- 
                    Переговорна процедура
 - 
                        Безлотова
 - 
                        КЕП
 - 
                        Без аукціону
 
Природний газ ДК 021:2015 09120000-6 - Газове паливо, на період з січня 2022 року по 31 грудня 2022 року шляхом застосування спрощеної переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 3 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі»
                        Завершена
                        
                                                                    
                
            
                1 133 949.00
                UAH з ПДВ
            
                            
        
                    Номер:
                    e1a8064b2af24e88b5c02f28e432a7c0
                
                                                                        
                    Ідентифікатор моніторингу:
                    UA-M-2022-12-28-000023
                
                                                                        
                    Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
                    28.12.2022 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Період моніторингу:
                    28.12.2022 15:25 - 19.01.2023 00:00
                
                                                                        
                    Статус:
                    Порушення виявлені
                
                                                                        
                    Опис:
                    ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ 
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
28.12.2022	№	56
Чернігів
Про початок моніторингу 
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби  від  20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ: 
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник		Ірина БІЛАЗЕРСЬКА      
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
від  28.12.2022 №  56
Перелік процедур закупівель
№ з/п	Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу	Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі	унікальний номер	дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу	
11.	UA-2022-01-13-001252-a	13.01.2022	Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
                
                                                                        
                                                                        
                                                        
                Етапи закупівельного процесу:
                
                                            - Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
 - Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
 
                Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
                
            - Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
 
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
                    Статус порушень:
                    Виявлені
                
                                                        
                Тип порушень:
                
                                                            - Інші порушення законодавства у сфері закупівель
 
                    Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
                    За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) встановлено порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону, повноти відображення інформації у річному плані закупівель, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до Закону − порушень не встановлено.
                
                                                                        
                    Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
                    З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
                
                                                                        
                    Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
                    Дата закінчення моніторингу: 13 січня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури), наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. 
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління з питань освіти, культури та молодіжної політики Затишанської селищної ради Роздільнянського району Одеської області (далі – Замовник) на 2022 рік, повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) оприлюднене в електронній системі закупівель 13.01.2022, протокол  від 13.01.2022 № 2, договір від 31.01.2022 № 14-1388/21-БО-Т, укладений Замовником з ТОВ «ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ «НАФТОГАЗ ТРЕЙДИНГ», звіт про результати проведення процедури закупівлі від 02.02.2022, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 11.01.2023.
Відповідно до вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. 
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) встановлено, що в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, чим порушено пункт 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених Законом, встановлено, що відповідь на запит Управління від 04.01.2023 Замовником надано 11.01.2023, тобто на п’ятий робочий день, чим порушено вимогу частини п’ятої статті 8 Закону, відповідно до якої відповідь на запит надається через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту.
                
                                                                        
                    Період усунення порушень:
                    13.01.2023 12:28 - 28.01.2023 00:00
                
                                                                        
                    Дата публікації висновку:
                    13.01.2023 12:28
                
                        Запити/Пояснення
                    Номер:
                    b33e1c7204c24c3fbc248c80f87b9d74
                
                                                                        
                    Назва:
                    Запит про надання пояснень
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    04.01.2023 16:57
                
                                                                        
                    Дата до якої повинна бути надана відповідь:
                    10.01.2023 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    У межах проведення моніторингу переговорної  процедури закупівлі «Природний газ, ДК 021:2015 09120000-6 - Газове паливо, на період з січня 2022 року по 31 грудня 2022 року шляхом застосування спрощеної переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 3 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі»,  очікуваною вартістю  1133949,00  грн  (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-01-13-001252-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень. 
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також, просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або головного розпорядника), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних  характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Відповідно до пункту  8 частини шостої статті 40 Закону, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
З урахуванням зазначеного, прошу надати експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
3. Чи були дотримані переможцем процедури закупівлі – ТОВ «ГАЗОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ "НАФТОГАЗ ТРЕЙДИНГ» під час укладення договору вимоги частини другої статті 41 Закону, а саме «Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати:
1) інформацію про право підписання договору про закупівлю;
2) достовірну інформацію про наявність у нього чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом»?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
                
                        
                    Номер:
                    5b434de4bf40411491c1e205015cb3a1
                
                                                                        
                    Назва:
                    Ґрунтовні пояснення на Запит Північного офісу Держаудитслужби  за результатами здійснення моніторингу закупівлі  UA-M-2022-12-28-000023
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    11.01.2023 13:30
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    В системі електронних торгів Prozorro опубліковано Запит замовнику на пояснення (надалі по тексту - Запит), що подано в рамках Моніторингу UA-M-2022-12-28-000023. 
 Управління з питань освіти, культури та молодіжної політики Затишанської селищної ради Роздільнянського району Одеської області  під час здійснення публічних закупівель є замовником торгів відповідно до пункту 1 частини 4 статті 2 Закону «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року (далі – Закон): органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади), та правоохоронні органи держави, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, об’єднання територіальних громад.
Управлінням з питань освіти, культури та молодіжної політики (далі – Замовник) було  проведено переговорну процедуру закупівель (скорочену) за предметом Природний газ ДК 021:2015 09120000-6 - Газове паливо, на період з січня 2022 року по 31 грудня 2022 року шляхом застосування спрощеної переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 3 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-13-001252-а) за адресою www.prozorro.gov.ua.
Замовник надає ґрунтовні пояснення на запит.
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Розмір бюджетного призначення (очікуваного) та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено відповідно до «Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020  № 275 (надалі- Методика).
Відповідно до пункту 3 Методики встановлено, що розрахунок очікуваної вартості робіт здійснюється наступним чином:
очікувана вартість закупівлі товарів/послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів (відповідно до постанов, наказів, інших нормативно-правових актів органів державної влади, уповноважених на здійснення державного регулювання цін у відповідній сфері), визначається як добуток необхідного обсягу товарів/послуг та ціни (тарифу), затвердженої відповідним нормативно-правовим актом. 
Згідно аналізу споживання природного газу за попередній 2021 рік, бюджетних запитів загальноосвітніх навчальних закладів, підпорядкованих Замовнику, розраховано обсяг товару, що закуповується – 68, 5 тис. куб.м. 
На засіданні Конгресу місцевих та регіональних влад при Президенті України відбулося підписання Меморандуму, згідно з яким НАК «Нафтогаз України» оприлюднено інформацію щодо можливості укладення середньострокового контракту на постачання газу між НАК «Нафтогаз України» та бюджетними організаціями із фіксованою ціною на газ. Згідно Меморандуму Постачальником газу для потреб бюджетних установ обрано ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг» з ціновою пропозицією за 1000 куб. м газу  16 554,00 грн.
 Очікувана вартість закупівлі природного газу розраховується , як добуток  запланованого обсягу споживання та ціни ( тарифу), затвердженої відповідним нормативно – правовим актом:
 68,5 х 16554,00 = 1133949,00 грн. 
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені з урахуванням загальноприйнятих норм і стандартів для зазначеного предмета закупівлі 
Таким чином, Замовник вмотивовано оголосив закупівлю на очікувану вартість предмета закупівлі, на загальну суму 1133949,00 грн.
Зазначаємо, що виключно Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює вимоги до замовників торгів щодо порядку проведення процедур закупівель. Так, преамбулою Закону передбачено «Цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад». Інші нормативно-правові акти, в тому числі зазначена постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» не встановлює норм права, які б зобов’язували уповноважену особу вносити інформацію в інше місце крім системи Prozorro 
Частиною 4 статті 10 Закону передбачено, що інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Тобто, Закон не визначає обов’язку для Замовника здійснювати оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів).
2. Щодо обґрунтування застосування переговорної процедури закупівель.
 Відповідно до підстав, передбачених пунктом 3 частини 2 статті 40 Закону   України «Про публічні закупівлі», виникла нагальна потреба здійснити закупівлю «Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разi  якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі  виникнення особливих економічних чи соціальних  обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера».
11 жовтня 2021 року Протоколом №13 позачергового засідання Обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Одеської  обласної державної адміністрації  прийнято рішення   вважати ситуацію, що склалася у зв’язку з відсутністю постачання природного газу бюджетним установами та у зв'язку із відмовою постачальників доставлять енергоносій за прийнятними цінами на осінньо-зимовий період 2021/2022 років, надзвичайною та класифікувати її як надзвичайну ситуацік› техногенного характеру державного/регіонального рівня.
Згідно з класифікатором  ДК 019-2010, відсутність теплопостачання є надзвичайною  ситуацією  регіонального рівня, що підтверджує нагальність потреби Замовника в закупівлі палива для об’єктів соціальної сфери. Отже, на той  момент виникла необхідність здійснити закупівлю природного газу на період з січня 2022 року по 31.12.2022 року.
У зв’язку надзвичайною ситуацією на газовому ринку України,  30 вересня 2021року на засіданні Конгресу місцевих та регіональних влад при Президенті України відбулося підписання Меморандуму, згідно з яким НАК «Нафтогаз України» оприлюднено інформацію щодо можливості укладення середньострокового контракту на постачання газу між НАК «Нафтогаз України» та бюджетними організаціями із фіксованою ціною на газ. Згідно Меморандуму Постачальником газу для потреб бюджетних установ обрано ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг». 
Нормативно – правові акти, що містяться у відповіді, є  загальнодоступною відкритою інформацією. 
Враховуючи вище викладене, Управлінням з питань освіти, культури та молодіжої політики, як Замовником, закупівлю проведено в рамках вимог чинного законодавства України, зокрема у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Додатки до відповіді:
1) Скан - копія протоколу засідання № 15/09-21 від 12.10.2021 року Експертної комісії з визначення рівнів та класів надзвичайних ситуацій ДСНС України;
2) Скан – копія протоколу №13 від 11.10.2021 року позачергового засідання комісії з питань ТЕБ та НС Одеської обласної державної адміністрації;
3) Скан – копія Меморандуму про взаєморозуміння щодо врегулювання проблемних питань у сфері постачання теплової енергії та постачання гарячої води в опалювальному періоді 2021/2022 років