-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Легкові автомобілі
Завершена
1 610 280.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 051.40 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 051.40 UAH
Номер:
4f0c8c9ff8294c03aa38fbc0ca804a1e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-23-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.09.2022 00:00
Період моніторингу:
23.09.2022 14:08 - 15.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
23.09.2022 № 285
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 23.09.2022 № 285.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-01-13-003458-c, 13.01.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України №003100-18/6851-2022 від 05.09.2022.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Компанія «Стар Лайн», визначення його переможцем тендеру та укладення з ним договору встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31, частини сьомої статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, надання учасником переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця – порушень не виявлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
Під час моніторингу Замовником відмінено торги, про що опубліковано відповідну інформацію в електронній системі закупівель 04.10.2022.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 05 жовтня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Полтавагаз» (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-01-13-004129-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «Компанія «Стар Лайн»; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані переможцем документи після аукціону; договір про закупівлю товару №7/31/22 від 17.02.2022; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до вимог частини 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та завантаження файлів, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію - згідно Додатку 2 до тендерної документації.
Також, у Додатку 6 тендерної документації «Інші документи встановлені відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців)» зазначено про подання інших документів учасниками, зокрема, інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію.
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «Компанія «Стар Лайн» у складі тендерної пропозиції не надано відповідної технічної специфікації та інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, чим недотримано вимог частини 1 розділу 3 та Додатку 6 тендерної документації Замовника.
Відповідно до вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Водночас, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Компанія «Стар Лайн», а визнано вказаного учасника переможцем торгів та укладено з ним договір про закупівлю товару №7/31/22 від 17.02.2022 на суму 1 610 280,00 грн з ПДВ.
Згідно з нормою частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Отже, нормою частини шостої статті 17 Закону імперативно визначено обов’язок переможця надати замовнику, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, документи, які підтверджують відсутність відповідних підстав, визначених відповідними пунктами частини першої та частиною другою цієї статті.
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що в недотримання вимог частини шостої статті 17 Закону переможцем тендеру ТОВ «Компанія «Стар Лайн» у визначений Законом термін не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 8 частини першої статті 17 Закону.
Відповідно до частини сьомої статті 33 Закону, у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
Однак, на порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Компанія «Стар Лайн», а укладено з ним договір про закупівлю №7/31/22 від 17.02.2022 на суму 1 610 280,00 грн з ПДВ.
Слід зазначити, під час моніторингу Замовником прийнято рішення про відміну процедури закупівлі за ID: UA-2022-01-13-003458-c та 04.10.2022 оприлюднено звіт про виконання договору про закупівлю.
Період усунення порушень:
05.10.2022 13:11 - 20.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
05.10.2022 13:11
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
Опис:
Розірвано договір
Дата публікації:
20.12.2022 16:00
Запити/Пояснення
Номер:
b5c30a6047944ef0aafc7848b415ed3c
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
23.09.2022 15:24
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.09.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-01-13-003458-c, яка проводилась Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «ПОЛТАВАГАЗ» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
2. Також надати посилання на сторінку веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Відповідно до частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а також копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
У тендерній документації Замовника (пункт 3 розділ 6) зазначено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: інформацію про право підписання договору про закупівлю; достовірну інформацію про наявність у нього чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
3. Надати інформацію щодо виконання переможцем тендеру при укладанні договору вимоги пункту 3 розділу 6 тендерної документації Замовника (з обов’язковим долученням відповідних підтверджуючих документів)?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
657d0d17968b435aa0d0befb213424ad
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
28.09.2022 15:40
Опис:
На Ваш запит щодо надання відповідної інформації та пояснень у межах моніторингу процедури закупівлі - “Легкові автомобілі” за кодом ДК 021:2015-34110000-1: Легкові автомобілі, ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-13-003458-c, повідомляємо наступне.
Основним напрямком діяльності Товариства є розподіл природного газу в межах території, де знаходиться газорозподільна система, що перебуває у власності, господарському віданні, користуванні чи експлуатації АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА “ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ «ПОЛТАВАГАЗ» відповідно до отриманої ліцензії згідно постанови НКРЕКП № 778 від 15.06.2017 року (зі змінами внесеними Постановою НКРЕКП №941 від 04.06.2019 р., Постановою НКРЕКП №1564 від 25.07.2019р. та Постановою НКРЕКП № 2512 від 16.12.2020 року).
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі- Закон) у тендерній документації зазначаються зокрема такі відомості як інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби-плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Згідно пункту 33 частини 1 статті 1 Закону технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування, відповідності, продуктивності, ресурсопродуктивності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
1. Враховуючи вимоги Закону, інформація про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі «Легкові автомобілі» викладена в Технічній специфікації (Додаток 2 до тендерної документації) та визначена відповідно до потреб Замовника для забезпечення функціонування безперебійної та безаварійної роботи об’єктів газорозподільної системи, зменшення витрат підприємства на проведення ремонтних робіт автотранспорту, зменшення витрати паливно-мастильних матеріалів, збільшення інтенсивності виконуваних поточних робіт, виробничих завдань, або аварійно-відновлювальних робіт та на виконання I Розділу Плану розвитку газорозподільної системи на 2022-2031 роки газорозподільного підприємства АТ “Полтавагаз” (Інвестиційної програми на 2022 рік), затвердженого Постановою НКРЕКП від 22.12.2021 року № 2802.
Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275 затверджена примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, якою передбачені методи визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме:
1) здійснення пошуку, збору та аналіз загальнодоступної інформації про ціну товару (тобто інформація про ціни, що містяться в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній
системі закупівель “Prozorro” та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках;
довідкові ціни на товари та послуги, що публікуються в спеціалізованих виданнях,які випускаються в друкованій та електронній формі або розміщуються в мережі Інтернет (у разі їх наявності); біржові котирування світових, регіональних, місцевих та профільних бірж (в разі біржового товару); дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань; дані офіційних статистичних видань, в тому числі іноземних;
2) отримання комерційних (цінових) пропозицій від виробників, офіційних представників та дилерів, постачальників;
3) у разі обмеження на ринку певних товарів та враховуючи їх специфіку, при розрахунку використовуються ціни попередніх закупівель аналогічного товару та/або минулих періодів (з урахуванням індексу інфляції, зміни курсів іноземних валют).
Таким чином, визначення очікуваної вартості предмета закупівлі “Легкові автомобілі” здійснювалось відповідно до вищевказаної методики та з урахуванням Плану розвитку газорозподільної системи на 2022-2031 роки газорозподільного підприємства АТ “Полтавагаз” (Інвестиційної програми на 2022 рік), затвердженого Постановою НКРЕКП від 22.12.2021 року № 2802.
2. Закупівля товару по предмету “Легкові автомобілі” згідно код ДК 021:2015- 34110000-1: Легкові автомобілі (Ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-13-003458-c) була опублікована уповноваженою особою Замовника, яка керується затвердженим Положенням про уповноважену особу та Законом України «Про публічні закупівлі» на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, Відповідно до частини 4 статті 3 Закону відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюються виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, установлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону. Якщо для реалізації положень поданого проекту закону про внесення змін до цього Закону необхідні законодавчі зміни до інших законодавчих актів, такі зміни викладаються в розділі «Прикінцеві положення» (перехідні положення) проекту закону про внесення змін до цього Закону.
Відповідно до змін, внесених 16.12.2020 року до Постанови Кабінету Міністрів № 710 “Про ефективне використання державних коштів”, з метою ефективного та раціонального використання коштів, головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки - доручено, а органам місцевого самоврядування, Пенсійному фонду та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування – рекомендовано розміщувати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті.
АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО “ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ «ПОЛТАВАГАЗ» не відноситься до вищевказаних категорій в сфері застосування Постанови Кабінету Міністрів № 710 та є Замовником в розумінні Закону згідно пункту 4 частини 1 статті 2 Закону як юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання, визначених частиною другою цієї статті.
Враховуючи вищевикладене, Постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 “Про ефективне використання державних коштів” (зі змінами) не розповсюджується на діяльність, зокрема, і закупівельну, АТ “ПОЛТАВАГАЗ”.
Таким чином, обгрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості не розміщувалось додатково на інших сторінках веб-сайту, окрім веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель.
Також, звертаю увагу, що в річному плані закупівель Замовник чітко зазначив джерело фінансування даної закупівлі: власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства). (Ідентифікатор плану UA-P-2022-01-13-004129-b).
3. Щодо інформації про виконання переможцем тендеру при укладанні договору вимоги пункту 3 розділу 6 тендерної документації Замовника (з обов’язковим долученням відповідних підтверджуючих документів) повідомляємо, що відповідно до частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а також копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
У тендерній документації Замовника (пункт 3 розділ 6) зазначено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: інформацію про право підписання договору про закупівлю; достовірну інформацію про наявність у нього чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
На виконання вищевказаної вимоги, переможець тендеру при укладанні договору надав
інформацію про право підписання договору про закупівлю, що підтвердив наступними документами (додаються):
- довідка №164 від 19.01.2022 про те, що особою, уповноваженою представляти інтереси ТОВ “Компанія “Стар Лайн” підписувати документи тендерної пропозиції та договір за результатами процедури закупівлі, являється директор - Батигін Дмитро Сергійович;
- наказ про призначення №117 від 30.11.2017 року;
- протокол загальних зборів учасників №52 від 28.11.2017 року.
Відповідно до ст. 7 Закону України “Про ліцензування видів господарської діяльності”, діяльність з виробництва, торгівлі автомобілями та легковими автотранспортними засобами, діяльність з технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів, а також діяльність з торгівлі деталями та приладдям для автотранспортних засобів не входять до переліку видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню.
ТОВ “Компанія “Стар Лайн” відповідно до зареєстрованих у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань відомостей, здійснює діяльність за наступними видами, зокрема:
1) код КВЕД 45.11 Торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами (основний);
2) код КВЕД 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів;
3) код КВЕД 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів;
4) код КВЕД 45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів.
Враховуючи вищевикладене та предмет закупівлі і договору, ТОВ “Компанія “Стар Лайн” має право займатися таким видом господарської діяльності, як торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами, що в свою чергу не потребує отримання будь-яких дозволів та ліцензій для здійснення даного виду діяльності.
Також на підтвердження права займатися вищевказаним видом господарської діяльності надано довідку №154 від 19.01.2022 року, про те, що ТОВ “Компанія “Стар Лайн” є Дилером, уповноваженою особою, призначеною Дистртиб'ютором продавати продукцію та провадити сервісне обслуговування. Всі права, обов'язки та дозволи, що надаються Дилеру, покладаються на нього згідно Договору про призначення уповноваженого дилера продукції “TOYOTA” та додано наступні документи для підтвердження інформації:
- Витяг з Договору про призначення уповноваженого дилера продукції “TOYOTA” від 09.12.2019 року з урахуванням змін, внесених додатковою угодою від 06.12.2021 року;
- Додаткова угода до Договору про призначення уповноваженого дилера продукції “TOYOTA” від 09.12.2019 року.