-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Надання послуг з поточного ремонту та поточного утримання електромереж зовнішнього освітлення Сумської міської територіальної громади
Завершена
39 550 074.23
UAH з ПДВ
Номер:
f75b9e1037004ffabdabe718aefa30ea
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-08-09-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.08.2022 00:00
Період моніторингу:
09.08.2022 21:44 - 31.08.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
09.08.2022 №179
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель
Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 09.08.2022 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 09.08.2022 № 179
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
1 UA-2022-01-21-005772-b 21.01.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення, виконання вимог Постанови № 710 – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 серпня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення, виконання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту інфраструктури міста Сумської міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік; звіти про результати проведення процедур закупівель від 13.12.2021 № UA-2021-11-12-012982-a та від 14.01.2022 № UA-2021-12-14-000519-a, оголошення, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 21.01.2022 (далі – Повідомлення), договір № 42/1-б на надання послуг з поточного ремонту та поточного утримання електромереж зовнішнього освітлення Сумської міської територіальної громади від 08.02.2022 (далі – Договір), додаткова угода від 08.02.2022 №б/н до Договору, пояснення на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби, отримані 11.08.2022 через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник застосував переговорну процедуру закупівлі відповідно до пункту 1 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, зі змінами, ( далі – Закон), а саме через двічі відмінені торги (інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номерами № UA-2021-12-14-000519-a та № UA-2021-11-12-012982-a ). При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.
Під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби 11.08.2022 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснення щодо надання обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, що підтверджує наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, а саме Додатку №1 (інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики), що наведений в повідомлені про намір укласти договір про закупівлю.
Однак, Замовник не надав Додаток №1 (інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики), посилання на який наведено у повідомленні про намір укласти договір про закупівлю, чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
19.08.2022 20:16 - 03.09.2022 00:00
Дата публікації висновку:
19.08.2022 20:16
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Виконуючи зобов’язання щодо здійснення заходів, направлених на недопущення встановлених порушень у подальшому, з уповноваженою особою Департаменту інфраструктури міста Сумської міської ради проведено роз’яснювальну роботу, економічне навчання та буде розглянуте питання щодо зниження преміювання.
Дата публікації звіту:
25.08.2022 09:52
Запити/Пояснення
Номер:
3e25122499054bd78c63f9fe7598cb80
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
11.08.2022 08:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.08.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Надання послуг з поточного ремонту та поточного утримання електромереж зовнішнього освітлення Сумської міської територіальної громади, (за кодом CPV за ДК 021:2015: 50230000-6 — Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов’язаного обладнання та супутні послуги), (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2022-01-21-005772-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Чому умови оплати послуг у повідомленні про намір укласти договір відрізняються від умов оплати послуг, зазначених у договорі на надання послуг з поточного ремонту та поточного утримання електромереж зовнішнього освітлення Сумської міської територіальної громади від 08.02.2022 № 42/1-б ?
3. Чому у повідомленні про намір укласти договір про закупівлю відсутня інформація щодо місця поставки товарів або місця виконання робіт чи надання послуг?
4. Необхідно надати обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, що підтверджує наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, а саме Додаток №1 (інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики), що наведений в повідомлені про намір укласти договір про закупівлю.
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
8aaee21b1605444caef32ccbcbafcec5
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
11.08.2022 11:30
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Надання послуг з поточного ремонту та поточного утримання електромереж зовнішнього освітлення Сумської міської територіальної громади, (за кодом CPV за ДК 021:2015: 50230000-6 — Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов’язаного обладнання та супутні послуги), (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2022-01-21-005772-b) Департамент інфраструктури міста Сумської міської ради щодо першого питання, викладеного у запиті про надання пояснень повідомляє, що при визначенні очікуваної вартості послуг, які є предметом закупівлі, керувався Листом Мінекономрозвитку щодо розрахунку очікуваної вартості (№ 3301-04/34980-06 від 20.08.2019).
Очікувана вартість — це розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки, із зазначенням інформації про включення/невключення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів. Потреба в послузі з поточного ремонту та поточного утримання електромереж зовнішнього освітлення Сумської міської територіальної громади (номенклатура, кількісні та якісні показники) визначалася на підставі аналізу фактичної потреби для забезпечення діяльності Сумської міської територіальної громади у минулих періодах та з урахуванням запланованих поточних завдань замовника на 2022 рік. Для формування опису послуг були залучені працівники відділу благоустрою Департаменту інфраструктури міста Сумської міської ради, які відповідають за повноту надання послуг. Як основа, для встановлення очікуваної вартості послуг, використовувались як ціни власних попередніх закупівель (укладених договорів) на закупівлю цих послуг так і ціни відповідних закупівель минулих періодів, інформація про які міститься в електронній системі закупівель «Prozorro» та основні прогнозні показники економічного і соціального розвитку України на 2022 рік.
Щодо другого питання, викладеного у запиті про надання пояснень надаємо посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі:https://dim.smr.gov.ua/obgruntuvannya/.
Щодо третього питання, викладеного у запиті про надання пояснень.
Торгівельний майданчик E- ТENDER технічно забезпечує оприлюднення інформації про умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків) у двох випадках: перший – 100 % післяоплата та наявність авансу із зазначенням проценту.
Оскільки авансування послуг з поточного ремонту та поточного утримання електромереж зовнішнього освітлення Сумської міської територіальної громади Договором №42/1-б від 08.02.2022 р. не передбачено, інформація про умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків) оприлюднена відповідно до техничних можливостей торгівельного майданчика E- ТENDER та умов Договору №42/1-б, тобто післяоплата послуг без авансу.
Скріншот інтерфейса торгівельного майданчика E- ТENDER публікації умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків) додаємо (Додаток №1).
Щодо четвертого питання, викладеного у запиті про надання пояснень.
У повідомленні про намір укласти договір наявна інформація щодо місця надання послуг (Додаток 2).
Щодо п’ятого питання, викладеного у запиті про надання пояснень.
Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі здійснено Замовником у вигляді документального підтвердження умов застосування, а саме: Звіт про результати проведення закупівлі №UA-2021-11-12-012982-a.pdf, Звіт про результати проведення закупівлі №UA-2021-12-14-000519-a.pdf та Додаток 1.docx у складі документів при публікації оголошення про проведення переговорної процедури 21 січня 2022 р., тобто на момент проведення моніторингу Додаток 1 (інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики), що наведений в повідомленні про намір укласти договір, наявний в електронній системі закупівель.
Номер:
4e308ec42b2d4aff82307068410df394
Назва:
Щодо роз’яснення змісту висновку від 19.08.2022
Дата опублікування:
22.08.2022 10:44
Опис:
Просимо надати роз’яснення змісту висновку від 19.08.2022
про наявність порушення вимог частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо не надання Додатку 1 на підтвердження наявності умов застосування переговорної процедури при здійсненні моніторингу.
Відповідно до ч. 2 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» для аналізу даних, що свідчать про ознаки порушення законодавства у сфері публічних закупівель, може використовуватись, зокрема інформація оприлюднена в електронній системі закупівлі.
При застосуванні переговорної процедури замовником документально підтверджувались умови застосування переговорної процедури: Звіт про результати проведення закупівлі №UA-2021-11-12-012982-a.pdf, Звіт про результати проведення закупівлі №UA-2021-12-14-000519-a.pdf та Додаток 1.docx. (інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики). Вказані документи звантажені та оприлюднені в електронній системі при публікації оголошення 21.01.2022 р., про що у поясненні було чітко зазначено. Під час проведення моніторингу перевірялось питання наявності підстав застосування переговорної процедури і у Висновку чітко зазначено, що при перевірці цих питань порушень не виявлено. Просимо надати роз’яснення чому саме дії замовника кваліфікуються як ненадання інформації на запит органу фінансового контролю, зокрема Додатку № 1 (інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики), якщо у поясненні чітко надано інформацію про наявність Додатку № 1 у загальному доступі, так як останній оприлюднений в електронній системі при публікації оголошення 21.01.2022, тобто орган фінансового контролю мав доступ до цього документу та виходячи з Висновку аналізував зазначені документи: «за результатами аналізу питання наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі - порушень не встановлено»?