-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з розподілу газу
Річний план закупівель на 2022 рік
Завершена
270 907.92
UAH з ПДВ
Номер:
b19015fefb0e42f9b84b039710af4c2f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-16-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.11.2022 00:00
Період моніторингу:
16.11.2022 09:47 - 08.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
15.11.2022 №256
(дата)
м.Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 15.11.2022 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 15.11.2022 № 256
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
30 UA-2022-01-13-001072-b 13.01.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингом питання дотримання вимог Постанови № 710 встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правомірності обрання та застосування переговорної процедури закупівлі на умовах передбачених законом, повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності
укладення договору про закупівлю, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу 01 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правомірності обрання та застосування переговорної процедури закупівлі на умовах передбачених законом, повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладення договору про закупівлю, , дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710),надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Романівської селищної ради (далі – Замовник) на 2022 рік, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене 13.01.2022 в електронній системі закупівель, протокол засідання тендерного комітету Замовника від 13.01.2022 № 19, договір від 24.01.2022 № 3, пояснення, отримані 21.11.2022 через електронну систему закупівель.
Моніторингом питання дотримання вимог дотримання Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель, встановлено.
Відповідно до Open Budget - Державний веб-портал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/04058634/profile) Замовник є головним розпорядником бюджетних коштів місцевого бюджету.
З метою з’ясування наявності ознак порушень органом державного фінансового контролю в ході моніторингу через електронну систему закупівель було надано запит замовнику від 17.11.2022 року щодо документального обґрунтування виконання вимог Постанови № 710.
У своїй відповіді Замовник зазначив наступне: «Відповідно до п. 4 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» Інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування, так як чітких вимог у Законі «Про публічні закупівлі» немає, тому, ані Постанова № 710, ані Постанова № 1266 не належать до законодавства про закупівлі, згідно до частини 4 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон про публічні закупівлі, Закон) відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюються виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, установлених цим Законом».
Натомість пунктом 4-1 Постанови № 710 чітко визначено обов'язок «головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель».
Таким чином, моніторингом питання дотримання вимог Постанови № 710 встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710.
Період усунення порушень:
02.12.2022 12:13 - 17.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
02.12.2022 12:13
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовником, Відділом освіти Романівської селищної ради Житомирського району, Житомирської області, здійснено заходи щодо недопущення у подальшому порушень вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710) та частини шостої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) при оприлюднені інформації про закупівлі, а саме:
- для дотримання вимог Постанови КМУ №710 і не допущення встановлених порушень у подальшому та повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладення договору про закупівлю, згідно наказу Відділу освіти № 246 від 08.12.2022 (додається) покладено обов’язки на уповноважену особу (винувату особу) та ведеться робота щодо узгодження публікації необхідної інформації щодо публічних закупівель на створеному сайті Відділу освіти Романівської селищної ради, тощо. Зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та здійснення заходів, направлених на недопущення встановлених порушень у подальшому, а саме: за рахунок винуватих осіб, буде здійснено проведення економічного навчання, щодо здійснення публічних закупівель, на підставі висновку по моніторингу UA-M-2022-11-16-000011 процедури закупівлі, згідно коду ДК 021:2015: 65210000-8 Розподіл газу (послуги з розподілу газу), Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-01-13-001072-b.
Дата публікації звіту:
08.12.2022 10:36
Запити/Пояснення
Номер:
f545433934304be4b2a7001343c588f3
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
17.11.2022 15:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Розподіл газу за ДК 021:2015:65210000-8» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-01-13-001072- b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, замовником зазначено таку підставу для застосування переговорної процедури закупівлі як відсутність конкуренції з технічних причин. При цьому, відповідно до абзацу четвертого пункту 2 частини другої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток, у разі, зокрема, якщо послуги можуть бути надані виключно певним суб’єктом господарювання у зв’язку з відсутністю конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
Водночас, відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. З огляду на вищезазначене, прошу пояснити: чому Вами не завантажено в електронній системі закупівель експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі?
2. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначено його очікувану вартість?
Також, надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
de21bfe7d3bd42bd9666b86adba159e9
Назва:
Лист пояснення щодо моніторингу UA-M-2022-11-16-000011
Дата опублікування:
21.11.2022 17:40
Опис:
На Ваш запит, щодо моніторингу процедури закупівлі, згідно коду ДК 021:2015: 65210000-8 Розподіл газу (послуги з розподілу газу), Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-01-13-001072-b, Відділ освіти Романівської селищної ради повідомляє, що відповідно до протоколу проведення попередніх переговорів між Відділом освіти Романівської селищної ради Житомирського району Житомирської області та з представниками Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз» № 13/1 від 13.112022 року був застосований додаток з обґрунтуванням застосування переговорної процедури закупівлі розподілу природнього газу (Додаток 1).
Закупівля послуг з розподілу природного газу на 2022 рік є необхідною умовою функціонування закладів освіти Романівської селищної ради Житомирського району Житомирської області.
Правові та організаційні засади функціонування ринку природного газу визначені Законом України «Про ринок природного газу» №329-VIII від 09.04.2015p. (далі-Закон України «Про ринок природного газу»), що вступив в дію 01.10.2015 року. Даний закон розмежовує закупівлю розподілу газу (як послуги) та природного газу (як товару). Відповідно ч.1 cт.1 Закону України «Про ринок природного газу»: «розподіл природного газу-господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і пов’язана з переміщенням природного газу газорозподільною системою з метою його фізичної доставки споживачам, але що не включає постачання природного газу». Послуги з розподілу природного газу надає оператор газорозподільної системи – суб’єкт господарювання, який на підставі ліцензії здійснює діяльність із розподілу природного газу газорозподільною системою на користь третіх осіб (замовників).
Відповідно ч.1 cт.5 Закону України «Про природні монополії» №1682-III від 20.04.2000p. діяльність з розподілу природного газу належить до сфери діяльності суб’єктів природних монополій.
Оператором розподільної системи, який може надавати послуги з розподілу природного газу є Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз».
Це підтверджується наступним: Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз» є суб’єктом господарювання, яке здійснює господарську діяльність на ринку послуг з розподілу природного газу за регульованим тарифом та відповідно до ст.12 Закону України «Про захист економічної конкуренції» займає монопольне (домінуюче) становище на ринку у територіальних межах м. Житомира та Житомирської області (в межах власних діючих мереж).
На офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України розміщено зведений перелік суб’єктів природних монополій станом на 31.12.2020p. п.45 згідно якого Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз» є суб’єктом природної монополії в сфері розподілу природного газу на території м. Житомира та Житомирської області. Відповідна інформація міститься також у реєстрі суб’єктів природних монополій які провадять господарську діяльність у сфері енергетики станом на 31.01.2021p. (пункт 45), відповідно якого Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз» має чинну ліцензію на розподіл природного газу, згідно Постанови від 29.06.2017 № 847. Технічна можливість отримання послуг розподілу природного газу від інших постачальників відсутня.
Вищевказане фактично підтверджує можливість застосування переговорної процедури відповідно до пункту 2 частини 2 статті 40 Закону. Документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі: 1) Закон України «Про ринок природного газу» №329-VIII від 09.04.2015 p.; 2) Закон України «Про природні монополії» №1682-III від 20.04.2000p.; 3) Указ Президента України від 10.09.2014 року №715 «Про затвердження Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» 4)Зведений перелік природних монополій станом на 31.12.2020p. 5) Реєстр суб’єктів природних монополій які провадять господарську діяльність у сфері енергетики станом на 31.01.2021p.; 6) Ліцензійний реєстр Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, станом на 13.01.2022p.
Розмір бюджетного призначення: відповідно до Постанови НКРЕКП від 30.12.2020 № 2775 затверджено тариф з 01.01.2022, грн за 1 куб. м на місяць (без ПДВ) 2,04 гривні для Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз».
Розрахунок вартості: 2,04 грн. з ПДВ за 1 м3*132798 м3 = 270907,92 грн. (Двісті сімдесят тисяч дев’ятсот сім гривень 92 копійки) з ПДВ.
Очікувана вартість:
Відповідно до Постанови НКРЕКП від 10.04.2017 № 494 затверджено тариф з 01.01.2022, грн за 1 куб. м на місяць 2,04 гривні для Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз»
Розрахунок вартості: 2,04грн.*132798 м3 + ПДВ 20%= 270907,92 грн. ((Двісті сімдесят тисяч дев’ятсот сім гривень 92 копійки) з ПДВ.
На виконання вимог Закону, для застосування переговорної процедури закупівлі, згідно коду ДК 021:2015 : 65210000-8 Розподіл газу (послуги з розподілу газу), Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-01-13-001072-b, Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз» надали наступні документи:
1. Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
2. Документи, що підтверджують повноваження відповідальної особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису договору про закупівлю-повноваження щодо підпису договору про закупівлю уповноваженої особи учасника процедури закупівлі підтверджується: для посадових (службових) осіб учасника, які уповноважені підписувати документи та вчиняти інші юридично значущі дії від імені учасника на підставі положень установчих документів-розпорядчий документ про призначення (обрання) на посаду відповідної особи (наказ про призначення та/або протокол зборів засновників, тощо); для осіб, що уповноважені представляти інтереси учасника під час проведення процедури закупівлі, та які не входять до кола осіб, які представляють інтереси учасника без довіреності-довіреність, оформлена у відповідності до вимог чинного законодавства, із зазначенням повноважень повіреного, разом з документами, що у відповідності до цього пункту підтверджують повноваження посадової (службової) особи учасника, що підписала від імені учасника вказану довіреність. (Додаток 1)
Щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/ або вартості та/або розміру бюджетного призначення відповідно до вимог п. 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 року № 710, повідомляємо, що відповідно до п.4 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» Інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування, але так як чітких вимог у Законі «Про публічні закупівлі» немає, тому, ані Постанова № 710, ані Постанова № 1266 не належать до законодавства про закупівлі, згідно до частини 4 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон про публічні закупівлі, Закон) відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюються виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, установлених цим Законом.