-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Лікарські засоби різні - 109 найменувань
Завершена
3 042 183.28
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 000.00 UAH
Номер:
17bdb8c02d264eeb8381150f4a74620d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-01-24-000047
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.01.2023 00:00
Період моніторингу:
24.01.2023 21:38 - 15.02.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
НАКАЗ
24.01.2023 № 9
(дата)
м.Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 23.01.2023 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби
від 24.01.2023 № 9
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
3 UA-2022-01-18-007010-a 18.01.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання внесення змін до умов договору та їх оприлюднення установлено порушення вимог частини шостої статті 41Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АВЕНТУСФАРМ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, повноти надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 лютого 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VІІІ від 25.12.2015 (далі-Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, наявності підстав для внесення змін до договору, повноти надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства Харківської обласної ради «Обласна клінічна психіатрична лікарня № 3» (далі – Замовник) на 2022 рік; оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію щодо закупівлі лікарських засобів різних - 109 найменувань; 33600000-6 - Фармацевтична продукція згідно коду ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник, затверджену рішенням уповноваженої особи протоколом № 45 від 18.01.2022 (далі -ТД) , протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол №80 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.02.2022, тендерні пропозиції ТОВ «АВЕНТУСФАРМ», повідомлення про намір укласти договір від 10.02.2022, договір №61 про закупівлю товарів від 22.02.2022 (далі – Договір), додаткову угоду №1 від 08.09.2022 до Договору, додаткову угоду №2 від 29.12.2022 до Договору, додаткову угоду №3 від 30.12.2022 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 08.09.2022, від 03.01.2023, пояснення Замовника, наданого через електронну систему закупівель 02.02.2023 року.
Моніторингом установлено, що Замовник уклав з ТОВ «АВЕНТУСФАРМ» додаткову угоду №3 від 30.12.2022 до Договору керуючись частиною шостою статті 41 Закону, а саме що дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено у встановленому порядку.
Водночас, відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, станом на дату оприлюднення повідомлення про початок здійснення моніторингу зазначеної процедури закупівлі (24.01.2023) Замовник не оголосив (не провів) відповідну процедуру закупівлі за аналогічним предметом закупівлі, а саме: за кодом ДК 021:2015:33600000-6: Фармацевтична продукція.
Поряд з цим, в річному плані на 2023 рік, оприлюдненому Замовником в електронній системі закупівель, відсутня інформація щодо планування проведення такої закупівлі.
Отже, Замовник уклав додаткову угоду №3 від 30.12.2022 до Договору за відсутності умов, визначених частиною шостою статті 41 Закону.
На запит щодо документального підтвердження об’єктивних обставин щодо продовження строку дії договору від 22.02.2022 № 61 до 31.03.2023 додатковою угодою № 3 від 30.12.2022 в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено у встановленому порядку надано пояснення наступного змісту: «При підготовці плану закупівель та оцінки потреби в лікарських засобів лікарні, було прийнято рішення щодо забезпечення потреб лікарні в лікарських засобах, та безперебійної можливості надання медичної допомоги на початку 2023 року, шляхом укладання додаткової угоди на продовження строку дії договору на строк, достатній для проведення закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20% суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю. Видатки заплановані у фінансовому плані на 2023 рік. Який затверджено Харківською обласною Радою 16 грудня 2023 року». Однак зазначене пояснення не спростовує факт порушення частини шостої статті 41 Закону
Період усунення порушень:
13.02.2023 14:26 - 28.02.2023 00:00
Дата публікації висновку:
13.02.2023 14:26
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У висновках моніторингу було виявлене порушення частини шостої
статті 41 Закону, щодо подовження дії договору від 22.02.2022 року №61 до
31.03.2023.
У зв’язку із отриманням гуманітарної допомоги у виді медичних
препаратів в достатній кількості, було прийнято рішення провести торги
після уточнення потреби ліків для медичного закладу до кінця поточного
року. Зробивши аналіз висновків моніторингу було прийняте рішення
усунути недоліки шляхом звітувати про виконання (закриття ) договору
від 22.02.2022 року №61 у системи Prozorro.
Також була проведена роз’яснювальна робота з уповноваженою особою
з приводу уникнення в подальшому порушень законодавства в сфері
закупівель.
Дата публікації звіту:
16.02.2023 12:41
Запити/Пояснення
Номер:
6b913291bccc452a9fd70643cc363e2c
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
30.01.2023 12:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.02.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Лікарські засоби різні - 109 найменувань», ДК 021:2015:33600000-6: Фармацевтична продукція (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2022-01-18-007010-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) ?
2. Чому при наданні довідки про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та будуть залучені при виконанні договору ТОВ «АВЕНТУСФАРМ» не вказано посаду водія на автотранспорт RENAULT MASCOTT спеціалізований вантажний - фургон малотонажний -В Реєстраційний номер – АХ6404КХ?
3. Надати документальне підтвердження об’єктивних обставин щодо продовження строку дії договору від 22.02.2022 № 61 до 31.03.2023 додатковою угодою № 3 від 30.12.2022 в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено у встановленому порядку?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого (-их) питання (-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
fb14c5b0a7514b659776445ebb9bbdc4
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
02.02.2023 14:01
Опис:
Комунальне некомерційне підприємство Харківської обласної ради "Обласна клінічна психіатрична лікарня № 3" уважно вивчило Ваш Запит на надання пояснень від 2023-01-30 12:09:02 та повідомляє наступне.
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість.
Здійсненні закупівлі по предмету: Лікарські засоби різні - 109 найменувань; 33600000-6 - Фармацевтична продукція згідно коду ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник Уповноваженою особою було залучено фахівців, які відповідають за подальше використання лікарських засобів, що будуть закуплені, як того вимагає положення пункту 2 Розділу ІІ «Етапи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
Під час визначення технічних та якісних характеристик процедури закупівлі було враховано потребу закладу та пацієнтів нашого закладу.
Комунальне некомерційне підприємство Харківської обласної ради "Обласна клінічна психіатрична лікарня № 3"(надалі - Замовник) закупівлі здійснюються у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та із дотриманням визначених ним принципів.
Звертаємо увагу, що для забезпечення максимальної конкуренції та економії Замовником в документації передбачено: …всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»»..
Очікувана вартість закупівлі також формувалась відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
У відповідності до пункту 3 Розділу 11 «Етапи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі Замовником було використано загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, які містились у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, в електронній системі закупівель Prozorro і т.д.)
Також зазначаємо, що при формуванні очікуваної вартості були враховані норми Постанови КМУ від 25.03.2009р. №333 «Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення» (зі змінами), Постанови КМУ від 17.10.2008р. № 955 «Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення» (зі змінами (в редакції станом на дату подання пропозиції), і цінами, зареєстрованими у реєстрі оптово-відпускних цін на лікарські засоби відповідно до Постанови КМУ від 2 липня 2014 р. № 240 «Про референтне ціноутворення на лікарські засоби та вироби медичного призначення, що накуповуються за кошти державного та місцевих бюджетів» (Зазначений розрахунок додається у вигляді таблиці).
Розрахунок сформовано у відповідності до наступних вимог:
1) на лікарські засоби (крім наркотичних, психотропних лікарських засобів, прекурсорів та медичних газів, а також лікарських засобів, що підлягають закупівлі відповідно до договорів керованого доступу), які придбаваються повністю або частково за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, граничні постачальницько-збутові надбавки не вище ніж 10 відсотків, що нараховуються до оптово-відпускної ціни з урахуванням податків та зборів, та граничні торговельні (роздрібні) надбавки не вище ніж 10 відсотків, що нараховуються до закупівельної ціни з урахуванням податків (згідно Постанови КМУ від 17.10.2008р. № 955);
2) податок на додану вартість 7 відсотків додається до бази оподаткування, яка визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості лікарського засобу, до якої включається гранична торговельна (роздрібна) надбавка до закупівельної ціни (згідно Листа МЕРТ 0.04.2014 № 3721-08/11000-12 «Щодо порядку розрахунку визначення вартості лікарських засобів та виробів медичного призначення з урахуванням податку на додану вартість та існуючих надбавок»).
Окрім того, Замовником було проведено ринкові консультації. Ми, як Замовник направили учасникам ринку повідомлення з описом необхідних вимог до предмета закупівлі. За результатами ринкових консультацій, ми отримали 2 письмові цінові пропозиції від учасників ринку – активних постачальників лікарських засобів.
Окрім того, з метою об’єктивного визначення очікуваної вартості нами здійснювався аналіз ринку (через систему Prozorro).
2. Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), повідомляємо наступне.
Відповідно до пункту 3 8 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України одержувач бюджетних коштів - суб'єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету.
Згідно пункту 47 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України розпорядник бюджетних коштів - бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов'язань, довгострокових зобов'язань за енергосервісом, середньострокових зобов'язань у сфері охорони здоров'я та здійснення витрат бюджету.
Відповідно до інформації, що міститься в Єдиному державному реестрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприемців та громадських формувань Замовник з 01.09.2018 року втратив статус закладу охорони здоров'я (далі - ЗОЗ) та був реорганізований в результаті перетворення із бюджетної установи у комунальне підприємство (далі - КНП).
Враховуючи вищевикладене починаючи з 01.09.2018 року року Замовник втратив статус розпорядника бюджетних коштів, на даний час Замовник, як КНП має статус лише їх одержувача.
Відповідно до положень пункту 41 Постанови Кабінету України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 р. № 710 (в редакції Постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1266). головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб'єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб'єкта управління об'єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб'єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п'яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Підсумовуючи вищевикладене та враховуючи той факт, що ми не е бюджетною установою та як наслідок розпорядником бюджетних коштів, обов'язку розміщення на власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі в нас немає.
Повідомляємо, що нами, як Замовником було проінформовано розпорядників бюджетних коштів про проведення закупівлі Лікарські засоби різні - 109 найменувань; 33600000-6 - Фармацевтична продукція згідно коду ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник.
Комунальне некомерційне підприємство Харківської обласної ради "Обласна клінічна психіатрична лікарня № 3" не володіє інформацією про розміщення на веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
З приводу цього питання повідомляємо, що на офіційному сайті Комунальне некомерційне підприємство Харківської обласної ради "Обласна клінічна психіатрична лікарня № 3" в розділі «Публічна інформація» (Відкриті торги (список закупівель)) наявна інформація про очікувану вартість, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі щодо цієї процедури.
3. Щодо відсутності вказання посади водія на автотранспорт RENAULT MASCOTT спеціалізований вантажний - фургон малотонажний -В Реєстраційний номер – АХ6404КХ в наданій довідці про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та будуть залучені при виконанні договору ТОВ «АВЕНТУСФАРМ», повідомляємо наступне:
В пункті 5.2.2. Тендерної документації встановлена вимога надання довідки про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, в якій вказати кількість працівників, прізвище, ім’я, по батькові працівника, посади, які вони обіймають, рівень кваліфікації працівників та досвід, які будуть залучені при виконанні договору.
ТОВ «АВЕНТУСФАРМ» у складі своєї пропозиції було надано довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які будуть залучені до виконання умов договору №1564 від 03.02.2022р., де вказано працівників підприємства, що залучені до виконання умов договору. Крім того, учасником ТОВ «АВЕНТУСФАРМ» в складі пропозиції було надано копію договору перевезення, на підставі чого видно, що ТОВ «АВЕНТУСФАРМ» для перевезення товару залучає інше підприємство, таким чином водії транспортного засобу RENAULT MASCOTT спеціалізований вантажний - фургон малотонажний -В Реєстраційний номер – АХ6404КХ не є працівником учасника ТОВ «АВЕНТУСФАРМ», а ПП «НЕРТУС», тому і вимоги щодо його зазначення в довідці документацією не передбачено.
4. Щодо документального підтвердження об’єктивних обставин щодо продовження строку дії договору від 22.02.2022 № 61 до 31.03.2023 додатковою угодою № 3 від 30.12.2022 в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено у встановленому порядку, повідомляємо наступне:
Відповідно до ч.6 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» - «Дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку.»
При підготовці плану закупівель та оцінки потреби в лікарських засобів лікарні, було прийнято рішення щодо забезпечення потреб лікарні в лікарських засобах, та безперебійної можливості надання медичної допомоги на початку 2023 року, шляхом укладання додаткової угоди на продовження строку дії договору на строк, достатній для проведення закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20% суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю. Видатки заплановані у фінансовому плані на 2023 рік. Який затверджено Харківською обласною Радою 16 грудня 2023 року.
Зазначена додаткова угода була укладена у відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема з дотриманням основоположних принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законі України «Про публічні закупівлі».