• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Напівбрикети торф'яні паливні

Завершена

547 250.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 736.25 UAH
Номер: ca3db650a7f04e6eb85c00d93468e1c3
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-07-25-000030
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 25.07.2022 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40913637
Період моніторингу: 25.07.2022 13:22 - 16.08.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 25.07.2022 № 15-з Тернопіль Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою. Начальник Роман СНІГУР Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області від 25.07.2022 №15-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 3. UA-2022-01-19-006627-a від 19.01.2022 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Тернопільська, Тернопіль
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Тернопільська обл.), +38 (0 98) 930-83-94, andriym78@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: Аналізом відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 11 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу відповідності пропозиції ПП «РІВНЕЕНЕРГОПОТЕНЦІАЛ» умовам тендерної документації встановлено порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону. Аналізом наявності підстав, щодо внесення змін у договір встановлено порушення пунктів 2 та 7 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону, наявності підстав щодо відхилення пропозиції ТОВ «Еско-Захід», ПП «ВестЕнерджиГруп», своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю товару від 11.03.2022 за №78, відповідно до норм частини другої статті 202 Господарського кодексу України, з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 4 серпня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації вимогам Закону, розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти, культури, молоді, спорту та туризму Шумської міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 19.01.2022, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Еско-Захід» (далі - ТОВ «Еско-Захід»), тендерну пропозицію приватного підприємства «ВестЕнерджиГруп» (далі - ПП «ВестЕнерджиГруп»), тендерну пропозицію приватного підприємства «РІВНЕЕНЕРГОПОТЕНЦІАЛ» (далі – ПП «РІВНЕЕНЕРГОПОТЕНЦІАЛ»), протоколи уповноваженої особи з організації та проведення закупівель від 10.02.2022, від 22.02.2022, повідомлення про намір укласти договір від 22.02.2022, договір про закупівлю товару від 11.03.2022 за №78, додаткові угоди від 19.05.2022 за №1 та за №2, пояснення Замовника від 28.07.2022 отримані через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу встановлено невідповідність тендерної документації вимогам Закону, а саме: на порушення вимог пункту 11 частини другої статті 22 Закону в тендерній документації (пункт 4 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції») невірно зазначено протягом якого строку тендерні пропозиції вважаються дійсними. Так, в тендерній документації зазначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій, в той час як в Законі визначено із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Аналізом пропозиції ПП «РІВНЕЕНЕРГОПОТЕНЦІАЛ» встановлено наступне. Згідно додатку 2 до тендерної документації Замовником для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» зазначено вимогу щодо подачі учасниками довідки, складеної у довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази. Учасником закупівлі ПП «РІВНЕЕНЕРГОПОТЕНЦІАЛ» у складі пропозиції не подано довідку, про наявність обладнання та матеріально-технічної бази. Однак, Замовником на порушення пункту першого частини першої статті 31 Закону не відхилено пропозицію ПП «РІВНЕЕНЕРГОПОТЕНЦІАЛ» як таку, що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону . За результатами процедури закупівлі між Замовником та ПП «РІВНЕЕНЕРГОПОТЕНЦІАЛ» укладено договір про закупівлю товару від 11.03.2022 за №78 (далі - договір) на суму 477 540,3 гривень. В подальшому, 19.05.2022 до вказаного договору укладено додаткову угоду за №1 та пункт 11.3.7 договору, а саме: «Зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни», доповнено наступним абзацом: «У разі зміни індексу споживчих цін на нафтопродукти і пальне зміна ціни на Товар може бути здійснена за ініціативою та обґрунтуванням Постачальника. З цією метою Постачальником надається розрахунок складової вартості поставки товару в ціні такого Товару та розрахунок збільшення вартості поставки Товару, як складової ціни вартості такого товару у відповідності до показника індексу споживчих цін». При цьому, передбаченні зміни у додатковій угоді від 19.05.2022 за №1 суперечать пункту 7 частини п'ятої статті 41 Закону, оскільки передбачають коригування ціни щодо предмету закупівель (напівбрикети торф'яні паливні) на підставі складових витрат – нафтопродукти і паливо. Окрім цього, Замовником, 19.05.2022 до вказаного договору укладено додаткову угоду за №2 у якій вказано, що керуючись пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону та п.11.3.2 розділу XI договору, у зв’язку із коливанням ціни на товар, а саме на ДК 021:2015: 09112200-9 - торф (напівбрикети торф’яні паливні) сторони дійшли згоди збільшити ціну за одиницю товару на 9,99 %, а також відповідно зменшити кількість товару без збільшення суми. На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області від 28.07.2022, щодо підстав укладання додаткової угоди від 19.05.2022 за №2 та збільшення ціну за одиницю Замовником надано: - лист ПП «РІВНЕЕНЕРГОПОТЕНЦІАЛ» від 17.05.2022 за №17-05-1, у якому зазначено що у зв’язку із зростанням ціни на напівбрикети торф’яні на ринку твердого палива, суттєвим підвищенням ціни на вантажні перевезення постачальник просить підвищити ціну на напівбрикети торф’яні паливні на 9,99%.; - лист ПП «РІВНЕЕНЕРГОПОТЕНЦІАЛ» від 17.05.2022 за №17-05-2, у якому постачальник зазначає складові вартості 1 тони напівбрикетів торф’яних на момент подання пропозиції та на 16.05.2022 року. При цьому складовими вартості напівбрикетів торф’яних постачальником визначено (ціна продукції у виробника, транспортні витрати по доставці до покупця та прибуток постачальника); - договір купівлі-продажу від 02.01.2022 за №1 та додаткову угоду від 11.01.2022 за №1 до цього договору, щодо купівлі напівбрикетів торф’яних у Державного підприємства «Рівнеторф»; - лист від 16.05.2022 за №270 Державного підприємства «Рівнеторф», щодо встановлення з 03.05.2022 оптово-відпускних цін на напівбрикети торф’яні. -інформацію із сайту Міністерства економіки України щодо середніх цін на нафтопродукти по Україні у лютому та травні 2022 року. - протокол уповноваженої особи з організації та проведення закупівель від 19.05.2022. У протоколі уповноваженої особи з організації та проведення закупівель від 19.05.2022 вказано, що ПП «РІВНЕЕНЕРГОПОТЕНЦІАЛ» листом №17-05-1 вiд 17.05.2022 року звернулося з пропозицією щодо внесення зміни у договiр №78 від 11.03.2022 та збільшення ціни на напівбрикети торф’яні паливні на 9,99 %, що становить 2639,40 грн за 1 тону, в тому числі: - вiдповiдно до п. 11.3.2. договору збiльшення цiни за одиницю товару до 10% пропорційно збiльшенню цiни такого товару на ринку, на 60,00 грн, що становить 2,5 %; - вiдповiдно до п.11.3.7 договору, змiни встановленого згiдно iз законодавством органими державної статистики iндексу споживчих цiн, змiни курсу iноземної валюти, змiни бiржових котируванъ або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю на 179,9 грн, що становить 7,4%. У протоколі зазначено, що уповноваженою особою вирішено, що звернення ПП «РІВНЕЕНЕРГОПОТЕНЦІАЛ» за №17-05-1 від 17.05.2022 щодо підвищення ціни на напівбрикети торф’яні паливні в договорі №78 від 11.03.2022 в частині збільшення ціни на напівбрикети торф’яні паливні на 9,9% що становить 2639,4 грн за 1 тонну є таким що відповідає пунктам 2 та 7 частини 5 статті 41 Закону та умовам зазначеним п. 11.3.2 та 11.3.7 Договору. Необхідно зазначити, що пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зокрема збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Дані, викладені у договорі купівлі-продажу від 02.01.2022 за №1, додатковій угоді від 11.01.2022 за №1 до цього договору (щодо купівлі напівбрикетів торф’яних) та листі від 16.05.2022 за №270 державного підприємства «Рівнеторф», щодо встановлення з 03.05.2022 оптово-відпускних цін на напівбрикети торф’яні не можуть вважатися коливанням ціни такого товару на ринку. Оскільки договір відображає інформацію (ціну) щодо однієї господарської операції між суб’єктами господарювання із багатьох на ринку, а лист щодо оптово-відпускних цін відображає інформацію лише одного виробника на відповідному ринку. Інформація із сайту Міністерства економіки України щодо коливання ціни на нафтопродукти не прийматися до уваги оскільки предметом закупівлі є напівбрикети торф’яні паливні, а не нафтопродукти. У структурі вартості 1 тони напівбрикетів торф’яних паливних витрат щодо нафтопродуктів не включено. Враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до Договору про закупівлю встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону укладено додаткову угоду від 19.05.2022 за №2 до договору на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни.
Період усунення порушень: 04.08.2022 15:32 - 19.08.2022 00:00
Дата публікації висновку: 04.08.2022 15:32

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Врахувавши висновок Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області процедури закупівлі UA-2022-01-19-006627-a – далі Висновок, та зобов’язаня здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за Договором від 11.03.2022 за №78 (далі - Договір) відповідно до норм частини другої статті 202 Господарського кодексу України, з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України ,Управління освіти, культури, молоді, спорту та туризму Шумської міської ради повідомляє – виявлені порушення усунуто ( підстава – Додаткова угода №3 від 09 серпня 2022 року)щодо розірвання Договору за взаємною згодою сторін.
Дата публікації звіту: 09.08.2022 14:20

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionAwarded: Так
  • corruptionChanges: Так
Опис: порушення усунуто
Дата публікації: 12.08.2022 14:55

Запити/Пояснення