-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Газове паливо (природний газ)
Якість товару має відповідати вимогам діючих ДСТУ, ГОСТ, ТУ, санітарним, гігієнічним та іншим нормам, що встановлені для даного товару і підтверджуються відповідним документом.
Торги не відбулися
3 924 300.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 39 243.00 UAH
мін. крок: 1% або 39 243.00 UAH
Номер:
a93e3e81d72b4f2c809ab13c5deebeff
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-05-12-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.05.2022 00:00
Період моніторингу:
17.05.2022 12:45 - 08.06.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
17.05.2022 № 11-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1.Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
17.05.2022 № 11-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3. UA-2022-01-13-006600-a, 13.01.2022, дані автоматичних індикаторів ризиків.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; повноти відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності надання відповіді замовником на запитання до процедури, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму його усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 31 травня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; повноти відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); розгляду тендерних пропозицій; своєчасність надання відповіді замовником на запитання до процедури.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Полтавського комунального автотранспортного підприємства 1628 (далі – замовник) на 2022 рік; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи замовника від 13.01.2022 № 2; вимога учасника про усунення порушення від 18.02.2022 та рішення замовника від 24.02.2022; скарга до процедури UA-2022-01-13-006600-a.a2 від 22.02.2022 ТОВ «АЛЬЯНСГАЗЕНЕРГО»; рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження) від 06.05.2022 № 4488-р/пк-пз; протокол розгляду тендерних пропозицій; тендерні пропозиції учасників ТОВ «ГАЗОВА КОМПАНІЯ «ІНВЕСТСЕРВІС», ТОВ «АГРОСИНТЕЗ ТРЕЙДІНГ»; протокольні рішення уповноваженої особи замовника від 07.02.2022 № 20; від 09.02.2022 № 22; повідомлення про намір укласти договір від 16.02.2022.
Слід вказати, що такі документи як: тендерні пропозиції учасників ТОВ «АЛЬЯНСГАЗЕНЕРГО», ПП «Фірма «Альпарі ХХІ», протокольні рішення уповноваженої особи замовника від 14.02.2022 № 28, від 16.02.2022 № 31 – не розглядались, оскільки були предметом розгляду Органу оскарження в ході розгляду скарги ТОВ «АЛЬЯНСГАЗЕНЕРГО» з винесеним рішенням № 4488-р/пк-пз від 06.05.2022.
В електронному кабінеті щодо закупівлі UA-2022-01-13-006600-a спрацював автоматичний індикатор ризику RISK-1-11 – «Ненадання або несвоєчасне надання замовником відповіді на звернення учасника з вимогою щодо надання додаткової інформації стосовно причин невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації».
Так, відповідно до даних веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель учасник ТОВ «ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП» надав вимогу UA-2022-01-13-006600-a.a1 від 18.02.2022 щодо неправомірного визначення переможцем закупівлі учасника ПП «Фірма «Альпарі ХХІ» (далі – переможець), в якій зазначено, що у складі тендерної пропозиції переможця відсутнє підтвердження надання довідки в довільній формі про відсутність підстав відмови передбачених ст. 17 ч. 2, тому відповідно до тендерної документації Замовника та ст.31 Закону тендерна пропозиція учасника ПП «Фірма «Альпарі ХХІ» повинна бути відхилена.
Замовник своїм рішенням від 24.02.2022 не задовольнив вимогу учасника ТОВ «ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП», вказавши, що: «Відповідно до частини 3 статті 31 та частини 4 статті 33 Закону України «Про публічні закупівлі», учасники, пропозиція яких розглянута та відхилена, можуть звернутися за роз’ясненнями та вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям. Таких вимог від учасників, пропозиція яких розглянута та відхилена, не надходило. Оскільки, пропозицію учасника ТОВ "ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП" не було розглянуто, то вимога від даного учасника не є правомірною.».
Частиною 3 статті 31 Закону визначено наступне: «У разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.».
Частиною 4 статті 33 Закону зазначено: «Учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.».
Відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що 31 січня 2022 року відбувся аукціон, в якому прийняли участь наступні учасники: ТОВ «ГАЗОВА КОМПАНІЯ «ІНВЕСТСЕРВІС» (первинна пропозиція – 2 587 020,48 грн, остаточна пропозиція – 2 587 020,48 грн), ТОВ «АГРОСИНТЕЗ ТРЕЙДІНГ» (первинна пропозиція – 3 086 100,00 грн, остаточна пропозиція – 2 960 000,00 грн), ТОВ «АЛЬЯНСГАЗЕНЕРГО» (первинна пропозиція – 3 118 104,00 грн, остаточна пропозиція – 3 000 375,00 грн), ПП «Фірма «Альпарі ХХІ» (первинна пропозиція – 3 653 028,00 грн, остаточна пропозиція – 3 040 380,00 грн), ТОВ «ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП» (первинна пропозиція – 3 657 600,00 грн, остаточна пропозиція – 3 118 103,00 грн), ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» (первинна пропозиція – 3 177 540,00 грн, остаточна пропозиція – 3 177 540,00 грн).
Найбільш економічно вигідною пропозицією визнано ТОВ «ГАЗОВА КОМПАНІЯ «ІНВЕСТСЕРВІС», згідно до протокольного рішення уповноваженої особи замовника від 07.02.2022 № 20 замовник відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ГАЗОВА КОМПАНІЯ «ІНВЕСТСЕРВІС», так як учасником не дотримано форми «Тендерна пропозиція», котра наведена в Додатку 3 тендерної документації і яку учасник повинен дотримуватись. Також замовником встановлено відхилення в наданих документах учасника, які підтверджують наявність досвіду виконання аналогічних договорів.
При розгляді наступної тендерної пропозиції ТОВ «АГРОСИНТЕЗ ТРЕЙДІНГ», згідно до протокольного рішення уповноваженої особи замовника від 09.02.2022 № 22 також була відхилена, через те, що учасником надано дані, котрі відрізняються від даних зазначених в довідці про наявність досвіду виконання аналогічного договору, безпосередньо в договорі та підтверджуючих документах (актах прийому-передачі природного газу), а тому є недостовірними та не підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та внаслідок відсутності належних даних в довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази для виконання умов договору.
При розгляді наступної тендерної пропозиції ТОВ «АЛЬЯНСГАЗЕНЕРГО» згідно до протокольного рішення уповноваженої особи замовника від 14.02.2022 № 28 також була відхилена, як така, що не відповідає умовам тендерної документації. Дане питання було розглянуте колегією АМКУ.
Розглянувши наступну тендерну пропозицію ПП «Фірма «Альпарі ХХІ» (первинна пропозиція – 3 653 028,00 грн, остаточна пропозиція – 3 040 380,00 грн) замовником згідно протокольного рішення уповноваженої особи від 16.02.2022 № 31 визнано останнього переможцем процедури закупівлі.
Тобто, тендерна пропозиція ТОВ «ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП» не була розглянута замовником, так як була наступною по ціні за пропозицію обраного переможця. Таким чином така пропозиція не є відхиленою в рамках Закону.
Враховуючи вищевикладене, дані автоматичного індикатору ризиків RISK-1-11 – «Ненадання або несвоєчасне надання замовником відповіді на звернення учасника з вимогою щодо надання додаткової інформації стосовно причин невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації», що спрацював в електронному кабінеті щодо даної процедури закупівлі не підтверджено.
Моніторингом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що замовник у тендерній документації (пункт 5 частини I «Загальні положення» тендерної документації) передбачив, що «резиденти або нерезиденти України, учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм та об’єднання учасників юридичні особи (зокрема з числа резидентів та/або нерезидентів) беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовник забезпечує вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої Законом, згідно переліку та умов передбачених статті 10 Закону».
В той же час, вичерпна інформація щодо принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників наведена в статті 5 Закону.
Також, моніторингом вказаного питання встановлено, що замовник у тендерній документації (пункт 3 розділу 10 проєкту договору, який зазначено в додатку 4 до тендерної документації) визначив: «Умови Договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань Сторонами у повному обсязі, крім випадків передбачених Законом України «Про публічні закупівлі». Істотні умови Договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань Сторонами в повному обсязі, крім випадків визначених частинами 5 та 6 ЗУ «Про публічні закупівлі».
В той же час, структурними елементами нормативно-правового акта є преамбула, розділи, глави, статті, пункти, підпункти, частини, абзаци. Тобто посилання на конкретну частину Закону повинно бути у визначеному порядку.
Вищезазначене є порушенням абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону в частині включення замовником до тендерної документації інформації, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством.
Період усунення порушень:
31.05.2022 16:08 - 16.06.2022 00:00
Дата публікації висновку:
31.05.2022 16:08
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З метою виконання викладених у результаті моніторингу зобов’язань недопущення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу №UA-M-2022-05-12-000001 закупівлі за ідентифікатором №UA-2022-01-13-006600-a а саме: проаналізувати, прийняти до уваги вжити заходів щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, постановляю, що в майбутніх закупівлях виявлені порушення будуть враховані та не будуть допущені
Дата публікації звіту:
03.06.2022 14:29
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
Опис:
Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі розміщено в електронній системі закупівель 31 травня 2022 року. Зобов’язання надані у висновку: «…здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому…». Замовником проінформовано в електронній системі закупівель: «З метою виконання викладених у результаті моніторингу зобов’язань недопущення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу №UA-M-2022-05-12-000001 закупівлі за ідентифікатором №UA-2022-01-13-006600-a а саме: проаналізувати, прийняти до уваги вжити заходів щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, постановляю, що в майбутніх закупівлях виявлені порушення будуть враховані та не будуть допущені».
Дата публікації:
06.07.2022 14:03