-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Теплова енергія
Завершена
1 494 822.29
UAH з ПДВ
Номер:
b6a08c29e1624db5b4a82d974f1b042e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-02-03-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.02.2022 00:00
Період моніторингу:
03.02.2022 11:30 - 25.02.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
03.02.2022 №44
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівельвідповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного
офісуДержаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Північного офісу
Держаудитслужби
від 03.02.2022 № 44
Витяг із переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
UA-2022-01-19-002566-c, 19.01.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 4¹ Постанови № 710.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі; дотримання законодавства під час укладення договору про закупівлю та внесення змін до нього – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, враховуючи, що Замовником договір від 01.02.2022 № 201 розірвано, зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом недопущення таких порушень в подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, навчань, тощо), та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі; повноти відображення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; дотримання законодавства під час укладення договору про закупівлю та внесення змін до нього.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Державного навчального закладу «Канівське вище професійне училище»; (далі – Замовник) на 2022 рік; повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури); пояснення Замовника, отримане 04.02.2022 в електронній системі закупівель; протокольне рішення Уповноваженої особи від 19.01.2022 № 13/2022; договір від 01.02.2022 № 201; додаткова угода від 09.02.2022 № 1 до договору від 01.02.2022 № 201; звіт про результати проведення закупівлі; звіт про виконання договору про закупівлю UA-2022-01-19-002566-c від 09.02.2022.
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації про закупівлю установлено, що обґрунтування застосування переговорної процедури не містить експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують відсутність конкуренції з технічних причин, чим порушено вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено, що Замовником, який відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів Державної казначейської служби України є розпорядником бюджетних коштів, не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівлі ID: UA-2022-01-19-002566-c , чим порушено вимоги пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710).
Період усунення порушень:
15.02.2022 13:22 - 02.03.2022 00:00
Дата публікації висновку:
15.02.2022 13:22
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, що були виявлені під час моніторингу закупівлі UA-2022-01-19-002566-c, на виконання зобов'язань зазначених у висновку за результатами моніторингу від 15.02.2022 року, Замовником було здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень, з метою недопущення таких порушень в подальшому, здійснено перегляд вебінару на тему:"Переговорна процедура: публікуємо без помилок", організатор вебінару - торговельний майданчик Zakupki.Prom.(посилання на вебінар https://www.youtube.com/watch?v=mZx7mKAuqoE); перегляд вебінару на тему: "Безкоштовний вебінар для замовників "Планування закупівель"", організатори - група компаній Радник та Zakupki.Prom (посилання на вебінар https://www.youtube.com/watch?v=ym67eYQGWsw ). Крім того, Замовник зобов'язується в подальшому не вчиняти таких порушень, та систематично вдосконалювати свої знання у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
16.02.2022 13:24
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
На виконання зобов'язань зазначених у висновку за результатами моніторингу від 15.02.2022 року, Замовником було здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень, з метою недопущення таких порушень в подальшому, здійснено перегляд вебінару на тему:"Переговорна процедура: публікуємо без помилок", організатор вебінару - торговельний майданчик Zakupki.Prom.(посилання на вебінар https://www.youtube.com/watch?v=mZx7mKAuqoE); перегляд вебінару на тему: "Безкоштовний вебінар для замовників "Планування закупівель"", організатори - група компаній Радник та Zakupki.Prom (посилання на вебінар https://www.youtube.com/watch?v=ym67eYQGWsw ). Крім того, Замовник зобов'язується в подальшому не вчиняти таких порушень, та систематично вдосконалювати свої знання у сфері публічних закупівель.
Дата публікації:
18.02.2022 15:32
Запити/Пояснення
Номер:
94373cbbf1124183b3af4482fee2db78
Назва:
запит про надання пояснень
Дата опублікування:
03.02.2022 16:50
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.02.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «Теплова енергія пара, гаряча вода та пов’язана продукція», ДК 021:2015:09320000-8: Пара, гаряча вода та пов’язана продукція (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-01-19-002566-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
1) яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
2) чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель ID: UA-2022-01-19-002566-c відповідно до пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація.
3)з яких підстав не підтверджена документально умова застосування переговорної процедури закупівлі – відсутність конкуренції саме з технічних причин ?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих та/або вчинених дій чи бездіяльності.
Номер:
855c9a8611bb4ce6ae6ffcd69d500742
Назва:
пояснення на запит
Дата опублікування:
04.02.2022 14:14
Опис:
Пояснення на запит в межах моніторингу за ідентифікатором UA-M-2022-02-03-000020
Запитання 1: Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
Відповідь1: Очікувана вартість предмету закупівлі визначена відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 (далі — Методика). Метод, застосований для розрахунку відповідно до Методики: Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів відповідно до Рішення виконавчого комітету Канівської міської ради №376 від 21.10.2021 року «Про коригування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання та послуги з постачання теплової енергії для потреб бюджетних установ, організацій та інших споживачів ПО Канівському КПТМ»; Рішення виконавчого комітету Канівської міської ради №372 від 13.10.2021 року.
Відповідно до Методики:
ОВрег = VхЦтар,
Де:
ОВрег – очікувана вартість закупівлі товарів/послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів;
V – кількість(обсяг) товару/послуги, що закуповується;
Цтар – ціна(тариф) за одиницю товару/послуги, затверджена відповідним НПА. (РІШЕННЯ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУТ КАНІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ №376 від 21.10.2021 року та Рішення виконавчого комітету Канівської міської ради №372 від 13.10.2021 року)
Очікуване споживання на 2022 рік: навчальний корпус – 340 Гкал; гуртожиток – 124 Гкал
Загальна вартість предмета закупівлі на 2022 рік – 1494822,29 грн з ПДВ
Навчальний корпус:
Теплоенергія:
1Гкал – 3084,04 грн. без ПДВ
340 Гкал
340*3084,04*1,2=1258288,32 грн. з ПДВ
Гуртожиток:
Теплоенергія:
1Гкал – 1589,61 грн. без ПДВ
124 Гкал
124*1589,61*1,2=236533,97 грн. з ПДВ
Всього: 1258288,32 + 236533,97 = 1494822,29 з ПДВ
Запитання 2: чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель ID: UA-2022-01-19-002566-c відповідно до пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація.
Відповідь 2: Замовник являється розпорядником бюджетних коштів та відповідно до пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) та зобов’язаний забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Замовником 20.01.2022 року було підготовлено обґрунтування та передано особі, відповідальній за ведення сайту ДНЗ «Канівське ВПУ» для оприлюднення. В грудні 2021 року офіційний сайт ДНЗ «Канівське ВПУ» (https://www.dnzkvpu.org.ua/) був вражений вірусом, в результаті чого частина інформації, що була розміщена на вказаному сайті була знищена та/або пошкоджена. До цього часу сайт не відновив свою роботу належним чином. При спробі завантажити інформацію вона надсилається на сервер, при цьому не відбувається генерації з сервера на сайт. На разі відсутня технічна можливість завантажувати будь-які документи на сайт.(на підтвердження даються знімки екрану з повідомленнями від Хостинг-Україна,що надходять відразу після спроби завантажити інформацію на сайт та сканована копія обгрунтування). На даний час проводяться технічні роботи щодо вирішення вищевказаної проблеми та відновлення роботи сайту.
Запитання 3: з яких підстав не підтверджена документально умова застосування переговорної процедури закупівлі – відсутність конкуренції саме з технічних причин?
Відповідь 3: Згідно ч. 4 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) (у редакції Закону від 19.09.2019 № 114-IX), відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюються виключно Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених Законом.
Пунктом 10 ст. 3 Закону передбачено заборону придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель, визначених Законом та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель, визначених цим Законом.
Згідно ч. 2 ст. 13 Закону як виняток та відповідно до умов, визначених у частині другій статті 40 Закону, замовники можуть застосовувати переговорну процедуру закупівлі.
Згідно п. 2 ч. 2 ст. 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного
з таких випадків, як відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
Частиною 1 ст. 40 Закону передбачено, що переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про природні монополії» від 20.04.2000 №1682-ІІІ регулюється діяльність суб’єктів природніх монополій у таких сферах: транспортування теплової енергії.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про природні монополії» зведений перелік суб’єктів природніх монополій ведеться Антимонопольним комітетом України
на підставі реєстрів суб’єктів природніх монополій у сфері житлово-комунального господарства, що формуються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері коммунальних послуг, а в інших сферах, у яких діють суб’єкти природніх монополій – національними комісіями регулювання природних монополій у відповідній сфері або органами виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначених комісій.
Відповідно до інформації зведенего переліку суб’єктів природніх монополій, розміщеного на офіційному вебсайті Антимонопольного комітету України (http://www.amcu.gov.ua), встановлено що Канівське підприємство теплових мереж включено до зведеного переліку суб’єктів природніх монополій на території Черкаської області, зокрема на території м. Канів, господарська діяльність відповідно до ліцензії з транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами.
Інформацією, що міститься у Ліцензійному реєстрі Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, на офіційному вебсайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) (http://www.nerc.gov.ua), встановлено, що Канівське підприємство теплових мереж має ліцензію на провадження господарської діяльності надання послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води.
Під час оприлюднення повідомлення про намір укласти договір Замовником було зазначено: «Наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі підтверджується наступними документами:
Закон України «Про природні монополії»;
Закон України «Про публічні закупівлі»;
Закон України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг»;
Закон України «Про житлово-комунальні послуги»;
Зведений перелік суб`єктів природних монополій розміщений на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України www.amc.gov.ua. Реєстр суб’єктів природних монополій, розміщений на офіційному веб-сайті НКРЕКП за адресою: http://www.nerc.gov.ua.
Всі вищеописані документи є публічними, такими, що оприлюднені у формі відкритих даних, та/ або містяться у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Враховуючи об’єктивну відсутність конкуренції з технічних причин щодо постачання теплової енергії, закупівлю можливо здійснити тільки у підприємства, яке є єдиним можливим постачальником теплової енергії (природним монополістом) на території його діяльності, а саме КАНІВСЬКЕ КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМТСВО ТЕПЛОВИХ МЕРЕЖ»
Тому Замовником було прийняте рішення застосувати переговорну(скорочену) процедуру закупівлі за предметом ДК 021:2015:09320000-8: Пара, гаряча вода та пов’язана продукція(Теплова енергія).
Номер:
9c599a85d2364847a2af7b749a8122c5
Назва:
пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
09.02.2022 11:23
Опис:
Під час публікації повідомлення про намір укласти договір по закупівлі за предметом «Теплова енергія», ДК 021:2015:09320000-8: Пара, гаряча вода та пов’язана продукція, UA-2022-01-19-002566-c, Замовником не підтверджена документально умова застосування переговорної процедури закупівлі – відсутність конкуренції саме з технічних причин, а саме не оприлюднено відповідні документи. Враховуючи те, що на даному етапі відсутня технічна можливість завантажити документальне підтвердження, єдиним можливим варіантом усунення порушень є розірвання договору, укладеного за результатами проведення переговорної процедури. З метою усунення порушень Замовником відповідно до чинного законодавства буде розірваного договір.