-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Вугілля кам’яне марки ДГ 13-100
Завершена
4 125 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 625.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 20 625.00 UAH
Номер:
d4ee45917f1f4c9cabb1dbcd8a1c546b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-08-01-000014
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
01.08.2022 00:00
Період моніторингу:
01.08.2022 15:58 - 23.08.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
01.08.2022
№ 20-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 01.08.2022 №20-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
12. UA-2022-01-21-008385-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Славресурс» установлено порушення вимог пунктів 1 та 2 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством установлено порушення вимог частини 5 статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими, зокрема, через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 21.02.2022 року № 81, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 серпня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2022 рік Відділу освіти, молоді та спорту Черняхівської селищної ради (далі - Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, тендерні пропозиції учасників ТОВ «Західукрпостач», ПП «Вугледаренергоплюс», тендерна пропозиція переможця ТОВ «Славресурс», протоколи уповноваженої особи від 08.02.2022 № 52, № 53 та № 54, повідомлення про намір укласти договір від 07.02.2022 року, договір про закупівлю від 21.02.2022 № 81, додаткові угоди від 08.06.2022 № 2 та від 04.07.2022 № 3, повідомлення про внесення змін до договору від 10.08.2022, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 11.08.2022 та від 18.08.2022.
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель.
При цьому, згідно із вимогами пункту 3 частини 2 статті 4 Закону річний план закупівель повинен містити інформацію про розмір бюджетного призначення та/або очікувану вартість предмета закупівлі.
Отже, перед здійсненням процедури закупівлі замовник зобов’язаний визначити очікувану вартість предмета закупівлі з урахуванням усіх його необхідних технічних, функціональних та якісних характеристик.
Згідно із частиною 5 статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, 08.08.2022 року звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання, зокрема, інформації та документів, на підставі яких Замовник обґрунтував розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість.
Однак, Замовник, в порушення вимог частини 5 статті 8 Закону, не надав через електронну систему закупівель інформацію та документи, на підставі яких розрахував розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція учасника-переможця процедури закупівлі ТОВ «Славресурс» не відповідає умовам тендерної документації.
Так, відповідно до підпункту 3.6.5 пункту 6 розділу III тендерної документації, Замовником встановлено умову, що для документального підтвердження відповідності товару учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам учасник, зокрема, повинен підтвердити наявність договірних відносин з виробниками вугілля (шахтою, вугільною компанією, виробником тощо) або його офіційним представником, дилером, дистриб’ютором чи покупцем, що здійснює реалізацію та відвантаження вугілля до кінця 2022 року, шляхом подання у складі тендерної пропозиції оригіналу або нотаріально посвідченої копії договору (договорів), що підтверджує(ють) можливість відвантаження вугілля кам’яного на договірних засадах на користь такого учасника, в тому числі вугілля вказаного в даній документації, дійсного на дату оголошення процедури закупівлі.
Слід відмітити, що відповідно до пункту 2 розділу І Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 року №1000/5, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 22.06.2015 за № 736/27181, зокрема визначено, що копія документа - це документ, що містить точне знакове відтворення змісту чи документальної інформації іншого документа і в окремих випадках - деяких його зовнішніх ознак.
Разом з тим, відповідно до абзацу 2 частини 2 статті 28 Закону, зокрема, визначено, що учасником не може бути визначена конфіденційною інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації.
Проте, моніторингом встановлено, що на виконання вимог підпункту 3.6.5 пункту 6 розділу III тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Славресурс» надано договір постачання від 10.01.2022 № 10/01-22 вугілля, що укладений учасником з ТОВ «АНТАРЕС ГРУПП», Додаток № 1 (Специфікація 1), який не містить точного знакового відтворення змісту та документальної інформації вказаного договору (містить конфіденційну інформацію в частині ціни та загальної вартості товару), чим не дотримано вимоги порушено вимоги абзацу 2 частини 2 статті 28 Закону та підпункту 3.6.5 пункту 6 розділу III тендерної документації.
Отже, моніторингом установлено, що на порушення вимог пунктів 1 та 2 частини 1 статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Славресурс» як таку, що не відповідала встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, та як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини1 статті 32 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, замовник відміняє тендер.
Період усунення порушень:
19.08.2022 14:26 - 03.09.2022 00:00
Дата публікації висновку:
19.08.2022 14:26
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Повідомляємо Вас, що усунути порушення котрі виявленні під час моніторингу закупівлі неможливо оскільки сторони за договором виконали свої зобовязання в повному обсязі.
Дата публікації звіту:
29.08.2022 11:42
Запити/Пояснення
Номер:
098e8d094635420ea49437fbd32e18d2
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
08.08.2022 16:19
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.08.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
038030d7875d4b9dab6aec1fb1b26ab3
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
11.08.2022 12:54
Опис:
Постачальником було надано лист та експертний висновок щодо збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. В звязку з цим було укладено додаткову угоду без збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю
Номер:
dfa0b3e454b74bef803937ba43a94ff7
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
15.08.2022 15:46
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.08.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету «Вугілля кам'яне марки ДГ 13-100» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-01-21-008385-b) та відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступного питання.
Відповідно до пункту 4 частини 5 статті 41 Закону, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім, зокрема, продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Таким чином, поясніть законодавчі підстави укладання до договору від 21.02.2022 № 81 додаткової угоди № 2 від 08.06.2022 на продовження строку виконання робіт, з наданням документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження.
Пояснення та підтверджуючі документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
eea22b6013a84a9f9bd6597ad3df19fd
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
18.08.2022 15:16
Опис:
Законодавчою підставою укладання до договору від 21.02.2022 № 81 додаткової угоди № 2 від 08.06.2022 на продовження строку виконання робіт була військова агресія російської федерації проти України. Листом від 28.02.2022 №2024/02.0-7.1 ТПП України засвідчила військову агресію російської федерації проти УКраїни, що стало підставою введенням військового стану в Україні як форс-мажорну обставину (обставину непереборної сили).
Крім того, додатково повідомляємо, що технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість було визначено на підставі обрахунків бухгалтерії, встановленого обладнання в установах (котлів).