-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Мультилотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з постачання теплової енергії (Лот 1 - навчальний корпус, Лот 2 - гуртожиток)
Завершена
508 234.56
UAH з ПДВ
Номер:
5d13e99659ed46aab630144fd14c4ac7
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-01-18-000069
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.01.2022 00:00
Період моніторингу:
18.01.2022 16:29 - 09.02.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
18.01.2022 № 16
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління Північного
офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Сергій МЕЛЬНИК
Додаток
до наказу Північного офісу
Держаудитслужби
від 18.01.2022 № 16
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
UA-2022-01-12-006022-a, 12.01.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення пункту 2 частини другої статті 4 Закону.
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 4¹ Постанови № 710 .
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує вжити заходи щодо недопущення виявлених порушень в подальшому, зокрема шляхом проведення роз’яснювальної роботи, навчань, тощо, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі; повноти відображення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Черкаського фахового коледжу харчових технологій та бізнесу (далі – Замовник) на 2022 рік; повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури); пояснення Замовника, отримане 20.01.2022 в електронній системі закупівель; протокол щодо прийняття рішення від 12.01.2022 б/н; договори від 19.01.2022 № 209 за лотом 1 та № 209-Н за лотом 2.
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані установлено, що річний план Замовника не містить інформацію щодо предмету закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником стосовно кожного лоту та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі за кожним лотом, чим порушено вимоги пункту 2 частини другої статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації про закупівлю установлено, що обґрунтування застосування переговорної процедури не містить експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують відсутність конкуренції з технічних причин, чим порушено вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено, що Замовником, який відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів Державної казначейської служби України є розпорядником бюджетних коштів, не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель ID: UA-2022-01-12-006022-a, чим порушено вимоги пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710).
Період усунення порушень:
01.02.2022 16:34 - 16.02.2022 00:00
Дата публікації висновку:
01.02.2022 16:34
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Повідомляємо, що Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-12-006022-a від 01.02.2022р. було взято до уваги та вжито відповідні заходи.
Дата публікації звіту:
08.02.2022 18:06
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Замовник зобов'язався в подальшому не допускати, виявлених під час моніторингу переговорної процедури закупівлі, порушень у сфері публічних закупівель, про що уповноваженою особою складено протокол.
Дата публікації:
10.02.2022 11:33
Запити/Пояснення
Номер:
b39b472673bb475883df3a3aecdef379
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
18.01.2022 16:39
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.01.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 09320000-8 — Пара, гаряча вода та пов’язана продукція» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-01-12-006022-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
- чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель ID: UA-2022-01-12-006022-a відповідно до пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація.
- з яких підстав обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі не містить документального підтвердження щодо відсутності конкуренції саме з технічних причин?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
1929e4b234dd4e2489183b195a010a31
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
20.01.2022 15:27
Опис:
З приводу Вашого запиту щодо надання пояснень, повідомляємо наступне:
1) Відповідно до ч. 3 чт. 20 Закону України «Про теплопостачання» тарифи на виробництво теплової енергії, у тому числі на теплоелектроцентралях, теплоелектростанціях, атомних електростанціях і когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії, на транспортування та постачання теплової енергії встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, та органами місцевого самоврядування у межах повноважень, визначених законодавством.
Розмір кошторисних призначень, ліміти та тарифи на постачання теплової енергії Замовника визначаються Рішенням Виконавчого комітету Черкаської міської ради. Відповідне рішення розміщується на сайті http://chmr.gov.ua/ua/files.php?s=2&s1=27&s2=254, а саме рішення від 07.10.2021 № 1094 що встановлює тариф на теплову енергію з урахуванням витрат на виробництво теплової енергії, транспортування теплової енергії без урахування витрат на утримання та обслуговування центральних теплових пунктів, постачання теплової енергії з вузлами комерційного обліку теплової енергії: для потреб населення – 1567,31 грн/Гкал. (ЛОТ 2) та рішення від 30.11.2021 № 1411 що вносить зміни до рішення № 1094 та встановлює тариф на теплову енергію з урахуванням витрат на виробництво теплової енергії, транспортування теплової енергії без урахування витрат на утримання та обслуговування центральних теплових пунктів, постачання теплової енергії з вузлами комерційного обліку теплової енергії для потреб інших споживачів – 1829,47 грн/Гкал (з ПДВ) (ЛОТ 1).
Отже, тарифи затверджуються органом місцевого самоврядування, і виходячи з фактичного використання (кількості), Замовником визначено очікувану вартість закупівлі.
2) Щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення КОНКУРЕНТНОЇ процедури закупівель ID: UA-2022-01-12-006022-a, повідомляємо, що Переговорна процедура НЕ Є КОНКУРЕНТНОЮ процедурою, тому задане запитання не відповідає зазначеному нормативно-правовому акту.
Крім того повідомляємо, що зазначена постанова встановлює та регулює відносини щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, ПЕРЕДБАЧЕНИХ ДЛЯ УТРИМАННЯ органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету. Під дію Постанови НЕ підпадають усі процедури закупівель, а лише ті, що ПЕРЕДБАЧЕНИХ ДЛЯ УТРИМАННЯ відповідних суб’єктів.
Отже, замовник при проведенні переговорної процедури з закупівлі теплової енергії не зобов’язаний оприлюднювати запитувану інформацію, оскільки не підпадає під її дію.
Звертаємо увагу на єдиний підхід до проведення перевірок органами державного фінансового контролю щодо однакових запитань. Так, за процедурою https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-06-08-009052-b (UA-2021-06-08-009052-b) за аналогічним запитанням Замовником було надано пояснення, і за Висновком про результати моніторингу закупівлі з цього питання – порушень НЕ ВИЯВЛЕНО : «За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення інформації про закупівлю; надання роз’яснень на звернення за роз’ясненнями; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону – порушень не встановлено.»
3) Документальне підтвердження застосування переговорної процедури закупівлі зазначається і обґрунтуванні застосування процедури, а саме: ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЧЕРКАСЬКЕ ХІМВОЛОКНО» яке є природнім монополістом згідно Закону України «Про природні монополії» від 20.04.2000 № 1682-III (зі змінами) та на підставі запису в Переліку суб’єктів природних монополій, розміщений на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України (http://www.amc.gov.ua) надає послуги з постачання теплової енергії. Відповідно до пункту 7 Порядку складання та ведення зведеного переліку суб’єктів природних монополій, затвердженого розпорядженням Антимонопольного Комітету України від 28.11.2012 № 874-р (далі – Порядок), зведений перелік суб’єктів природних монополій розміщується щомісяця до 20 числа на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України (http://www.amc.gov.ua). На веб-сайті Антимонопольного комітету України опубліковано Зведений перелік суб’єктів природних монополій станом на 30.11.2021, до якого включено ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЧЕРКАСЬКЕ ХІМВОЛОКНО» (порядковий номер 85).
Звертаємо увагу, що не до кожного предмету закупівлі ІСНУЮТЬ експертні, нормативні, технічні документи, відповідно, Замовником оприлюднено обґрунтування з посиланням на відкрите джерело – відомості Зведеного переліку суб’єктів природних монополій, що виключає сумніви у підставі процедури - Відсутність конкуренції з технічних причин.