-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Легкові автомобілі. Легковий автомобіль.
Завершена
1 432 950.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 165.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 165.00 UAH
Номер:
c4f149a194324572baaa5314471d3f27
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-10-13-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.10.2022 00:00
Період моніторингу:
13.10.2022 15:33 - 03.11.2022 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
13.10.2022 № 44
Чернігів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Ірина БІЛАЗЕРСЬКА
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
від 13.10.2022 № 44
Перелік процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2. UA-2022-01-20-002959-c 20.01.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в річному плані та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення їх у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 листопада 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в річному плані та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель
Полтавського обласного комунального виробничого підприємства теплового господарства «Полтаватеплоенерго» (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 20.01.2022 № 5, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «Автоцентр-Полтава», повідомлення про намір укласти договір від 07.02.2022, договір від 18.02.2022 №18-02-22/3, укладений між Замовником та ТОВ «Автоцентр-Полтава», пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 18.10.2022.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства встановлено, що тендерна документація не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, чим порушено вимоги пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
Період усунення порушень:
02.11.2022 18:43 - 17.11.2022 00:00
Дата публікації висновку:
02.11.2022 18:43
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Отримавши інформацію про результати моніторингу закупівлі Ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-20-002959-c «ДК 021-2015: 34110000-1: Легкові автомобілі. Легковий автомобіль», ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» повідомляє, що усунути виявлене порушення на даний час технічно не маємо можливості оскільки з 18.02.2022 р. процедура закупівлі має статус «Завершена».
ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» врахує в подальшому виявлене порушення шляхом недопущення порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
03.11.2022 15:18
Запити/Пояснення
Номер:
9de5e6d7162e4c69bb4ecf46f6343aff
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
17.10.2022 09:54
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.10.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури відкритих торгів по закупівлі Легкових автомобілів. Легковий автомобіль, код ДК 021:2015:34110000-1: Легкові автомобілі, очікуваною вартістю 1 432 950,00 гривень (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-01-20-002959-c), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Чи були дотримані переможцем процедури закупівлі – ТОВ «АВТОЦЕНТР-ПОЛТАВА» під час укладання договору вимоги пункту 3 Розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації, а саме «Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати:
1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю;
2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
4bd84a9122f84bb48d500a90d75d2ba2
Назва:
пояснення на запит
Дата опублікування:
18.10.2022 10:56
Опис:
Отримавши запит про надання інформації у межах моніторингу закупівлі ДК 021-2015: 34110000-1: Легкові автомобілі. Легковий автомобіль. (Ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-20-002959-c) повідомляємо наступне.
1.1. Стосовно обгрунтування розміру бюджетного призначення
Постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), прийнята з метою ефективного використання державних коштів та стосується головних розпорядників бюджетних коштів та суб'єктів господарювання державного сектора економіки.
Так, відповідно до п. 18 та 47 ч. 1 с. 2 Бюджетного Кодексу України:
«18) головні розпорядники бюджетних коштів - бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень;
…
47) розпорядник бюджетних коштів - бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов'язань, довгострокових зобов’язань за енергосервісом, середньострокових зобов’язань у сфері охорони здоров’я та здійснення витрат бюджету».
Згідно з ч.2 с. 22 Господарського кодексу України: «Суб'єктами господарювання державного сектора економіки є суб'єкти, що діють на основі лише державної власності, а також суб'єкти, державна частка у статутному капіталі яких перевищує п'ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб'єктів».
Полтавське обласне комунальне виробниче підприємство теплового господарства «Полтаватеплоенерго», надалі - Підприємство, засноване на майні спільної (комунальної) власності територіальних громад сіл, селищ і міст Полтавської області і підпорядковане управлінню майном обласної ради.
Засновник Підприємства – Полтавська обласна рада.
Власник Підприємства – територіальні громади сіл, селищ і міст Полтавської області в особі Полтавської обласної ради.
Підприємство підзвітне та підконтрольне Полтавській обласній раді (розділ 1 Статуту).
В розумінні Бюджетного кодексу України, ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго», у випадку виділення коштів з обласного бюджету його засновником, є одержувачем бюджетних коштів.
Так, згідно з пунктом 38 частини 1 статті 2 Бюджетного Кодексу України: «38) одержувач бюджетних коштів - суб'єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету».
Відповідно до пункту 8.1 розділу 8 Статуту: «Підприємство самостійно здійснює свою господарську діяльність на принципах комерційного розрахунку, несе відповідальність за наслідки цієї діяльності перед Засновником.
Також, звертаємо увагу, що в річному плані закупівель Замовник чітко зазначив джерело фінансування даної закупівлі: власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства). (Ідентифікатор плану UA-P-2022-01-20-002772-c)
Враховуючи викладене, Постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року
№ 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) не розповсюджується на діяльність, зокрема, і закупівельну, ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго».
1.2. Стосовно технічних та якісних характеристик предмета закупівлі
Відповідно до п. 3 ч. 2 с. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі- Закон) у тендерній документації зазначаються зокрема такі відомості як інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби-плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Згідно з п. 33 ч. 1 с.1 Закону технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування, відповідності, продуктивності, ресурсопродуктивності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
Враховуючи вимоги Закону, інформація про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі ДК 021-2015: 34110000-1: Легкові автомобілі. Легковий автомобіль, викладена в Технічній специфікації (Додаток 3 до тендерної документації) та визначена відповідно до потреб Замовника.
1.3 Стосовно очікуваної вартості предмета закупівлі
Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275 затверджена примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, якою передбачені методи визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме:
1) здійснення пошуку, збору та аналіз загальнодоступної інформації про ціну товару (тобто інформація про ціни, що містяться в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель “Prozorro” та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках;
довідкові ціни на товари та послуги, що публікуються в спеціалізованих виданнях, які випускаються в друкованій та електронній формі або розміщуються в мережі Інтернет (у разі їх наявності); біржові котирування світових, регіональних, місцевих та профільних бірж (в разі біржового товару); дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань; дані офіційних статистичних видань, в тому числі іноземних;
2) отримання комерційних (цінових) пропозицій від виробників, офіційних представників та дилерів, постачальників;
3) у разі обмеження на ринку певних товарів та враховуючи їх специфіку, при розрахунку використовуються ціни попередніх закупівель аналогічного товару та/або минулих періодів (з урахуванням індексу інфляції, зміни курсів іноземних валют).
Таким чином, визначення очікуваної вартості предмета закупівлі ДК 021-2015: 34110000-1: Легкові автомобілі. Легковий автомобіль здійснювалось відповідно до вищевказаної методики.
2. В розділі «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації зазначені вимоги до переможця відповідно до ч.2 с. 41 Закону: «Переможець процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати:
1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю;
2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
2.1 В складі тендерної пропозиції ТОВ «Автоцентр-Полтава» надано скан-копію Статуту підприємства (файл Статут.PDF). В абз.7 п. 11.13 р. XI «Органи управління та контролю товариста» Статуту зазначено, що Директор Товариства від імені Товариства укладає та підписує договори, правочини, довіреності та інші документи.
При підписанні договору переможцем ТОВ «Автоцентр-Полтава» надано завірену копію Наказу про призначення директора.
2.2 В тендерній пропозиції переможцем торгів ТОВ «Автоцентр-Полтава» надано довідку вих.15 від 28.01.2022р. (файл ДОВІДКИ.PDF), в якій зазначено, що відповідно до ст.7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» діяльність з продажу та надання послуг з ремонту та технічного обслуговування колісних транспортних засобів не входить до переліку видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню.