• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

КОД ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 15540000-5 Сирні продукти Сир твердий (жирність 45-55%) (код номенклатурної позиції за ДК 021:2015 ДК 021:2015: 15544000-3 — Твердий сир), сир кисломолочний(жирністю не менше 9%) (код номенклатурної позиції за ДК 021:2015 ДК 021:2015: 15542000-9 — Свіжий сир)

Завершена

918 102.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 590.51 UAH
Номер: bd00e06042914598bae6d36938dfc38b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-01-26-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 25.01.2023 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913671
Період моніторингу: 26.01.2023 14:49 - 17.02.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 25.01.2023 № 10-з Луцьк Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 184 (із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291) НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника Віктор ГАЛЬЧУК Додаток №1 до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 25.01.2023 №10-з Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області. Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2022-01-21-006758-b від 21.01.2022. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Адреса: Ukraine, Луцьк
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 95) 789-29-71, dmytrotkachuk86@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог частини третьої статті 17 Закону та пункту 2 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розміщення інформації про публічні закупівлі установлено порушення вимог пункту 3 Порядку №1082. За результатами аналізу питання повноти надання інформації, документів у випадках передбачених Законом установлено порушення вимоги частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору про закупівлю установлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема шляхом повернення зайво оплачених коштів по завищеній ціні станом на 01.02.2023 в сумі 4332,00 грн , приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель станом на 01.02.2023, зокрема зменшення ціни за 1 кг сиру твердого (жирність 45-55%) на 3,73% та сиру кисломолочного (жирністю не менше 9%) на 1,36% та здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 14 лютого 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації щодо закупівлі; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладення договору про закупівлю; внесення змін до договору та своєчасності їх оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності та повноти надання інформації, документів у випадках передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління гуманітарної політики Локачинської селищної ради (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом від 21.01.2022 №122 (далі – тендерна документація), повідомлення про намір укласти договір від 14.02.2022, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 10.02.2022 №147 та від 14.02.2022 №151, договір про закупівлю товару від 25.02.2022 №34 (далі – Договір), додаткові угоди до Договору від 12.07.2022 №1, від 12.09.2022 №2, від 28.12.2022 №3 та від 10.01.2023 №4, відповіді Замовника від 01.02.2023, від 02.02.2023 та від 13.02.2023 на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області (далі – Управління) від 30.01.2023 та від 31.01.2023. За результатом аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що Замовником у пункті 5 Розділу ІІІ наведено підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі в редакції Закону, які втратили чинність на підставі змін, внесених Законом України від 03.11.2020 № 954-IX «Про внесення змін до статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» у зв’язку з прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень». Також, Замовником у зазначеному пункту тендерної документації встановлено вимогу, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, а саме: довідку, складену учасником у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої пунктом 12 частини першої статті 17 Закону. Проте, суб’єкти господарювання не є розпорядниками інформації про притягнення фізичних осіб до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України та відповідно довідка у довільній формі не є документальним підтвердженням відсутності підстав, передбачених у пункті 12 частини першої статті 17 Закону. Так, відповідно до пункту 2 наказу Міністерства внутрішніх справ України «Про організацію доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України» від 29 листопада 2016 року №1256 (далі – Наказ МВС №1256), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за № 800/32252 від 10.07.2018 довідки про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України фізичним особам надає Департамент інформатизації МВС та територіальні сервісні центри МВС. Така довідка включає відомості щодо притягнення особи до кримінальної відповідальності чи засудження за будь-якими статтями Кримінального кодексу України, у тому числі і статті 149, 150, 150-1 Кримінального кодексу України (правопорушення пов’язані з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми). Умови, підстави та процедуру надання відомостей з інформаційної підсистеми «Оперативно-довідкова картотека» єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, що містить відомості стосовно осіб, яким повідомлено про підозру в учиненні кримінального правопорушення, та осіб, яких засуджено за вчинення кримінального правопорушення, права та обов'язки суб'єктів, що є учасниками зазначеної процедури визначено Порядком доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, який затверджений Наказом МВС №1256. Крім того, відповідно до листа-роз’яснення Мінекономіки від 03.06.2020 №3304-04/34835-06, що є Уповноваженим на це органом, визначено, що документальним підтвердженням відсутності підстав по відхиленню пропозиції учасника відповідно до пункту 12 частини першої статті 17 Закону є довідка, видана Міністерством внутрішніх справ України, для надання фізичним особам відомостей про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України. Таким чином, вимога Замовника щодо надання Переможцем довідки довільної форми, що підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктом 12 частини першої статті 17 Закону, не може бути документальним підтвердженням та є порушенням вимог частини третьої статті 17 Закону та пункту 2 частини другої статті 22 Закону. Відповідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі – Порядок №1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів, У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів. Так, Замовник в електронній системі закупівель оприлюднив 21.01.2022 тендерну документацію та проєкт договору з розбіжностями у назві предмету закупівлі, чим порушив вимоги пункту 3 Порядку №1082. За результатами аналізу питання внесення змін до договору встановлено, що згідно частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку. Замовник вносив зміни до істотних умов Договору шляхом збільшення ціни за одиницю товару – ціну сиру твердого (жирність 45-55%) та сиру кисломолочного (жирністю не менше 9%) за 1 кг додатковими угодами від 12.07.2022 №1 та від 12.09.2022 №2. Замовник на запит Управління щодо підтвердження наявності коливання ціни такого товару на ринку в періодах з 25.02.2022 по 12.07.2022 та з 12.07.2022 по 12.09.2022 надав пояснення (інформації, документах), що «постачальник товару у письмовому вигляді звернувся до управління гуманітарної політики з листом про підняття ціни на товар, агументуючи підняття ціни на товар за даним договором підняттям цін на ринку та стрімким підняттям на топливо та паливно-мастильні матеріали для довезення товару.» та файл «Коливання сир твердий та сир кисломолочний (Мінфін).PDF», в якому міститься інформація щодо динаміки зміни індексу цін на сири (графік з накопиченням, зростаючим підсумком з 03.2017). Відповідно до частини першої та другої статті 188 Господарського Кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, а сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Проте, відповідь Замовника містить лише інформацію щодо даного документу (письмове звернення постачальника), а не скановану копію пропозиції постачальника. Таким чином, не надавши на запит Управління всі документи, які є предметом дослідження в рамках моніторингу, Замовник порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону. Проведеним аналізом інформації, наданої Замовником у файл «Коливання сир твердий та сир кисломолочний (Мінфін).PDF», встановлено, шо у відкритих джерелах на сайті за посиланням https://index.minfin.com.ua, розміщено індекс споживчих цін на продукти, де значення індексу було розраховано за середньомісячним цінами на групи продуктів, зокрема на сир твердий та сир кисломолочний. Так, індекс споживчих цін на сир твердий станом на 01.03.2022 року (період аукціону та укладання договору) становив 166,95% до цін 2017 року, станом на 01.07.2022 (період укладання Додаткової угоди №1) – 179,26% до цін 2017 року, станом на 01.09.2022 (період укладання Додаткової угоди №2) – 185,43% до цін 2017 року. Проте, Замовник додатковою угодою від 12.09.2022 №2 збільшив ціну за одиницю товару на 9,9%, тоді як, відбулося зростання середньомісячної ціни за одиницю товару лише на 6,17%. Так, індекс споживчих цін на сир кисломолочний станом на 01.03.2022 року (період аукціону та укладання договору) становив 156,04% до цін 2017 року, станом на 01.07.2022 (період укладання Додаткової угоди №1) – 166,78% до цін 2017 року, станом на 01.09.2022 (період укладання Додаткової угоди №2) – 175,32% до цін 2017 року. Проте, Замовник додатковою угодою від 12.09.2022 №2 збільшив ціну за одиницю товару на 9,9%, тоді як, відбулося зростання середньомісячної ціни за одиницю товару лише на 8,54%. Таким чином, Замовником безпідставно внесено зміни додатковою угодою від 12.09.2022 №2 до істотних умов Договору, якими змінив ціну за одиницю товару, збільшуючи ціну сиру твердого (жирність 45-55%) та сиру кисломолочного (жирністю не менше 9%) за 1кг на 3,73% (9,9%-6,17) та 1,36% (9,9%-8,54%) відповідно, чим порушив вимоги пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. На підтвердження отримання товару (сиру твердого (жирність 45-55%) та сиру кисломолочного (жирністю не менше 9%) та його оплати Замовником, у відповідь на запит Управління було подано до електронної системи закупівель видаткові накладні та платіжні доручення за лютий 2022 та за період вересень 2022 - січень 2023 років. Всього протягом періоду вересень 2022 - січень 2023 років (від внесення змін до Договору додатковою угодою №2) Замовником отримано сиру твердого (жирність 45-55%) в кількості 112,51 кг та сиру кисломолочного (жирністю не менше 9%) в кількості 865,50 кілограм. Тобто, Замовник здійснив закупівлю товару (сиру твердого (жирність 45-55%) та сиру кисломолочного (жирністю не менше 9%) по завищеній ціні в кількості 112,51 кг та 865,50 кг відповідно. Внаслідок безпідставного збільшення ціни товару (сиру твердого (жирність 45-55%) на 3,73% та сиру кисломолочного (жирністю не менше 9%) на 1,36%) шляхом укладення додаткової угоди №2 до Договору від 25.02.2022 №34, Замовником зайво оплачено коштів по завищеній ціні за отриманий сир твердий (жирність 45-55%) на суму 1445,44 грн та за сир кисломолочний (жирністю не менше 9%) на суму 2886,56 грн, всього станом на 01.02.2023 зайво оплачено коштів за отриманий товар на суму 4332,00 гривень.
Період усунення порушень: 15.02.2023 16:19 - 02.03.2023 00:00
Дата публікації висновку: 15.02.2023 16:19

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Управління гуманітарної політики Локачинської селищної ради здійснили заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема шляхом повернення зайво оплачених коштів по завищеній ціні станом на 01.02.2023 в сумі 4332,00 грн , договір закрили у звязку з проведенням закупівлі на 2023 р. та здійснили заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку.
Дата публікації звіту: 21.02.2023 09:26

Запити/Пояснення