-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Реконструкція системи постачання лікувального кисню КНП «Іршавська міська лікарня» Іршавської міської ради Закарпатської області по вул. Комарова, 16 в м. Іршава» (ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва») (Код ДК 021:2015:ДК 021:2015: 45454000-4 – Реконструкція)
Завершена
2 246 590.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 232.95 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 232.95 UAH
Номер:
94e2422ae9594fc5b11652c78a761095
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-06-14-000039
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.06.2022 00:00
Період моніторингу:
14.06.2022 14:49 - 08.07.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
14.06.2022 № 9-з
Ужгород
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Світлана МИГОЛИНЕЦЬ
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 14.06.2022 № 9-з
Перелік процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2022-01-18-001786-b 18.01.2022 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII встановлено, що тендерна документація складена з порушеннями частини восьмої статті 12 та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ФОРТУНА-ІРШАВА» встановлено порушення абзацу першого пункту 1 частини першої статті 31 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відхилення тендерних пропозицій ТОВ «ОПАЛ», ФОП «ФАНТА ІВАН ІВАНОВИЧ», своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII, своєчасності оприлюднення договору та додаткових угод – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом розірвання договору (припинення зобов’язань) за укладеним договором з «ФОРТУНА-ІРШАВА» №2 від 24.02.2022 року, з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України та статті 651 Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 червня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані на 2022 рік, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), своєчасності розгляду тендерних пропозицій, розгляду тендерних пропозицій (учасників) на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, наявності підстав для відхилення тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом №922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства "Іршавська міська лікарня" Іршавської міської ради Закарпатської області (далі – Замовник) на 2022 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 18.01.2022 № 31; тендерні пропозиції Товариств з обмеженою відповідальністю «Фортуна-Іршава» (далі –ТОВ «Фортуна-Іршава»), «ОПАЛ» (далі –ТОВ «ОПАЛ») та фізичної особи-підприємця «ФАНТА ІВАН ІВАНОВИЧ» (далі – ФОП «ФАНТА ІВАН ІВАНОВИЧ»); протокол рішення уповноваженої особи Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ОПАЛ» від 10.02.2022 №42; протокол рішення уповноваженої особи Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ФОП «ФАНТА ІВАН ІВАНОВИЧ» від 11.02.2022 №44; протокол рішення уповноваженої особи Замовника щодо визначення переможця ТОВ «ФОРТУНА-ІРШАВА» від 11.02.2022 №45; повідомлення про намір укласти договір від 11.02.2022 року, договір №2 від 24.02.2022 року, додаткова угода №1 від 18.05.2022 року, пояснення Замовника, надане через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області 20.06.2022 року.
За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII встановлено, що в частині один Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлена вимога,а саме: Учасник, якого визнано Переможцем закупівлі, протягом п’яти днів надає Замовнику в паперовому вигляді за підписом та з відбитком печатки (у разі використання) Учасника документи, що вимагаються цією тендерною документацією (в т. ч. роздруковані та завірені Учасником копії електронних документів) (у т.ч. для підтвердження, що надані у складі тендерної пропозиції документи є оригінальними та не містять редагування за допомогою інформаційно-цифрових технологій).
Слід зазначити, що частиною восьмою статті 12 Закону № 922-VIII установлено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється виключно в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі.
Абзацом першим частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Разом з тим, порядок подання додаткової інформації та/або документів після визначення переможця процедури закупівлі та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір регулюється частинами третьою, шостою статті 17 та частиною другою статті 41 Закону № 922-VIII для переможця процедури закупівлі.
Отже, надання необхідних документів, що вимагаються Замовником у тендерній документації, здійснюється переможцем у відповідності до вимог статті 17 та 41 Закону № 922-VIII.
Враховуючи зазначене, встановлення в тендерній документації вимоги про надання переможцем в паперовому вигляді документів своєї пропозиції є порушенням частини восьмої статті 12 та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII.
В ході проведення моніторингу з питань дотриманням Замовником законодавства у сфері закупівель під час розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства установлено, що участь у відкритих торгах на закупівлю робіт - «Реконструкція системи постачання лікувального кисню КНП «Іршавська міська лікарня» Іршавської міської ради Закарпатської області по вул. Комарова, 16 в м. Іршава» прийняли три суб’єкти господарювання, а саме: ТОВ «ОПАЛ», ФОП «ФАНТА ІВАН ІВАНОВИЧ» та ТОВ «ФОРТУНА-ІРШАВА». Згідно протоколів уповноваженої особи, учасників ТОВ «ОПАЛ», ФОП «ФАНТА ІВАН ІВАНОВИЧ» відхилено у зв’язку з їх невідповідністю кваліфікаційним критеріям та умовам тендерної документації та визначено переможцем торгів ТОВ «ФОРТУНА-ІРШАВА».
Під час аналізу документів поданих в тендерних пропозиціях ФОП «ФАНТА ІВАН ІВАНОВИЧ» та ТОВ «ФОРТУНА-ІРШАВА» встановлено, що учасниками ФОП «ФАНТА ІВАН ІВАНОВИЧ» та ТОВ «ФОРТУНА-ІРШАВА» подано тендерні пропозиції, які містять наявність підстав передбачених пунктом 7 частини першої статті 17 Закону № 922-VIII, а саме: тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі або участь у переговорній процедурі бере учасник, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника.
Відповідно до пункту 20 частини першої статті 1 Закону № 922-VIII, «пов’язана особа» - особа, яка для цілей цього Закону відповідає будь-якій із таких ознак: - юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі або контролюється учасником процедури закупівлі, або перебуває під спільним контролем з учасником процедури закупівлі; - фізична особа або члени її сім’ї, які здійснюють контроль над учасником процедури закупівлі; - службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, уповноважена здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або припинення цивільно-правових відносин, а також члени сім’ї такої службової (посадової) особи; - фізична особа - уповноважена особа замовника, керівник замовника та/або члени їхніх сімей, які здійснюють контроль над учасниками процедури закупівлі або уповноважені здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або припинення цивільно-правових відносин. При цьому, під здійсненням контролю розуміється можливість здійснення вирішального впливу на господарську діяльність учасника процедури закупівлі. Такий вплив може здійснюватися безпосередньо або через інших фізичних чи юридичних осіб, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма їхніми активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу або результати голосування, а також можливість визначати умови господарської діяльності, надавати обов’язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління учасника процедури закупівлі, або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), що становить не менше 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури закупівлі.
Згідно реєстру тендерних пропозицій та поданих документів учасника ФОП «ФАНТА ІВАН ІВАНОВИЧ» наявний ідентифікаційний номер - 2435502933, відповідно до Статуту, затвердженого рішенням Загальних Зборів учасників ТОВ «ФОРТУНА-ІРШАВА» від 23.07.2019 (протокол № 01), наданого у складі тендерної пропозиції, одним із засновників зазначеного товариства є ФАНТА ІВАН ІВАНОВИЧ (ідентифікаційний номер - 2435502933) з часткою статутного капіталу 4650,00 гривень, що становить 25% відповідно. Зазначене також підтверджується звітом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, який сформований електронною системою закупівель станом на 11 лютого 2022 року.
Частиною першою статті 17 Закону № 922-VIII встановлено перелік підстав, за наявності яких замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника. Так, згідно вимог пункту 7 частини першої статті 17 Закону № 922-VIII, замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 цього Закону) у разі, якщо тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі або участь у переговорній процедурі бере учасник, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника. Замовник не вимагає від учасників та переможця процедури закупівлі документального підтвердження відсутності підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини 1 статті 17 Закону № 922-VIII.
Поряд з цим, наявність чи відсутність зазначених підстав для відхилення перевіряється безпосередньо замовником під час проведення процедур закупівель (згідно роз’яснень, які містяться у листі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 03.06.2020 №3304-04/34835-06).
Згідно абзацу першого пункту 1 частини першої статті 31 Закону № 922-VIII, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі, не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону № 922-VIII та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону № 922-VIII.
Таким чином, за результатами моніторингу встановлено, що Замовником в порушення абзацу першого пункту 1 частини першої статті 31 Закону № 922-VIII не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ФОРТУНА-ІРШАВА» у зв’язку з наявністю підстав встановлених частиною першою статті 17 цього Закону № 922-VIII, а саме: тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі або участь у переговорній процедурі бере учасник, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника. Проте Замовник із зазначеним учасником уклав договір на закупівлю робіт - «Реконструкція системи постачання лікувального кисню КНП «Іршавська міська лікарня» Іршавської міської ради Закарпатської області по вул. Комарова, 16 в м. Іршава» на суму 2 097 500,00 гривень з ПДВ.
Слід зазначити, що згідно статті 32 Закону № 922-VIII тендер на закупівлю робіт - «Реконструкція системи постачання лікувального кисню КНП «Іршавська міська лікарня» Іршавської міської ради Закарпатської області по вул. Комарова, 16 в м. Іршава» повинен був відмінитися у зв’язку з відхиленням всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом
Період усунення порушень:
30.06.2022 14:13 - 15.07.2022 00:00
Дата публікації висновку:
30.06.2022 14:13
Оскарження висновку в суді
Опис:
Враховуючи, що результати моніторингу не відповідають вимогам чинного законодавства, а розірвання договору з переможцем торгів, який вже почав виконувати роботи на об’єкті призведе до фінансових збитків замовника, ми вимушені оскаржити результати моніторингу у судовому порядку в Закарпатському окружному адміністративному суді, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Дата відкриття провадження та номер провадження будуть зазначені після отримання ухвали.
Дата публікації:
06.07.2022 19:22
Дата відкриття провадження:
18.07.2022 00:00
Номер відкриття провадження:
№ 260/2566/22
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
28110c7d39f142b0910d1cbd07f20fd2
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
16.06.2022 14:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.06.2022 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу закупівлі «Реконструкція системи постачання лікувального кисню КНП «Іршавська міська лікарня» Іршавської міської ради Закарпатської області по вул. Комарова, 16 в м. Іршава» (ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва») (Код ДК 021:2015:ДК 021:2015: 45454000-4 – Реконструкція)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-01-18-001786-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначено його очікувану вартість?
2. Чи досліджувалося уповноваженою особою КНП «Іршавська міська лікарня» під час розгляду тендерних пропозицій питання наявності/відсутності підстави, визначеної у пункті 7 частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме щодо пов’язаності учасників процедури закупівлі ФОП «ФАНТА ІВАН ІВАНОВИЧ» та ТОВ «Фортуна-Іршава»?
Пояснення, інформацію необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
c3a1c4c6c61248429b731931a8486ab3
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
20.06.2022 23:57
Опис:
1. Дане технічне завдання розроблено у відповідності до виробничих потреб Замовника та Робочого проекту, який пройшов архітектурно-будівельну експертизу та отримав позитивний експертний звіт. Очікувана вартість предмету закупівлі розрахована відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 на основі зведеного кошторисного розрахунку до робочого проекту, що пройшов державну архітектурно-будівельну експертизу та отримав позитивний експертний звіт № 07/0483/21 від «02» грудня 2021 року.
2. Замовник не вимагає від учасників та переможця процедури закупівлі документального підтвердження відсутності підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини 1 статті 17 Закону. Поряд з цим, наявність чи відсутність зазначених підстав для відхилення перевіряється безпосередньо замовником під час проведення процедур закупівель. Згідно п. 1 частини 1 статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі, серед іншого, не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону. Відповідно до пункту 20 частини першої статті 1 Закону, «пов’язана особа» - особа, яка для цілей цього Закону відповідає будь-якій із таких ознак: - юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі або контролюється учасником процедури закупівлі, або перебуває під спільним контролем з учасником процедури закупівлі; - фізична особа або члени її сім’ї, які здійснюють контроль над учасником процедури закупівлі; - службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, уповноважена здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або припинення цивільно-правових відносин, а також члени сім’ї такої службової (посадової) особи. При цьому, під здійсненням контролю розуміється можливість здійснення вирішального впливу на господарську діяльність учасника процедури закупівлі.
Відповідно до розпорядження № 397, особи є пов’язаними, якщо одна особа стосовно іншої особи — суб’єкта господарювання —прямо або опосередковано:
володіє чи управляє (користується) всіма активами чи їх значною частиною, зокрема володіє чи управляє (користується) часткою (паєм, акціями) у статутному фонді в розмірі більше ніж 50 відсотків;
та/або має більше ніж 50 відсотків голосів у вищих органах управління;
та/або має повноваження призначати керівника, заступника керівника або більше ніж 50 відсотків членів спостережної ради чи виконавчого, контрольного органу;
та/або має право одержувати не менше 50 відсотків прибутку, що залишається в розпорядженні суб’єкта господарювання.