-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Код за ДК 021:2015 – 42120000-6 Насоси та компресори
Завершена
265 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 650.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 650.00 UAH
Номер:
e3ccf10417ec48119e7149a4d6cfeaae
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-08-22-000030
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.08.2022 00:00
Період моніторингу:
22.08.2022 18:45 - 13.09.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
22.08.2022 № 47-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
22.08.2022 № 47-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
5. UA-2022-01-13-002259-a, 13.01.2022, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту третього частини першої статті 10 Закону та абзацу другого частини другої статті 24 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту одинадцятого частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення абзацу третього пункту першого частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання своєчасності надання відповіді замовника на запит органу державного фінансового контролю встановлено порушення частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону; своєчасності надання замовником роз’яснень до процедури; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства при укладанні договору та додаткової угоди − порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму його усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 вересня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, в редакції, що діяла на момент проведення відкритих торгів (далі − Закон); відповідності тендерної документації вимогам Закону; своєчасність надання замовником роз’яснень до процедури; розгляду тендерних пропозицій; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства при укладанні договору та додаткової угоди; своєчасності надання відповіді замовника на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель СЕНЧАНСЬКОГО СІЛЬСЬКОГО КОМБІНАТУ КОМУНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ «ПАРОСТОК» (далі − Замовник) на 2022 рік; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи замовника від 13.01.2022 № 4; запитання учасника стосовно «Технічних характеристик» від 17.01.2022, відповідь замовника на запитання від 17.01.2022, запитання учасника стосовно «Кваліфікаційних критеріїв» від 17.01.2022, відповідь замовника на запитання від 17.01.2022, запитання учасника стосовно «Технічних характеристик» від 17.01.2022, відповідь замовника на запитання від 18.01.2022, запитання учасника стосовно «Технічних характеристик» від 18.01.2022, відповідь замовника на запитання від 18.01.2022, оприлюднені в електронній системі закупівель; тендерну пропозицію учасника ФОП «МІЩЕНКО ВІКТОР ІВАНОВИЧ» (далі – Переможець); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03.02.2022 № 10; повідомлення про намір укласти договір від 03.02.2022; договір поставки від 15.02.2022 № 22/15 на суму 182950 грн. (з ПДВ) із ФОП «МІЩЕНКО ВІКТОР ІВАНОВИЧ»; додаткову угоду від 21.02.2022 № 1 до договору поставки від 15.02.2022 № 22/15.
Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що замовником в порушення пункту третього частини першої статті 10 Закону не оприлюднено перелік змін до тендерної документації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 17.01.2022 об 12:19 год. Так, згідно вищевказаної норми Закону «зміни до тендерної документації та роз’яснення до неї (у разі наявності) у машинозчитувальному форматі – протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення або надання роз’яснень.».
В порушення норм абзацу другого частини другої стаття 24 Закону, замовником не опубліковані зміни до тендерної документації окремим документом. Так, відповідно до вищезазначеної норми Закону «Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться.»
В ході моніторингу органом державного фінансового контролю Замовнику через електронну систему закупівель 05.09.2022 надано запит про надання Протоколу щодо внесення змін.
Так, нормами частини п’ятої статті 8 Закону передбачено, що протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Проте, Замовником в порушення вищевказаних норм Закону не надано у встановлений законодавством строк відповідь, чим порушено норми частини п’ятої статті 8 Закону, а саме ненадання відповідного пояснення на запит органу державного фінансового контролю через електронну систему закупівель.
Моніторингом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що Замовником зазначено у тендерній документації (Додаток 3 «Тендерна пропозиція» до тендерної документації) «Ми погоджуємося дотримуватися умов нашої тендерної пропозиції протягом 90 (дев’яносто) днів з дати розкриття тендерної пропозицій». При цьому, відповідно до пункту одинадцятого частини другої статті 22 Закону передбачено, що: «строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій». Отже, замовник порушив вищевказані норми Закону, в частині зазначення в тендерній документації невідповідного терміну дії тендерних пропозицій.
Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що:
- замовник в тендерній документації (частина 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу 3 «ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ») вимагає надати: «…інформацією у вигляді довідки в довільній формі, що містить погодження учасника щодо укладення договору про закупівлю за результатами даних відкритих торгів згідно істотних умов та проекту договору, що запропоновані замовником.»»;
- замовником в тендерній документації (частина 2 «Інша інформація» Розділу V «ОЦІНКА ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ») визначено, що: «Витрати Учасника, пов’язані з підготовкою та поданням пропозиції не відшкодовуються (в тому числі і у разі відміни торгів чи визнання торгів такими, що не відбулися). На підтвердження згоди з умовами цього абзацу, учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен нaдaти гaрaнтійний лист.».
Учасником ФОП «МІЩЕНКО ВІКТОР ІВАНОВИЧ» не було надано вищевказаних документів на виконання вимог тендерної документації замовника.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника ФОП «МІЩЕНКО ВІКТОР ІВАНОВИЧ» не відповідає вимогам тендерної документації замовника та підлягала відхиленню на підставі абзацу третього пункту першого частини першої статті 31 Закону.
Так, норми абзацу третього пункту першого частини першої статті 31 Закону вказують, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Натомість, замовник оприлюднив повідомлення про намір укласти договір від 03.02.2022 та уклав з переможцем ФОП «МІЩЕНКО ВІКТОР ІВАНОВИЧ» договір поставки від 15.02.2022 № 22/15 на суму 182950 грн. (в т.ч. ПДВ).
Період усунення порушень:
09.09.2022 16:03 - 24.09.2022 00:00
Дата публікації висновку:
09.09.2022 16:03
Запити/Пояснення
Номер:
7fdea6a5fbbb4fba9e7c08e78451c452
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
05.09.2022 13:06
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.09.2022 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету ДК 021:2015:42120000-6: Насоси та компресори, очікуваною вартістю 265000,00 гривень. (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-01-13-002259-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів із таких питань:
Відповідно до відомостей електронної системи закупівель, замовником 17.01.2022 об 12:19 год. та 17.01.2022 об 16:19 було завантажено до електронної системи нові редакції Тендерної документації, а також 17.01.2022 об 12:15 завантажено нову редакцію Додатку 1 до тендерної документації.
Прошу надати Протокол щодо внесення змін.
Інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.