-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Система для стоматологічної практики на два робочих місця
п. 8 ч. 2 ст. 21 ЗУ "Про публічні закупівлі" тендерна пропозиція повинна готуватися українською мовою, окрім випадків передбачених тендерною документацією
Завершена
4 140 360.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 701.80 UAH
мін. крок: 0.5% або 20 701.80 UAH
Номер:
f4074cf412ae4717884b47032d9752e4
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-23-000061
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.09.2022 00:00
Період моніторингу:
26.09.2022 18:10 - 18.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
23.09.2022 №58-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, доручення Державної аудиторської служби України від 05 вересня 2022 року №003100-18/6851-2022,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 23.09.2022 №58-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
4.UA-2022-01-20-002970-c 20.01.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу 3 пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 жовтня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Одеського національного медичного університету (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольними рішеннями уповноваженої особи без дати та номера (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «Укр Діагностика», протокольні рішення уповноваженої особи від 02 та 16 лютого 2022 року №03/35-ВТ, 03/48-ВТ, повідомлення про намір укласти договір, договір на закупівлю обладнання за державні кошти від 01 березня 2022 року №25 (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, додаткову угоду від 24 червня 2022 року №1 та пояснення від 30 вересня 2022 року, отримане від Замовника через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу закупівлі установлено, що предметом закупівлі, згідно річного плану закупівель, оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації, є системи для стоматологічної практики на два робочих місця в кількості 12 комплектів.
При цьому, Замовником в пункті 13 таблиці 2 додатку 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації визначено комплектність одного комплекту системи для стоматологічної практики на два робочих місця, а саме: повітряний мікромотор – 2 шт; наконечник кутовий – 2 шт; наконечник прямий – 2 шт; наконечник турбінний – 2 шт; фотополімеризаційна лампа – 2 шт; стоматологічний компресор – 1 шт; стандартна знімна модель зубного ряду – 2 шт; додатковий комплект змінних зубів до стандартної моделі зубного ряду – 2 шт; модель зубного ряду для ендодонтичної практики – 2 шт; додатковий комплект змінних зубів до стандартної моделі зубного ряду для ендодонтичної практики – 2 шт; модель зубного ряду для пародонтологічної практики – 2 шт.
Водночас, в пунктах 3, 12 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо завантаження у складі тендерної пропозиції файлів відсканованих з оригіналів документів, зокрема підписаної уповноваженою особою учасника цінової пропозиції, складеної у відповідності до форми Додатку 3, та заповненого проекту договору відповідно до Додатку 4 до тендерної документації (без зазначення цінових показників).
Так, учасником ТОВ «Укр Діагностика», якого обрано переможцем, у складі своєї тендерної пропозиції надано цінову пропозицію (файл «Цінова пропозиція.pdf»), в якій у графі 2 «Найменування згідно з тендерною документацією/Торгова назва згідно з документами учасника з урахуванням комплектації» зазначено: «Система для стоматологічної практики на два робочих місця/Симуляційна система навчання на два робочих місця UMG-IX у складі: наконечник кутовий з внутрішнім каналом води GD-L802 - 2 шт; прямий наконечник з внутрішнім каналом води GD-L802 - 2 шт; повітряний мікромотор з внутрішнім каналом води GD-L802 - 2 шт; стандартний високошвидкісний наконечник з генератором LED освітлення GD-H506 - 2 шт; фотополімерна лампа безпровідна - 2 шт; стандартна знімна модель зубного ряду UM-A3 - 2 шт; модель для препарування та пломбування кореневих каналів UM-L1 - 2 шт; комплект змінних зубів для ендодонтичної практики UM-L1R - 2шт; модель для парадонтологчної практики UM-4027-2 шт; стоматологічний компресор AC-F2 - 1 шт».
Також, учасником ТОВ «Укр Діагностика» у складі своєї тендерної пропозиції надано проект договору (стор.159-165 файлу «Інші документи 2.pdf») із додатком №1 «Специфікація», в графі 2 якого зазначена інформація щодо найменування предмета закупівлі згідно з тендерною документацією/торгової назви згідно з документами учасника із визначенням комплектації, яка аналогічна з інформацією у його ціновій пропозиції (файл «Цінова пропозиція.pdf»).
При цьому, умовами пункту 1.2 розділу І «Предмет договору» проекту договору передбачено, що кількість, перелік, комплектність та асортимент товару визначено у специфікації (додаток №1), яка розроблена на підставі прийнятої тендерної пропозиції та є невід’ємною частиною договору.
Виходячи із вищевикладеного, учасником ТОВ «Укр Діагностика», якого обрано переможцем, надано тендерну пропозицію щодо предмета закупівлі, а саме «Симуляційна система навчання на два робочих місця UMG-IX» у складі якої відсутній додатковий комплект змінних зубів до стандартної моделі зубного ряду в кількості 2 шт, чим порушено вимоги пункту 13 таблиці 2 додатку 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації.
Відповідно до абзацу 3 пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Однак, на порушення вимог абзацу 3 пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника торгів ТОВ «Укр Діагностика» як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а прийняв рішення про визначення його переможцем процедури відритих торгів та уклав Договір загальною вартістю 4 132 843,20 грн.
Поряд із цим, моніторингом встановлено, що умови Договору, укладеного 01 березня 2022 року із ТОВ «Укр Діагностика», не відрізняються від змісту його тендерної пропозиції, а саме цінової пропозиції (файл «Цінова пропозиція.pdf) та проекту договору із додатком №1 «Специфікація до нього» (стор.159-165 файлу «Інші документи 2.pdf»), тобто комплектність предмету закупівлі не відповідає вимогам Замовника, встановленим в пункті 13 таблиці 2 додатку 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації.
Водночас, додатковою угодою від 24 червня 2022 року №1 до Договору внесені зміни, зокрема додаток №1 викладено в новій редакції, а саме комплектність предмету закупівлі доповнено набором змінних зубів UM-C4 (32) в кількості 2 шт.
Період усунення порушень:
14.10.2022 16:23 - 29.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
14.10.2022 16:23
Оскарження висновку в суді
Опис:
Справа № 420/15472/22
Дата відкриття провадження: 08 листопада 2022 року
Дата публікації:
09.11.2022 13:42
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Аргументовані заперечення містяться у файлі 21102022 Аргументовані_заперечення_ до ВИСНОВКУ.docx.asice
Дата публікації звіту:
21.10.2022 19:27
Запити/Пояснення
Номер:
65dd7c890651416c97499df38bd78f16
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
27.09.2022 17:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.10.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі системи для стоматологічної практики на два робочих місця (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2022-01-20-002970-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питань:
1.Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надайте посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі?
2. Яким чином учасником ТОВ «Укр Діагностика», якого обрано переможцем торгів, дотримано вимог додатку 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації, в частині комплектації предмету закупівлі при наданні своєї цінової пропозиції, зокрема щодо відсутності у комплектації, зазначеній в «Ціновій пропозиції», додаткового комплекту змінних зубів до стандартної моделі зубного ряду в кількості 2 шт, як це визначено умовами технічної специфікації?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
348f586fbb384660b66cee9751d4ddf3
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
30.09.2022 14:49
Опис:
Уважно ознайомившись з Вашим Запитом у межах проведення моніторингу закупівлі 38970000-5 – Дослідницькі, випробувальні та науково-технічні симулятори Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015 (Система для стоматологічної практики на два робочих місця) унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель (UA-2022-01-20-002970-c ) та відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII 25 грудня 2015 року повідомляє Вам про наступне:
1. Закупівлю проведено відповідно до Положення про закупівлі ОНМедУ, затвердженого Наказом від 25 травня 2021 № 228-о (далі Положення від 25.05.2021) на підставі Службової записки ініціюючого підрозділу про здійснення закупівлі Системи для стоматологічної практики на два робочих місця у кількості 12 шт.
Обґрунтування бюджетного призначення визначено кошторисом замовника (за спеціальним фондом) на 2022 рік. Розрахунки до якого складено на підставі службової записки ініціюючого підрозділу.
Технічні та якісні характеристики було визначено Ініціюючим підрозділом згідно потреб Університету для проведення компонента ОСКІ в межах другого етапу ЄДКІ в 2021-2022 навчальному році, згідно переліку компетентностей зі спеціальності «Стоматологія» з урахуванням вимог Порядку здійснення єдиного державного кваліфікаційного іспиту для здобувачів ступеня вищої освіти магістр за спеціальностями галузі знань “22 Охорона здоров’я”», затвердженого постановою КМУ від 28.03.2018 року № 334, а також, забезпечення підвищення якості та інноваційності навчального процесу, для відпрацювання практичних навичок, з урахування навчальних планів на здійснення практичної підготовки студентів стоматологічного та міжнародного факультетів з дисциплін «Терапевтична стоматологія», «Хірургічна стоматологія», «Стоматологія дитячого віку», «Ортопедична стоматологія», «Ортодонтія».
Визначення очікуваної вартості закупівлі здійснено на підставі наданих комерційних пропозиції, шляхом визначення найнижчої вартості відповідно до норм Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» затвердженої наказу Мінекономрозвитку України від 18.02.2020 № 275 та Положення від 25.05.2021.
Під час визначення очікуваної вартості закупівлі Замовник скористався Методом порівняння ринкових цін. Даний метод полягає в ціновому аналізі та зборі актуальної інформації з ринку товарів/послуг, направлення запитів комерційних пропозицій до компаній виробників та постачальників відповідних товарів/послуг. В даному випадку запит цінових пропозицій – це документ у вигляді листа-звернення Замовника до учасників ринку з проханням надати свої комерційні пропозиції на зазначений товар або послугу.
Тож, ініціюючий підрозділ скористався саме таким методом розрахунків очікуваної вартості та звернувся до компетентних у постачанні аналогічного обладнання учасників ринку, а саме: ТОВ «Мед Ексім»; ТОВ «Ксенко» та ТОВ «МК «Кардіо» з проханням надати комерційні пропозиції на вказаний товар.
На підставі отриманих від постачальників комерційних пропозицій (ТОВ «Мед Ексім»; ТОВ «Ксенко» та ТОВ «МК «Кардіо»), Замовником була визначена найнижча вартість предмету закупівлі, який відповідав технічним вимогам до обладнання (копії комерційних пропозицій додаються).
Відповідно до п. 41 Постанови КМУ «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 р. № 710 Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі було розміщено на офіційному веб-сайті Університету (https://onmedu.edu.ua) у розділі: Інформація щодо проведення тендерних процедур та фінансові звіти за посиланням: https://onmedu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/01/Obgruntuvannja-UA-2022-01-20-002970-c.pdf.
2. Щодо дотримання учасником ТОВ «Укр Діагностика», якого обрано переможцем торгів, вимог додатку 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації, в частині комплектації предмету закупівлі при наданні своєї цінової пропозиції повідомляємо наступне:
Відповідно до вимог тендерної документації у Додатку 3 «Цінова пропозиція» передбачено зазначення Учасником торгової назви обладнання, а саме «Найменування згідно з тендерною документацією / Торгова назва згідно з документами учасника з урахуванням комплектації». При цьому у тендерній документації відсутні вимоги, зазначення або обмеження, щодо надання комплектації Торгової назви в ціновій пропозиції виключно до вимог Технічної специфікації.
Таким чином, учаснику надано право самостійно на свій розсуд визначити та зазначити: назву товару, що пропонується до закупівлі з урахуванням назви, найменування, специфічної термінології тощо, визначених заводом-виробником, вихідних, звітних, податкових та ін. документів самого учасника.
У своїй ціновій пропозиції Учасник запропонував назву товару визначену самим учасником та встановлену з урахуванням комплектації/комплектності товару відповідно до документів Учасника, а саме: Система для стоматологічної практики на два робочих місця /Симуляційна система навчання на два робочих місця UMG-IX у складі: Наконечник кутовий з внутрішнім каналом води GD-L802 2 шт Прямий наконечник з внутрішнім каналом води GD-L802 2 шт Повітряний мікромотор 3 внутрішнім каналом води GD-L802 2 шт Стандартний високошвидкісний наконечник з генератором LED освітлення GD- Н506 2 шт Фотополімерна лампа бепровідна 2 шт Стандартна знімна модель зубного ряду UM-A3 2 шт Модель для препарування та пломбування кореневих каналів UM-L1 2 шт Комплект змінних зубів для ендодонтичної практики UM- L1R 2 шт Модель для парадонтологічної практики UM- 4027 2 шт Стоматологічний компрессор AC-F2 1 шт.
При цьому, у складі тендерної пропозиції на сторінці 24 файлу «Технічний опис.pdf» є лист Учасника «Специфікація поставки на закупівлю товару код 38970000-5 – Дослідницькі, випробувальні та науково-технічні симулятори Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015 (Система для стоматологічної практики на два робочих місця)», у якому у першій таблиці наведено найменування товару, що пропонується до закупівлі, яке повністю відповідає Торговій назві згідно з документами учасника з урахуванням комплектації зазначеній у Ціновій пропозиції. Та у другій таблиці підтверджено комплектацію 1 (одного) комплекту товару, що в свою чергу повністю відповідає вимогам Додатку 2 Технічній специфікації.
Підсумовуючи викладене, Замовником не було встановлено вимог у тендерній документації щодо зазначення в Ціновій пропозиції торгової назви товару у чіткій відповідності до Додатку 2 або комплектації, а учасник скористався своїм правом, самостійно на свій розсуд визначив та зазначив назву товару у Ціновій пропозиції, встановлену з урахуванням комплектації/комплектності товару відповідно до документів Учасника.
Номер:
8a4d4076400c4e68a03b00ebd5794e45
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
30.09.2022 15:23
Опис:
доповнення до пояснень