-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Кузов тролейбуса із низьким рівнем полу (машинокомплект)
Завершена
50 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 250 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 250 000.00 UAH
Номер:
6e4cd9f59f5b477ca93be1f5e2e5fe5b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-20-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.09.2022 00:00
Період моніторингу:
20.09.2022 20:35 - 12.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
19.09.2022 № 277
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, доручення Держаудитслужби №003100-18/6851-2022 від 05.09.2022,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 19.09.2022 № 277
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
1 UA-2022-01-20-001587-c
20.01.2022 КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВІННИЦЬКА ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ"
Код ЄДРПОУ: 03327925 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання внесення змін до договору встановлено порушення норм пункту 7 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, своєчасність оприлюднення змін до договору – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5, 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо припинення зобов’язань за договором від 27.07.2022 №515 з урахуванням укладених додаткових угод шляхом укладання відповідної додаткової угоди щодо приведення істотних умов до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни за одиницю комплекту) з дотриманням положень Закону, Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 вересня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, правомірність внесення змін до договору та своєчасність їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Вінницька транспортна компанія», (далі Замовник) UA-P-2022-01-20-000893-c, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену протоколом Уповноваженої особи від 20.01.2022 №4, тендерні пропозиції учасників: ТОВ "ПОЛІТЕХНОСЕРВІС", ТОВ МАЗтранссервіс, повідомлення про намір укласти договір, яке оприлюднене 08.07.2022, договір поставки від 27.07.2022 №515, додаткову угоду від 25.08.2022 №1 до договору від 27.07.2022 №515, додаткову угоду від 30.08.2022 №2 до договору від 27.07.2022 №515.
Відповідно до пункту 7 частини 5 статті 41 Закону зазначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, , зміни курсу іноземної валюти, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
Моніторингом установлено, що пунктом 4.3.3. договору поставки від 27.07.2022 №515 зазначено: у разі зміни офіційного курсу НБУ Євро (978), більш ніж на 3% відносно дати проведення аукціону закупівлі UA-2022-01-20-001587-c при остаточному розрахунку проводиться відповідне коригування сум, які підлягають сплаті за отриманий товар. Така зміна також може бути врахована при здійсненні передплати.
Станом на дату проведення аукціону за даними офіційного сайту Національного банку України https://bank.gov.ua/ офіційний курс євро становив 32,1943 грн, тобто, вартість одного комплекту кузова тролейбуса становила 151 112,15 євро, або 4 864 950,00 грн з ПДВ.
Відповідно до додаткової угоди від 25.08.2022 №1 до договору від 27.07.2022 №515 сторонами встановлено ціну за одиницю 5 786 001,10 гривень
Проте, згідно даних https://bank.gov.ua/ курс євро на 25.08.2022 становив 36,3053 грн, відповідно, вартість одного комплекту кузова тролейбуса мала становити 5 486 171,94 грн з ПДВ (151 112,15 євро х36,3053 грн), відповідно, сума завищення вартості товару на 25.08.2022 складає 2 998 291,60 гривень (5 786 001,10 -5 486 171,94)х10 комплектів.
Окрім того, згідно з додатковою угодою від 30.08.2022 №2 до договору від 27.07.2022 №515 сторони збільшили вартість, яка склала 5 825 636,58 грн за одиницю товару (151 112,15 євро х 36,554 грн), при цьому, офіційний курс євро за офіційними даними НБУ становив 36,554 грн, відповідно, вартість одного комплекту кузова тролейбуса з урахуванням курсу євро складає 5 523 753,53 гривні.
Як зазначено у пункті 2 Додаткової угоди від 30.08.2022 №2 до договору від 27.07.2022 №515, на підставі статті 631 Цивільного Кодексу України сторони домовились про розповсюдження даної ціни за одиницю виміру продукції (5 825 636,58 грн), на договірні відносини, які виникли до підписання даної додаткової угоди станом на 30.08.2022.
З урахуванням вищевикладеного, в результаті укладання додаткових угод з порушенням норм статті 631 Цивільного Кодексу України станом на 30.08.2022 завищено вартість договору на суму 3 018 830,50 грн (5 825 636,58-5 523 753,53)х10 комплектів.
Таким чином, Замовник на порушення вимоги пункту 7 частини п’ятої статті 41 Закону, збільшив ціну за одиницю товару більш, ніж офіційний курс євро на суму 3 018 830,50 гривень. Такі дії можуть призвести до безповоротної втрати активів Замовником.
Період усунення порушень:
27.09.2022 17:07 - 12.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
27.09.2022 17:07
Оскарження висновку в суді
Опис:
За результатами моніторингу UA-M-2022-09-20-000001, що проводився в межах оголошеної КП «ВТК» закупівлі № UA-2022-01-20-001587-c Кузов тролейбуса із низьким рівнем полу (машинокомплект) Trolleybus body іz low rim floor (vehicle set) (надалі -Закупівля) Східним Офісом Держаудитслужби було зроблено висновок про результати моніторингу закупівлі, за результатами якого Відповідач констатував про порушення законодавства про публічні закупівлі та зобов’язав вчинити певні дії.
Позивач вважає висновки про допущенні порушення законодавства помилковими, обов’язок покладений по вчиненню дій не має реального механізму виконання, а тому висновок як індивідуальний акт, підлягає скасуванню повністю.
Предметом позову є скасування акту індивідуальної дії прийнятого суб’єктом владних повноважень, територіального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Висновок, складений за наслідками моніторингу закупівель є ненормативним індивідуально-правовим актом, оскільки його виконання має безпосередній вплив на права і обов`язки позивача, а також права та обов`язки переможця конкурсу у сфері публічних закупівель. Можливість оскарження такого висновку у судовому порядку прямо передбачена Законом України «Про публічні закупівлі» (ст.8).
У відповідності до ч.6. с. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі» ( надалі- Закон), такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання. Оскаржуваний висновок був оприлюднений на Веб порталі уповноваженого органу за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-01-20-001587-c у вигляді електронного документу, посвідченого кваліфікованим електронно-цифровим підписом (ЕЦП) посадової особи відповідача.
Усі документи моніторингу Закупівлі розміщенні на Порталі публічних закупівель за адресою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-01-20-001587-c знаходяться у вільному доступі, а тому їх копії Відповідачеві не надсилаються
Територіальна юрисдикція адміністративного провадження.
За правилами ч.1 ст. 25 КАС України, адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної юридичної особи вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем знаходження цієї особи.
КП «Вінницька транспортна компанія» розташована та здійснює свою діяльність на території м. Вінниця, а тому даний адміністративний позов підсудний Вінницькому окружному адміністративному суду.
Строк звернення до суду
Згідно ст.. 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами
У відповідності до ч.10 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі», для оскарження Висновків про результати моніторингу закупівля встановлено спеціальний скорочений термін для звернення до суду, який складає 10 робочих дня з дня його оприлюднення. Висновок оприлюднено 27.09.2022 року, а тому кінцевий строк звернення припадає на 12.10.22 року.
Незаконність моніторингу закупівлі (Безпідставність).
Завданням адміністративного судочинства є перевірка правомірності дій суб'єкта владних повноважень, відповідності його рішень критеріям правомірності, які пред'являються до рішень суб'єктів владних повноважень та закріплені в частині другій - КАС України, зокрема чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;
Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.
У відповідності до Положення про Східний офісу Держаудитслужби затвердженого наказом Наказ Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
1. Східний офіс Держаудитслужби (далі - Офіс) підпорядковується Держаудитслужбі та є її міжрегіональним територіальним органом.
У складі Офісу утворюються як структурні підрозділи управління в Донецькій, Запорізькій, Кіровоградській областях (далі - управління).
Управління здійснюють свої повноваження на території адміністративно-територіальної одиниці за їх місцезнаходженням відповідно..»
На території Дніпропетровської області реалізацію державного фінансового контролю здійснює апарат Офісу.
Cт. 5 ЗУ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», містить імперативну норму, що моніторинг закупівлі, як окремий різновид заходів фінансового контролю здійснюється, за місцезнаходженням органу державного фінансового контролю.
У межах Вінницької області функції органу державного фінансового контролю виконує Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, розташоване за адресою м. Вінниця, вул.. Хм. Шосе,7, а тому здійснення моніторингу закупівлі № UA-2021-02-16-000501-c знаходиться у його виключній юрисдикції.
Таким чином положення ст. 5 ЗУ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та ч.2. ст..8 ЗУ «Про публічні закупівлі», у своєму системному взаємозв’язку вказують, що Управління Західного офісу Держаудитслужби у Закарпатській області області не має повноваження для проведення моніторингу закупівлі, оскільки вони належать іншому територіальному органу фінансового контролю.
Ст.8 Закону містить вичерпний перелік підстав для проведення моніторингу закупівель.
Проте як вбачається із змісту вступної частини оприлюдненого наказу начальника Східного офісу Держаудитслужби від 19.09.2022 № 277 підставою для проведення моніторингу вказано доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 05.09.2022 № 003100-18/6851-2022
Проте, серед підстав для проведення моніторингу визначених ст. 8 Закону, «виконання доручення» не міститься.
В свою чергу «оптимізація контролю у сфері закупівель і досягнення максимальної ефективності», яким обґрунтовує необхідність проведення моніторингу заступник голови Держаудитслужби О.Шкуропат, також не є законними підставами для проведення. (лист додається)
Щойно наведене, є самостійною та достатньою підставою для визнання Висновку за результатами закупівлі незаконним.
Стверджуване порушення пункту 7 частини п’ятої статті 41 Закону.
Як вбачається із Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-20-001587-c, відповідач вважає, що наявні наступні порушення:
«Таким чином, Замовник на порушення вимоги пункту 7 частини п’ятої статті 41 Закону, збільшив ціну за одиницю товару більш, ніж офіційний курс євро на суму 3 018 830,50 гривень. Такі дії можуть призвести до безповоротної втрати активів Замовником.»
Цей висновок зроблено на підставі хибного розрахунку курсового коливання валютної пари, оскільки в його основу покладено недостовірні данні:
Моніторингом установлено, і позивачем не заперечується, що пунктом 4.3.3. договору поставки від 27.07.2022 №515 зазначено: у разі зміни офіційного курсу НБУ Євро (978), більш ніж на 3% відносно дати проведення аукціону закупівлі UA-2022-01-20-001587-c при остаточному розрахунку проводиться відповідне коригування сум, які підлягають сплаті за отриманий товар. Така зміна також може бути врахована при здійсненні передплати.
Проте, відповідачем необґрунтовано вказується, що станом на дату проведення аукціону за даними офіційного сайту Національного банку України https://bank.gov.ua/ офіційний курс євро становив 32,1943 грн.
Як вбачається із публічної інформації про закупівлю (додається) аукціон проходив 04.07.2022 року. Згідно даних офіційного сайту Національного банку України https://bank.gov.ua/ua/markets/exchangerates?date=04.07.2022&period=daily офіційний курс євро становив 30,5260 грн. (додається)
тобто, вартість одного комплекту кузова тролейбуса становила 159 370,70 євро, або 4 864 950,00 грн з ПДВ.
згідно даних https://bank.gov.ua/ua/markets/exchangerates?date=25.08.2022&period=daily курс євро на 25.08.2022 становив 36,3053 грн, відповідно, вартість одного комплекту кузова тролейбуса мала становити 5 786 001,1 грн з ПДВ (159 370,70 євро х 36,3053 грн)
Що в повній відповідає ціні вказаній в додатковій угоді №1 від 25.08.22., та спростовує подальші твердження відповідача про неправомірне завищення вартості договору на суму 3 018 830,50 грн ( з урахуванням вартості 10-ти комплектів).
А тому ця обставина є самостійною підставою для визнання Висновку, у цій частині та в цілому протиправним.
З урахуванням вищенаведеного,
ПРОШУ:
• Прийняти позовну заяву до розгляду та порушити провадження по справі.
• Справу розглянути за правилами загального провадження із викликом сторін.
• Забезпечити судом, під час розгляду, технічну можливість спільного перегляду учасниками провадження вмісту веб сторінок через мережу Інтернет.
• Визнати Висновок про результати моніторингу закупівлі № UA-2022-01-20-001587-c Кузов тролейбуса із низьким рівнем полу (машинокомплект) Trolleybus body іz low rim floor (vehicle set) Східного офісу Держаудитслужби від 27.09.22 протиправним та скасувати його повністю.
• Стягнути з відповідача на користь позивача судовий збір.
Дата публікації:
11.10.2022 11:08
Дата відкриття провадження:
17.10.2022 00:00
Номер відкриття провадження:
120/8267/22
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]