-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Вершкове масло Код ДК 021-2015 15530000-2 (Вершкове масло)
Завершена
234 900.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 175.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 175.00 UAH
Номер:
ddbcfb8ff84646bebde840c18c039fcd
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-06-28-000039
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.06.2022 00:00
Період моніторингу:
29.06.2022 13:28 - 21.07.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
28.06.2022 № 171
Київ
Про здійснення моніторингу закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, з метою забезпечення здійснення моніторингу закупівель,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочаті моніторинги закупівель, зазначені у Переліку, підлягають зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу Держаудитслужби
від 28.06.2022 № 171
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Номер ID закупівлі Найменування замовника Очікувана вартість, грн Предмет закупівлі Опис підстав для здійснення моніторингу
2 UA-2022-01-14-003710-c Відділ освіти Димерської селищної ради 234 900,00 Вершкове масло Код ДК 021-2015 15530000-2 (Вершкове масло) Пункт 5 частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення вимог пунктів 4 та 5 частини 1 статті 5, пунктів 1 та 2 частини 1 статті 31, а також частини 2 статті 32 Закону № 922-VIII.
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 липня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи, від 14.01.2022 № 10, тендерні пропозиції приватного підприємства «ТОРГПРОДСЕРВІС», приватного акціонерного товариства «ЮРІЯ», ФОП Туровець О.М. (далі – Переможець) протоколи розгляду тендерних пропозицій від 04.02.2022 № 33, від 04.02.2022
№ 34, від 04.02.2022 № 35, повідомлення про намір укласти договір від 04.02.2022, договір від 17.02.2022 № 17102-11, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 06.07.2022 року.
За результатами здійсненого моніторингу встановлено, що Замовником неправомірно відхилено тендерну пропозицію ПП «ТОРГПРОДСЕРВІС» з підстав, зазначених у протоколі уповноваженої особи від 04.02.2022 № 33.
Згідно з вказаним протоколом в проєкті договору, поданому учасником, не зазначено місце складання договору та не вказано реквізити замовника, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону
№ 922-VIII вимогам до учасника відповідно до законодавства
Так, перевіркою підстав для відхилення тендерної пропозиції
ПП «ТОРГПРОДСЕРВІС» встановлено наступне.
Відповідно до примітки Додатку 4 до ТД при поданні проєкту договору в складі пропозиції учасникам необхідно заповнити всі пункти договору, що передбачено замовником для заповнення, окрім номеру договору, дати договору, ціни договору та іншого, що стосується вартості окремих складових товару.
Відповідно до статті 647 Цивільного кодексу України, договір є укладеним у місці проживання фізичної особи або за місцезнаходженням юридичної особи, яка зробила пропозицію укласти договір, якщо інше не встановлено договором.
Відповідно, місце укладання договору зазначається при його фактичному укладанні. До того ж, вказаним проєктом не передбачено заповнення реквізитів замовника.
При цьому, згідно з частиною 1 статті 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
Враховуючи вказане, місце складання договору та реквізити замовника не відносяться до пунктів договору, оскільки не потребують їх погодження.
Таким чином, ПП «ТОРГПРОДСЕРВІС» у складі пропозиції надано заповнений проєкт договору відповідно до вимог тендерної пропозиції Замовника.
Отже, Замовником всупереч вимогам пункту 1 та 2 частини першої статті 31 Закону № 922-VIII відхилено тендерну пропозицію ПП «ТОРГПРОДСЕРВІС», чим порушено норми пункту 2 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII зокрема, дотримання принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності.
Також, моніторингом встановлено, що тендерна пропозиція ФОП Туровець О.М. не відповідає умовам ТД.
Відповідно до додатку 1 до ТД учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати копію документу від лабораторії, про відповідність запропонованого товару вимогам ДСТУ,ТУУ.
Однак, в складі пропозиції Переможця не надано документ від лабораторії, про відповідність запропонованого товару вимогам ДСТУ, ТУУ, чим не дотримано вимогу додатку 1 до ТД.
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно пункту 3 розділу 7 ТД, учасник у складі тендерної пропозиції подає підписаний та заповнений проект договору з усіма додатками до нього, за винятком інформації про дату на номер договору, з підписом кожної сторінки договору уповноваженою особою учасника та з печаткою.
У складі тендерної пропозиції Переможця міститься проєкт договору у якому відсутні підписи та печатки уповноваженої особи на кожній сторінці та не заповнений пункт 3.1 проєкту договору (інформація про ціну договору), що не відповідає вимогам пункту 3 розділу 7 ТД.
Також, у пункті 1.2 проєкту договору та договору від 17.02.2022 № 17102-11 в «кількість товару» вказано «1» найменування, що не відповідає специфікації договору, викладеній у Додатку 4 ТД.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Таким чином, в порушення пунктів 1 та 2 частини 1 статті 31 Закону
№ 922-VIII Замовник не відхилив тендерну пропозицію ФОП Туровець О.М., як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації, а уклав з ним договір від 17.02.2022 № 17102-11 на загальну суму 233 160,00 гривень.
Поряд з тим, відхиливши тендерну пропозицію ПП «ТОРГПРОДСЕРВІС» та не відхиливши тендерну пропозицію Переможця, Замовник порушив принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, які встановлені пунктами 4 та 5 частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII.
Вищевказане призвело до порушення частини 2 статті 32 Закону
№ 922-VIII, відповідно до якої тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з Законом.
Період усунення порушень:
18.07.2022 09:22 - 02.08.2022 00:00
Дата публікації висновку:
18.07.2022 09:22
Запити/Пояснення
Номер:
fe2fbf38941e4f4394d89176c4181642
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
01.07.2022 09:56
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.07.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі Товарів «Вершкового масла» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-01-14-003710-c, та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба у отриманні пояснень (інформації, документів):
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість по даній закупівлі? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
587e2c315c3a4c25bce3ac07312ae86b
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
06.07.2022 17:25
Опис:
Очікувана вартість визначалася відповідно до пункту 4 розділу ІІІ наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» від 18.02.2020 №275.
Очікувана вартість закупівлі послуг, визначена на основі загальнодоступної відкритої цінової інформації, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, а саме на веб порталі уповноваженого органу за посиланням https://prozorro.gov.ua/.
Посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначння, очікуваної вартості предмета закупівлі: http://dymer-osvita.kiev.sch.in.ua/publichni_zakupivli/