-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
- 1
Розподіл газу
Завершена
326 400.00
UAH з ПДВ
Номер:
e2a71b9540884083ba91fcfe44ba2379
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-16-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.11.2022 00:00
Період моніторингу:
16.11.2022 09:50 - 08.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
15.11.2022 №256
(дата)
м.Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 15.11.2022 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 15.11.2022 № 256
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
29 UA-2022-01-13-001661-a 13.01.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання про оприлюднення інформації встановлено порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури,дотримання вимог Постанови № 710,своєчасності укладання договору про закупівлю, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон), оприлюднення інформації про закупівлю, наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури,своєчасності укладання договору про закупівлю,дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Госпіталь ветеранів війни» Житомирської обласної ради (далі – Замовник) на 2022 рік, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 13.01.2022 № 13012022; повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 13.01.2022, Договір розподілу природного газу від 24.01.2022 № 1/22, пояснення Замовника від 22.11.2022, оприлюднені через електронну систему закупівель.
Аналізом інформації щодо укладеного договору за результатами переговорної процедури закупівлі встановлено, що Замовником, за результатами переговорної процедури закупівлі укладено та оприлюднено Договір розподілу природного газу від 24.01.2022 № 1/22.
За результатами аналізу оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Так, Замовник оприлюднив Договір розподілу природного газу від 24.01.2022 № 1/22 (далі – Договір), укладений із Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз».
Відповідно до пункту 1.1 цей Договір є договором приєднання, що укладається з урахуванням вимог статей 633,634, 641 та 642 Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно з пунктом 3.2. Договору «За умови включення Споживача до Реєстру споживачів будь-якого постачальника у розрахунковому періоді та відсутності простроченої заборгованості за цим Договором Оператор ГРМ забезпечує розподіл природного газу, що належить Споживачу, до межі балансової належності його об'єкта з дотриманням належного рівня надійності, безпеки, якості та величини тиску природного газу.
Приймання-передача обсягу газу, належного Споживачу, а також перехід експлуатаційної відповідальності за стан газових мереж від Оператора ГРМ до Споживача відбуваються на межі балансової належності об’єкта Споживача.
Споживач забезпечує належну експлуатацію власних газових мереж після межі балансової належності згідно із законодавством, зокрема, відповідно до вимог Правил безпеки систем газопостачання, затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15 травня 2015 року № 285, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08 червня 2015 року за № 674/27119, або укладає відповідний договір з будь-якою організацією, яка має право на виконання таких робіт, з урахуванням вимог Кодексу газорозподільних систем.
За домовленістю Сторін експлуатаційна відповідальність Оператора ГРМ може бути поширена і на газові мережі (їх частину) Споживача, якщо це визначено в акті розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальностісторін, що є невід’ємною частиною цього Договору.
Порядок укладання акта розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності Сторін, визначений Кодексом газорозподільних систем». Крім цього, відповідно до пункту 12.7. Договору, «Складений Сторонами акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін є невід’ємною частиною цього Договору».
Тобто, Договір оприлюднено не в повному обсязі. Таким чином, оприлюднивши Договір не в повному обсязі, в тому числі без акта розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін, Замовник не дотримав вимог пункту десятого частини першої статті 10 Закону, відповідно до якого замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом договір про закупівлю та всі додатки до нього.
Акт розмежування балансової належності оприлюднено Замовником в електронній системі закупівель лише на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби 22.11.2022.
На запит Північно-східного офісу щодо оприлюднення Договору без акту розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін надана наступна відповідь: «…На дату підписання Типового договору розподілу природного газу № 1/22 від 24 січня 2022 року між КНП «Госпіталь ветеранів війни» ЖОР та АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ «ЖИТОМИРГАЗ» у зв’язку з технічними причинами не було підписано Акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін.
АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ «ЖИТОМИРГАЗ» було здійснено заходів по усуненню технічних невідповідностей та 21.11.2022р. укладено акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін.
Даний акт буде оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro як Додаток до Договору розподілу природного газу №1/22 відповідно до статті 10 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Однак, зазначене пояснення не спростовує факт порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону в частині не оприлюднення акту розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін.
Період усунення порушень:
02.12.2022 12:14 - 17.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
02.12.2022 12:14
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення було прийнято рішення про розірвання договору №1/22 від 24.01.2022р., укладеного з АТ "Оператор газорозподільної системи "Житомиргаз"
Дата публікації звіту:
09.12.2022 12:53
Запити/Пояснення
Номер:
998532bbcd7c42abb1e89e5365acad58
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
17.11.2022 15:27
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Розподіл газу за ДК 021:2015:65210000-8» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-01-13-001661-а) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначено його очікувану вартість?
Також надайте посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Надати акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін, що відповідно до пункту 3.2 Договору є його невід’ємною частиною, а також пояснити причини його не оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
e4c5d4395fc6407093a88eef1b487fc3
Назва:
На запит про надання пояснень, що розміщений в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro, стосовно процедури закупівлі за номером ID: UA-2022-01-13-001661-а
Дата опублікування:
22.11.2022 16:36
Опис:
1. Очікувана вартість предмета закупівлі визначається відповідно до Наказу Міністерства розвитку, економіки та сільського господарства України від 18.02.2020 №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
Загальна очікувана вартість закупівлі формується з бюджетного запиту, що становить собою документ, підготовлений головним розпорядником бюджетних коштів, що містить пропозиції з відповідним обґрунтуванням щодо обсягу бюджетних коштів, необхідних для виконання покладених на нього функцій на середньостроковий період, на підставі відповідних граничних показників видатків бюджету та надання кредитів з бюджету.
Відповідно до частини першої статті 5 Закону України «Про природні монополії», до сфери діяльності суб'єктів природних монополій належить, серед іншого, розподіл природного і нафтового газу трубопроводами. Відповідно до зведеного переліку суб'єктів природних монополій України, станом на 30 листопада 2021 року, Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «ЖИТОМИРГАЗ» (ЄДРПОУ 03344071) визначено таким, що займає монопольне (домінуюче) становище по наданню послуг із розподілу природного газу на території м. Бердичева, відповідно до постанови НКРЕКП ВІД 29.06.2017 №847(зі змінами ). Будь-які альтернативи щодо закупівлі послуги з розподілу природного газу в інших підприємств (у тому числі з технічних причин) - відсутні. Враховуючи вищезазначене, послуги з розподілу газу на території м. Бердичева за місцезнаходженням приміщень Замовника може бути надано лише Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «ЖИТОМИРГАЗ» (ЄДРПОУ 03344071). Керуючись вимогами п.2 ч.2 ст. 40 Законом України №922-VIII від 25.12.2015 «Про публічні закупівлі» (зі змінами) для закупівлі послуг з розподілу природного газу може застосовуватись переговорна процедура закупівлі. Документальним підтвердженням є данні з Реєстру суб’єктів природних монополій у сфері енергетики (http://www.nerc.gov.ua) та данні з офіційного веб-сайту Антимонопольного комітету України (http://www.amc.gov.ua)
Не укладання або несвоєчасне укладання договору з АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ "ЖИТОМИРГАЗ" на розподіл газу призведе до негативних соціальних процесів та небажаних наслідків, а саме: до припинення подачі газу в КНП «Госпіталь ветеранів війни» Житомирської обласної ради.
З урахуванням вищевикладеного, згідно з Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. №922-VIII, відповідно до роз’яснень Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 01.12.2015 р. №3302-05/40083-06 та очікуваної вартості закупівлі прийнято рішення застосувати переговорну процедуру закупівлі як найбільш прийнятну процедуру для проведення закупівлі послуги розподілу природного газу.
Сума Договору визначається Сторонами, відповідно до тарифів, діючих на момент отримання послуг, затверджених органом, уповноваженим на це Законами України.
Відповідно до ст.. 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1266 31.12.2020 року обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель забезпечуються головними розпорядниками бюджетних коштів (розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки.
КНП «Госпіталь ветеранів війни» ЖОР є одержувачем бюджетних коштів, не має статусу бюджетної установи, уповноважене розпорядником бюджетних коштів здійснювати заходи, які передбачає бюджетна програма і отримує на їх виконання кошти бюджету, а отже на КНП «Госпіталь ветеранів війни» ЖОР не поширюється дія постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1266 31.12.2020 року.
2. Відносини між операторами газорозподільної системи (операторами ГРМ) та споживачами природного газу регулюються Кодексом газорозподільних систем та Типовим договором розподілу природного газу.
Відповідно до пункту 1 глави 5 розділу ІІІ Кодексу ГТС межа балансової належності та експлуатаційної відповідальності між Оператором ГРМ та споживачем (суміжним об’єктом ринку природного газу) визначається в акті розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін, що є невід’ємною частиною договору розподілу природного газу (або у передбачених Кодексом випадках технічній угоді про умови приймання-передачі газу ГРМ).
Акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін в обов’язковому порядку має містити схему газопроводів з визначенням на них межі балансової належності, точки вимірювання (місця встановлення вузла обліку ) та напрямів потоків природного газу.
За відсутності акта розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін за об’єктами суміжних суб’єктів ринку природного газу (включаючи споживачів) Оператор ГРМ, до/через ГРМ якого підключені зазначені об’єкти, зобов’язаний в установлені законодавством строки здійснити заходи з укладання з їх власниками акта розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін.
На дату підписання Типового договору розподілу природного газу № 1/22 від 24 січня 2022 року між КНП «Госпіталь ветеранів війни» ЖОР та АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ "ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ "ЖИТОМИРГАЗ" у зв’язку з технічними причинами не було підписано Акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін.
АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ "ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ "ЖИТОМИРГАЗ" було здійснено заходів по усуненню технічних невідповідностей та 21.11.2022р. укладено акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін.
Даний акт буде оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro як Додаток до Договору розподілу природного газу №1/22 відповідно до ст..10 ЗУ «Про публічні закупівлі»