• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

Яловичина охолоджена, м'ясо свійської птиці охолоджене, м’ясо свинне різне та субпродукти

Яловичина охолоджена, м'ясо свійської птиці охолоджене, м’ясо свинне різне та субпродукти

Завершена

1 140 263.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 2 201.32 UAH
Номер: 7f5482f364454d59b26448beab3b8812
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-06-06-000080
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.06.2022 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 06.06.2022 15:40 - 01.07.2022 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 06.06.2022 № 182 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 06.06.2022 №182. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-01-17-006174-a, 17.01.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, atv.zakup@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082 та пункту 4-1 Постанови КМУ №710. За результатами аналізу питання включення до тендерної документації Замовника умов, що суперечать нормам відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення норм частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону при складанні тендерної документації. За результатами аналізу питання правильності заповнення документів встановлено порушення вимог пункту 5 частини другої статті 21 Закону За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій ФОП Мідика Т.Я. за Лотами 1 та 2, визначення вказаного учасника переможцем тендеру за Лотами 1 та 2 та укладення з ним договорів встановлено порушення вимог пункту 3 частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень вимог пункту 3 частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно шляхом письмового звернення до ФОП Мідика Т.Я. щодо розірвання договору. Крім того, вжити заходи щодо недопущення у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) порушення вимог пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082 та вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 при розміщенні інформації про закупівлю, а також врахування норм частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону при складанні тендерної документації та вимог пункту 5 частини другої статті 21 Закону при заповненні документів, що оприлюднюються відповідно до Закону. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 14 червня 2022 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Навчально-спортивної бази зимових видів «Тисовець» (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2021-12-28-003349-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстри отриманих тендерних пропозицій за Лотами 1 та 2; протоколи розкриття тендерних пропозицій за Лотами 1 та 2, тендерну пропозицію фізичної особи - підприємця Мідика Тараса Ярославовича (далі – ФОП Мідик Т.Я.) за Лотами 1 та 2; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 04.02.2022 №24; повідомлення про намір укласти договір від 04.02.2022 за Лотами 1 та 2; договір про закупівлю товарів за бюджетні кошти від 17.02.2022 №17/02/1 (по Лоту 1) та договір про закупівлю товарів за бюджетні кошти від 17.02.2022 №17/02 (по Лоту 2); опубліковане під час моніторингу 09.06.2022 пояснення Замовника на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі – Наказ Мінекономрозвитку №1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку. За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону. Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису). Однак, проведеним моніторингом встановлено, що на внесену інформацію у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель щодо річного плану закупівель, накладено удосконалений електронний підпис посадової особи Замовника (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, сертифікат – кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим порушено вимоги пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082. Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктів господарювання державного сектору економіки зобов’язано забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Під час моніторингу на запит Західного офісу Держаудитслужби від 07.06.2022 Замовником надано відповідь щодо здійснення ним обґрунтування розміру, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості та зазначено, що обґрунтування технічних та якісних характеристик товару (додаток 4 до тендерної документації) розміщено на електронному майданчику державні закупівлі ПРОЗОРО (https://www.dzo.com.ua/tenders/14681649), що не є власним веб-сайтом (або офіційним веб-сайтом головного розпорядника бюджетних коштів). Таким чином, Замовником не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі, чим порушено вимогу пункту 4-1 Постанови КМУ №710. Відповідно до вимог пункту 5 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг. Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником у оголошенні про проведення відкритих торгів за Лотом 1 зазначено строк поставки товарів від 15 лютого 2021 до 31 грудня 2021, тоді як відповідно до пункту 4.4 Розділу 1 тендерної документації Замовника строк поставки товарів – до 31.12.2022 р. або до повного виконання сторонами договірних зобов’язань, а відповідно до п.1.8 проєкту договору (Додаток 5 до тендерної документації) строк поставки товарів відповідає оголошенню про проведення закупівлі, а саме: з моменту укладення договору до 31.12.2022 року. Таким чином, на порушення вимог пункту 5 частини другої статті 21 Закону за Лотом 1 строк поставки товарів вказано невірно. Слід зазначити, що у тендерній документації Замовника здійснено посилання на статті Закону, що не відповідають чинній редакції Закону, а саме зазначено, що критерії та методика оцінки визначаються відповідно до частини першої статті 28 Закону, а також зазначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених ст. 36 та 37 Закону. Проведеним моніторингом також встановлено, що у частині 3 розділу 6 тендерної документації зазначено, що основні вимоги до договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору. Крім того, у примітках Додатку 5 «Проект договору» до тендерної документації зазначено, що проект договору не є остаточними і вичерпним, і може бути доповнений і скоригований під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель за державні кошти». Проте, за нормою частини шостої статті 33 Закону, замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів, відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. Окрім того, згідно з частиною четвертою статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Таким чином, встановлення у тендерній документації права змінювати (доповнювати і коригувати) основні вимоги до договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону. Відповідно до частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частини другої цієї статті. Умовами тендерної документації Замовника (Додатку 3) визначено перелік документів, які надаються переможцем процедури закупівлі для підтвердження відсутності підстав, визначених статтею 17 Закону. Проте, проведеним моніторингом встановлено, що в недотримання вимог частини сьомої статті 17 Закону та Додатку 3 тендерної документації Замовника переможцем тендеру ФОП Мідиком Т.Я. за Лотами 1 та 2 не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель жодних документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених відповідними пунктами частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Відповідно до пункту 3 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону. Також, відповідно до частини сьомої статті 33 Закону, у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув. Однак, на порушення вимог пункту 3 частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця тендеру ФОП Мідика Т.Я., яким не надано документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону (в тому числі у спосіб, зазначений у тендерній документації), а укладено з вказаним переможцем договір від 17.02.2022 №17/02/1 (по Лоту 1) на суму 681 041,84 грн та договір від 17.02.2022 №17/02 (по Лоту 2) на суму 432 651,88 гривень.
Період усунення порушень: 14.06.2022 16:17 - 01.07.2022 00:00
Дата публікації висновку: 14.06.2022 16:17

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Начальнику Державної аудиторської служби України Західного офісу Держаудитслужби Інформація щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель НСБ ЗВС "Тисовець" Уповноваженою особою з публічних закупівель Навчально - спортивної бази зимових видів спорту "Тисовець"(далі НСБ ЗВС "Тисовець"), розглянуто Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-17-006174-a. За результатами Висновку відповідальними особами НСБ ЗВС "Тисовець" вжиті дієві заходи щодо не допущення в подальшому порушень законодавства у сфері публічних закупівель. 21 червня 2022 року керівництвом НСБ ЗВС "Тисовець" надіслано письмове звернення до ФОП Мідик Т.Я. щодо розірвання Договору №17/02/1 від 17.02.2022р. (вих.№500 від 21.06.2022), а також начальником НСБ ЗВС "Тисовець" та ФОП Мідик Т.Я. підписана додаткова угода №1 до Договору №17/02/1 від 17.02.2022 р., щодо розірвання цього Договору. До інформації додаю скан-копії: звернення до ФОП Мідик Т.Я. та додаткову угоду №1 до Договору №17/02/1 від 17.02.2022 р.
Дата публікації звіту: 21.06.2022 16:10

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
  • documentsForm: Відсутній механізм
  • corruptionAwarded: Так
  • other: Відсутній механізм
Опис: Договір розірвано
Дата публікації: 05.08.2022 10:42

Запити/Пояснення