-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
М’ясо (яловичина свіжа чи охолоджена 1 категорії,свинина свіжа чи охолоджена 1 категорії, філе куряче свіже чи охолоджене)
Завершена
4 102 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 510.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 20 510.00 UAH
Номер:
6ac46089d2d44633925694b424f1cd48
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-09-000055
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.11.2022 00:00
Період моніторингу:
11.11.2022 10:35 - 03.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
09.11.2022 №71-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, доручення Державної аудиторської служби України від 05 вересня 2022 року №003100-18/6851-2022,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 09.11.2022 №71-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
2. UA-2022-01-12-002954-c, 12.01.2022 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю встановлено порушення вимог п.14 Наказу №1082.
За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до істотних умов договору встановлено порушення вимог п.2 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності, в частині укладання додаткової угоди від 01 липня 2022 року №1 та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 листопада 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік Управління освіти, релігій та у справах національностей виконавчого комітету Хустської міської ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (із змінами), затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 19 січня 2022 року №8), запитання до процедури від 17 січня 2022 року, відповіді Замовника на запитання від 19 січня 2022 року, тендерні пропозиції ФОП «Король Діана Володимирівна», ФОП «Кривка Мирослав Васильович» та ФОП «Перец Володимир Володимирович», протоколи від 02 лютого 2022 року №20, від 10 лютого 2022 року №29, від 17 лютого 2022 року №37, від 25 лютого 2022 року №37, від 04 березня 2022 року №43, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, договір від 22 березня 2022 року №28 (Договір №28), звіт про результати проведення процедури закупівлі, повідомлення про внесення змін до договору, додаткову угоду від 01 липня 2022 року №1 та пояснення від 17 листопада 2022 року, отримане від Замовника через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовником на порушення вимог п.14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за №610/34893 (далі – Наказ №1082), в оголошенні про проведення відкритих торгів, що оприлюднено в електронній системі закупівель, в окремих електронних полях не зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Крім того, моніторингом встановлено, що між Замовником та ФОП «Перец Володимир Володимирович» укладено Договір №28 на закупівлю м’яса (яловичина свіжа чи охолоджена 1 категорії, свинина свіжа чи охолоджена 1 категорії, філе куряче свіже чи охолоджене), в загальній кількості 33600 кг, загальною вартістю 4 070 800,00 грн.
На дату укладання Договору №28 сторони узгодили його істотні умови, в тому числі ціну за одиницю товару, яка згідно п.2.2 розділу ІІ та специфікації до Договору №28 (додаток №1) становила: яловичина свіжа чи охолоджена 1 категорії - 169,00 грн/кг, свинина свіжа чи охолоджена 1 категорії - 138,70 грн/кг, філе куряче свіже чи охолоджене – 109,50 грн/кг. Відповідно до пп. 8.1.2 п.8.1 Договору №28, сторони по ініціативі Замовника чи Постачальника можуть вносити зміни та доповнення до Договору №28 у межах передбачених Законом. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі (документально підтвердженого) коливання ціни на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару.
Пунктом 2 частини п`ятої статті 41 Закону визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії.
Відповідно до листа Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24 листопада 2020 року №330-04/69987-06, внесення змін до договору про закупівлю у випадках, які передбачені Законом та умовами такого договору, має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі.
Так, між Замовником та ФОП «Перец Володимир Володимирович» до Договору №28 укладено додаткову угоду від 01 липня 2022 року №1, якою внесено зміни до істотних умов Договору №28 в частині збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків на підставі п.2 частини п’ятої статті 41 Закону, а саме: ціна за 1 кг яловичини свіжої чи охолодженої 1 категорії буде становити - 185,80 грн, свинини свіжої чи охолодженої 1 категорії - 152,55 грн, філе курячого свіжого чи охолодженого - 120,40 грн.
Відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснення, підстави внесення змін до істотних умов відповідно до додаткової угоди від 01 липня 2022 року №1 до Договору №28 обґрунтовуються листом ФОП «Перец Володимир Володимирович» від 04 липня 2022 року б/н та доданою до нього ціновою довідкою Івано-Франківської торгово-промислової палати від 04 липня 2022 року №В-228, у якій зазначено середньоринкову вартість товару (грн/кг) станом на 01 липня 2022 року, договірну ціну на товар в березні 2022 року (грн/кг) та відсоток зміни ціни (%).
Слід зазначити, що цінова довідка Івано-Франківської торгово-промислової палати, яка видана 04 липня 2022 року за №В-228, не може слугувати підтвердженням коливання ціни на ринку під час укладання додаткової угоди від 01 липня 2022 року №1, оскільки видана пізніше укладення зазначеної додаткової угоди.
Інших документів, які б підтверджували коливання ціни товару (м’яса) на ринку, на підставі яких додатковою угодою від 01 липня 2022 року №1 збільшено ціну за одиницю товару (м’яса), Замовником на пояснення не надано.
Отже, Замовник уклавши додаткову угоду від 01 липня 2022 року №1 без документального підтвердження коливання ціни товару (м’яса) на ринку безпідставно підвищив ціну за 1 кг м’яса, чим порушив вимоги п.2 частини п’ятої статті 41 Закону.
Вказане порушення призвело до безпідставного підвищення ціни за одиницю товару, чим не дотримано принцип максимальної економії та ефективності, передбачений п.2 частини першої статті 5 Закону.
Період усунення порушень:
24.11.2022 11:50 - 09.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
24.11.2022 11:50
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Повідомляємо про усунення порушень, встановлених за результатами проведення моніторингу
Дата публікації звіту:
01.12.2022 17:18
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Частково усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionChanges: Так
- other: Відсутній механізм
Опис:
Порушення усунуто
Дата публікації:
05.12.2022 10:30
Запити/Пояснення
Номер:
47a27a4a8a984a169a469601c98ff1c8
Назва:
запит на пояснення
Дата опублікування:
14.11.2022 15:26
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі м’яса (яловичина свіжа чи охолоджена 1 категорії, свинина свіжа чи охолоджена 1 категорії, філе куряче свіже чи охолоджене) (ДК 021:2015:15110000-2: М’ясо) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2022-01-12-002954-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень з питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. З яких причин в оголошенні про проведення відкритих торгів що оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2022-01-12-002954-c в окремих електронних полях не зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі?
3. Що слугувало підставою для укладання додаткової угоди від 01 липня 2022 року №1 до договору про закупівлю товарів від 22 березня 2022 року №28 та надайте обґрунтування збільшення ціни за одиницю такого товару на ринку?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
5860f2c6b60043e4aefa2dd2f5ac4f83
Назва:
Надання пояснень на запит Держаудитслужби України
Дата опублікування:
17.11.2022 11:36
Опис:
Відповідно до запиту УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ у Вінницькій області про надання пояснень від 14.11.2022, Управління освіти, релігій та у справах національностей виконавчого комітету Хустської міської ради (далі – Замовник) повідомляє наступне: 1.Щодо визначення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та його очікуваної вартості: На виконання наказу МОН України від 30.07.2021 № 868 «Про затвердження форм звітності з питань діяльності закладів загальної середньої освіти та інструкцій щодо їх заповнення» та наказів Державної служби статистики України закладами ЗЗСО та ЗДО до органу управління освітою щороку подається інформація про кількість дітей в закладі, в тому числі і тих, що харчуються. Окрім того, перед початком нового бюджетного року, при розрахунку кількості предмету закупівлі до уваги береться інформація з табелів обліку щоденного відвідування, що були здані в грудні минулого року, враховується період на оздоровлення дітей в літній період поточного року відповідно до Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей», враховується кількість робочих днів в поточному році та норми харчування на 1 дитину відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку». Інформація про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначена відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», спільного наказу МОН України та МОЗ України від 17.04.2006 р. № 298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних закладах» та чинних ДСТУ. Також, замовник надає посилання на сторінку власного веб-сайту як головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розмір бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі – https://osv.org.ua/rada/33763070/finansova-zvitnist-11-05-18-01-07-2019/ . Разом з тим, зауважуємо, що відповідно до частини 4 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Відповідно до частини 4 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Враховуючи вимоги Закону, замовник через авторизовані електронні майданчики оприлюднює всю необхідну інформацію про закупівлю, яка в тому числі включає в себе і розмір бюджетного призначення (очікувану вартість предмета закупівлі), і технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. 2.У Законі України «Про публічні закупівлі» та в Наказі Міністерста розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 1082 від 11.06.2020 року «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» відсутнє правове визначення поняття номенклатурної позиції предмета закупівлі. При цьому частиною 1 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що закупівля здійснюється згідно з річним планом. Відповідно, предмет закупівлі в річному плані, далі в оголошенні, потім у повідомленні про намір, договорі про закупівлю і у звітах повинен бути однаковий. Тому й виходить, що назву товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі потрібно написати спочатку в річний план, а потім в оголошення, щоб назва предмета закупівлі була однакова. 3.Зміни до договору №28 від 22.03.2022, що внесені додатковою угодою від 01.07.2022 №1 щодо зміни ціни за одиницю товару, вносились на підставі листа звернення від постачальника та цінової довідки Торгово-промислової палати України (додається).