-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Продукція борошномельно-круп'яної промисловості (Крупи)
Завершена
5 846 860.13
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 29 234.30 UAH
мін. крок: 0.5% або 29 234.30 UAH
Номер:
585751b3cc5a4a31aaad92f371762ec9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-05-10-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.05.2022 00:00
Період моніторингу:
10.05.2022 16:10 - 01.06.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
10.05.2022 № 167
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 10.05.2022 №167 .
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-01-13-000945-b, 13.01.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України №003100-18/2714-2022 від 11.04.2022.
Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, та розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог частини третьої статті 10 Закону внаслідок не зазначення в оголошенні про проведення відкритих торгів інформації, визначеної пунктами 1, 3, 5, 7, 8 частини другої статті 21 Закону англійською мовою.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій ФОП Дем'янчука О.І. та ФОП Полюхович О.М. та, допущення їх до аукціону та визначення переможця тендеру встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ФОП Полюхович О.М. щодо розірвання договору.
Крім того, здійснити заходи щодо недопущення у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) порушень вимог частини третьої статті 10 Закону при заповненні документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, та розміщенні інформації про закупівлю, порушень вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону – при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 травня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); відповідності тендерної документації вимогам Закону; розгляду тендерних пропозицій, допущення їх до аукціону та визначення переможця тендеру; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти Рівненського міськвиконкому (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-01-13-005230-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерні пропозиції фізичної особи – підприємця Полюхович Оксани Михайлівної (далі – ФОП Полюхович О.М.) та фізичної особи – підприємця Дем'янчука Олександра Івановича (далі – ФОП Дем'янчук О.І.); протокол розгляду тендерних пропозицій; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №63 від 21.02.2022; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані переможцем тендеру після аукціону документи щодо підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 Закону; договір про закупівлю від 10.03.2022 №16/22; опубліковане Замовником під час моніторингу пояснення на запит органу державного фінансового контролю.
Згідно з нормою частини першої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Так, згідно з частиною третьою статті 10 Закону оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг – 133 тисячам євро, для робіт – 5 150 тисячам євро. Курс євро визначається згідно з офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі.
Отже, Законом передбачена імперативна норма щодо обов’язкового оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі товарів і послуг перевищує суму, еквівалентну 133 тисячам євро.
Станом на день оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про відкриті торги UA-2022-01-13-000945-b (13.01.2022) офіційний курс гривні до євро за інформацією Національного банку України становив 31,4796 грн (джерело інформації: https://bank.gov.ua/ua/markets/exchangerates), відповідно очікувана вартість закупівлі перевищила суму 133 тисяч євро (5846860,13/31,4796 = 185 734,89).
Одночасно, у частині другій статті 21 Закону визначено перелік інформації, що повинна міститись в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11.06.2020 № 1082 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
Також, згідно з пунктом 21 Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 №166, оператор авторизованого/попередньо авторизованого електронного майданчика повинен забезпечити для замовників на безоплатній основі можливість вчинення усіх необхідних дій для проведення закупівлі та виконання інших вимог, встановлених Законом.
З врахуванням наведеного, у разі технічної неможливості заповнити електронне поле щодо оприлюднення інформації, передбаченої Законом, Замовник мав можливість завантажити окремо документ, доступний для друку, із зазначенням всієї необхідної інформації англійською мовою,
Разом з цим, моніторингом встановлено, що оприлюднене Замовником оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою не містить викладеної англійською мовою наступної інформації (обов’язковість зазначення якої в оголошенні визначена частиною другою статті 21 Закону): місцезнаходження Замовника, місце та строк поставки товару, умови оплати, мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції. Окремий документ, доступний для друку, із зазначенням всієї необхідної інформації англійською мовою, Замовником теж не оприлюднено. Зазначене призвело до порушення частини третьої статті 10 Закону внаслідок неоприлюднення в оголошенні про проведення відкритих торгів англійською мовою обов’язкової інформації, визначеної пунктами 3, 5, 7, 8 частини другої статті 21 Закону, англійською мовою.
Відповідно до пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Перелік формальних помилок затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15.04.2020 №710 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998).
У тендерній документації (частина 1 розділу 3) зазначено, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної документації та не впливають на зміст пропозиції, а також вказано, що формальні (несуттєві) помилки, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій: технічні помилки та описки; граматичні помилки у наданих документах.
Проте, моніторингом встановлено, що тендерна документація Замовника не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Проведеним моніторингом встановлено, що за умовами частини 1 розділу 3 тендерної документації Замовника відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», учасник повинен накласти кваліфікований електронний підпис (КЕП) на пропозицію або на кожен електронний документ пропозиції окремо.
Отже, Замовником у тендерній документації встановлено вимогу щодо накладення учасником саме кваліфікованого електронного підпису на тендерну пропозицію або на кожен електронний документ пропозиції окремо.
За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Водночас, проведеною під час моніторингу перевіркою накладеного учасником ФОП Дем'янчуком О.І. електронного підпису (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що на тендерну пропозицію вказаного учасника накладено удосконалений електронний підпис учасника, який з врахуванням норм Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписам (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, сертифікат – кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня).
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Згідно з пунктом 5.1 частини 5 розділу 3 тендерної документації перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону, відображений в Додатку 2.
Так, відповідно до пункту 1 таблиці Додатку 2 до тендерної документації, учасник на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» повинен надати довідку у довільній формі про виконання аналогічного договору (постачання продуктів харчування до бюджетних закладів дошкільної освіти), укладеного протягом 2019-2021 років та виконаного у повному обсязі (не менше двох), складену і заповнену за наведеною у Додатку формою, а також для підтвердження інформації, що викладена у довідці - надати копії аналогічних договорів з усіма додатками (в т.ч. специфікації) та додаткові угоди (у разі наявності), які є невід’ємною частиною договору та скан-копію оригіналів відгуків про співпрацю та фактичне виконання договору від замовника/контрагента.
Отже, Замовником у тендерній документації (Додаток 2) встановлено вимогу щодо надання учасником копій наведених у довідці аналогічних договорів з усіма додатками та додатковими угодами (у разі наявності), які є невід’ємною частиною договору.
Проведеним моніторингом встановлено, що учасником ФОП Дем'янчуком О.І. у складі тендерної пропозиції надано довідку про аналогічні договори (№26 від 06.02.2022), у якій, як аналогічні, наведено наступні договори: договір №16/21 від 01.03.2021 та договір №17/20 від 18.02.2020.
Також у часником надано скан-копії договору №16/21 від 01.03.2021 з додатком (специфікація №1), додаткової угоди №1 від 01.03.2021 та додаткової угоди №2 від 18.10.2021 (разом із специфікацією) до вказаного договору.
Водночас, аналізом наявної у вільному публічному доступі інформації в електронній системі закупівель (за закупівлею UA-2021-01-22-000487-a) встановлено, що до договору №16/21 від 01.03.2021 було укладено також додаткові угоди №3 від 23.12.2021, №4 від 19.01.2022 та №5 від 15.02.2022. У вказаних додаткових угодах зазначено, що вони є невід’ємною частиною договору.
Проте, додаткові угоди, укладені до подання учасником тендерної пропозиції (11.02.2022), а саме додаткові угоди №3 від 23.12.2021 та №4 від 19.01.2022, до аналогічного договору №16/21 від 01.03.2021 у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Дем'янчуком О.І. не надано, чим недотримано вимог Додатку 2 до тендерної документації Замовника.
Крім цього, моніторингом встановлено, що учасником ФОП Полюхович О.М. на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» у складі тендерної пропозиції надано довідку про виконання аналогічного договору (№050222/24 від 05.02.2022), у якій як аналогічні зазначено наступні договори:
- договір №02/20 від 21.01.2020 (найменування предмету договору – ДК 021:2015 – 15850000-1 Макаронні вироби),
- договір №9/20 від 23.01.2020 (найменування предмету договору – ДК 021:2015 – 15330000-0 Оброблені фрукти та овочі (яблука, сушені, повидло яблучне)),
- договір №5/21 від 15.02.2021 (найменування предмету договору – ДК 021:2015 – 15410000-2 Сирі олії та тваринні і рослинні жири (олія)),
- договір №17/21 від 03.02.2021 (найменування предмету договору – ДК 021:2015 – 1582000-2 Сухарі та печиво, пресерви з хлібобулочних і кондитерських виробів (печиво типу «До кави», вафлі типу «Артек», сухарі панірувальні)),
- договір №18/21 від 29.03.2021 (найменування предмету договору – ДК 021:2015 – 15840000-2 Какао, шоколад та цукрові кондитерські вироби (какао)),
- договір №22/21 від 29.03.2021 (найменування предмету договору – ДК 021:2015 – 15850000-1 Макаронні вироби).
Також, у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Полюхович О.М. надано скан-копії вищевказаних договорів та додаткових угод до них.
Водночас, предметом досліджуваної процедури закупівлі UA-2022-01-13-000945-b є крупи (крупи пшенична, вівсяна, гречана, перлова, ячна, кукурудзяна, рис, пшоно, борошно пшеничне) за ДК 021:2015:15610000-7: Продукція борошномельно-круп'яної промисловості.
За нормою пункту 3 частини другої статті 16 Закону замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, зокрема: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Отже, за вищенаведеною нормою Закону договір повинен бути аналогічним за предметом закупівлі.
Відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі – товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Згідно з Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженим наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №708 (далі - Порядок визначення предмета закупівлі), замовник визначає предмет закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», що затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749 (далі — Єдиний закупівельний словник).
Єдиний закупівельний словник призначений для стандартизації опису в договорах (контрактах) предмета державних закупівель, забезпечування більшої прозорості процедур закупівель товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти, створювання ефективного конкурентного середовища у сфері державних закупівель, а також підтримування участі вітчизняних суб’єктів господарювання у торгах за межами України. Основний словник ЄЗС установлює коди та назви продукції та послуг, що можуть бути предметом закупівель.
У пункті 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі визначено, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
З врахуванням вищевикладеного, предмети закупівель в оприлюднених учасником ФОП Полюхович О.М. аналогічних договорах не є аналогічними предмету закупівлі UA-2022-01-13-000945-b, у зв`язку з чим зазначеним учасником не підтверджено наявність досвіду виконання аналогічних договорів.
Окрім того, учасником ФОП Полюхович О.М. у складі тендерної пропозиції договір №02/20 від 21.01.2020 надано без додаткових угод, а договір №9/20 від 23.01.2020 лише з додатковою угодою №1 від 27.01.2020.
Водночас, проведеним під час моніторингу аналізом наявної у вільному публічному доступі інформації в електронній системі закупівель (за закупівлями UA-2020-01-21-002628-c та UA-2019-12-20-004600-b) встановлено, що до договору №02/20 від 21.01.2020 опубліковано додаткову угоду №1 від 23.12.2020, до договору №9/20 від 23.01.2020 окрім додаткової угоди №1 від 27.01.2020 опубліковано додаткові угоди №2 від 23.12.2020 та №5 від 03.03.2021. У вказаних додаткових угодах зазначено, що вони є невід’ємною частиною договору.
Проте, учасником ФОП Полюхович О.М. у складі тендерної пропозиції вищевказані додаткові угоди не надано, чим недотримано вимог Додатку 2 до тендерної документації Замовника.
Відповідно до вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Водночас, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Дем'янчука О.І., який не відповідав кваліфікаційному критерію, установленому у тендерній документації відповідно до статті 16 Закону, а також тендерна пропозиція якого не відповідала встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону, а допущено вказаного учасника до аукціону.
Також, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Полюхович О.М., яка не відповідала кваліфікаційному критерію, установленому у тендерній документації відповідно до статті 16 Закону, а допущено вказаного учасника до аукціону та визначено її переможцем тендеру з подальшим укладанням договору про закупівлю від 10.03.2022 №16/22 на суму 5 840 825,00 гривень.
Слід зазначити, що відповідно до норм пункту 2 частини другої статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.
Період усунення порушень:
18.05.2022 13:50 - 02.06.2022 00:00
Дата публікації висновку:
18.05.2022 13:50
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання висновку Західного офісу Держаудитслужби про проведення моніторингу від 18.05.2022 року повідомляємо, що до ФОП ПОЛЮХОВИЧ О. М. надіслано листа про розірвання договору № 16 від 10.03.2022 року.
Здійснено заходи (зокрема шляхом проведення роз'яснювальної роботи) щодо недопущення в подальшому порушення вимог частини третьої статті 10 Закону України "Про публічні закупівлі" при заповненні документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, та розміщення інформації про закупівлю, порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" при складанні тендерної документації.
Дата публікації звіту:
24.05.2022 10:01
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
- corruptionAwarded: Так
- other: Відсутній механізм
Опис:
договір розірвано
Дата публікації:
04.07.2022 23:27
Запити/Пояснення
Номер:
c4598b51099d433baa8e26c404333ea0
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
13.05.2022 08:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.05.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-01-13-000945-b, яка проводилась Управлінням освіти Рівненського міськвиконкому (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Зокрема, під час моніторингу досліджується питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку офіційного веб-сайту розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
2aa6af647adf40518c0c13df131d3a29
Назва:
Пояснення замовника щодо моніторингу закупівлі Продукція борошномельно-круп'яної промисловості
Дата опублікування:
17.05.2022 09:31
Опис:
Наказом Західного офісу Держаудитслужби від 10.05.2022 № 167 року розпочато моніторинг закупівлі UA-2022-01-13-000945-b.
Відповідно до ч. 2 Запиту надаю пояснення щодо ознак порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі повідомляю наступне.
На виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020р. № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013р. № 631 і від 11 жовтня 2016р. №710» Управління освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради (надалі Замовник) оприлюднило обґрунтування технічних та якісних характеристик, очікуваної вартості та/або бюджетного призначення предмета закупівлі : ДК 021-2015 (CPV) -15610000-7 Продукція борошномельно-круп'яної промисловості (крупа пшенична – 22000 кг., крупа вівсяна- 27205 кг., крупа гречана - 52000 кг., крупа перлова – 26000 кг., крупа ячна – 22000 – кг., рис – 28500 кг., пшоно – 25000 кг., купа кукурудзяна – 10000 – кг., борошно пшеничне – 9300 кг).
Категорія Замовника - згідно п.3 ч.1 ст. 2 ЗУ "Про публічні закупівлі" (юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади).
Мета проведення закупівлі: Потреба у закупівлі зумовлена необхідністю забезпечення безперебійного харчування дітей у дошкільних закладах освіти міста Рівного. Придбання даного продукту дозволить забезпечити повноцінний розвиток дитячого організму завдяки виконанню норм харчування.
Вимоги до предмету закупівлі:
1. Крупа пшенична – 22000 кг Подрібнені частинки зерен пшениці різної форми, колір від світло-коричневого до коричневого, без домішок, затхлості, плісняви, та інших сторонніх запахів, не заражена шкідниками, в тому числі відсутні штучні барвники, консерванти, ароматизатори, ГМО. Відповідність ДСТУ 7699:2015 «Крупи пшеничні. Технічні умови» або ТУ У, пов’язаним та іншим нормативним документам, що визначають вимоги до якості та безпечності, виробництва, маркування, пакування, транспортування, приймання, контроль та зберігання відповідної категорії Товару. Залишок терміну зберігання на момент поставки продуктів повинен бути не менше 80% від терміну зберігання, який встановлений виробником відповідного товару. Товар повинен відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, що передбачені чинним законодавством, в тому числі Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" та ДСТУ
2. Крупа вівсяна – 27205 кг Колір від кремового до світло-коричневого, фасована, без домішок, затхлості, плісняви, та інших сторонніх запахів, не заражена шкідниками, в тому числі відсутні штучні барвники, консерванти, ароматизатори, ГМО. Відповідність ДСТУ 7698:2015 «Крупи вівсяні. Технічні умови», пов’язаним та іншим нормативним документам, що визначають вимоги до якості та безпечності, виробництва, маркування, пакування, транспортування, приймання, контроль та зберігання відповідної категорії Товару. Залишок терміну зберігання на момент поставки продуктів повинен бути не менше 80% від терміну зберігання, який встановлений виробником відповідного товару. Товар повинен відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, що передбачені чинним законодавством, в тому числі Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" та ДСТУ.
3. Крупа гречана – 52000 кг Крупа гречана вищого ґатунку, зі смаком і запахом, характерним гречаній крупі, без домішок, затхлості, плісняви, та інших сторонніх запахів, не заражена шкідниками, в тому числі відсутні штучні барвники, консерванти, ароматизатори, ГМО. Відповідність ДСТУ 7697:2015 Крупи гречані. Технічні умови, пов’язаним та іншим нормативним документам, що визначають вимоги до якості та безпечності, виробництва, маркування, пакування, транспортування, приймання, контроль та зберігання відповідної категорії Товару. Залишок терміну зберігання на момент поставки продуктів повинен бути не менше 80% від терміну зберігання, який встановлений виробником відповідного товару. Товар повинен відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, що передбачені чинним законодавством, в тому числі Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" та ДСТУ.
4. Крупа перлова – 26000 кг Крупа перлова вищого ґатунку, шліфована, зі смаком і запахом, характерним перловій крупі, без затхлості, плісняви, та інших сторонніх запахів, не заражена шкідниками, в тому числі відсутні штучні барвники, консерванти, ароматизатори, ГМО. Відповідність ДСТУ 7699:2015 Крупа перлова. Технічні умови, пов’язаним та іншим нормативним документам, що визначають вимоги до якості та безпечності, виробництва, маркування, пакування, транспортування, приймання, контроль та зберігання відповідної категорії Товару Залишок терміну зберігання на момент поставки продуктів повинен бути не менше 80% від терміну зберігання, який встановлений виробником відповідного товару. Товар повинен відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, що передбачені чинним законодавством, в тому числі Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" та ДСТУ.
5. Крупа ячна – 22000 – кг Крупа ячна вищого або 1-го гатунку, зі смаком і запахом, характерним ячній крупі, однорідною по розміру без розколотих крупинок, смак та запах має бути без затхлості, плісняви та інших сторонніх запахів. Не заражена шкідниками, в тому числі відсутні штучні барвники, консерванти, ароматизатори, ГМО. Відповідність ДСТУ 7700:2015 Крупи ячмінні. Технічні умови, пов’язаним та іншим нормативним документам, що визначають вимоги до якості та безпечності, виробництва, маркування, пакування, транспортування, приймання, контроль та зберігання відповідної категорії Товару Залишок терміну зберігання на момент поставки продуктів повинен бути не менше 80% від терміну зберігання, який встановлений виробником відповідного товару. Товар повинен відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, що передбачені чинним законодавством, в тому числі Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" та ДСТУ
6. Рис – 28500 кг Рис, вищий ґатунок, шліфований, фасований, вагою 0,8кг/0,9 кг/1,0 кг, термін придатності 12 місяців. ДСТУ 4965:2008 Рис. Технічні умови. Продукт, який отримують при шліфуванні лущення зерен рису, що складається з ядер з шорсткою поверхнею, у яких вилучені квіткові плівки. Повинен бути не зіпрілий та без теплового пошкодження під час сушіння, мати нормальний запах, властивий здоровому зерну (без затхлого, солодового, пліснявого, та інших сторонніх запахів). Не заражений шкідниками, в тому числі відсутні штучні барвники, консерванти, ароматизатори, ГМО. Залишок терміну зберігання на момент поставки продуктів повинен бути не менше 80% від терміну зберігання, який встановлений виробником відповідного товару. Товар повинен відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, що передбачені чинним законодавством, в тому числі Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" та ДСТУ.
7. Крупа пшоняна – 25000 кг Першого ґатунку, фасована. Відповідність ДСТУ 1055:2006 "Крупи, що швидко розварюються. Технічні умови" або ГОСТу 572-60 пшоно повинно бути вищого або першого гатунку, розсипчаста маса, характерна для цього виду крупи. Колір жовтий різних відтінків, смак відповідно пшону, без стороннього присмаку, не кислий, не гіркий. Запах властивий пшону, не затхлий, не пліснявий. Зміст доброякісного ядра не менше 98,7%. Не заражена шкідниками, без смітних домішок. Без ГМО. Технічні умови, пов’язаним та іншим нормативним документам, що визначають вимоги до якості та безпечності, виробництва, маркування, пакування, транспортування, приймання, контроль та зберігання відповідної категорії Товару Залишок терміну зберігання на момент поставки продуктів повинен бути не менше 80% від терміну зберігання, який встановлений виробником відповідного товару. Товар повинен відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, що передбачені чинним законодавством, в тому числі Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" та ДСТУ.
8. Борошно пшеничне – 9300 кг Борошно пшеничне — це порошкоподібний продукт, який одержують при розмелюванні зерна пшениці твердих сортів. Колір борошна білий або білий з кремовим відтінком. Вміст сирої клейковини не менше ніж 28 %. Запах властивий пшеничному борошну, без сторонніх запахів, не затхлий, не пліснявий. Смак - властивий пшеничному борошну, без сторонніх присмаків, не кислий, не гіркий. Фасування – харчовий паперовий пакет від 5кг. Не повинен містити харчові добавки, ароматизатори, допоміжні матеріали для переробки та матеріали, що контактують з харчовими продуктами, які не зареєстровані в Україні. Додаткові вимоги: товар повинен бути промаркований та запакований належним чином. Залишок терміну зберігання на момент поставки продуктів повинен бути не менше 80% від терміну зберігання, який встановлений виробником відповідного товару. Товар повинен відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, що передбачені чинним законодавством, в тому числі Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" та ДСТУ.
9. Крупа кукурудзяна – 10000 кг Вищого ґатунку – часточки подрібненого зерна кукурудзи мають бути повністю відокремлені від плодових і насіннєвих оболонок, жовтого кольору, дрібного помолу, фасована. ДСТУ 1055:2006 "Крупи, що швидко розварюються. Технічні умови". Терміни та визначення», пов’язаним та іншим нормативним документам, що визначають вимоги до якості та безпечності, виробництва, маркування, пакування, транспортування, приймання, контроль та зберігання відповідної категорії Товару. Залишок терміну зберігання на момент поставки продуктів повинен бути не менше 80% від терміну зберігання, який встановлений виробником відповідного товару. Товар повинен відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, що передбачені чинним законодавством, в тому числі Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" та ДСТУ.
Технічні та якісні характеристики товару, що закуповується, повинні відповідати технічним умовам та стандартам, передбаченим законодавством України, діючими на період постачання товару.
Кожна партія товару при поставці повинна супроводжуватись декларацією виробника/сертифікатом відповідності/посвідчення про якість тощо та, видатковою накладною, мати відповідне пакування та маркування.
Фасування допускається у відповідних пакувальних мішках по 25 кг.
Маркування: На упаковці повинна міститись інформація: вага, сорт (гатунок), дата виготовлення, дата фасування, термін придатності, умови зберігання, відповідність встановленим/зареєстрованим діючим ДСТУ, ТОСТ або ТУ У виробника.
Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі.
Загальна кількість необхідного до закупівлі обсягу продукції борошномельно-круп'яної промисловості (крупа пшенична, крупа вівсяна, крупа гречана, крупа перлова, крупа ячна, рис, пшоно, купа кукурудзяна, борошно пшеничне) сформована виходячи із його обсягів, спожитих дошкільними освітніми закладами, що знаходяться у підпорядкуванні замовника, за 2021 рік. Очікувана вартість предмета закупівлі передбачена кошторисом та річним планом закупівель на 2022 рік, ґрунтується на всіх фактичних складових ціни та включає в себе вартість ціни на товар, податки і збори, що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат та згідно з вимогами чинного законодавства щодо формування ціни на відповідний товар. Відповідно до розрахунків вартості (крупа пшенична – 22000 кг., крупа вівсяна- 27205 кг., крупа гречана - 52000 кг., крупа перлова – 26000 кг., крупа ячна – 22000 – кг., рис – 28500 кг., пшоно – 25000 кг., купа кукурудзяна – 10000 – кг., борошно пшеничне – 9300 кг) проведених у відповідності до ч. 4 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом ринкових консультацій з метою аналізу ринкової ціни на товар, з урахуванням видатків замовника, очікувана вартість процедури закупівлі складатиме 5 846 860,13 грн. з ПДВ. Ціна за одиницю товару перебуває в межах діапазону показників, актуальних на момент оприлюднення закупівлі, ринкових цін на відповідні види круп на території України. Розрахунок очікуваної вартості предмету закупівлі з урахуванням роз’яснень Мінекономіки Щодо розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі № 3301-04/34980-06 від 20.08.2019 р. та Щодо передумов здійснення закупівель № 3304-04/55366-06 від 10.09.2020 р. і Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, здійснювався замовником шляхом моніторингу середньо ринкових цін на відповідні види круп при плануванні відповідної закупівлі. Замовником здійснювався пошук, збір та аналіз загальнодоступної цінової інформації, до якої відноситься інформація про ціни товарів, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі на сайтах постачальників, в електронному каталозі, в електронній системі закупівель “ProZorro” щодо аналогічних закупівель, проводились ринкові консультації.
Щодо посилання на сторінку веб сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних характеристик предмета закупівлі.
Відповідно до пункту 4 та абзацу третього пункту 41 Постанови № 710 з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено, а органам місцевого самоврядування, Пенсійному фонду та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування рекомендовано забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі у разі оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель (перелік визначений у частині першій статті 13 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон)) або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщено на офіційному веб-сайті розпорядника бюджетних коштів за посиланням - http://rosvita.rv.ua/dergavnizakypivli.html