• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Мультилотова
  • КЕП

Згідно Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 – 33600000-6 Фармацевтична продукція

Проводиться на очікувану вартість. Обсяги закупівлі можуть бути зменшені в залежності від виділених фактичних бюджетних асигнувань.

Завершена

11 241 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 22.82 UAH
Номер: 6c93f34c0184417285d07a5b5fe1cdd6
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-08-29-000138
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 29.08.2022 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 29.08.2022 21:25 - 20.09.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 29.08.2022 № 33-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 29.08.2022 № 33-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 8. UA-2022-01-17-000825-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 98) 977-36-09, galunijyasinska@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «СТМ-Фарм» по лоту № 1 встановлено порушення вимог пункту 2 частини 1 статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель в частині внесення змін до Договору № 223 по лоту № 1 та до Договору № 224 по лоту № 2 встановлено порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерних пропозицій учасника ТОВ «СТМ-Фарм» по лотах № 2, 4, 6, 8-10, учасника ТОВ «Волиньфарм» по лотах № 1, 3, учасника ТОВ «Подорожник Житомир» по лотах № 1-4, 6, 8-10, виконання рішення колегії АМКУ, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договорів про закупівлю по лотах № 1-4, 6, 8-10 та їх оприлюднення, відповідності умов договорів про закупівлю по лотах № 1-4, 6, 8-10 умовам тендерних пропозицій переможців - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю по лоту № 1 від 22.03.2022 № 223, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, шляхом приведення істотних умов договору про закупівлю по лоту № 2 від 22.03.2022 № 224 до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни дигоксину за 1 упаковку до рівня, визначеного умовами Договору № 224), повернення зайво сплачених коштів (у разі здійснення постачання предмету закупівель з урахуванням змінених істотних умов Договору № 223, внесених додатковими угодами від 07.04.2022 № 1 та № 2, від 19.04.2022 № 3, від 26.04.2022 № 4, від 02.05.2022 № 5, від 25.05.2022 № 6, та з урахуванням змінених істотних умов Договору № 224, внесених додатковою угодою від 07.04.2022 № 1), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 19 вересня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій по лотах № 1-4, 6, 8-10, виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ), своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договорів про закупівлю по лотах № 1-4, 6, 8-10 та їх оприлюднення, відповідність умов договорів про закупівлю по лотах № 1-4, 6, 8-10 умовам тендерних пропозицій переможців, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договорів про закупівлю по лотах № 1-2. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Новоград-Волинське міськрайонне територіальне медичне об'єднання» (далі - Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, тендерна документація Замовника від 17.01.2022 року (зі змінами), тендерні пропозиції учасників по лоту № 8 товариства з обмеженою відповідальністю «СТМ-Фарм» (далі - ТОВ «СТМ-Фарм»), по лотах № 1, 3 товариства з обмеженою відповідальністю «Волиньфарм» (далі - ТОВ «Волиньфарм»), по лотах № 1, 2, 4, 6, 9, 10 товариства з обмеженою відповідальністю «Подорожник Житомир» (далі - ТОВ «Подорожник Житомир»), тендерні пропозиції переможців по лотах № 1, 2, 4, 6, 9, 10 ТОВ «СТМ-Фарм», по лотах № 3, 8 ТОВ «Подорожник Житомир», рішення колегії АМКУ від 15.02.2022 № 3153-р/пк-пз, протоколи розгляду тендерних пропозицій по лотах № 1-4, 6, 8-10 від 04.03.2022, протокольні рішення уповноваженої особи по лоту № 1 від 11.03.2022 № 102, по лоту № 2 від 11.03.2022 № 103, по лоту № 3 від 11.03.2022 № 104, по лоту № 4 від 11.03.2022 № 105, по лоту № 6 від 11.03.2022 № 106, по лоту № 8 від 11.03.2022 № 107, по лоту № 9 від 11.03.2022 № 108, по лоту № 10 від 11.03.2022 № 109, повідомлення про намір укласти договір по лотах № 1-4, 6, 8-10 від 11.03.2022, інформація про відміну торгів по лотах № 5, 7 від 04.03.2022, договір про закупівлю по лоту № 1 від 22.03.2022 № 223 з додатковими угодами від 07.04.2022 № 1 та № 2, від 19.04.2022 № 3, від 26.04.2022 № 4, від 02.05.2022 № 5, від 25.05.2022 № 6, договір про закупівлю по лоту № 2 від 22.03.2022 № 224 з додатковою угодою від 07.04.2022 № 1, договори про закупівлю по лоту № 3 від 25.03.2022 № 234, по лоту № 4 від 22.03.2022 № 225, по лоту № 6 від 22.03.2022 № 221, по лоту № 8 від 25.03.2022 № 233, по лоту № 9 від 22.03.2022 № 222, по лоту № 10 від 22.03.2022 № 220, повідомлення про внесення змін до договорів про закупівлю по лоту № 1 від 12.04.2022, від 19.04.2022, від 28.04.2022, від 02.05.2022, від 27.05.2022, по лоту № 2 від 12.04.2022, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 02.09.2022 та 19.09.2022. За результатами моніторингу щодо розгляду тендерної пропозиції установлено, що тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі по лоту № 1 ТОВ «СТМ-Фарм» не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Так, відповідно до пункту 6 розділу ІІІ та Додатку № 2 тендерної документації, на відповідність тендерних пропозицій учасників медико-технічним вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником, від учасників у складі тендерних пропозицій вимагалося надання, зокрема, оригіналу гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора, уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією та пропозицією учасника торгів. Дана вимога стосується препаратів вітчизняного виробництва. Однак, моніторингом встановлено, що учасником по лоту № 1 ТОВ «СТМ-Фарм» у складі тендерної пропозиції не надано гарантійного листа виробника, яким підтверджується можливість поставки учасником лікарських препаратів Глюкоза р-н д/ін. 400 мг/мл амп. 20 мл №10, у кількості 50 упаковок (виробник ПАТ «Фармак», Україна) та Метоклопрамід р-н д/ін. 5 мг/мл амп. 2 мл, у кількості 300 упаковок (виробник ТОВ «Фармацевтична компанія «Здоров’я»», Україна), які є частиною предмету закупівель (пункти 11 та 28 розділу «лот № 1» Додатку № 2 тендерної документації), що не відповідає вимогам пункту 6 розділу ІІІ та Додатку № 2 тендерної документації. Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що в порушення вимог пункту 2 частини 1 статті 31 Закону, Замовник допустив до аукціону та не відхилив тендерну пропозицію переможця по лоту № 1 ТОВ «СТМ-Фарм», як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Моніторингом встановлено, що відповідно до пункту 1.1 договору про закупівлю від 22.03.2022 № 223 (далі – Договір № 223) ТОВ «СТМ-Фарм» зобов’язується у 2022 року поставити Замовнику товар, зазначений в специфікації (Додаток №1), а саме, 36 найменувань фармацевтичної продукції на загальну суму 5 604 024,85 гривень з ПДВ. Аналізом питання дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що між Замовником та переможцем торгів по лоту № 1 ТОВ «СТМ-Фарм» до Договору № 223 укладено додаткові угоди від 07.04.2022 № 1 та № 2, від 19.04.2022 № 3, від 26.04.2022 № 4, від 02.05.2022 № 5, від 25.05.2022 № 6, а саме: - від 07.04.2022 № 1, відповідно до якої сторони, керуючись пунктом 3.5 Договору № 223 в частині зміни ціни за одиницю товару не більш ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, та у зв’язку з виникненням непереборної сили (форс мажором) - обставин, визначених у ч. 2 ст. 141 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні», дійшли згоди збільшити ціну товару з відповідним зменшенням кількості та викласти Додаток № 1 (Специфікацію) в новій редакції на загальну суму 4 544,80 грн, а саме: - метоклопрамід, в кількості 50 упаковок за ціною 39,09 грн без ПДВ за одиницю на загальну суму 1 954,50 грн; - омепразол, в кількості 10 упаковок за ціною 63,00 грн без ПДВ за одиницю на загальну суму 630,00 грн; - преднізолон, в кількості 20 упаковок за ціною 51,89 грн без ПДВ за одиницю на загальну суму 1 037,80 грн; - фуросемід, в кількості 50 упаковок за ціною 18,45 грн без ПДВ за одиницю на загальну суму 922,50 грн; - від 07.04.2022 № 2, відповідно до якої сторони, керуючись пунктом 3.5 Договору № 223 в частині зміни ціни за одиницю товару не більш ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, та у зв’язку з виникненням непереборної сили (форс мажором) - обставин, визначених у ч. 2 ст. 141 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні», дійшли згоди збільшити ціну товару з відповідним зменшенням кількості та доповнили Договір № 233 специфікаціями у вигляді Додатку № 2 (нітрогліцерин, в кількості 3 упаковок за ціною 8,80 грн без ПДВ за одиницю на загальну суму 26,40 грн), Додатку № 3 на загальну суму 963,40 грн (вода для ін’єкцій, в кількості 10 упаковок за ціною 13,94 грн з ПДВ за одиницю на загальну суму 26,40 грн та еналаприл, в кількості 100 упаковок за ціною 8,24 грн з ПДВ за одиницю на загальну суму 824,00 грн) та Додатку № 4 на загальну суму 1 198,52 грн (амідарон, в кількості 20 упаковок за ціною 51,37 грн з ПДВ за одиницю на загальну суму 1 027,40 грн та панкреатин, в кількості 3 упаковок за ціною 57,04 грн з ПДВ за одиницю на загальну суму 171,12 грн); - від 19.04.2022 № 3, відповідно до якої сторони, керуючись пунктом 3.5 Договору № 223 в частині зміни ціни за одиницю товару не більш ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, та у зв’язку з виникненням непереборної сили (форс мажором) - обставин, визначених у ч. 2 ст. 141 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні», дійшли згоди збільшити ціну товару з відповідним зменшенням кількості та доповнили Договір № 223 специфікаціями у вигляді Додатку № 5 (аритміл, в кількості 20 упаковок за ціною 36,61 грн без ПДВ за одиницю на загальну суму 732,20 грн), Додатку № 6 (адреналін, в кількості 5 упаковок за ціною 51,74 грн без ПДВ за одиницю на загальну суму 258,70 грн) та Додатку № 7 на загальну суму 1 055,44 грн (верошпірон, в кількості 30 упаковок за ціною 33,28 грн з ПДВ за одиницю на загальну суму 998,40 грн та панкреатин, в кількості 1 упаковок за ціною 57,04 грн з ПДВ за одиницю на загальну суму 57,04 грн); - від 26.04.2022 № 4, відповідно до якої сторони, керуючись пунктом 3.5 Договору № 223 в частині зміни ціни за одиницю товару не більш ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, та у зв’язку з виникненням непереборної сили (форс мажором) - обставин, визначених у ч. 2 ст. 141 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні», дійшли згоди збільшити ціну товару з відповідним зменшенням кількості та доповнили Договір № 233 специфікацією у вигляді Додатку № 8 на загальну суму 687 322,37 грн (омепразол, в кількості 10 упаковок за ціною 63,00 грн без ПДВ за одиницю на загальну суму 630,00 грн та омепразол, в кількості 9 919 упаковок за ціною 69,23 грн без ПДВ за одиницю на загальну суму 686 692,37 грн); - від 02.05.2022 № 5, відповідно до якої сторони, керуючись пунктом 3.5 Договору № 223 в частині зміни ціни за одиницю товару не більш ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, та у зв’язку з виникненням непереборної сили (форс мажором) - обставин, визначених у ч. 2 ст. 141 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні», дійшли згоди збільшити ціну товару з відповідним зменшенням кількості та доповнили Договір № 233 специфікацією у вигляді Додатку № 9 на загальну суму 687 308,40 грн (омепразол, в кількості 10 упаковок за ціною 63,00 грн без ПДВ за одиницю на загальну суму 630,00 грн та омепразол, в кількості 9 040 упаковок за ціною 75,96 грн без ПДВ за одиницю на загальну суму 686 678,40 грн); - від 25.05.2022 № 6, відповідно до якої сторони, керуючись пунктом 3.5 Договору № 223 в частині зміни ціни за одиницю товару не більш ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, та у зв’язку з виникненням непереборної сили (форс мажором) - обставин, визначених у ч. 2 ст. 141 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні», дійшли згоди збільшити ціну товару з відповідним зменшенням кількості та доповнили Договір № 233 специфікацією у вигляді Додатку № 10 (фуросемід, в кількості 100 упаковок за ціною 18,45 грн без ПДВ за одиницю на загальну суму 1 845,00 грн). Пунктом 3.5 Договору № 223 передбачено, що зміна ціни за одиницю товару не більш ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі, зазначається в додаткових угодах до договору закупівлі на підставі листа Постачальника і документу, який виданий відповідним органом про зміну ціни. Разом з тим, частиною 5 статті 41 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, а саме, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Слід зазначити, що в роз’ясненні Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 року № 3304-04/69987-06 зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю на підставі частини 5 статті 41 Закону має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі. Слід відмітити, що в постанові Верховного Суду від 23.01.2020 у справі 907/788/18, в якій зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю можливе у випадку коливання ціни такого товару на ринку, яке (коливання) повинно бути обґрунтованим і документально підтвердженим та відповідати запропонованим змінам (а саме, необхідно підтвердити наявність коливання ціни товару на ринку у період з дати укладення Договору до дати набрання чинності додатковими угодами до Договору). Також, Верховним Судом у складі суддів об`єднаної палати Касаційного господарського суду в постанові від 18.06.2021 року у справі № 927/491/19, щодо збільшення ціни за одиницю товару на підставі пункту 2 частини 4 статті 36 Закону (в редакції Закону до 19.04.2020 року), зазначено, що «обмеження 10% застосовується як максимальний ліміт щодо зміни ціни, визначеної в договорі, незалежно від того, як часто відбуваються такі зміни (кількість підписаних додаткових угод)». Частиною 2 статті 141 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» від 2 грудня 1997 року № 671/97-ВР (далі – Закон № 671/97-ВР) передбачено, що форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) є надзвичайні та невідворотні обставини, що об’єктивно унеможливлюють виконання зобов’язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов’язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, а саме: загроза війни, збройний конфлікт або серйозна погроза такого конфлікту, включаючи але не обмежуючись ворожими атаками, блокадами, військовим ембарго, дії іноземного ворога, загальна військова мобілізація, військові дії, оголошена та неоголошена війна, дії суспільного ворога, збурення, акти тероризму, диверсії, піратства, безлади, вторгнення, блокада, революція, заколот, повстання, масові заворушення, введення комендантської години, карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, експропріація, примусове вилучення, захоплення підприємств, реквізиція, громадська демонстрація, блокада, страйк, аварія, протиправні дії третіх осіб, пожежа, вибух, тривалі перерви в роботі транспорту, регламентовані умовами відповідних рішень та актами державних органів влади, закриття морських проток, ембарго, заборона (обмеження) експорту/імпорту тощо, а також викликані винятковими погодними умовами і стихійним лихом, а саме: епідемія, сильний шторм, циклон, ураган, торнадо, буревій, повінь, нагромадження снігу, ожеледь, град, заморозки, замерзання моря, проток, портів, перевалів, землетрус, блискавка, пожежа, посуха, просідання і зсув ґрунту, інші стихійні лиха тощо. Відповідно до наданих Замовником пояснень та копій документів підстави внесення змін до істотних умов Договору № 223, відповідно до додаткових угод від 07.04.2022 № 1 та № 2, від 19.04.2022 № 3, від 26.04.2022 № 4, від 02.05.2022 № 5, від 25.05.2022 № 6, Замовником обґрунтовуються листами ТОВ «СТМ-Фарм» від 01.04.2022 № 01/04/22, від 18.04.2022 № 18/04/22, від 25.04.2022 № 25/04/22, від 26.04.2022 № 26/04/22, від 01.05.2022 № 01/05/22, від 24.05.2022 № 24/05/22, відповідно до яких ТОВ «СТМ-Фарм» пропонує погодити збільшення ціни на товар у зв’язку із збільшенням вхідної ціни товару від виробників через виникнення непереборної сили (форс мажором) - обставин, визначених у ч. 2 ст. 141 Закону № 671/97-ВР та листом Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1. Однак, слід зазначити, що лист Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1 лише засвідчує факт настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), що в подальшому звільняє від відповідальності за невиконання своїх договірних зобов'язань протягом терміну дії таких обставин, що також передбачено в пункті 8.1 Договору № 223, а тому не може використовуватись як підстава для укладання додаткових угод від 07.04.2022 № 1 та № 2, від 19.04.2022 № 3, від 26.04.2022 № 4, від 02.05.2022 № 5, від 25.05.2022 № 6. Також, слід зазначити, що додатковою угодою від 07.04.2022 року № 1 внесено зміни до Договору 223, якими специфікацію (Додаток № 1) викладено в новій редакції, а саме, зменшено найменування та обсяг фармацевтичної продукції, а відповідно до додаткових угод від 07.04.2022 року № 2, від 19.04.2022 року № 3, від 26.04.2022 року № 4, від 02.05.2022 року № 5 та від 25.05.2022 року № 6, даний договір доповнено Додатками № 2-10, якими збільшено найменування та кількість (обсяги) фармацевтичної продукції. Проте, слід зазначити, що частиною 5 статті 41 Закону не передбачено змінювати істотні умови договору про закупівлю в частині збільшення кількості (обсягу) товарів. Крім цього, проведеним аналізом встановлено, що відповідно до умов вищевказаних додаткових угод, сторонами збільшено ціну відповідно до пункту 2 частини 5 статті 41 Закону за 1 упаковку омепразолу з 63,00 грн без ПДВ (ціна за додатковою угодою від 07.04.2022 № 1) до 75,96 грн без ПДВ (ціна за додатковою угодою від 02.05.2022 № 5), тобто збільшено ціну за одиницю товару на 20,57 %, при цьому сторонами також порушено обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару- не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Аналізом питання дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до договору встановлено, що між Замовником та переможцем торгів по лоту № 2 ТОВ «СТМ-Фарм» до договору про закупівлю від 22.03.2022 № 224 (далі – Договір № 224) укладено додаткову угоду від 07.04.2022 № 1, відповідно до якої сторони, керуючись пунктом 3.5 Договору № 223 внесли зміни до істотних умов Договору в частині зміни ціни за одиницю товару не більш ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, та у зв’язку з виникненням непереборної сили (форс мажором) - обставин, визначених у ч. 2 ст. 141 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні», дійшли згоди збільшити ціну товару з відповідним зменшенням кількості, а саме, ціна за 1 упаковку дигоксину зросла з 49,73 грн з ПДВ до 54,70 гривень з ПДВ. Відповідно до наданих Замовником пояснень та копій документів підстава внесення змін до істотних умов Договору № 224, відповідно до додаткової угоди від 07.04.2022 № 1, Замовником обґрунтовується листом ТОВ «СТМ-Фарм» від 01.04.2022 № 01/04/22, відповідно до якого ТОВ «СТМ-Фарм» пропонує погодити збільшення ціни на товар у зв’язку із збільшенням вхідної ціни товару від виробників через виникнення непереборної сили (форс мажором) - обставин, визначених у ч. 2 ст. 141 Закону № 671/97-ВР та листом Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1. Аналогічно, слід зазначити, що лист Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1 не може використовуватись як підстава для укладання додаткової угоди від 07.04.2022 № 1 до Договору № 224. Отже, враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником на порушення вимог пункт 2 частини 5 статті 41 Закону до Договору № 223 по лоту № 1 укладено додаткові угоди від 07.04.2022 № 1 та № 2, від 19.04.2022 № 3, від 26.04.2022 № 4, від 02.05.2022 № 5, від 25.05.2022 № 6 та до Договору № 224 по лоту № 2 укладено додаткову угоду від 07.04.2022 № 1, якими внесено зміни до істотних умов Договору, збільшено ціну за одиницю товару та зменшено обсяг закупівлі без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни, при цьому укладені додаткові угоди від 07.04.2022 року № 2, від 19.04.2022 року № 3, від 26.04.2022 року № 4, від 02.05.2022 року № 5 та від 25.05.2022 року № 6, якими внесено зміни до істотних умов Договору № 223 по лоту № 1 в частині збільшення найменування та кількості (обсягів) фармацевтичної продукції не відповідають нормам частини 5 статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 20.09.2022 17:47 - 05.10.2022 00:00
Дата публікації висновку: 20.09.2022 17:47

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання Висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області про результати моніторингу закупівлі Згідно Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015-33600000-6 Фармацевтична продукція (UA-2022-01-17-000825-a) Замовник звернувся до ТОВ "СТМ Фарм" з листом щодо здійснення заходів, визначених у висновку моніторингу UA-M-2022-08-29-000138. В залежності від змісту відповіді ТОВ "СТМ Фарм", Замовник вчинятиме дії, передбачені статтею 188 Господарського кодексу України, для проведення зміни чи розірвання Договорів у встановленому ГКУ порядку.
Дата публікації звіту: 27.09.2022 16:56

Запити/Пояснення