• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 15540000-5 – Сирні продукти (сир кисломолочний, сир твердий)

Завершена

1 347 749.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 738.75 UAH
Номер: 59102a7cc34e4956bd117f045bdd681f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-01-05-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 05.01.2023 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919597
Період моніторингу: 05.01.2023 16:52 - 27.01.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 05.01.2023 № 1 Чернігів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Ірина БІЛАЗЕРСЬКА Витяг з додатку до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області від 05.01.2023 № 1 Перелік процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 16. UA-2022-01-19-002680-a 19.01.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Чернігів
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 46) 267-72-67, tender_25_02@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до договору встановлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель зокрема зменшення ціни за 1 кг (на сир кисломолочний, сир твердий) до рівня, визначеного сторонами на дату підписання договору, проведення перерахунку вартості (сиру кисломолочного, сиру твердого) сплаченої за завищеними цінами з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 25 січня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Дніпрорпетровська багатопрофільна клінічна лікарня з надання психіатричної допомоги» Дніпропетровської обласної ради (далі − Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 19.01.2022 № 10, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ФОП «Денисенко Наталія Сергіївна», протокол прийняття рішення уповноваженою особою від 09.02.2022 № 15, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 09.02.2022, договір від 22.02.2022 № 8, укладений між Замовником та ФОП «Денисенко Наталія Сергіївна» (далі –Договір), додаткова угода від 22.02.2022 №1 до Договору, додаткова угода від 07.06.2022 №2 до Договору, додаткова угода від 30.12.2022 №3 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 22.02.2022, пояснення та документи Замовника на запити Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління), оприлюднені в електронній системі закупівель 10.01.2023 та 19.01.2023. За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до договору встановлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону з огляду на наступне. За результатами відкритих торгів Замовником з ФОП «Денисенко Наталія Сергіївна», укладено Договір сумою 1299100,00 грн (без ПДВ), у кількості: сир кисломолочний 9500 кг , ціною за одиницю 119,8 грн; сир твердий 700 кг, ціною за одиницю 230 грн, до якого вносились зміни додатковою угодою від 22.02.2022 №1 та зменшено загальну суму договору до 1105024,00 гривень. Додатковою угодою від 07.06.2022 № 2 до Договору збільшено ціну за одиницю товару: сиру кисломолочного з 119,80 грн до 131,76 грн; сиру твердого з 230,00 грн до 252,97 грн, або на 9,99%. У якості обґрунтування коливання ціни на сир кисломолочний, сир твердий, Замовником використано лист Головного Управління статистики у Дніпропетровській області від 12.05.2022 № 06-11/1141-22 «Про споживчі ціни на продукти харчування» та 19.01.2023оприлюднено на запит Управління. Як вбачається, у листі «Про споживчі ціни на продукти харчування» Головного Управління статистики у Дніпропетровській області від 12.05.2022 № 06-11/1141-22 наведена статистична інформація про середні споживчі ціни на продукти харчування по Дніпропетровській області за квітень 2022 року. Наданий лист не є підтвердженням коливання ціни такого товару на ринку та не є належним обґрунтуванням такого підвищення. Слід зазначити, що пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону передбачено виключні випадки зміни істотних умов договору про закупівлю після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, у тому числі збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Водночас, внесення таких змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим. Стаття 652 Цивільного кодексу України передбачає, що у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов`язання. Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах. Коливання ціни товару на ринку передбачає динаміку ціни товару у бік збільшення за період з моменту укладення договору та до моменту виникнення необхідності у внесенні відповідних змін, зумовлених таким коливанням. Зокрема, повинно бути доведено наявність коливання ціни у бік підвищення на ринку такого товару за період з дати укладення основного договору до дати укладення додаткової угоди. У листі Головного Управління статистики у Дніпропетровській області від 12.05.2022 № 06-11/1141-22 «Про споживчі ціни на продукти харчування» не є підтвердженням коливання цін такого товару на ринку та не є належним обґрунтуванням такого підвищення, чим порушено вимоги пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. Такі дії можуть призвести до недоотримання Замовником активів.
Період усунення порушень: 25.01.2023 15:17 - 09.02.2023 00:00
Дата публікації висновку: 25.01.2023 15:17

Оскарження висновку в суді

Опис: 25.01.2023 року було опубліковано на сторінці закупівлі висновок про результати моніторингу державної закупівлі. У відповідності до ст. 8 п. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження. Висновок було оприлюднено 25.01.2023року, тобто останній день звернення до суду з позову про оскарження висновку припадає на 08.02.2023 року, тобто позов подано в межах строку, визначеного Законом для його подання. При отриманні КП «Дніпропетровська багатопрофільна клінічна лікарня з надання психіатричної допомоги» ДОР» інформації о відкритті судового провадження , буде додатково зазначено у електронній системі закупівель.
Дата публікації: 08.02.2023 15:53
Дата відкриття провадження: 13.02.2023 12:00
Номер відкриття провадження: 160/2245/23

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ПОЯСНЕННЯ ЩОДО ВИСНОВКУ ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ВІД 25.01.2023 РОКУ 25 січня 2023 року було опубліковано висновок про проведення державного моніторингу публічної закупівлі ідентифікатор UA-2022-01-19-002680-a. На виконання зазначеного висновку повідомляємо наступне. У відповідності до ст. 41 ч. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» перебачено, що Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі. Крім того, у відповідності до ч. 3 ст. 632 Цивільного Кодексу України - зміна ціни в договорі після його виконання не допускається. Таким чином, після виконання договору будь-яка зміна ціни товару є неможливою. 25.01.2023 року уповноваженою особою було опубліковано звіт про виконання договору, за змістом якого зазначено, що договір виконано станом на 31.12.2022року, що повністю позбавляє можливості внести зміни у текст Договору та їх опублікувати, як це передбачено ч. 7 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі». Станом на початок опублікування оголошення про закупівлю, уповноваженою особою досліджувалися ціни на аналогічні предмети закупівлі продукти харчування, в тому числі і ціни, які офіційно повідомляє Головне управління статистики у Дніпропетровській області. Так, станом на 11.01.2022 року середньостатистичні ціни на: - сир кисломолочний, жирність 9%, фасований – складали 124,54 за 1 кг. - сир твердий, жирність 50%, ваговий – 235, 17 грн. за 1 кг. Отримавши звернення від постачальника ФОП Денисенко Наталії Сергіївни щодо підвищення цін на зазначений товар, уповноважена особа порівняла офіційні ціни Головного управління статистики у Дніпропетровській області станом на 11.01.2022 року та станом на 12.05.2022 року та визначив, що має місце збільшення ціни більше ніж на 21% на сир кисломолочний 9% та більше ніж на 18% на сир твердий. З огляду на зазначене і було прийнято рішення про наявність підстав для укладення додаткової угоди № 2 від 07.06.2022 року про збільшення ціни за одиницю товару. Крім того, наразі отримавши Висновок ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ з метою підтвердження правомірності укладення додаткової угоди № 2 від 07.06.2022 року щодо збільшення ціни за одиницю товару, уповноважена особа звернулась до Запорізької Торгово-промислової палати з метою отримання Експертного висновку про коливання цін на продукти: сир кисломолочний, жирність 9%, фасований та сир твердий, жирність 50%, ваговий за період з лютого по червень 2022 року. Так, у відповідності до Експертного висновку № ОИ-1405 від 30.01.2023 року зазначено, що збільшення у вартості за період з лютого по червень 2022 року становило: - сир кисломолочний, жирність 9%, фасований - 17,74 % - та сир твердий, жирність 50%, ваговий – 13,52 %. Право торгово-промислових палат на проведення експертизи і контролю якості, кількості, комплектності товарів та визначення їх вартості прямо передбачено ст.11 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» №671/97-ВР від 02.12.1997, а експертні документи, видані торгово-промисловими палатами в межах їх повноважень, є обов’язковими для застосування на всій території України. Таким чином, збільшення ціни на товар сир кисломолочний, жирність 9%, фасований та сир твердий, жирність 50%, що відображено у додатковій угоді № 2 від 07.06.2022 року є обґрунтованим та законним. Додатки: Копія довідки ГУ статистики у Дніпропетровській області від 11.01.2022 року. Експертний висновок Запорізької ТПП № ОИ-1405 від 30.01.2023 року.
Дата публікації звіту: 31.01.2023 11:12

Запити/Пояснення