-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Вугілля кам’яне марки АКО (25-100) та вугілля кам’яне марки ДГ (13-100)
Завершена
1 879 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 397.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 397.50 UAH
Номер:
bf2e45ecbcd844c096c0ce198fe2bfe0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-10-13-000083
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.10.2022 00:00
Період моніторингу:
13.10.2022 15:05 - 03.11.2022 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
13.10.2022 № 307
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 13.10.2022 № 307.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-01-13-000454-b, 13.01.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України №003100-18/6851-2022 від 05.09.2022.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 15 Порядку №1082 та пункту 4-1 постанови КМУ №710.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення в подальшому порушень вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації та вимог пункту 15 Порядку №1082 та пункту 4-1 постанови КМУ №710 при розміщенні інформації про закупівлю.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 листопада 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-01-13-002367-a), оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Спектр» (далі – ТОВ «Спектр»); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 01.02.2022 №20, повідомлення про намір укласти договір; опубліковані після аукціону переможцем документи; договір від 14.02.2022 №6 та додаткову угоду від 28.09.2022 №1 до вказаного договору, лист ТОВ «Спектр» щодо збільшення рівня ціни вугілля на території Вінницької області, експертний висновок Вінницької торгово-промислової палати від 15.09.2022 №В-267, опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) постановлено, головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Під час моніторингу на запит Західного офісу Держаудитслужби Замовником надано відповідь щодо посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, в якому, зокрема, зазначено, що Закон не зобов’язує Замовника розміщувати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на своєму офіційному веб-сайті.
Слід зазначити, що згідно зі статтею 117 Конституції України, Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання.
Також, за нормою статті 49 Закону України від 27.02.2014 № 794-VII «Про Кабінет Міністрів України», Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти - постанови і розпорядження. Акти Кабінету Міністрів України нормативного характеру видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України.
Так, 19.12.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710», якою запроваджено чергові заходи підвищення ефективності використання державних коштів, а саме: з 19.12.2020 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Згідно з даними Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником бюджетних коштів.
Таким чином, на порушення пункту 4-1 постанови КМУ №710 Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення на відповідному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2022-01-13-000454-b.
Згідно з вимогами пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Проведеним моніторингом встановлено, що в пункті 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника визначено, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме – технічні помилки та описки та наведено перелік формальних помилок, які відповідають Переліку формальних помилок, затвердженому наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710.
Проте, на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація Замовника не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Відповідно до вимог пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі – Порядок №1082) договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель опубліковано договір про закупівлю товарів від 14.02.2022 № 6 з додатком, а також додаткову угоду від 28.09.2022 № 1 до вказаного договору у форматі jpg, чим порушено пункт 15 Порядку №1082.
Період усунення порушень:
02.11.2022 14:08 - 17.11.2022 00:00
Дата публікації висновку:
02.11.2022 14:08
Запити/Пояснення
Номер:
7415416a79464bdcacfd5e184a23b52a
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
14.10.2022 15:26
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.10.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-01-13-000454-b, яка проводилась Відділом освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Зокрема, під час моніторингу досліджується питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість ?
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а також копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
У пункті 3 «Проект договору про закупівлю» Розділу 6. «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника зазначено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати (згідно п.2 ст.41 Закону):
- інформацію про право підписання договору про закупівлю;
- достовірну інформацію про наявність у нього чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Надати інформацію щодо виконання переможцем тендеру при укладанні договору вимоги пункту 3 Розділу 6 тендерної документації Замовника (з обов’язковим долученням відповідних підтверджуючих документів)?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
5d9d4e66cd57413f82f6616cd1bd331a
Назва:
Пояснення по моніторингу
Дата опублікування:
19.10.2022 15:36
Опис:
ЗАХІДНОМУ ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
пояснення на запит щодо моніторингу
закупівлі твердого палива № UA-2022-01-13-000454-b
Щодо обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості повідомляємо, що це здійснювалося на основі моніторингу ринкових цін на вугілля відповідних марок станом на січень поточного року в мережі Інтернет, а також в ході отримання усних консультацій від представників юридичних осіб та з фізичних осіб-підприємців, які здійснюють свою діяльність у сфері реалізації твердого палива. Технічні, якісні та інші характеристики предмету закупівлі були зазначені виходячи з потреби замовника. Очікувана вартість предмета закупівлі, була прорахована з урахуванням методики розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказ Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 та комерційних пропозицій за результатами попередніх ринкових консультацій. А також, Замовником було прийнято рішення про визначення та затвердження очікуваної вартості предмета закупівлі та організацію процедури закупівлі. До розробки тендерної документації в тому числі вимог до предмету закупівлі були залучені відповідні фахівці (працівники) Замовника.
Щодо забезпечення оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті. Закон України «Про публічні закупівлі» не зобов’язує Замовника розміщувати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на своєму офіційному веб-сайті. Відповідно до частини 4 Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 (далі мовою оригіналу) «4. Рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів: 1) органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель; {Підпункт 1 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1266 від 16.12.2020} 2) суб’єктам управління об’єктами державної власності - забезпечити розгляд, зокрема на загальних зборах або засіданнях наглядових рад господарських товариств, питання щодо ефективного та раціонального використання державних коштів; 4-1. Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.»
Стосовно виконання переможцем тендеру при укладенні договору вимоги пункту 3 Розділу 6 тендерної документації Замовника, а саме: «Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати:
1. інформацію про право підписання договору про закупівлю;
2. достовірну інформацію про наявність у нього чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.».
повідомляємо наступне:
Переможцем закупівлі твердого палива (№ UA-2022-01-13-000454-b) ТОВ «Спектр» з вище наведеного переліку під час надання тендерної пропозиції надані електронні версії наступних документів:
- Інформаційна довідка щодо уповноваженої особи на підписання документів, пропозицій та укладення договору № 74 від 25.01.2022 року, де зазначено перелік документів, якими підтверджуються повноваження (Статут товариства, Опис документів з відміткою державного реєстратора про отримання Статуту, протокол загальних зборів № 17 від 21.11.2020 року та наказ на призначення № 145 від 24.11.2020 року та надано код доступу результатів надання адміністративних послуг)
- Наказ на призначення директора Ткача О.В. № 145 від 24.11.2020 року,
- Протокол загальних зборів засновників товариства № 17 від 24.11.2020 року про призначення директора Ткача О.В.
- Довіреність № 1, яка надає право на підписання договору про закупівлю директору товариства Ткачу О.В., яка видана 25 січня 2022 року і є чинною до 31 грудня 2022 року.
- Лист згода на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних.
- Лист-пояснення № 72 від 25.01.2022 року про те, що господарська діяльність учасника не підлягає ліцензуванню.
Дані документи взято до уваги Замовником під час укладення договору про закупівлю оскільки термін дії довіреності на підписання договору діє до 31.12.2022 року, зміни до установчих документів державним реєстратором не проводились з дня їх подання до дня підписання договору, наявність ліцензії на проведення даного виду діяльності законом не передбачено та оригінали зазначених з даного питання документів пред’явлені переможцем одночасно з підписаним договором.
Таким чином, Замовник не мав підстав трактувати, що мали місце умови пункту 3 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» в частині, що переможець відмовився від підписання договору про закупівлю (абз.2) чи не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) (абз.4)
Надання ТОВ «Спектр» документів переможця в електронному вигляді під час подання тендерної пропозиції та послідуюче їх надання в паперовому вигляді під час укладення договору не призводить до порушень Закону України «Про публічні закупівлі», не порушує основних принципів публічних закупівель», передбачених статтею 5, не обмежує конкуренцію, не призводить до дискримінації учасників та дотримано максимальну економію бюджетних коштів.
До пояснення додаємо відповідні документальні підтвердження у форматі PDF.
Номер:
96dfbef8dec74b29885105a3b066b050
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
25.10.2022 15:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.10.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-01-13-000454-b, яка проводилась Відділом освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Під час моніторингу встановлено, що за результатами проведеної закупівлі Замовником укладено з ТОВ «Спектр» договір про закупівлю від 14.02.2022 № 6 за предметом закупівлі «Вугілля кам’яне марки АКО (25-100) та вугілля кам’яне марки ДГ (13-100)» вартістю 1 868 208,00 грн (далі – Договір № 6).
До вказаного договору укладено додаткову угоду від 28.09.2022 №1, якою на підставі експертного експертний висновку Вінницької торгово-промислової палати від 15.09.2022 №В-267 збільшено вартість вугілля марки ДГ (13-100) з 7 248,00 грн (з ПДВ) до 7 972,76 грн (з ПДВ).
Відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема: збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Водночас, експертний висновку Вінницької торгово-промислової палати від 15.09.2022 №В-267 не свідчить про коливання ціни на ринку, а лише інформує про ціну вугілля кам’яного марки ДГ (13-100) станом на 14.09.2022.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати документальне підтвердження збільшення ціни вугілля кам’яного марки ДГ (13-100) на ринку у разі його коливання?
2. Надати до моніторингу інформацію та відповідні підтверджуючі документи (рахунки, акти приймання-передачі, накладні, платіжні доручення тощо) щодо обсягів та ціни отриманого та оплаченого Замовником вугілля кам’яного марки ДГ (13-100) за Договором №6.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
5303d9c24b1443f195f649869c1f1239
Назва:
Відповідь по моніторингу
Дата опублікування:
28.10.2022 15:10
Опис:
ЗАХІДНОМУ ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
пояснення на запит щодо моніторингу
закупівлі твердого палива № UA-2022-01-13-000454-b
Стосовно документального підтвердження збільшення ціни вугілля кам’яного марки ДГ (13-100) на ринку при його коливанні відповідно до пункту 2 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» пояснюю наступне:
Визначення факту коливання ціни вугілля ДГ 13-100 на ринку визначено Замовником на підставі таких документів:
- експертного висновку торгово-промислової палати № О-133 від 12.04.2022 року про рівень вартості вугілля ДГ 13-100 станом на квітень 2022 року в розмірі 7190,00 грн. – 8300,00 грн. Даний документ отриманий Замовником у квітні 2022 року від іншого постачальника для прийняття рішення про закупівлі інших видів твердого палива (висновок виданий на 4 види твердого палива),
- експертного висновку торгово-промислової палати № В-267 від 15.09.2022 року про рівень вартості вугілля ДГ 13-100 станом на 14 квітня 2022 року в розмірі 10300,00 грн. – 13500,00 грн.
Дані документи взято до уваги Замовником під час укладення додаткової угоди до договору про закупівлю від 28.09.2022 року № 6 оскільки обидва видані уповноваженим органом, обидва свідчать про рівень ціни на товар – вугілля ДГ 13-100 впродовж дії договору у два різних періоди, а отже є документальним підтвердженням коливання ціни на ринку в сторону її збільшення.
Крім цього, звертаємо Вашу увагу на те, що ТОВ «Спектр» пропонував розірвати діючу угоду по причині значного підвищення ціни на вугілля та враховуючи форс-мажорні обставини, спричинені воєнним часом в країні. Укладення додаткової угоди на підвищення ціни лише на один з двох видів палива, що закуповується та лише на 10 % досягнуто в результаті неодноразових переговорів. Для нас, як Замовника, під час досягнення таких домовленостей було пріоритетним дотримання максимальної економії бюджетних коштів, що є основним принципом публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Так, закупівля вугілля ДГ 13-100 по договору від 14.02 2022 року № 6 із змінами від 28.09.2022 року буде здійснюватися по ціні 7972,76 грн. Проведення нової закупівлі після розірвання діючої угоди буде здійснюватися по діючих на сьогодні ринкових цінах (мінімальна 10300,00 грн.). Таким чином додаткові витрати бюджетних коштів можуть скласти біля 270 тис.грн. на 116 т вугілля, що закуповується.
Додаток: на 7-х арк.