-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт операційного блоку Київської міської клінічної лікарні № 7, вул. Котельникова, буд. 95
Завершена
35 650 010.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 178 250.05 UAH
мін. крок: 0.5% або 178 250.05 UAH
Номер:
69a508cdf12f44c7ac2cc65e441e5ec1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-05-24-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.05.2022 00:00
Період моніторингу:
24.05.2022 09:16 - 16.06.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
23.05.2022 № 150
Київ
Про здійснення моніторингу закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, з метою забезпечення здійснення моніторингу закупівель,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів, додається (далі- Перелік).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочаті моніторинги закупівель, зазначені у Переліку, підлягають зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
В.о. начальника Віталій ЗУБЧЕНКО
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу Держаудитслужби
від 23.05.2022 № 150
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Номер ID закупівлі Найменування замовника Очікувана вартість, грн Предмет закупівлі Опис підстав для здійснення моніторингу
9. UA-2022-01-18-003011-с
Комунальне некомерційне підприємство "Київська міська клінічна лікарня №7" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) 35 650 010,00 Капітальний ремонт операційного блоку Київської міської клінічної лікарні № 7, вул. Котельникова, буд. 95 Пункт 4 частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі».
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення пункту 3 частини 2 статті 16, пункту 2 частини 2 статті 22, частини 5 статті 41 Закону.
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 червня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 29.12.2021 №142 (далі - ТД), тендерну пропозицію ТОВ «Укрвентпромпостач» (далі – Переможець), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 08.02.2022 №23, повідомлення про намір укласти договір від 08.02.2022, договір від 23.02.2022 №29, додаткову угоду від 25.04.202 №1, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 02.06.2022.
Перевіркою відповідності умов тендерної документації вимогам законодавства встановлено, що тендерна документація Замовника складена не у відповідності до пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, зокрема, з порушенням пункту 3 частини 2 статті 16 Закону.
Так, підпунктом 3 пункту 5 Розділу 3 ТД визначено вимоги щодо надання учасниками в складі тендерної пропозиції, інформації та документів, що підтверджують наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору. При цьому, зазначено, що аналогічним буде вважатися, повністю виконаний договір з капітального чи поточного ремонту щодо виконання робіт із інсталяції «чистих» приміщень та монтажу системи лікувальних газів та/або киснепостачання та/або лікувальне газопостачання у закладі охорони здоров’я.
Відповідно до частини 2 статті 16 Закону замовник обов’язково установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Крім того, згідно зі статтею 1 Закону, предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі.
Пунктом 21 статті 1 Закону поточний ремонт та поточний ремонт з розробленням проектної документації віднесено до послуг. Тоді, як капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення є роботами, що передбачено пунктом 27 статті 1 Закону.
З огляду на вищезазначене, надання послуг з поточного ремонту, не є досвідом аналогічним до робіт з капітального ремонту, так як згідно зі статтею 1 Закону роботи та послуги не є тотожним поняттям.
Таким чином, вимога Замовника стосовно підтвердження такого кваліфікаційного критерію, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) шляхом надання договору на виконання у тому числі і послуг з поточного ремонту зазначена з порушенням пункту 3 частини 2 статті 16 Закону.
Крім того, за результатами розгляду питання внесення змін до договору встановлено наступне.
За результатами проведеної процедури закупівлі укладено договір
від 23.02.2022 №29, згідно з п. 9.1 якого Замовник здійснює платежі Генпідряднику за виконані обсяги робіт (види, етапи, комплекси тощо) на підставі Акту приймання виконаних робіт форми КБ-2В та Довідки про вартість виконаних робіти та витрати форми КБ-3, підписаних уповноваженими представниками сторін. Умови післяоплати визначено Замовником і в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Однак, додатковою угодою від 25.04.2022 № 1 до вказаного договору внесено зміни, зокрема в частині можливості здійснювати попередню оплату (аванс) на придбання і постачання необхідних для виконання робіт матеріалів, конструкцій, виробів тощо на строк не більше 3 місяців в межах 30% від ціни договору.
Частиною 5 статі 41 Закону визначено вичерпний перелік випадків внесення змін до істотних умов договору, яким не передбачено внесення змін до договору в частині можливості здійснювати Замовником попередню оплату (аванс).
З огляду на вищезазначене, зміни до істотних умов договору в частині оплати внесено Замовником з порушенням частини 5 статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
17.06.2022 13:27 - 06.07.2022 00:00
Дата публікації висновку:
17.06.2022 13:27
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Уповноваженою особою 18 січня 2022 року було оголошено закупівлю «Капітальний ремонт операційного блоку Київської міської клінічної лікарні № 7, вул. Котельникова, буд. 95» (індикатор закупівлі UA-2022-01-18-003011-c).
За результатами висновку північного офісу Держаудитслужби тендерна документація складена не у відповідності до пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, зокрема, з порушенням пункту 3 частини 2 статті 16 Закону. А саме: надання послуг з поточного ремонту, не є досвідом аналогічним до робіт з капітального ремонту, так як згідно зі статтею 1 Закону роботи та послуги не є тотожним поняттям. Таким чином, вимога стосовно підтвердження такого кваліфікаційного критерію, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) шляхом надання договору на виконання у тому числі і послуг з поточного ремонту зазначена з порушенням пункту 3 частини 2 статті 16 Закону.
Проте, КНП «КМКЛ №7» було заключено договір з ТОВ «Укрвентпромпостач» 30.04.2021 року № 89 на виконання робіт «Капітальний ремонт другої частини операційного блоку КНП «КМКЛ №7» вул. Котельникова, буд. 95». Роботи за цим договором є аналогічним до робіт даної закупівлі. Виконання договору № 89 здійснюється в повному обсязі та у визначені терміни.
Було укладено договір від 23.02.2022 №29, згідно з п. 9.1 якого здійснює платежі Генпідряднику за виконані обсяги робіт (види, етапи, комплекси тощо) на підставі Акту приймання виконаних робіт форми КБ-2В та Довідки про вартість виконаних робіти та витрати форми КБ-3, підписаних уповноваженими представниками сторін. Однак, додатковою угодою від 25.04.2022 № 1 до вказаного договору внесено зміни, зокрема в частині можливості здійснювати попередню оплату (аванс) на придбання і постачання необхідних для виконання робіт матеріалів, конструкцій, виробів тощо на строк не більше 3 місяців в межах 30% від ціни договору. Отже, зміни до істотних умов договору в частині оплати внесено з порушенням частини 5 статті 41 Закону.
Внаслідок військової агресії російської федерації проти України відбулося значне підвищення цін на будівельні матеріали. У зв’язку з чим, Підрядник звернувся до КНП «КМКЛ №7» з проханням про часткову передоплату (аванс) на придбання і постачання необхідних для виконання робіт матеріалів, конструкцій, виробів для забезпечення рівня цін в межах договірної ціни.
ВИРІШИВ:
1. За результатами висновку північного офісу Держаудитслужби закупівлі «Капітальний ремонт операційного блоку Київської міської клінічної лікарні № 7, вул. Котельникова, буд. 95» (індикатор закупівлі UA-2022-01-18-003011-c) було притягнуто до дисциплінарної відповідальності уповноважену особу.
2. Уповноваженій особі було проведено роз’яснювальну роботу щодо посилення уваги та вжиття максимальних заходів щодо недопущення у подальшому порушень чинного законодавства у сфері публічних закупівель та наголошено на неухильне дотримання норм бюджетного законодавства у своїй подальшій роботі.
3. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку північного офісу Держаудитслужби за результатами моніторингу моніторингу закупівлі «Капітальний ремонт операційного блоку Київської міської клінічної лікарні № 7, вул. Котельникова, буд. 95» (індикатор закупівлі UA-2022-01-18-003011-c) оприлюднити через електронну систему закупівлі даний протокол.
Дата публікації звіту:
22.06.2022 15:36
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionChanges: Так
Опис:
-
Дата публікації:
30.06.2022 10:06
Запити/Пояснення
Номер:
d19a171256a043bbb8c1b0388e5bcdd6
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
30.05.2022 16:13
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.06.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предметом якої є роботи з капітального ремонту операційного блоку Київської міської клінічної лікарні № 7, вул. Котельникова, буд. 95 (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація), замовником якої є Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська клінічна лікарня №7» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Замовник), (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-01-18-003011-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р.
№ 43, постала потреба у отриманні пояснень.
Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.