 19 частини 2 та абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, визначений Замовником у пункті 6 розділу V тендерної документації перелік формальних помилок не відповідає «Переліку формальних помилок», затвердженому Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998 (далі – наказ № 710), зокрема, Замовником до формальних помилок віднесено «відсутність інформації, надання якої вимагається у документі, якщо така інформація міститься в іншому документі або документах тендерної пропозиції; відсутність підписів, печаток на окремих документах». Аналізом питання дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до договору встановлено, що за результатом проведення вказаної процедури закупівлі Замовником укладено договір про закупівлю з учасником-переможцем торгів ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОТРАНС – ОЙЛ» від 24.02.2022 за № КЗ-162 (далі - Договір), на загальну суму 3 571 710,48 грн (з ПДВ). Поряд з цим, між Замовником та ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОТРАНС – ОЙЛ» до Договору укладено додаткові угоди від 26.04.2022 № 1, від 27.04.2022 № 2, від 11.05.2022 № 3, від 23.05.2022 № 4, від 24.05.2022 № 5, від 24.05.2022 № 6, від 25.05.2022 № 7, якими внесено зміни до істотних умов вказаного Договору в частині збільшення ціни за одиницю предмету закупівель на підставі пункту 2 частини 5 статті 41 Закону. Разом з тим, частиною 5 статті 41 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії (пункт 2 частини 5 статті 41 Закону). Слід зазначити, що в роз’ясненні Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 року № 3304-04/69987-06 зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю на підставі частини 5 статті 41 Закону має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі. При цьому інформацію щодо коливання ціни товару на ринку можуть надавати уповноважені на те згідно з законодавством органи, установи, організації. Поряд з тим, в залежності від коливання ціни сторони можуть як збільшувати ціну за одиницю товару так і зменшувати. Слід відмітити, що у постановах Верховного Суду від 16.04.2019 у справі № 915/346/18 та від 18.08.2022 у справі № 480/9489/20 висловлено аналогічну правову позицію щодо підтвердження наявності підстав, передбачених пунктом 2 частини 4 статті 36 Закону (в редакції Закону до 19.04.2020), які надають законодавчі підстави збільшення ціни за одиницю товару, шляхом документального підтвердження наявності коливання ціни товару на ринку в кожному окремому випадку у проміжок часу між укладенням договору та укладенням додаткової угоди № 1, у проміжок часу між укладенням додаткової угоди № 1 та укладенням додаткової угоди № 2 і т.д. Також, аналогічну правову позицію висловлено в постановах Верховного Суду від 23.01.2020 у справі 907/788/18 та від 18.08.2022 у справі № 480/9489/20, в якій зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю можливе у випадку коливання ціни такого товару на ринку, яке (коливання) повинно бути обґрунтованим і документально підтвердженим та відповідати запропонованим змінам (а саме, необхідно підтвердити наявність коливання ціни товару на ринку у період з дати укладення Договору до дати набрання чинності додатковими угодами до Договору). Крім цього, Верховним Судом в постановах від 18.06.2021 року у справі № 927/491/19 та від 19.07.2022 у справі № 927/568/21, щодо збільшення ціни за одиницю товару на підставі пункту 2 частини 4 статті 36 Закону (в редакції Закону до 19.04.2020 року), зазначено, що «обмеження 10% застосовується як максимальний ліміт щодо зміни ціни, визначеної в договорі, незалежно від того, як часто відбуваються такі зміни (кількість підписаних додаткових угод)». Поряд з цим, пунктом 4.5 розділу ІV Договору передбачено, що у разі перевищення діючої ціни товару на день відпуску до акцептованої ціни, ціна за одиницю товару може змінитись не більше як на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми в договорі. Крім того, пунктом 4.6 розділу ІV Договору передбачено, що при ініціюванні збільшення ціни товару (вартість товару за 1 літр) постачальник письмово повідомляє про це покупця не пізніше ніж за 3 календарних дні, а також одночасно надає покупцю офіційний документ (оригінал або завірену постачальником копію) виданий Торгово-промисловою палатою України, який підтверджує зростання ціни товару на ринку та в двох примірниках проект додаткової угоди до договору. Відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснення, підстави внесення змін до істотних умов відповідно до додаткових угод до Договору від 26.04.2022 № 1, від 27.04.2022 № 2, від 11.05.2022 № 3, від 23.05.2022 № 4, від 24.05.2022 № 5, від 24.05.2022 № 6 та від 25.05.2022 № 7, Замовником обґрунтовуються лише листами ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОТРАНС – ОЙЛ» від 26.04.2022 № 9948-к, від 27.04.2022 № 9955-к, від 11.05.2022 № 10010-к, від 19.05.2022 № 10195-к, від 20.05.2022 № 10196-к, від 23.05.2022 № 10198-к, від 23.05.2022 № 10199-к щодо необхідності підняття ціни за одиницю товару до Договору, без надання інформації щодо коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни від уповноважених на те згідно з законодавством органів, установ, організацій. Крім того, проведеним аналізом, встановлено, що відповідно до умов вищевказаних додаткових угод, сторонами збільшено ціну за одиницю товару з перевищенням максимального ліміту щодо зміни ціни, передбаченого пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону, а саме: - на дизельне паливо збільшено ціну з 33,84 грн за 1 л. з врахуванням ПДВ (ціна за договором без врахування додаткових угод) до 57,00 грн за 1 л. з врахуванням ПДВ (ціна за додатковою угодою від 25.05.2022 № 7), тобто на 68,44 %. Отже, враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону та пунктів 4.5, 4.6 розділу ІV Договору, до Договору укладено додаткові угоди від 26.04.2022 № 1, від 27.04.2022 № 2, від 11.05.2022 № 3, від 23.05.2022 № 4, від 24.05.2022 № 5, від 24.05.2022 № 6 та від 25.05.2022 № 7, на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни та з перевищенням максимального ліміту щодо зміни ціни передбаченого пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 25.10.2022 16:20 - 08.11.2022 23:00
Дата публікації висновку: 25.10.2022 16:20

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Ми, як Замовники торгів, усунули виявлені порушеня та беремо на себе зобов’язання здійснити заходи, щодо недопущення виявлених порушень в установленому Законом порядку в подальшому.
Дата публікації звіту: 31.10.2022 14:28

Запити/Пояснення