-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Розподіл природного газу
Завершена
1 578 496.13
UAH з ПДВ
Номер:
74e1663f00544137b510bf1b59381976
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-02-08-000040
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.02.2022 00:00
Період моніторингу:
08.02.2022 13:57 - 02.03.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
08.02.2022 № 43
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В. о. начальника Управління Північно-східного офісу
Держаудитслужби в Полтавській області Вадим ЄВТУХОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби
від 08.02.2022 № 43
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
5. UA-2022-01-14-003134-c, 14.01.2022, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
В. о. начальника Управління Північно-східного офісу
Держаудитслужби в Полтавській області Вадим ЄВТУХОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вимогам Закону встановлено порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення пункту 2 частини другої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; дотримання вимог Постанови № 710; наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі; дотримання законодавства при укладанні договору та додаткових угод до нього – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом оприлюднення в електронній системі документального обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, а також заяви-приєднання з додатками, які є невід’ємними частинами договору про закупівлю та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 лютого 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); відповідності повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон); обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі; наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі; дотримання законодавства при укладанні договору та додаткових угод до нього.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти та молоді виконавчого комітету Зіньківської міської ради (далі – замовник) на 2022 рік; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.01.2022 № 13; повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) UA-2022-01-14-003134-c від 14.01.2022; договір розподілу природного газу від 24.01.2022 № 12-Р, укладений з АТ «Полтавагаз» на суму 1578496,13 грн з ПДВ; додаткова угода № 1 від 24.01.2022 до договору від 24.01.2022 № 12-Р.
Моніторингом питання відповідності повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вимогам Закону встановлено, що замовником у пункті «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) не дотримано вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону в частині обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі.
Так, замовник у пункті «Умова застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначив наступну інформацію: «Відсутність конкуренції з технічних причин».
Водночас, в пункті «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) замовник зазначив: «Переговорна процедура закупівлі на розподіл електричної енергії застосовується на підставі п. 2 ч. 2 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» - відсутності конкуренції з технічних причин на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи». В той же час замовником проводилась закупівля на розподіл природного газу.
Вказане свідчить, що в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) замовником не здійснено посилання на технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 40 Закону, на який здійснено посилання при обґрунтуванні переговорної процедури закупівлі визначено, що застосування переговорної процедури закупівлі на умові відсутності конкуренції з технічних причин має бути документально підтверджено замовником, що в порушення вказаної норми замовником не забезпечено.
За результатами переговорної процедури закупівлі замовником укладено договір розподілу природного газу від 24.01.2022 № 12-Р з АТ «Полтавагаз» на суму 1578496,13 грн з ПДВ та додаткову угоду № 1 від 24.01.2022 до договору від 24.01.2022 № 12-Р, якою доповнено договір істотними умовами.
Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що пунктом 12.8 договору розподілу природного газу від 24.01.2022 № 12-Р визначено: «Надана Споживажем заява-приєднання до Договору з додатками (Додаток № 1 «Пункти призначення з переліком комерційних вузлів обліку природного газу та газоспоживаючого обладнання», Додаток № 2 «Розрахунок втрат і витрат природного газу в мережі») є невід’ємною частиною цього договору. Інформація, передбачена додатками до заяви-приєднання, викладається у актуальному стані».
Натомість в електронній системі закупівель замовником в порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону не оприлюднено вищезазначену заяву-приєднання з додатками до договору.
Так, вказаною нормою передбачено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Період усунення порушень:
18.02.2022 15:45 - 05.03.2022 00:00
Дата публікації висновку:
18.02.2022 15:45
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі Розподіл природного газу (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером
(UA-2022-01-14-003134-c). 18.02.2022р. в електронній системі було оприлюднено висновок про результати, яким встановлено: За результатами аналізу питання відповідності повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вимогам Закону встановлено порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону. За результатами аналізу питання обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення пункту 2 частини другої статті 40 Закону. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; дотримання вимог Постанови № 710; наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі; дотримання законодавства при укладанні договору та додаткових угод до нього – порушень не встановлено. У висновку зазначено, З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом оприлюднення в електронній системі документального обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, а також заяви-приєднання з додатками, які є невід’ємними частинами договору про закупівлю та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.. Повідомляємо, що всі зауваження викладені у висновку моніторингу прийняті нами до уваги та зобов’язуємось не допускати встановлені порушення у подальшому.
Обгрунтування застосування переговорної процедури: Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток на підставі пункту 2 частини 2 статті 40 Закону, а саме якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання, в тому числі через відсутність конкуренції з технічних причин. Згідно зі статтею 9 Закону України «Про ринок природного газу» діяльність, пов’язана, зокрема, з розподілом природного газу провадиться за умови отримання відповідної ліцензії, яка видається Регулятором у встановленому законодавством порядку. Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Полтавагаз» має ліцензію на розподіл природного газу, на що вказує Ліцензійний реєстр Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, станом на 31.12.2020, оприлюднений на сайті НКРЕКП. Відповідно до підпункту 1 пункту третього Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП), затвердженого Указом Президента України від 10.09.2014 року № 715/2014, основними завданнями НКРЕКП, є, зокрема, державне регулювання діяльності суб’єктів природних монополій та суб'єктів господарювання, що провадять діяльність на суміжних ринках природного газу, нафтового (попутного) газу, газу (метану) вугільних родовищ та газу сланцевих товщ (далі - природний газ). Згідно з даними Реєстру суб’єктів природних монополій, які провадять господарську діяльність у сфері енергетики, розміщеному на офіційному веб-сайті НКРЕКП (пеrс.gov.ua), станом на 31.12.2020, Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Полтавагаз», код ЄДРПОУ 03351912, м. Полтава, вул. Володимира Козака, 2а (за № 31 в Реєстрі), є суб’єктом природних монополій на території м. Полтава та Полтавської області (крім міст Кременчук, Лубни, Горішні Плавні, Лубенського, Пирятинського, Оржицького, Гребінківського, Гадяцького, Семенівського, Кременчуцького районів та села Радянське Кобеляцького району Полтавської області) у сфері розподілу природного газу, відповідно до постанови НКРЕКП від 15.06.2017 № 778. Згідно з ч. 2 ст. 5 Закону України «Про природні монополії» Антимонопольним комітетом України ведеться зведений перелік суб’єктів природних монополій на підставі реєстрів суб’єктів природних монополій у сфері житлово-комунального господарства, що формуються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, а в інших сферах, в яких діють суб’єкти природних монополій національними комісіями регулювання природних монополій у відповідній сфері або органами виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначених комісій. Зведений перелік суб'єктів природних монополій розміщується на офіційному веб - сайті Антимонопольного комітету України (http://www.amc.gov.ua). Згідно з даними офіційного веб - сайту Антимонопольного комітету України (http://www.amc.gov.ua), зокрема Зведеного переліку суб’єктів природних монополій, Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Полтавагаз», код ЄДРПОУ 03351912 (за № 34 в Реєстрі), є суб’єктом природних монополій на території м. Полтава та Полтавської області (крім міст Кременчук, Лубни, Горішні Плавні, Лубенського, Пирятинського, Оржицького, Гребінківського, Гадяцького, Семенівського, Кременчуцького районів та села Радянське Кобеляцького району Полтавської області) у сфері розподілу природного газу, відповідно до постанови НКРЕКП від 15.06.2017 № 778. Тому, договір про закупівлю послуг з розподілу природного газу може, бути укладений лише з одним виконавцем. З урахуванням вищевикладеного, та враховуючи наявність підстав для застосування Переговорної процедури закупівлі (пункт 2 частини 2 статті 40 Закону), Замовнику необхідно застосувати Переговорну процедуру щодо Закупівлі. Документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі з підстав визначених пунктом 2 частини 2 статті 40 Закону: - ЗУ «Про публічні закупівлі»; - ЗУ «Про ринок природного газу»: - Ліцензійний реєстр Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, станом на 31.12.2020, оприлюднений на сайті НКРЕКП
Дата публікації звіту:
24.02.2022 09:26
Запити/Пояснення
Номер:
511f8f4df1014416b9ca7b41adbba1b5
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
08.02.2022 14:41
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.02.2022 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету «Розподіл природного газу» (ДК 021:2015: 65210000-8 — Розподіл газу), очікуваною вартістю 1578496,13 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-01-14-003134-c,) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
d510035ab2244f12924c711e530270c1
Назва:
Відповідь на запит про надання інформації
Дата опублікування:
10.02.2022 08:26
Опис:
На Ваш запит про надання пояснень від 08.02.2022 року стосовно предмету закупівлі «Розподіл природного газу)» (ДК 021:2015:65210000-8 Розподіл газу) за номером ID: UA-2022-01-14-003134-с, в системі Prozorro надаємо наступні пояснення:
- яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість.
–Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі - Технічні та якісні характеристики встановлюються відповідно до постанови «Про затвердження Мінімальних стандартів та вимог до якості обслуговування споживачів та постачання природного газу», затвердженою Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 21 вересня 2017 року № 1156 (зі змінами).
-Обґрунтування розміру бюджетного призначення - кошти місцевого бюджету Зіньківської міської територіальної громади згідно рішення 11 сесії 8 скликання від 24.12.2021 «Про бюджет Зіньківської міської територіальної громади на 2022 рік»
-Обґрунтування очікуваної вартості - Розрахунок здійснено на підставі тарифів, затверджених Постановою НКРЕКП № 2743 від 22.12.2021 р. «Про встановлення тарифу на послуги розподілу природного газу для АТ «Оператор газорозподільчої системи «Полтавагаз»
- щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості.
http://zinkiv.osv.org.ua/