-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з розподілу природного газу
Завершена
252 538.92
UAH з ПДВ
Номер:
7ebc00192bb5486b9ecb78363f4531ee
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-16-000096
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.11.2022 00:00
Період моніторингу:
16.11.2022 17:28 - 08.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
15.11.2022 № 256
(дата)
м.Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 15.11.2022 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 15.11.2022 № 256
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
26 UA-2022-01-17-008594-a 17.01.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пунктів 10 та 11 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону, наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, своєчасності укладання договору про закупівлю, наявності підстав для внесення змін до договору, дотримання вимог Постанови № 710, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 7 листопада 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон), оприлюднення інформації про закупівлю, наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, своєчасності укладання договору про закупівлю, наявності підстав для внесення змін до договору, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Житомирського обласний центр зайнятості (далі – Замовник) на 2022 рік, протокол проведення переговорів між Житомирським обласним цен6тром зайнятості та Акціонерним товариством Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз» щодо розподілу природного газу від 17.01.2022 №5, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 17.01.2022, Типовий договір розподілу природного газу від 28.01.2022 №14, додаткова угода від 28.01.2022 №1, пояснення Замовника від 21.11.2022 та від 05.12.2022, оприлюднені через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Замовник оприлюднив Типовий договір розподілу природного газу від 28.01.2022 №14. (далі – Договір), укладений із Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз»» та додаткову угоду від 28.01.2022 №1, відповідно до якої Сторони домовились внести зміни наступним змістом: планова вартість договору на розподіл природного газу на 2022 рік становить становить 252 538,92гривень.
Відповідно до пункту 1.3 цей договір є договором приєднання, що укладається з урахуванням вимог статей 633,634, 641 та 642 Цивільного кодексу України на невизначений строк. Фактом приєднання Споживача до умов цього договору (акцептування цього договору) є вчинення Споживачем будь-яких дій, які засвідчують його бажання укласти Договір, зокрема надання підписаної Споживачем заяви-приєднання за формою, наведеною у додатку 1 (для побутових споживачів або у додатку 2 (для споживачів, що не є побутовими) до цього Договору, яку в установленому порядку Оператор ГРМ направляє Споживачу Інформаційним листом за формою, наведеною у додатку 3 до цього Договору, та/або сплата рахунків Оператора ГРМ, та/або документальне підтверджене споживання природного газу.
Згідно з пунктом 3.2. Договору «За умови включення Споживача до Реєстру споживачів будь-якого постачальника у розрахунковому періоді та відсутності простроченої заборгованості за цим Договором Оператор ГРМ забезпечує розподіл природного газу, що належить Споживачу, до межі балансової належності його об'єкта з дотриманням належного рівня надійності, безпеки, якості та величини тиску природного газу.
Приймання-передача обсягу газу, належного Споживачу, а також перехід експлуатаційної відповідальності за стан газових мереж від Оператора ГРМ до Споживача відбуваються на межі балансової належності об’єкта Споживача.
Споживач забезпечує належну експлуатацію власних газових мереж після межі балансової належності згідно з чинним законодавством, зокрема відповідно до вимог Правил безпеки систем газопостачання, затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15 травня 2015 року № 285, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08 червня 2015 року за № 674/27119, або укладає відповідний договір з будь-якою організацією, яка має право на виконання таких робіт, з урахуванням вимог Кодексу газорозподільних систем.
За домовленістю Сторін експлуатаційна відповідальність Оператора ГРМ може бути поширена і на газові мережі (їх частину) Споживача, якщо це визначено в акті розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін, що є невід’ємною частиною цього Договору.
Порядок укладання акта розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності Сторін визначений Кодексом газорозподільних систем». Крім цього, відповідно до пункту 12.7. Договору «Складений Сторонами акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін є невід’ємною частиною цього Договору».
Проте, Замовник разом із Договором Додаток 2 (Заяву приєднання для споживачів, що не є побутовими) та Додаток 3 (Інформаційний лист), а також акт розмежування належності та експлуатаційної відповідальності сторін не оприлюднив. Вищезазначені додатки оприлюднено в електронній системі закупівель лише в ході проведення моніторингу 21.11.2022 на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби.
Згідно з пунктом десятим частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Таким чином, оприлюднивши Договір не в повному обсязі, зокрема, без Додатку 2 та Додатку 3, а також акту розмежування належності та експлуатаційної відповідальності сторін Замовник не дотримав вимоги пункту 10 частини 1 статті 10 Закону.
На запит Північно-східного офісу від 17.11.2022 щодо оприлюднення Договору без додатків та акту розмежування балансової належності газових мереж та споруд на них і експлуатаційної відповідальності сторін, Замовником поряд з іншим надано зокрема наступне пояснення: «…На момент проведення переговорної процедури закупівлі та укладення договору про закупівлю чинними є заява-приєднання №094203DNB2AB016 від 01.01.2016 року за формою Додатка 2 до Типового договору розподілу природного газу №094203DNB2AB016 від 01.01.2016 року (пункт 13 розділу І) на підставі інформаційного листа Оператора ГРМ від 01.01.2016 року за формою згідно Додатка 3 до Типового договору розподілу природного газу №094203DNB2AB016 від 01.01.2016 року (пункт 13 розділу І), укладеного на невизначений строк. Нова заява-приєднання та інформаційне повідомлення не оформлювались та не підписувались у зв’язку з відсутністю на це правових підстав, а тому відповідно і не оприлюднювались, оскільки не є невід’ємними частинами цього Договору, адже підписувались не одночасно. Щодо оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Актів розмежування балансової належності газопроводів та експлуатаційної відповідальності сторін, повідомляємо, що дані акти містять схему потоків газу через вузли обліку природного газу, їх місце розташування на схемі, межу балансової належності та схематичне позначення обладнання. Дана інформація під час воєнного стану в Україні, з урахуванням норм законів України «Про правовий режим воєнного стану», «Про інформацію», «Про критичну інфраструктуру», тощо, оприлюдненню не підлягає, так як, інформує про об’єкти критичної інфраструктури, що може нанести непоправної шкоди цим об’єктам у зв’язку з військовою агресією російської федерації.».
Однак, зазначене пояснення не спростовує факт порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону в частині не оприлюднення Додатку 2 та Додатку 3, а також актів розмежування балансової належності газових мереж та споруд на них і експлуатаційної відповідальності сторін.
Разом з поясненням Замовником оприлюднено заяву приєднання від 01.01.2016 (Додаток №2 до договору), рішення з реєстру неприбуткових установ та організацій від 03.07.2017 № 1706254600202 та інформаційний лист (Додаток №3 до договору).
За результатами моніторингу установлено, що Замовник додатковою угодою від 21.01.2022 №1 вніс зміни до Договору в частині предмету закупівлі, вартості договору, обсягів поставки та терміну дії Договору, які не були визначені умовами Договору. Так, згідно пунктом 1 додаткової угоди від 28.01.2022 №1 Сторони домовились встановити планову вартість Типового договору розподілу природного газу на 2022 рік в обсягах 123 793 м3 природного газу, який на дату підписання додаткової угоди складає 2,04 грн/м.куб. природного газу, 252 538,92 грн (двісті п’ятдесят дві тисячі п’ятсот тридцять вісім грн. дев’яносто дві коп.) з урахуванням ПДВ.».
Відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін.
Отже, зважаючи на зазначене, Замовник уклав з АТ ОГР «ЖИТОМИРГАЗ» до Договору додаткову угоду від 28.01.2022 №1, проте на порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону не оприлюднив протягом трьох робочих днів з дня внесення змін повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону.
На запит Північно-східного офісу від 30.11.2022 стосовно того, до яких саме випадків, визначених частиною п’ятої статті 41 Закону відносяться зміни, внесені додатковою угодою № 1 до істотних умов Договору, Замовником надано пояснення, в якому поряд з іншим зазначено наступне: «… Так, предмет, ціну та строк дії договору про закупівлю між Сторонами було погоджено під час проведення переговорів, про що свідчить протокол від 17.01.2022 року №5 проведення переговорів між Житомирським обласним центром зайнятості та Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «ЖИТОМИРГАЗ», завантаженому до цієї закупівлі у файлі «Протокол переговорів.pdf» 17.01.2022 року о 18:11 та рішення про намір укласти договір від 17.01.2022 року, оформлене протоколом уповноваженої особи від 17.01.2022 року №6, завантаженому до цієї закупівлі у файлі «Рішення про намір від 17.01.2022 року №6.pdf» 17.01.2022 року о 18:31.
Таким чином, Типовий договір розподілу природного газу від 28.01.2022 року №14 між Житомирським обласним центром зайнятості та АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ "ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ "ЖИТОМИРГАЗ" за результатами переговорної процедури закупівлі укладений на основі Типового договору розподілу природного газу, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2498, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 06.11.2015 за № 1384/27829 та відповідно містить усі істотні умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду.
Однак, з метою виконання частини третьої статті 180 ГК України, враховуючи, що сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови, Сторонами одночасно з договором було підписано додаткову угоду №1 до Типового договору розподілу природного газу від 28.01.2022 року № 14, якою конкретизовано зміст основного Договору, шляхом встановлення положень про ціну та строк дії договору про закупівлю, попередньо погодженими під час проведення переговорів, як того вимагає частина 4 статі 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
При цьому істотні умови Типового договору розподілу природного газу від 28.01.2022 року № 14, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду на основі Типового договору розподілу природного газу, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2498, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 06.11.2015 за № 1384/27829 – залишились незмінними.
Частиною 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, перелічених у цьому пункті.
При цьому, ці випадки стосуються, головним чином зміни ціни договору.
Оскільки, додатковою угодою №1 до Типового договору розподілу природного газу від 28.01.2022 року № 14 конкретизовано зміст основного Договору, шляхом встановлення положень про ціну та строк дії договору про закупівлю, однак істотні умови цього Договору не змінювались, зазначена додаткова угода не підпадає під перелік випадків, визначених у частині 5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі».»
Однак, зазначене пояснення не спростовує факт порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону в частині не оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору.
Період усунення порушень:
09.12.2022 20:18 - 24.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
09.12.2022 20:18
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання висновку Північно-східного офісу Держаудитслужби від 09.12.2022 року про наявність порушення норм пунктів 10, 11 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Замовником вжито заходів направлених на недопущення встановлених порушень у подальшому уповноваженою особою, зокрема, проведено інформаційно-роз"яснювальну роботу, забезпечено підвищення кваліфікації уповноваженої особи у сфері публічних закупівель на базі Агенства «Консалт», що підтверджується наказом Житомирського обласного центру зайнятості від 15.12.2022 року № 787 «Про вжиття заходів, направлених на недопущення встановлених органом державного фінансового контролю порушень у подальшому у діяльності уповноваженої особи».
Дата публікації звіту:
15.12.2022 10:32
Запити/Пояснення
Номер:
22b91be4f2bc4c16944c68bdf160c6cb
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
17.11.2022 16:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Послуги з розподілу природного газу» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2022-01-17-008594-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
1. Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів.
Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Надати додатки №2 та №3 до договору, а також пояснити причини їх не оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу.
3. Надати акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін, що відповідно до п.12.7 Договору є його невід’ємною частиною, а також пояснити причини його не оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу.
Пояснення з документальним підтвердженням необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
b7fae909fc7f40fd907f4b74a093a413
Назва:
Пояснення з документальним підтвердженням на запит про надання пояснень ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ від 17 листопада 2022 року о 16:51
Дата опублікування:
21.11.2022 11:53
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Послуги з розподілу природного газу» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2022-01-17-008594-a) Житомирський обласний центр зайнятості надає наступні пояснення з документальним підтвердженням на запит про надання пояснень ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ від 17 листопада 2022 року о 16:51 у окремому файлі "ПОЯСНЕННЯ фінансовому моніторингу.docx".
Номер:
d36dee7778484bb4a6a954aee2953f79
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
30.11.2022 17:57
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.12.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Послуги з розподілу природного газу» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2022-01-17-008594-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
1. Відповідно частини третьої статті 180 Господарського Кодексу України, при укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Одночасно, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених частиною п’ятою статті 41 Закону.
Враховуючи зазначене, необхідно пояснити до яких саме випадків, визначених частиною п’ятої статті 41 Закону відносяться зміни, внесені додатковою угода № 1 до істотних умов Договору.
Пояснення з документальним підтвердженням необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
9c3529f254c1415da1c6c8340c9de98c
Назва:
Пояснення з документальним підтвердженням на запит про надання пояснень ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ від 30 листопада 2022 року о 17:57
Дата опублікування:
05.12.2022 12:36
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Послуги з розподілу природного газу» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2022-01-17-008594-a) Житомирський обласний центр зайнятості надає наступні пояснення з документальним підтвердженням на запит про надання пояснень ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ від 30 листопада 2022 року о 17:57 у окремому файлі "ПОЯСНЕННЯ.docx".